Nubia Z20 - OLED-en dupláz

Dupla kijelzőjével igazán egyedi lett, és Magyarországról is könnyen elérhető a gyártó csúcsmodellje, aminek szinte semmilyen téren sem kell szégyenkeznie.

Snapdragon 855+, extra funkciók, szoftverezettség

Különleges kialakítása és bőven 200 000 forint alatti ára alapján egy 7-es szériájú Snapdragon sem lett volna ciki ehhez a konfigurációhoz, de szerencsére a Nubiánál másképp gondolták, és beletették a jelenleg elérhető legerősebb Qualcomm-chipet, a Snapdragon 855+-t. A TSMC 7 nm-es node-ján gyártásban lévő rendszerchip az eredeti 855-höz képest emelt órajelével abszolút hozza azt a szintet, amit a konkurens chipgyártók második féléves újdonságai, nem is lepődtünk meg azon, hogy a Nubia Z20-at is a legdrágább csúcsmobilok mellé lehet állítani hardveres erő terén.

A képen az AnTuTu 8-as eredmény látható, táblázatunk még a 7-es szerint születettA képen az AnTuTu 8-as eredmény látható, táblázatunk még a 7-es szerint születettA képen az AnTuTu 8-as eredmény látható, táblázatunk még a 7-es szerint született A képen az AnTuTu 8-as eredmény látható, táblázatunk még a 7-es szerint született [+]

Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható)
Benchmark Nubia Z20 Asus Zenfone 6 Samsung Galaxy S10+ Apple iPhone 11 Pro Max OnePlus 7T Huawei P30 Pro (teljesítmény)
Rendszerchip Snapdragon 855+ Snapdragon 855 Exynos 9820 Apple A13 Bionic Snapdragon 855+ HiSilicon Kirin 980
AnTuTu Bench. 7.x 372274 pont 340350 pont 327451 pont 457958 pont 401028 pont 316068 pont
Geekbench 4 (single/multi) 3540 / 10084 pont 3536 / 10835 pont 4451 / 10270 pont 5487 / 13917 pont 3709 / 11522 pont 3301 / 9943 pont
Geekbench 5 (single/multi) 631 / 2269 pont n/a 824 / 2298 pont 1339 / 3552 pont 784 / 2849 pont 682 / 2413 pont
GFXBench Car Chase onscreen 38 fps 34 fps 22 fps 56 fps 41 fps 28 fps
GFXBench Car Chase offscreen 45 fps 42 fps 42 fps 79 fps 48 fps 33 fps
GFXBench Man. onscreen 60 fps 60 fps 56 fps 60 fps 60 fps 59 fps
GFXBench Man. offscreen 103 fps 101 fps 97 fps 173 fps 112 fps 92 fps
AndroBench Sequential Read 720,03 MB/s 836,10 MB/s 790,08 MB/s n/a 1434,05 MB/s 901,96 MB/s
AndroBench Sequential Write 445,75 MB/s 190,19 MB/s 194,75 MB/s n/a 223,38 MB/s 220,45 MB/s
AndroBench Random Read 157,91 MB/s 135,55 MB/s 137,23 MB/s n/a 167,71 MB/s 159,47 MB/s
AndroBench Random Write 173,83 MB/s 95,11 MB/s 23,58 MB/s n/a 29,09 MB/s 208,24 MB/s

A Kryo 485 processzormag legerősebb processzormagja 2,96 GHz-en dolgozik, az Adreno 640 grafikai egység akár 700 MHz-en is tud ketyegni. Többféle tárolócsomagú változat is létezik a Z20-ból, de az EU-s webáruházban 8/128 GB-os példányokat árul a gyártó, hozzánk is ilyen tesztkészülék érkezett. Aligha tér el a kezelőfelület a gyári androidos sztenderdektől, a 9-es (Pie) főverzió alapjain augusztusi biztonsági csomag fut tesztünk pillanatában. A rendszer a szó szoros értelmében véve puritán, még időjárás-widgettel is nekünk kell felszerelnünk, ha igénylünk ilyesmit, és az alap Google-csomagon szinte minden alkalmazás letöltése ránk fog várni. Érdemes lehet némítani/cserélni a rendszerhangokat is, hiszen ezek is a többéves, legidegesítőbb, legnyersebb fajtából valók. Továbbá, ami kissé bosszantó egy ennyire szűk kávás mobilnál, hogy nincs gesztusvezérlős alternatívája a három virtuális gombnak, ezek fix helyet foglalnak el a kijelző alsó sávjában.

Van magyar nyelv, de csak amíg az Android le van fordítva: 100%-osnak nem mondhatóVan magyar nyelv, de csak amíg az Android le van fordítva: 100%-osnak nem mondhatóVan magyar nyelv, de csak amíg az Android le van fordítva: 100%-osnak nem mondható Van magyar nyelv, de csak amíg az Android le van fordítva: 100%-osnak nem mondható [+]

Hirdetés

Aki magyarul szereti használni a menüt, az minden bizonnyal fog találkozni furcsaságokkal: fordítási hiányosságok nyilván vannak a Nubia-exluzív beállításoknál, ezt már megszokhattuk, viszont ennél a telefonnál sokszor menüponton belül is vannak különbségek: ha rábökünk arra a beállításra, hogy mikor menjen Alvó módba, a mobil, ami még magyarul van, akkor angol nyelvű opciók közül fogunk választani.

[+]

Az alkalmazáslista nyilván egyszerűen kibővíthető, a lokalizációs dolgok is inkább megmosolyogtatók, mintsem bosszantóak, komoly gond pedig szerencsére nincs a szoftverrel, szerencsére a két kijelző kezelése is okosan, átgondoltan van megoldva. Először is eldönthetjük, hogy szeretnénk-e dupla kijelzős multitaskinggal, három ujjal a másik kijelző átdobálva használni a rendszert, vagy a két megjelenítőt egymás tükreként használnánk-e inkább. A váltás alapértelmezetten virtuális gombbal történik , de ésszerűbb beállítani az automatikus váltást, hiszen gyors és megbízható: mire átforgatjuk a mobilt a kezünkben, már meg is történt a csere.

[+]

Hasonló a helyzet az alvó mobil feloldásánál is: a két oldalt különálló, ujjlenyomat-olvasós bekapcsológombbal beállíthatjuk, hogy mi mindig jobb vagy bal oldalon nyomjuk a bekapcsolást, és ennek megfelelően villan fel a megfelelő oldali kijelző, de erre sincs igazán szükség: a mobil tudja, melyik vége néz épp felénk, és megfelelő beállítás esetén mindig azt fogja felvillantani. A biometrikus azonosító egyébként legfeljebb 5 ujjunkat tudja regisztrálni, gyorsan, pontosan működik, és természetesen nem kell mindkét oldalon regisztrálni.

[+]

Beállíthatjuk, hogy játék közben folyamatosan világítson a hátlapon, hogy a mobil bizony Snapdragon 855+-szal szerelt, illetve kikapcsolt kijelzős hívás vagy zenehallgatás esetére is belőhetünk fix animációt, de nem hinném, hogy ezeket bolti bemutatón kívül bárki is fogja használni, ennél jóval hasznosabb a bármelyik kijelzőn működő always-on megjelenítés, ami megjelenítőnként külön időzíthető és konfigurálható. A másodlagos kijelzőnek vannak a gyári androidos megoldáson túl külön szemkímélő módjai, egyre sárgásabb fehérekkel, később pedig monokrómra váltó árnyalattal.


[+]


[+]

A gyártó Red Magic névre hallgató gamer-szériájából jutott valami a Z20-ba is, mégpedig a játékkezelő. Ezzel egyrészt játékokon belül, villámgyorsan állíthatunk fényerőt, blokkolhatunk értesítéseket vagy készíthetünk képernyőfotót, de nem ez a legfőbb szerepe, sőt, még csak nem is az, hogy követhetjük vele a hőmérsékletet és a CPU-GPU terheltségét, hanem az, hogy fekvő kijelzős (landscape) játékoknál a hátlapi megjelenítő érintésérzékelését két oldalra osztva kihasználhatjuk. A bal és a jobb oldalt játékonként szabadon beállítható ponton emulál érintést, autós játékoknál például úgy tudunk balra vagy jobbra irányítani, hogy nem takarjuk ki az ujjunkkal a tartalmat, ami mindenképpen hasznos tud lenni.

[+]

Ennyit a többkijelzős módokról, térjünk át a másik nagy extrára, a nyomásérzékelésre: a HTC és Pixel mobilokon már többszörösen látott extra funkciót szokásos módon használhatjuk, a mobilt röviden vagy hosszabban, általunk beállított erősséggel megszorítva végezhetünk el egy-egy műveletet, van például szoftveres egykezes mód, de bekapcsolhatjuk a lámpát, lehozhatjuk az értesítési felületet, készíthetünk képernyőfotót, vagy akár általunk, szabadon választott alkalmazást nyithatunk meg. A rendszer pont olyan jól működik, mint amit a többiektől már megszokhattunk, szerencsére semmilyen anomáliával vagy félreérzékeléssel nem találkoztunk – igaz, én ezeket mindig erős nyomásúra állítom, tehát elvileg nem is nagyon fordulhatna elő, hogy véletlenül megnyomjam az autós tartóval, vagy csak sima fogásra aktiváljak valamit.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Nubia

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés