Snapdragon 778G, Realme UI 2.0
Kezdetben vala a Snapdragon 780G 5G chip, aztán talán kapacitáshiány miatt, talán más okból a Qualcomm fogta a négy Cortex-A78-on alapuló teljesítmény és a négy Cortex-A55-re épülő Kryo 670 processzormagot, illetve az Adreno 642 GPU-t, és átpakolta a Samsung 5 nm-es node-járól a TSMC 6 nm-es megoldására. Annyi változást történt, hogy nem egy, hanem négy Cortex-A78 egység fut 2,4 GHz-en kis proci előnyt hozva, míg a GPU kapott egy L utótagot és veszített pár fpst, cserébe kiegyensúlyozottabban és hűvösebben működik, mint a Mi 11 Lite 5G a fenti vason. Csak az Asphalt 9-nél tapasztaltam némi bizonytalanságot, minden más 3D játék rendben futott, az Android 11-en alapuló Realme UI pedig 120 Hz-en is tökéletesen gördülékeny maradt.
Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Benchmark | Realme GT Master Edition | Samsung Galaxy A32 5G | Redmi Note 10 Pro | Poco F3 | Xiaomi Mi 11 Lite 5G | Oppo Reno5 Z |
Rendszerchip | Snapdragon 778G | Dimensity 720 | Snapdragon 732G | Snapdragon 870 | Snapdragon 780G | Dimensity 800U |
Geekbench 5 (single/multi) | 790 / 2823 pont | 476 / 1586 pont | 547 / 1766 pont | 971 / 3265 pont | 665 / 2020 pont | 595 / 1767 pont |
GFXBench Car Chase onscreen | 27 fps | 19 fps | 15 fps | 45 fps | 31 fps | 15 fps |
GFXBench Car Chase offscreen | 33 fps | 15 fps | 18 fps | 55 fps | 37 fps | 19 fps |
GFXBench Man. onscreen | 67 fps | 57 fps | 36 fps | 108 fps | 73 fps | 42 fps |
GFXBench Man. offscreen | 78 fps | 42 fps | 42 fps | 129 fps | 79 fps | 51 fps |
AndroBench Sequential Read | 1025,01 MB/s | 839,61 MB/s | 508,08 MB/s | 1528,36 MB/s | 930,63 MB/s | 953,79 MB/s |
AndroBench Sequential Write | 862,88 MB/s | 382,45 MB/s | 267,01 MB/s | 550,56 MB/s | 700,29 MB/s | 468,71 MB/s |
AndroBench Random Read | 212,31 MB/s | 177,26 MB/s | 131,29 MB/s | 195,89 MB/s | 144,08 MB/s | 164,63 MB/s |
AndroBench Random Write | 250,05 MB/s | 161,21 MB/s | 127,91 MB/s | 172,54 MB/s | 135,98 MB/s | 158,46 MB/s |
A Realme mestere alapból 6 GB RAM-ot és 128 GB villámgyors UFS tárolót kínál, és bár kártyás bővítési lehetőséget nem, némi tárcaszűkítéssel a 8/256-os változatra is beruházhatunk – a multitasking így is, úgy is villámgyors, a Realme UI 2.0 pedig közel áll a Google vagy OnePlus-féle tiszta rendszerlogikához, egy rakás testreszabási opcióval. A mindig aktív kijelző stílusa és megjelenített tartalmai például megnyerően szerteágazóak, a duplakoppos mellett képernyőrajzos gesztusfunkciók is akadnak, ahogy a téma, a betűtípus, a betűméret és a megjelenített méret is egyéni ízlésre faragható.
Ügyes trükk az alkalmazás gyorsindítás az ujjlenyomat-olvasón tartva kezünket, és kérhető pár funkció egy oldalsávot elősimítva. Kapunk játékmódot mindenféle kényelmi megoldással, átköltözést segíti szoftvert, jófajta fájlkezelőt, a gyári Androidból kimaradt videó- és zenelejátszót, egy rakás Google szoftvert és pár hasznos kelléket. Mondjuk én nem kértem volna előre a Netflixet, a Facebookot, az Amazon Shoppingot, a Twittert, a LinkedInt, a Pubg Mobile-t, a TikTokot, az NFS No Limitet, az Amazon Musicot vagy a Prime Videót, de ezek nyilván valamiféle megegyezés révén kerültek fel, és egy mozdulattal törölhetők.
A tárcsázó és telefonkönyv minden beállítást tud, akárcsak a Gboard billentyűzet, amelyen kényelmes a gépelés és az ujjhúzós bevitel. A böngészés sem fog ki a Qualcomm hardveren: gyorsan töltenek be és gördülékenyen futnak az oldalak, akár osztott képernyős módban. Azt nem tudom, hogy a lassan piacra kerülő Android 12 mikor jut el a Realme mesterkiadásaira, mindenesetre a feltörekvő BBK-s gyártó is részt vett a béta tesztelésben, ami a kiforrott és jól magyarított rendszerrel együtt még egy érv a telefon mellett.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!