Hirdetés

KUGOO S1 Pro elektromos roller teszt

Kipróbáltuk a sokak által magasztalt, a Xiaomi megoldásánál kicsit olcsóbb elektromos rollert. A teszt nagy kérdése, hogy a kettő közül melyiket érdemes választani.

Menetpróba

Az S1 Prót nyilván az M365 mellett próbáltuk ki. Bár tesztünk tárgyának névleges teljesítménye nagyobb, gyorsulásban érezhetően gyengébb a Xiaomi megoldásnál, de bőven elég erős ahhoz, hogy 100 kilogramm fölötti sofőröket is kényelmes tempóban szállítson. A nagy konkurenshez képest eltérés, hogy ezzel a rollerrel nem kell ellöknünk magunkat a gázadás előtt, a jobboldali kart meghúzva egyből elkezd pörögni az első kerék, ezt összességében egy kevésbé biztonságos megoldásnak gondoljuk. Szenzorból is elfért volna még pár darab, mert a roller nem veszi észre, ha tapadást vesztett (tehát amikor mondjuk elemelkedik a hátsó kerék), ha pedig ezt kombináljuk a pár másodperc után automatikusan feléledő, kikapcsolhatatlan tempomattal, akkor elég kellemetlen helyzetekbe keveredhetünk. A tempomatot amúgy a fékkar meghúzásával lehet csak lekapcsolni.

Sebességfokozatokból három darab van, köztük az egyik műszarfalon lévő gombbal tudunk váltani. A maximális sebesség egyesben elvileg 15, kettesben 25, hármasban pedig 30 kilométer/óra, de hogy ezt milyen tömegű utassal mérte ki a gyártó, azt nem tudni: amikor mi üresen, felemelt első kerékkel mértük, 20, 26 és 34 kilométer/órás értékeket kaptunk, nehezebb vezetővel pedig soha nem értük el a 30 kilométer/órás sebességet, ami mondjuk nem is feltétlenül baj. 25-30 kilométer/óra között egy 60-70 kilogrammos embert el tud vinni a KUGOO terméke, de a tömör kerekek miatt ez nem egy kényelmes sebesség, 20 kilométer/óra körül van az az tempó, ahol még jó érzés vele rollerezni, ezt pedig egy 120 kilogrammos utassal is tudja a gép. A menetkomforton amúgy sokat ront, hogy a gázkar nem egy finom szerkezet, a teljes útjának utolsó harmadában már leadja a maximális teljesítményt, szóval a nap végén vagy az adott fokozat végsebességével közlekedünk, vagy folyamatosan fékezgetve próbálunk lassabb tempót elérni. A Xiaomi gázkara egy sokkal finomabb, jobban adagolható megoldás.


[+]

Mindez egy elenyésző problémának tűnik a rugózás mellett: az ugyanis gyakorlatilag nincs, pedig a gyártó külön hangsúlyozza, hogy az első és a hátsó kerék is csillapított. Ez azonban egészen egyszerűen nem igaz: elöl tényleg van egy gumiharang, de mögötte tömör fém található, a hátsó csillapítás pedig túl puha ahhoz, hogy tényleg működjön, a gyakorlatban annyi történik, hogy amikor ráállunk, akkor kicsit összecsuklik a hátsó kerék, aminek következtében csökken a roller hasmagassága. Az amúgy kellemes minőségű kitámasztónál a hasmagasság üresen 6,5 centiméter körül van, egy 50-60 kilogrammos vezetőnél ez fél centivel, egy 100-110 kilogrammosnál pedig másfél centivel csökken, az 5 centiméteres hasmagasságnál pedig már észnél kell lenni, az ugyanis nem sok, simán fent lehet vele akadni.


[+]

A hatótávolsággal kapcsolatban viszont szerencsére nem beszél mellé a gyártó: 25-30 kilométert tényleg el lehet utazni az S1 Próval, visszafogott használat mellett talán még ennél több is kihozható belőle, a Xiaomi M365 alattunk közel sem tudott ennyit, sanszosan azért, mert jobban gyorsul és a végsebessége is magasabb. A töltési idő a mellékelt fali töltővel körülbelül 4 óra, a nap végén pedig azt mondhatjuk, hogy a KUGOO S1 Pro egy nem kiemelkedő minőségű, de használható elektromos roller. A nagy kérdés persze az, hogy mi ezt választanánk-e a Xiaomi M365 ellenében: tesztünk tárgya a cikk írásánál pillanatában körülbelül 106 000 forintért rendelhető meg a Geekbuyingtól, míg a sima M365-ös Xiaomi kb. 130 000-ért rendelhető meg tőlük. Ha nagyon őszinték akarunk lenni, akkor mindkettő éppen csak megugorja azt a minőségbeli elvárást, amit mi egy valós, közlekedésben résztvevő eszköztől várunk. Mindkét terméknek vannak erősségei és gyengeségei, a KUGOO jobban szállítható, stabilabb az összecsukó szerkezete, használható a fényszórója és nagyobb a hatótávolsága, a Xiaomi viszont jobban néz ki, sokkal biztonságosabb a fékrendszere és erősebb. Ha választanunk kellene, akkor kizárólag a fékrendszer miatt tennénk le a voksunkat az M365 mellett, de a nálunk filigránabb olvasóink kellő odafigyelés mellett remélhetőleg biztonságosan fognak tudni közlekedni akár a KUGOO S1 Próval is.

Bocha

A terméket a Geekbuying küldte a számunkra, köszönjük! A KUGOO S1 Pro európai raktárból a cikk megírásának pillanatában akciósan, 349,99 USD-ért vásárolható meg a KGS1PRO kuponkód használatával, míg a KUGOO S1 ára az S1KUGOO kuponkóddal 309,99 USD. Az általunk még nem tesztelt KUGOO G-BOOSTER a KGBOOSTER kuponkód használatával 1159,99 USD-ért rendelhető meg.

Azóta történt

Előzmények