Hirdetés
OnStar ügyfélszolgálat
Mi történik, ha megnyomjuk a kék gombot? Semmi különös, csak elindul egy hívás, amit valaki felvesz a központban (nekem mindig Zsolt jelentkezett) és megkérdezi, hogy miben segíthet. Fontos tudni, hogy azért ez nem egy teljes körű személyi asszisztencia, tehát nem fog nekünk pizzát rendelni és arra a kérdésre sem kell tudniuk válaszolni, hogy ki volt a venezuelai válogatott cserekapusa az 1994-es VB-n. De ami az autónkkal és az utazásunkkal kapcsolatos, abban megpróbálnak segíteni. Az első évben a szolgáltatás díjmentes, később évi 36 ezer forintért fizethetünk rá elő.
Miben tud segíteni az OnStar? Először is a navigációban. Az ügyintézőnek meg kell adnunk a címet, ő megkeresi a helyszínt és az útvonalat ráküldi a távolból az autó fedélzeti navigációjára. Ez elég gyorsan megtörténik és nem nekünk kell útközben ezzel babrálnunk, ráadásul POI-kat is ismernek, közeli benzinkutak, gyorséttermek, szervizek koordinátái is lekérhetők. Nem tudnak viszont köztes célpontot beállítani, nálam pedig okozott némi fejtörést, hogy én Erdélyben (mert ott is próbálgattam a rendszert, hiszen az OnStar szolgáltatás az EU egész területén működik) magyarul ismertem a települések nevét, az Opel által használt Here térképnek viszont ezekről fogalma sem volt, de az ügyintéző visszahívott, amint megtalálta a román elnevezést és megtervezte az útvonalat. Nem az OnStar problémája, hogy egyébként a gyári navigáció elég satnya, egy csomó utat nem ismert Erdélyben (a nagyváradi elkerülő mondjuk még a Waze számára is új volt), de a havasrekettyei vízesésnél konkrétan a semmi közepére tett a gyári megoldás. És sajnos a forgalmi információkat sem kapja meg online.
Ha baj van, akkor így működik
Az új Opelek infotainment rendszerében (amit már bemutattunk korábban) viszont van Android Auto és Apple CarPlay csatlakoztatási lehetőség is, így nem vagyunk rákényszerítve a beépített navigációra, hiszen a telefonunkat használva a Google Maps is működik. Persze aki nem akar adatroamingra költeni külföldön, annak ez nem opció, ráadásul az OnStar nem tudja egyelőre a telefont megszólítani és a gyári helyett a Google navigációjának címet küldeni. Kár.
Az OnStar ügyfélszolgálat akkor is segít, ha valami hibajelzést kapunk a műszerfalon, ők ugyanis a távolból is ki tudják olvasni a hibakódot és értelmezni azt. És ha kell, akkor küldenek segítséget, illetve kevésbé komoly esetben közeli szervizeket is javasolhatnak. Szintén hasznos (és sajnos szükséges) a lopásvédelmi faktor, ha ugyanis az autót eltulajdonítják, akkor a rendőrségi bejelentést követően az ügyszámmal a birtokunkban kell hívjuk az OnStar központot, ahol akcióba lépnek. Egyrészt a GPS alapján lokalizálják a járművet, másrészt letiltják a gyújtást, magyarán ha egyszer leállítják a kocsit, akkor utána újra nem lehet beindítani. És ezeket az adatokat a rendőrség felé is továbbítják. Persze minden védelem kijátszható, de megnehezíti az OnStar rendszerű Opelek elkötését, pláne, hogy az autó még SMS-t és emailt is küld nekünk akkor, ha beindul a riasztó. Fent látható egy videó arról, hogy mire lehet használni a szolgáltatást akkor, ha mondjuk az ember autóval vág neki egy külföldi útnak.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!