Hirdetés
Alkalmazás, összegzés
Az OnStar ügyfelek a neten és a telefonjukon is egy csomó dolgot intézhetnek az autójukkal kapcsolatban. Ehhez szükséges egy regisztráció, emailben jön meg a verifikációs URL, illetve kell egy saját PIN-kód is, hogy egy asztalon hagyott, vagy rossz kezekbe kerülő telefonnal ne lehessen a távolból a kocsit izélgetni. Ezt a kódot minden tevékenység előtt be kell ütni. A webes felületen az autóhoz több sofőr is hozzárendelhető, illetve egy sereg információt is kaphatunk az autó állapotáról. Ezeket egyébként zömmel a telefonunkról is elérhetjük, a netes nézet inkább akkor válik hasznossá, ha flottamenedzsmenttel foglalkozunk, egy helyen látható az összes általunk felügyelt jármű és rengeteg statisztikai riportot lehúzhatunk.
A mobilos app felépítése triviális. Megnézhetjük az autónk adatait (mennyi üzemanyag van benne, ellenőrizhető a gumik nyomása, az olaj állapota, a kilométeróra állása és a legutóbbi útra vetített fogyasztás), ki tudjuk nyitni és be tudjuk zárni a távolból, illetve megszólaltathatjuk a dudát és felvillanthatjuk a lámpákat, ha sötétben kell mondjuk egy parkolóban lokalizálnunk a járművet. Lekérhető, hogy hol van a GPS alapján a kocsi, oda is navigál minket a telefonunk, ha kérjük. Tervezhetünk előre útvonalat, ami ráküldhetünk az autó rendszerére, így amikor beülünk, már nem kell matatni a rendszerrel (vagy hívni az OnStar ügyfélszolgálatot).
Az autókban akad még egy gomb, amivel elrejthetjük a kocsit más, hozzáféréssel egyébként rendelkező személyek elől. Ilyenkor nem lehet lekérdezni az alkalmazásban az autó helyzetét, a központ sem látja, csak akkor írja felül ezt a beállítást, ha segélyhívásról, vagy lopás miatti intézkedésről van szó. Az OnStar használata roppant egyszerű, felhasználói oldalról nem is kell tanulni, hiszen élő emberrel beszélgethetünk az autóban ülve (és mobilról is fel lehet őket hívni természetesen), az alkalmazás magyarul kommunikál és nem lehet eltévedni a menüben, mással pedig nem kell foglalkoznunk. Nyilván az Opel oldaláról kellett ebbe rengeteg munkát és szervezést belefeccölni, a helyi rendészeti és segítségnyújtással foglalkozó szervezetekkel együttműködéseket kialakítani, embereket betanítani, alkalmazásokat fordítani és SIM chipet illeszteni a modulba. Ebben egyébként a Vodafone az Opel partnere, de ez nem jelenti azt, hogy ahol nincs Vodafone hálózat, ott nem működik az OnStar, jártam olyan helyen, ahol a telefonom tök süket volt, de az OnStart el tudtam érni az autóból.
Ezt látják a központban baleset esetén [+]
Az biztos, hogy ha már kötelező a SIM 2018-ban az autókban, akkor nyilván érdemes kihasználni az ottlétét, más gyártók is így tesznek már tőlünk nyugatabbra. Az is biztos, hogy van még hová fejlődni, nyilván sok-sok tapasztalatot szereznek majd menet közben az ügyintézők és egyre több dologban fognak tudni segíteni. Remélhetőleg a navigációs rendszer is fejlődik (vagy a telefonos összeköttetéssel létrejövő megoldásokhoz is hozzáfér majd az OnStar), ám összességében ez már jelenleg is egy működő és sokszor hasznos szolgáltatás. Hogy aztán az egy éves próbaidőszak után hányan maradnak előfizetők... ez nagy kérdés, a kelet-európai, árérzékeny piacokon nem biztos, hogy eleinte népszerű lesz a szolgáltatás, ám ha a nyilván nélkülözhető kényelmi funkciókat kihúzzuk a listáról, akkor még mindig ott marad a lopás elleni védelem, amely - ha hatékonyan működik - sokszorosan is megéri az árát, amely egyébként 32 500 forint évente.
Bog
A cikk elkészítésében a Telekom 4G/LTE mobilinternet volt segítségünkre.