Nokia Ovi Store testközelből

Tisztázatlan kérdések

Az Ovi Store árnyoldalit kezdetben csak a fejlesztők látják, ám bizonyos esetben a vásárlók is megtapasztalhatják. A meglehetősen hosszú EUSA, azaz licencmegállapodás végigböngészése után számos kérdés továbbra is tisztázatlan marad, melyre a piactér egyelőre nem is kínál választ. Akármilyen gondos is az alkalmazások kompatibilitásának ellenőrzése, sajnos előfordul, hogy a felhasználó olyat tölthet le, mely a készülékén nem működik helyesen, vagy nem egészen úgy működik, mint azt a leírás alapján elvárná. A Nokia megoldásában a vételár visszatérítésére nincs lehetőség, azaz nincs 24 órás kipróbálási lehetőség, illetve inkompatibilitás esetén a finn óriás a díj visszatérítése helyett rögtön a tartalomszolgáltatóra mutogat, hogy ezt vele kell tisztázni, hiszen a finn cég csak a közvetítő szerepét tölti be.

Szintén probléma, hogy noha a katalógus nyilvántartja a vásárlásokat és letöltéseket, sőt a tranzakciókat email formájában is visszaigazolja, a megvásárolt elemek újbóli letöltésére egyszerűen nincs lehetőség. Szoftverfrissítés illetve gyári alapbeállítás visszaállítása után azonban a tartalmak egésze vagy egy része könnyen az enyészeté lehet, melyek visszaszerzésére csak akkor van lehetőség, ha azokról előzőleg a PC vagy Suire segítségével, vagy Series 60 okostelefon esetén a fájlkezelő biztonsági mentés funkciójával másolat készült. Más esetekben az újbóli vásárlás jelenti az egyetlen alternatívát. Ez a megoldás semmiképp sem nevezhető barátságosnak, hiszen a tartalmakért a felhasználó adott esetben nagyobb összeget, több ezer forintot is kifizethet, mely egy véletlen hiba folytán pillanatok alatt elveszíthető.

Szintén komoly kötöttségeket jelent, hogy az Ovi Store alkalmazások egyelőre nem kínálhatnak egyszerű alternatívát alkalmazásokon belüli tartalmak vásárlására. Ez például online játékok és felárért extra információkat kínáló hírmagazinok esetén lehetne érdekes, ahol maga az alkalmazás ingyenes, vagy mérsékelt áron szerezhető be, ám az extra pályákért vagy tartalmakért, esetleg az online játék használatáért a szükséges díjakat közvetlenül az alkalmazásban lehetne kifizethetni. A helyzet visszássága, hogy a nyereségmegosztásos modell miatt a fejlesztők nem is tehetik meg, hogy az Ovi Store fizetési rendszerét megkerülve áruljanak további aktiválási kódokat, ugyanakkor arra sincs lehetőségük, hogy azon belül bonyolítsanak le tranzakcióikat. Az egyetlen járható út tehát az, ha időkorlátos megoldásokat kínálnak, azaz például olyan online játékot, mely csak bizonyos ideig használható, aztán újabb változatot kell megvásárolni belőle. Ez nem túl felhasználóbarát alternatíva, de jelenleg az egyetlen járható út.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Nokia

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés