Az Android Market bemutatása

Bevezető

Múlt héten alaposan kiveséztük a Nokia Ovi Store névre hallgató online alkalmazásboltját, plusz egyúttal némi gondunk is akadt vele, mikor a Nokia N97-re próbáltuk ráküzdeni a legújabb szoftvert, de ez nem a leginkább idepasszoló történet, váltsunk hát gyorsan témát: már egy hete szerkesztőségünk vendégszeretetét élvezi a HTC Magic névre hallgató Android alapú masina, melyen végre ki tudtuk próbálni az Android Market névre hallgató alkalmazásboltot, mely a fentebb említett Ovi Store-ral együtt az úttörő és egyben koronázatlan király Apple Store sikerében szeretne osztozni egy kicsit. Megnéztük hát, hogy erre mennyi esélye van.

Android Market

Mindezt természetesen hazai szemmel nézve tettük, elvégre egy online szoftveres bolttal kapcsolatban nagyon fontos kérdés, hogy a magyar vásárlók tudnak-e vásárolni benne, és ha igen, akkor hogyan. Emellett fontos, hogy mi a helyzet az ingyenes programokkal, mekkora a forgalma az adott boltnak, mennyire felhasználóbarát a kezelőfelület, mennyire gyors maga a telepítés, hogyan kezeli a rendszer a szoftverfrissítéseket, valamint hogy mik a fejlesztők lehetőségei. Mielőtt belemennénk az Android Market darabokra szedésébe, álljon itt egy bekezdés arról, hogy pontosan mit is takar az online alkalmazásbolt kifejezés — a szövegrészletet az Ovi cikkből emeltük át, aki tehát azt olvasta, az lapozhat is a következő oldalra.

Az online alkalmazásbolt egy olyan virtuális piactér, ahol a felhasználók a megfelelően katalogizált programok között válogathatnak, közvetlenül a telefonjukra tölthetik le azokat, mely ellenértékét bankkártyás fizetéssel, megvásárolható kuponokkal, emelt díjas SMS elküldésével, esetleg a távközlési szolgálató számlázási rendszerét használva, közvetlenül a telefon egyenlegével fizethetik ki. Ez utóbbi két funkciót az online bolt keretrendszer általában a felhasználó engedélyezése után automatikusan is képes lebonyolítani.Az online katalógust, a hozzá tartozó szerverparkot és a kiszolgáló szoftvert maga a gyártó üzemelteti, a tartalmat a fejlesztők kínálják, a felhasználók eléréséhez és a letöltéshez szükséges hálózati infrastruktúrát pedig a távközlési szolgáltató biztosítja, míg a számlázással kapcsolatos feladatokat a készülékgyártó és a szolgáltató együtt látják el. A megoldás nagyszerűsége, hogy a fejlesztők válláról leveszi a szoftver reklámozásával és terjesztésével kapcsolatos terheket, míg a vásárlók kellően egyszerűen juthatnak hozzá az alkalmazásokhoz. Persze a reklám sok esetben szükséges, ezért sok esetben találkozhatunk olyan kiadókkal, melyeknek több fejlesztő is dolgozik — ilyenkor értelemszerűen kicsit kevesebb pénz marad a programozó(k) zsebében az eladott játékok után, ellenben a jó reklámnak köszönhetően elképzelhető, hogy a portékája sokkal kelendőbb lesz, mintha saját neve alatt árulná szoftverét.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés