Hardver, menü
A Realme a C3 esetében nem a Qualcomm, hanem a MediaTek megoldására támaszkodott. Alapvetően többféle C3 is létezik, ezek a RAM és a belső tárhely tekintetében térnek el, illetve a nagyon olcsó változatokon (amelyek az indiai piacra készülnek) nincs ujjlenyomat-olvasó és kamerából is eggyel kevesebbet kapunk. Hazánkba hivatalosan 3, illetve 4 GB RAM-mal szerelt masinák jönnek majd 32, valamint 64 GB belső kapacitással. Tesztkészülékünk a csirkébb vonalat képviseli a maga 3/32-es kiszerelésével, de mivel ez lesz árban nagyon versenyképes, ezért nem is baj, hogy ez érkezett a szerkesztőségbe.
Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Benchmark | Realme C3 | Redmi Note 8T | Redmi 8 | Samsung Galaxy A70 | Huawei P30 Lite | Lenovo K10 Plus |
Rendszerchip | MediaTek Helio G70 | Snapdragon 665 | Snapdragon 439 | Snapdragon 675 | HiSilicon Kirin 710 | Snapdragon 632 |
AnTuTu Bench. 8.x | 172889 pont | 281575 pont | 98246 pont | - | - | nem futott le |
Geekbench 5 (single/multi) | 346 / 924 pont | 315 / 1386 pont | 177 / 823 pont | - | - | 270 / 1223 pont |
GFXBench Car Chase onscreen | 15 fps | 5,9 fps | 3,7 fps | 6,7 fps | 5,5 fps | 7,7 fps |
GFXBench Car Chase offscreen | 8,2 fps | 7,1 fps | 7,1 fps | 8,0 fps | 6,5 fps | 3,9 fps |
GFXBench Man. onscreen | 37 fps | 17 fps | 18 fps | 18 fps | 16 fps | 19 fps |
GFXBench Man. offscreen | n/a | 19 fps | 9,2 fps | 20 fps | 18 fps | 10 fps |
AndroBench Sequential Read | 294,70 MB/s | 302,09 MB/s | 307,32 MB/s | 508,84 MB/s | 280,97 MB/s | 295,85 MB/s |
AndroBench Sequential Write | 121,78 MB/s | 237,47 MB/s | 190,71 MB/s | 193,91 MB/s | 158,84 MB/s | 236,65 MB/s |
AndroBench Random Read | 49,34 MB/s | 59,32 MB/s | 92,93 MB/s | 131,36 MB/s | 42,32 MB/s | 62,26 MB/s |
AndroBench Random Write | 67,34 MB/s | 115,52 MB/s | 25,23 MB/s | 21,91 MB/s | 75,58 MB/s | 17,13 MB/s |
A chipset viszont izgalmas, a MediTek Helio G70 ugyanis egy relatív friss, direkt az olcsóbb masinákba szánt megoldás, amely 12 nm-es gyártástechnológiát használ, kettő darab 2 GHz-es Cortex-A75 és hat darab 1,7 GHz-re húzott Cortex-A55 mag dolgozik benne, mellettük egy Mali-G52-es GPU van szolgálatban. Ez a chipset számítási teljesítményben jóval erősebb, mint a Snapdragon 439 (ami a legnagyobb riválisnak tekinthető Redmi 8-ban van), grafikus produkcióban nem annyival combosabb ugyan, de ebben az ársávban bőven megfelelő mindaz, amit nyújt, sőt, ennyi pénzért nemigen találni ennél komolyabb hardvert, ez a Helio G70 simán hozza például a Kirin 710, vagy a Snapdragon 665 szintjét.
A korábbi Realme telefonokon még Color OS felület dolgozott, de már ott is tudni lehetett, hogy az Oppo ebből a szempontból is el óhajtja különíteni az almárkát, ezért a C3-ban már a vadiúj Realme UI teljesít szolgálatot, méghozzá jól. A fejlesztők csak szőrmentén piszkálták meg a 10-es Androidot, szóval a felület logikája és kinézete is alapvetően a Google rendszerére hajaz, de van benne egy csomó apró kis extra, amit a Realme tett hozzá a dologhoz, plusz rengeteg alkalmazás is van előre telepítve, amelyek között van néhány felesleges (Agoda, Lazada, Trip.com), ezek ráadásul alapvetően Dél-kelet Ázsiára vannak paraméterezve, de gyaníthatóan a hazai forgalmazás megkezdésére (ami áprilisban várható) majd szépen letisztul a kép. Kérdés, hogy például a HeyTap szolgáltatás megmarad-e, ez egy alkalmazásboltot és felhő elérést is biztosító ökoszisztéma, amely az Oppo és a Realme telefonokon érhető el alapból (és az Oppo fiók HeyTap fiókká alakul). Elvileg ez is ázsiai ügyfelekre céloz, de a tesztkészüléken simán működött. És valószínűleg ez akkor is így lesz, amikor elindul az itthoni értékesítés, a HeyTap fiók ugyanis a telefon szerves részét képezi, az alkalmazásbolt, a felhőszolgáltatás mellett van családi megosztás funkció is, amivel a felhős tárhelyet tudjuk öt embernek szétdobni.
Akad egy Game Space névre keresztelt játékközpont, ide kerülnek a letöltött unaloműzők. A felületen lehet állítani, hogy mennyire terhelje meg a hardvert a játék (a teljesítmény mód a legdurvább), ha pedig játszunk, akkor a képernyő két felső sarkából lehet előrántani egy vezérlőpanelt, ahol tilthatjuk és engedélyezhetjük a különböző értesítéseket (hívások, üzenetek, közösségi appok), illetve lehet csinálni screenshotot és videót is készíthetünk a játékmenetről. Van témaáruház, lehet módosítani az ikonok formáját is, akad telefonklónozó régi eszközről való átköltözéshez, az apróságok között pedig van diktafon, iránytű, számológép, fájlkezelő, illetve felrakták az Opera böngészőt is előre.
Az alkalmazásmenü lehet a szokásos (alulról felfelé pöccintve), vagy az ikonjaik tobzódhatnak az alapképernyőkön is, kérhetünk kettős koppintással történő lezárást, nem maradt ki a digitális jólét, az osztott képernyős mód, a gesztusvezérlés, valamint egy amolyan butított edge panel is előránthat oldalról, ahová tetszőleges alkalmazások ikonjait szórhatjuk ki, hogy aztán bárhonnan egyetlen gombnyomással elérjük ezeket. A rendszer gyors, átlátható, jól paraméterezhető, de mégis eléggé “androidos”, szóval tényleg jónak tűnik a Realme UI első verziója.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!