Multimédia
A széria csúcsmodellje 200 megapixeles kamerával próbál híveket szerezni, de ha az algoritmus rendesen meg van írva, a szenzor pedig elég méretes, akkor nincs szükség ekkora felbontásra a normális képekért. A Redmi Note 12 Pro egy 50 megapixeles kamerát vet be, ez egy IMX766, amit a gyártó előszeretettel használ más modelljeiben is, de nem csak a Xiaomi dolgozik ezzel, ugyanez van a ROG Phone 7-ben, a Realme GT Neo 3-ban és a Honor Magic 4 Próban is, házon belül pedig a Xiaomi 12X után a 13 Lite is ezt kapta meg. Az ultraszéles modul azonban ezúttal sem egy nagy eresztés, a 8 megapixeles szenzor nem kapott autofókuszt, szóval a Xiaomi felrakott még egy makrómodult is erre a masinára, de ez eléggé jelzésértékű. Természetesen fotóztunk 50 megapixelen éppúgy, mint az automatika által optimalizált 12,5 megapixelben, itt jönnek a képek:
50 MP
12,5 MP
2x zoom
8 MP ultraszéles
A verdikt nem fog eltérni attól, amit általában megállapítottunk a fent felsorolt telefonoknál. Teljes felbontásban nem feltétlenül éri meg fotózni, bár ha az a cél később, hogy a zoomot kivágással oldjuk meg utómunkában, akkor van némi értelme, ugyanis ha magán a telefonon választjuk ezt az opciót, akkor nem leszünk elégedettek az eredménnyel, hiába az 50 megpixel, mégis úgy fest, hogy az algoritmus a 12,5 megapixelre csökkentett felbontást nagyítja vissza digitálisan, ami részletvesztéssel jár. Más esetekben viszont a 4:1-es képpontösszevonással készülő fotók bőven jobbak, mint amit 50 megapixelek produkál a rendszer, főleg nappali fényviszonyok között lehet korrekt felvételeket csinálni, ahol ugyan néha előbukkan némi képzaj a túlélesítés miatt, de összességében elégedettek lehetünk ezen az árszinten az eredménnyel. Este már nem olyan remek a helyzet, kicsi ez az szenzor, amin az esti mód hivatott segíteni, de ott inkább közepesnek mondanánk a produkciót, az ultraszéles kamera pedig a spórolás áldozatául esett (megint), nappali környezetben lehet vele hangulatos képeket alkotni, de a minőség távol áll a jótól, nagyon lágy a rajzolat és a szélek felé haladva szembeötlők a képhibák, este pedig használhatatlan a dolog.
Fent az előlapi kamera képeit mutatjuk, ez 16 megapixeles felbontású, szoftveres háttérelmosással próbálkozik a portrék esetén több-kevesebb sikerrel, este pedig nagyon hamar sárgászöldre vált az árnyalat, ami messze áll a természetestől. Fixfókuszos megoldásról beszélünk, ennek megfelelően a vonalélességbeli bizonytalanságot elmosással próbálja kompenzálni a termék, ami azzal jár, hogy a végeredmény olyan, mintha egy kikapcsolhatatlan bőrradírt is használnánk. Nekem mondjuk jót tesz, de élethűnek nem mondanám.
Videózni az előlapi kamerával (fent) megint nem lehet 4K-ban, ami ebben a kategóriában még megbocsátható. A dinamikatartomány szűkös, az elektronikus stabilizáció nem mindig tökéletes, este pedig nagyon bizonytalan az eredmény és a minőség sem acélos. A hátsó főkamera jóval többet tud:
Kapásból tud 4K-t és 30 fps-t, Full HD mellett 60 fps-t is. Ráadásul van optikai stabilizáció, ami viszont nem annyira látszik az eredményen, mint amennyire azt elvárnánk, ezért tudnak a felvételek elég remegősek is lenni. A dinamika jóval kellemesebb, mint az előlapi modulnál, az élességre nincs panasz, az egyetlen szívfájdalom, hogy valószínűleg hardveres okok miatt még Full HD mellett sem lehet menet közben látószöget váltani. Ezt támasztja alá, hogy olyan üzemmód nincs, amivel az előlapi és a hátlapi kamera képei egyszerre jelennének meg a felvételen. A digitális zoomnak túl sok haszna nincs videózás közben, az ultraszéles modullal viszont Full HD mellett lehet jópofa felvételeket csinálni — nappal. Este ez ugyanis nagyon széthullik, de a főkamera sem fog brillírozni.
Összességében azonban a multimédiás produkció hozza az elvárásoknak megfelelő szintet, tudtuk, hogy az ultraszéles kamera nem lesz egy acélos cucc, de az IMX766, az OIS és a mögéjük rakott algoritmus 12,5 megapixelben abszolút rendben van, de érdemes tisztában lenni azzal, hogy ez sem egy nagy szenzor, vagyis mostoha fényviszonyok mellett sajnos a minőség is esik. Jó pontot kap a termék a sztereó hangszórók és a HD streaming miatt, ha már van 3,5 mm-es jack csatlakozó, akkor azért az FM-rádió még beférhetett volna.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!