Snapdragon 855+, extra funkciók, szoftverezettség
Különleges kialakítása és bőven 200 000 forint alatti ára alapján egy 7-es szériájú Snapdragon sem lett volna ciki ehhez a konfigurációhoz, de szerencsére a Nubiánál másképp gondolták, és beletették a jelenleg elérhető legerősebb Qualcomm-chipet, a Snapdragon 855+-t. A TSMC 7 nm-es node-ján gyártásban lévő rendszerchip az eredeti 855-höz képest emelt órajelével abszolút hozza azt a szintet, amit a konkurens chipgyártók második féléves újdonságai, nem is lepődtünk meg azon, hogy a Nubia Z20-at is a legdrágább csúcsmobilok mellé lehet állítani hardveres erő terén.
A képen az AnTuTu 8-as eredmény látható, táblázatunk még a 7-es szerint született [+]
Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Benchmark | Nubia Z20 | Asus Zenfone 6 | Samsung Galaxy S10+ | Apple iPhone 11 Pro Max | OnePlus 7T | Huawei P30 Pro (teljesítmény) |
Rendszerchip | Snapdragon 855+ | Snapdragon 855 | Exynos 9820 | Apple A13 Bionic | Snapdragon 855+ | HiSilicon Kirin 980 |
AnTuTu Bench. 7.x | 372274 pont | 340350 pont | 327451 pont | 457958 pont | 401028 pont | 316068 pont |
Geekbench 4 (single/multi) | 3540 / 10084 pont | 3536 / 10835 pont | 4451 / 10270 pont | 5487 / 13917 pont | 3709 / 11522 pont | 3301 / 9943 pont |
Geekbench 5 (single/multi) | 631 / 2269 pont | n/a | 824 / 2298 pont | 1339 / 3552 pont | 784 / 2849 pont | 682 / 2413 pont |
GFXBench Car Chase onscreen | 38 fps | 34 fps | 22 fps | 56 fps | 41 fps | 28 fps |
GFXBench Car Chase offscreen | 45 fps | 42 fps | 42 fps | 79 fps | 48 fps | 33 fps |
GFXBench Man. onscreen | 60 fps | 60 fps | 56 fps | 60 fps | 60 fps | 59 fps |
GFXBench Man. offscreen | 103 fps | 101 fps | 97 fps | 173 fps | 112 fps | 92 fps |
AndroBench Sequential Read | 720,03 MB/s | 836,10 MB/s | 790,08 MB/s | n/a | 1434,05 MB/s | 901,96 MB/s |
AndroBench Sequential Write | 445,75 MB/s | 190,19 MB/s | 194,75 MB/s | n/a | 223,38 MB/s | 220,45 MB/s |
AndroBench Random Read | 157,91 MB/s | 135,55 MB/s | 137,23 MB/s | n/a | 167,71 MB/s | 159,47 MB/s |
AndroBench Random Write | 173,83 MB/s | 95,11 MB/s | 23,58 MB/s | n/a | 29,09 MB/s | 208,24 MB/s |
A Kryo 485 processzormag legerősebb processzormagja 2,96 GHz-en dolgozik, az Adreno 640 grafikai egység akár 700 MHz-en is tud ketyegni. Többféle tárolócsomagú változat is létezik a Z20-ból, de az EU-s webáruházban 8/128 GB-os példányokat árul a gyártó, hozzánk is ilyen tesztkészülék érkezett. Aligha tér el a kezelőfelület a gyári androidos sztenderdektől, a 9-es (Pie) főverzió alapjain augusztusi biztonsági csomag fut tesztünk pillanatában. A rendszer a szó szoros értelmében véve puritán, még időjárás-widgettel is nekünk kell felszerelnünk, ha igénylünk ilyesmit, és az alap Google-csomagon szinte minden alkalmazás letöltése ránk fog várni. Érdemes lehet némítani/cserélni a rendszerhangokat is, hiszen ezek is a többéves, legidegesítőbb, legnyersebb fajtából valók. Továbbá, ami kissé bosszantó egy ennyire szűk kávás mobilnál, hogy nincs gesztusvezérlős alternatívája a három virtuális gombnak, ezek fix helyet foglalnak el a kijelző alsó sávjában.
Van magyar nyelv, de csak amíg az Android le van fordítva: 100%-osnak nem mondható [+]
Aki magyarul szereti használni a menüt, az minden bizonnyal fog találkozni furcsaságokkal: fordítási hiányosságok nyilván vannak a Nubia-exluzív beállításoknál, ezt már megszokhattuk, viszont ennél a telefonnál sokszor menüponton belül is vannak különbségek: ha rábökünk arra a beállításra, hogy mikor menjen Alvó módba, a mobil, ami még magyarul van, akkor angol nyelvű opciók közül fogunk választani.
Az alkalmazáslista nyilván egyszerűen kibővíthető, a lokalizációs dolgok is inkább megmosolyogtatók, mintsem bosszantóak, komoly gond pedig szerencsére nincs a szoftverrel, szerencsére a két kijelző kezelése is okosan, átgondoltan van megoldva. Először is eldönthetjük, hogy szeretnénk-e dupla kijelzős multitaskinggal, három ujjal a másik kijelző átdobálva használni a rendszert, vagy a két megjelenítőt egymás tükreként használnánk-e inkább. A váltás alapértelmezetten virtuális gombbal történik , de ésszerűbb beállítani az automatikus váltást, hiszen gyors és megbízható: mire átforgatjuk a mobilt a kezünkben, már meg is történt a csere.
Hasonló a helyzet az alvó mobil feloldásánál is: a két oldalt különálló, ujjlenyomat-olvasós bekapcsológombbal beállíthatjuk, hogy mi mindig jobb vagy bal oldalon nyomjuk a bekapcsolást, és ennek megfelelően villan fel a megfelelő oldali kijelző, de erre sincs igazán szükség: a mobil tudja, melyik vége néz épp felénk, és megfelelő beállítás esetén mindig azt fogja felvillantani. A biometrikus azonosító egyébként legfeljebb 5 ujjunkat tudja regisztrálni, gyorsan, pontosan működik, és természetesen nem kell mindkét oldalon regisztrálni.
Beállíthatjuk, hogy játék közben folyamatosan világítson a hátlapon, hogy a mobil bizony Snapdragon 855+-szal szerelt, illetve kikapcsolt kijelzős hívás vagy zenehallgatás esetére is belőhetünk fix animációt, de nem hinném, hogy ezeket bolti bemutatón kívül bárki is fogja használni, ennél jóval hasznosabb a bármelyik kijelzőn működő always-on megjelenítés, ami megjelenítőnként külön időzíthető és konfigurálható. A másodlagos kijelzőnek vannak a gyári androidos megoldáson túl külön szemkímélő módjai, egyre sárgásabb fehérekkel, később pedig monokrómra váltó árnyalattal.
A gyártó Red Magic névre hallgató gamer-szériájából jutott valami a Z20-ba is, mégpedig a játékkezelő. Ezzel egyrészt játékokon belül, villámgyorsan állíthatunk fényerőt, blokkolhatunk értesítéseket vagy készíthetünk képernyőfotót, de nem ez a legfőbb szerepe, sőt, még csak nem is az, hogy követhetjük vele a hőmérsékletet és a CPU-GPU terheltségét, hanem az, hogy fekvő kijelzős (landscape) játékoknál a hátlapi megjelenítő érintésérzékelését két oldalra osztva kihasználhatjuk. A bal és a jobb oldalt játékonként szabadon beállítható ponton emulál érintést, autós játékoknál például úgy tudunk balra vagy jobbra irányítani, hogy nem takarjuk ki az ujjunkkal a tartalmat, ami mindenképpen hasznos tud lenni.
Ennyit a többkijelzős módokról, térjünk át a másik nagy extrára, a nyomásérzékelésre: a HTC és Pixel mobilokon már többszörösen látott extra funkciót szokásos módon használhatjuk, a mobilt röviden vagy hosszabban, általunk beállított erősséggel megszorítva végezhetünk el egy-egy műveletet, van például szoftveres egykezes mód, de bekapcsolhatjuk a lámpát, lehozhatjuk az értesítési felületet, készíthetünk képernyőfotót, vagy akár általunk, szabadon választott alkalmazást nyithatunk meg. A rendszer pont olyan jól működik, mint amit a többiektől már megszokhattunk, szerencsére semmilyen anomáliával vagy félreérzékeléssel nem találkoztunk – igaz, én ezeket mindig erős nyomásúra állítom, tehát elvileg nem is nagyon fordulhatna elő, hogy véletlenül megnyomjam az autós tartóval, vagy csak sima fogásra aktiváljak valamit.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!