Hardver, szoftverezettség
Elég sok készülékben teszteltük már a Qualcomm Snapdragon 778G-t itt volt már a Realme GT Master Edition, a Honor 50 és a Huawei Nova 9 is, benyomásaink pedig Moto-köntösben is hasonlóak: igaz, hogy a 6 nanométeres TSMC-gyártástechnológiát a kényszer szülte (hiszen korábban a hasonló specifikációjú Snapdragon 780G még 5 nanométeres Samsunggal jött), de ettől függetlenül tiszteletreméltó számok jönnek ki a teljesítményméréseken, visszafogott a melegedés és a fogyasztás, a napi használat pedig gyors és gördülékeny.
Nyolcmagos processzorról beszélünk, ami 1 x 2,4 GHz-es Kryo 670 (Cortex-A78) magból, 3 x 2,2 GHz-es Kryo 670 (Cortex-A78) magból és 4 x 1,9 GHz-es Kryo 670 (Cortex-A55) magból áll. A grafikai egység egy Adreno 642L, ami akár komolyabb 3D játékok kipróbálására is alkalmassá teszi a Motót, persze nem egy e-sport rendszerchip 144 fps-sel, de bőven élvezhető akár egy Real Racing 3-grafikájú program esetén is. Mindehhez tartozik 8 GB méretű, LPDDR4X típusú RAM, illetve 128 vagy 256 GB kiszerelésű UFS tárhely, hozzánk inkább a kisebbek jönnek, tesztkészülékünk is ilyen, bekapcsolás után nagyjából 108 GB állt rendelkezésünkre szabadon. Van RAM boost funkció, ami a telefon tárhelyét használva további 2 GB-tal tudja növelni a használható operatív memóriát.
Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Benchmark | Motorola Edge 20 | Realme GT 5G | Honor 50 | Black Shark 4 | Motorola Moto G100 | Samsung Galaxy S20 FE |
Rendszerchip | Snapdragon 778G | Snapdragon 888 | Snapdragon 778G | Snapdragon 870 | Snapdragon 870 | Exynos 990 |
Geekbench 5 (single/multi) | 765 / 2772 pont | 785 / 2989 pont | 786 / 2905 pont | 980 / 3257 pont | 963 / 2767 pont | 913 / 2682 pont |
GFXBench Car Chase onscreen | 29 fps | 59 fps | 29 fps | n/a | 46 fps | 42 fps |
GFXBench Car Chase offscreen | 33 fps | 72 fps | 33 fps | n/a | 55 fps | 45 fps |
GFXBench Man. onscreen | 70 fps | 60 fps | 70 fps | n/a | 88 fps | 62 fps |
GFXBench Man. offscreen | 78 fps | 171 fps | 78 fps | n/a | 128 fps | 119 fps |
AndroBench Sequential Read | 949,63 MB/s | 1613,97 MB/s | 1021,36 MB/s | 1648,47 MB/s | 1704,44 MB/s | 1586,19 MB/s |
AndroBench Sequential Write | 464,74 MB/s | 743,20 MB/s | 726,44 MB/s | 751,47 MB/s | 709,22 MB/s | 677,31 MB/s |
AndroBench Random Read | 174,10 MB/s | 255,52 MB/s | 234,81 MB/s | 215,35 MB/s | 257,22 MB/s | 193,92 MB/s |
AndroBench Random Write | 203,12 MB/s | 255,73 MB/s | 291,26 MB/s | 151,68 MB/s | 240,20 MB/s | 234,76 MB/s |
A Motorola mobilok jellemzően a gyárias Android rendszerek előnyeivel kecsegtetnek, nincs ez másképp az Edge 20 esetén sem, 11-es főverzióval és a legfrissebb, novemberi biztonsági csomaggal találkoztunk tesztünk során. Kezelni tényleg nagyon egyszerű a rendszert, a gesztusvezérlés könnyen beállítható, a kezdőképernyők (bal oldalon Google Discoverrel) és az értesítési függöny a szokásos logika szerint épül fel, alulról felhúzva pedig egy hagyományos alkalmazásmenüt találunk.
Mindig aktív kijelző hagyományos értelemben nincs, viszont töltés közben állíthatunk be órás képernyővédőt, illetve van egy értesítő kijelző is, ami a telefon megmozgatásával vagy a kijelző dupla koppintásával hívható elő néhány másodpercre. Az ujjlenyomat-olvasó villámgyors és biztonságos feloldást tesz lehetővé a bekapcsológombon át, az arcfelismerés hagyományos 2D-s, de egyébként jól szokott működni.
Tudunk képernyőfotót csinálni három ujjas gesztussal, gyors balra-jobbra mozdulatokkal előhívhatjuk a kettős nézetet, a bekapcsológombot kétszer megérintve előhívhatunk egy ikontálcát a kedvenc alkalmazásainkkal, duplán lenyomott bekapcsológombbal pedig a kamera gyors előhívása történik meg bármelyik felületről.
A témázhatóságot, az extra vezérlőket és a játékos módot a Moto alkalmazás egyesíti, de egyébként a beállításokban is mindent meg lehet találni, amit ott, csak kevésbé rendezetten. A Motorola értesítések nevű program lényegében egy hírlevélre iratkoztat fel minket, de egyéb dolgot nem csinál, ezzel pedig véget is értek az extra alkalmazások, egy teljes Google-csomag van előre telepítve, továbbá egy Facebook, illetve néhány AOSP-s alapszoftver, a többit pedig utólagosan meg tudjuk oldani. Asztali támogatásként egy Ready for nevű alkalmazáscsomagot találhatunk még, ez segít a vezeték nélkül egy okostévéhez kapcsolódni, ezzel egy asztali nézetet előhívva, vagy épp USB-n csatlakoztatva a PC-nkhez tud működni webkameraként és a fájlmegosztás is működhet vezeték nélkül.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!