Renault Megane E-Tech menetpróba

Nem csak mint elektromos autó érdekes, hanem ott figyel benne a Google Automotive OS is, amely úgy uniformizált, hogy teret hagy a gyártónak is.

Bevezető

Mintha megvárta volna a Renault, hogy mindenki bemutassa a maga középméretű villanyautóját, ezeket jól megnézték és úgy döntöttek, hogy tudnak legalább ilyen jót csinálni — olcsóbban. Nyilván nem ez történt, egy autó fejlesztése évek munkája, ha ráadásul új platformra is teszik, akkor még több, az egyre fontosabb fedélzeti rendszer összeütése pedig még Volkswagen méretű mamutoknak is kemény dió. Na, ezt pont rábízták a Google-re. De így is meglepően sokat vártunk arra, hogy a Renault a Zoé után előrukkoljon egy nagyobb méretű villanyautóval is (és a Kangoo nem ér, mert az egy Zoé más köntösben), mert a Fluence elektrifikált verziója tizenéve maximum egy lábjegyzet lehet a maga 1-2 ezres darabszámával. Ó, várjunk csak, a Dacia Spring is játszik, de az egy teljesen másik koncepció, oké, hogy Európán kívül azt is Renault emblémával árusítják itt-ott, de nem véletlen, hogy mifelénk nem ezen a néven jön, itt a Renault nem a filléres dodgemek kategóriája.


[+]

Szóval vártuk már, hogy egy fokkal komolyabb ajánlattal is előjöjjenek, a Megane E-Tech pedig pont az, amire a szüksége volt a gyártónak. Egy családi méretű, méretéhez és tudásához képest meglepően kedvező árfekvésű, remekül megrajzolt kocsi, aminek a nevén kívül nem sok köze van az eddigi Megane-okhoz. Akkor miért Megane mégis? Mert a célcsoport és a méretosztály ugyanaz, csak ez egy teljesen másik platform. Aminek CMF-EV a neve, ezen ül a Nissan Ariya is, de ott mások az akkumulátorméretek és a motorteljesítmények, a koncepció azonban hasonló, ám a Megane E-Tech 30 centivel rövidebb. Így lesz 4,21 méteres, ami tökre nem sok ám, ez itten egy kompakt SUV(-szerűség), 10,2 méteres fordulókörével kifejezetten jól manőverezhető, családi is, városi is, de nem fog a hosszabb utaktól sem megijedni. Főleg azért, mert ahogyan azt a Zoé is megmutatta, egy combos fedélzeti töltővel igen sokat lehet spórolni a töltési időn akkor is, ha nincs a közelben villámtöltő.


[+]

Érdemes úgy nekifutni az ismerkedésnek, hogy tudjuk a gép árát. Jó, a képeken látható fullos kivitel átkúszik a 20 gurigán az összes bepipálható extrával, de úgy egyébként a Megane E-Tech 14,5 millióról startol fűthető kormánnyal, üléssel, kétzónás klímával, esőszenzorral és Google rendszerrel már alapból. Igaz, ebben csak 40 kWh-s akkumulátor ücsörög (WLTP szerint 300 kilométeres hatótávval) és csak 130 lóerős a motor, mi viszont a 60 kWh-s telepet és a 218 lóerős verziót nyüstöltük, de ezért sem kérnek el sokkal többet, mert 16,2 milliónál kezdődik. Minden viszonyítás kérdése, ha úgy magában nézem, akkor remek házakat lehet venni ennyiből Zala megyében (vagy vármegyében? mikortól nem vagyok elég modern?), ha a többi e-autó árát nézegetem, akkor az ID.3 drágább (lenne, ha lehetne rendelni), a nem túl friss Nissan Leaf kábé ennyi, ahogyan a Peugeot e-2008 is, szóba kerülhet még a Kia e-Soul, aztán mindenki más drágább és nagyobb. Szóval nincs ez rosszul árazva, de ezt főleg azért merem kijelenteni, mert beletekertem egy hét alatt 5-600 kilométert változatos útviszonyok között.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • Dacia Spring menetpróba

    A piac legolcsóbb elektromos autója, ennek megfelelően ez tényleg egy akkumulátorcsomagon guruló közlekedőedény, de a célra éppenséggel megfelel.

Hirdetés