Hirdetés

Csak elektromos meghajtással jön az új Mini

Cooper E és Cooper SE néven két verzió lesz eleinte elérhető

Az új Miniről az a legfontosabb tudnivaló, hogy kizárólag elektromos meghajtással lép piacra, legalábbis egyelőre. A design nem lepett meg senkit, korábban már számos előzetes kép napvilágot látott, vagyis a Mini maradt, ami volt: egy jópofa városi kisautó, amely elölről nem változott látványosan, kicsit simultak a ráncai, oldalról nézve is egyszerűsödött, a hátsó lámpákról viszont egyértelműen megismerhető az új modell, mert ezek háromszög alakúak lettek. Az első és a hátsó LED világítás stílusa amúgy változtatható, hogy kis egyéniséget kaphasson minden Mini.


[+]

Belül is egyszerűbb a látvány, mert az elődökhöz visszanyúlva most megint egy darab, kerek, nagy kijelző van középen, amelynek 9,44 inch az átmérője. A fedélzeti rendszer neve Mini OS 9, egy AOSP alapú megoldásról van szó, amelyről a gyártó azt mondja, hogy a Mini stílusához szabták, felhő alapú navigációval és opcionális 5G kommunikációval. A kijelző alatt azért maradt pár gomb (első-hátső párátlanítás, vészindex, parkolósegéd), de ide került az üzemmódváltó is, vagyis a Mini elszakadt attól, hogy a két ülés között, a korábbi sebváltó helyre pakolja ezt.


[+]

A gyengébbik változat (E) 181 lóerős, 7,3 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s tempót. Ehhez 40,2 kWh-s akkumulátor tartozik, a WLTP hatótáv pedig 305 kilométer, a leggyorsabb töltési mód DC-n 75 kW. Ezzel szemben az erősebb verzió (SE) már 214 lóerős, itt 6,7 másodperc a 0-100-as sprint, az akku pedig nagyobb (54,2 kWh), ami a hatótávot is 402 kilométeresre tolja ki. Itt a töltés DC-n 95 kW-tal történhet, AC-n pedig mindkét változat 11 kW-tal tud eszegetni.


[+]

A két új Mini a Spotlight EV nevű platformon ül, amit a BMW a kínai Great Wallal közösen fejlesztett, a gyártás is Kínában indul még ebben az évben.

  • Kapcsolódó cégek:
  • BMW

Előzmények