Redmi Note 11 és 11S - biztos alapra jobb építeni

A két készülék nagyon hasonló, ezért egyszerre teszteljük őket. Az eltérések a kamerában és a chipsetben keresendők csupán, illetve az árazás is kicsit más.

Multimédia

Két eltérés van kamerás fronton. Az egyik a főkamera felbontása, 50 megapixel áll szemben 108 megapixellel, de mindkettő képpontösszevonással hozza létre a végeredményt. A többi hátlapi szenzor ugyanaz, 8 megapixeles ultraszéles, 2-2 megapixel pedig makrókhoz és mélységélességhez. Az előlapi modulok kapcsán is van eltérés, 13 megapixelt tud a Note 11, az S-verzió 16 megapixelt kínál, essünk túl ezeken gyorsan, itt van két kép, az bal a sima 11-gyel, a jobb oldali pedig a 11S-sel készült:

Hirdetés

[+]

Egyértelmű, hogy pattanásos kamaszok számára a Redmi Note 11 a jobb választás, mert kérés nélkül nekiáll széjjelmosni az arcot, a 11S egy őszintébb (és valamivel jobb) szelfikamera. De egyik sem jó igazán. A hátlapi modulok között nyilvánvalóan van eltérés, de automatikus módban mindkét telefon a főkamerát 12 megapixelesként használja, vagyis a Note 11 négy pixelt von össze eggyé, a Note 11S viszont kilencet, tehát papíron ez utóbbi esetben több esélye van annak, hogy jobb képet kapunk. Nappali felvételek következnek 12 megapixelben négy ugyanolyan témáról, ezeket lőttem a Note 11-gyel:

Ezeket pedig a Note 11S-sel:

Az a helyzet, hogy egyik készülék sem túl erős, noha a fényviszonyok konkrétan kifogástalanok voltak. És másban gyengék: a nagyobb felbontású szenzor a 11S-ben láthatóan több részletet rögzít, jobb vonalélességet, finomabb rajzolatot kínál, de túlexponál. Konkrétan hajlamos a beégésre, ráadásul túl is van élesítve. Magyarán nem mondhajtuk, hogy egyértelműen nyer a 11S, mert bár a szenzor képességei vitán felül jobbak, de az algoritmus szétveri az eredményt, ami sokkal jobb is lehetne, mint ami végül kiesik a telefonból. És mintha a HDR-t is túltolná, szemben a sima Note 11-gyel, ahol a sötét részek sötétek, a világosak viszont jók. Váltsunk maximális felbontásra, 108 megapixellel kezdünk (by Redmi Note 11S):

És 50 megapixelen folytatjuk:

Itt már jobban kijön a 11S előnye, még mindig túl vannak exponálva a felvételek, de 100%-os nagyításban klasszisokkal jobb a vonalélesség, a Note 11 50 megapixeles szenzora csúnyán széthullik, ezt egyáltalán nem érdemes erőltetni. 108 megapixelben sem okvetlenül szükséges fotózni, de néha lehet, hogy kapóra jön, ha később majd szeretnénk egy-egy részletet úgy kivágni a képből, hogy aztán az eredmény ne legyen egy tragédia. Az ultraszéles modul ugyanaz a két telefonban, nézzük ezt is:

Jó, ez gyenge. A felbontás is alacsony, a minőség is maximum közepes, szűk a dinamika, gyenge a részletesség, sok a zaj, főleg a széleken lesz csúnya az eredmény. Van dedikált esti mód mindkét modellben, ami kizárólag a főkamerára szorítkozik, előbb a Redmi Note 11S képeit mutatjuk:

Ezek pedig az olcsóbb modell produktumai:

Itt simán nyer a 11S, egyszerűen azzal, hogy jóval kevesebb a zaj. Ettől még ez sem lesz egy csoda, mert szét vannak mosva a képek, alig van rajtuk részlet, de a Note 11 által kitermelt felvételek tényleg nagyon gyengécskék, este nem feltétlenül érdemes elővenni a készüléket fotózáshoz. Összességében tehát látszik a jobb kamerás képességekkel felvértezett 11S előnye, de ez nem ennek a modellnek a dicsérete, hanem pusztán abból fakad, hogy a sima Redmi Note 11 nem mondható egy erős belső konkurensnek. Videókra váltunk, gyorsan tudjuk le a szelfi-vonalat két felvétellel:


Itt is nyer a 11S pusztán azzal a nem elhanyagolható eltéréssel, hogy ebben van elektronikus stabilizáció, míg a sima 11-ben nincs, ez pedig fényévnyi távolságra helyezi a két terméket az elkészült videók fogyaszthatóságát tekintve. Váltsunk a hátlapra, ahol Full HD és 30 fps mindkét esetben a kinyerhető maximum, menet közben nem lehet az ultraszéles modulra váltani, szóval három videó jön, az első kettő normál látószöggel készült (előbb a 11, aztán a 11S), a harmadik az ultraszéles modul mutatja, ami ugyabár megegyezik a két készüléknél:



Hát. Szódával. És az a furcsa helyzet, hogy a 11S-nél nagyon bizonytalan a fókusz, noha pont ugyanott rögzítettem mindkét eszközzel a felvételeket. Szóval lehet, hogy jobban jár az ember a sima 11-gyel, ha a videózás fontos, bár igazság szerint egyik telefonnal sem jár túl jól, lévén a produkált videóminőség csak fenntartásokkal tekinthető a vállalható tartományba esőnek. És a rend kedvéért nézzük meg a 11S éjszakai felvételét is, bár az előzmények fényében ez nem sok jóval kecsegtet:

[+]

Zenei fronton szerencsére a helyzet fényévekkel jobb. Egyrészt van sztereó hangszóró, ami ugyan nem a műfaj legkirályabb darabja, de ha nem nyomjuk fel maximumra a hangerőt, akkor korrektnek mondható. A 3,5 mm-es jack sem hiányzik egyik készülékről sem, a platform által biztosított zenelejátszó pedig teszi a dolgát, még eqaulizer is akad. Grátisz az FM-rádió, amihez szükség lesz zsinóros headsetre, de ez egyre ritkább madár mobilos körökben, szóval jár érte a pont.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés