Hirdetés

KUGOO S1 Pro elektromos roller teszt

Kipróbáltuk a sokak által magasztalt, a Xiaomi megoldásánál kicsit olcsóbb elektromos rollert. A teszt nagy kérdése, hogy a kettő közül melyiket érdemes választani.

Külső, tulajdonságok

Mindenekelőtt nem árt tisztázni, hogy a KUGOO S1-ből kétféle verzió van, a sima és a Pro, mi ez utóbbit teszteltük. A legfontosabb paraméterek tekintetében a két eszköz között nincs lényegi különbség, a maximális terhelhetőségük 120 kilogramm, az elméleti maximális hatótávolságuk 30 kilométer, amit az elméleti maximális végsebességükkel pont egy óra alatt lehet megtenni, ugyanis papíron 30 kilométer/órával tudnak haladni. Az akkumulátor kapacitásában elvileg van különbség, papíron 6 Ah áll a 7,5 Ah-val szemben, de ez valószínűleg nem igaz, hiszen ha más lenne az akkumulátor kapacitása, akkor nem egyezne meg a terhelhetőség, a végsebesség és a hatótávolság. A különbségek apróságok, de fontosak: bár mindkét eszköz tömör gumiabronccsal van felszerelve, a Pro változat méhsejtrácsos kialakítású megoldása elvileg komfortosabb utazást tesz lehetővé, illetve a drágább változaton vannak indexlámpák is, amelyek amúgy nagyjából használhatatlanok: két darab utólag betekert, vacak műanyagból készített fényforrásról van szó, amelyek végén van egy-egy műanyag gomb, ezt megnyomva a három halovány led először villogni, második nyomásra meg világítani kezd. A mi tesztpéldányunkon amúgy már csak jobbra tudunk indexelni, egyszer eldőlt oldalra, a lámpácska meg nyilván ripityára tört, de a rázósabb utakon valószínűleg amúgy is elhagytuk volna, pár kilométer után ugyanis mindig vissza kellett tekerni őket a helyükre. A két változat között különbség még a testre ragasztott fényvisszaverő csíkokban található, ezek ugyanis csak a Pro változatra kerültek fel és talán önmagukban is megérik a viszonylag elhanyagolható felárat.


[+]

A képek alapján a Pro változat anyaghasználata és kialakítása nem igazán különbözik a simáétól, szóval az itt leírtak jó eséllyel az olcsóbb változatra is igazak. A külsővel alapvetően nincs gond, kecses jószágról van szó, amely első ránézésre inkább tűnik egy sima, lábbal hajtós rollernek, mint egy hi-tech eszköznek. A Xiaomi M365 mellett egy kicsit egyszerűnek is néz ki, az sokkal futurisztikusabb, de ez nem biztos, hogy hátrány. A termék tömege 11 kilogramm, összecsukva mindössze 96 x 21 x 33 (hossz/szélesség/magasság) centiméteres méretről beszélünk, szóval könnyű hurcibálni. Ezzel kapcsolatban pozitívum, hogy a kapaszkodókat be lehet hajtani, illetve hogy gyárilag adnak hozzá egy jó minőségű hordtáskát is. Kinyitva a hossz kicsivel egy méter fölé nő a visszahajló első kerék miatt, a szélesség pedig körülbelül 45 centiméter lesz a kapaszkodóknál, de ha az indexeket kiszedjük/eltörjük/elhagyjuk, ez csökkenthető.


[+]

A kialakítással kapcsolatban vegyesek az érzéseink. Az összecsukás sokkal nehezebb feladat, mint az M365-nél, komoly gyakorlást igénylő mozdulatsorról van szó, de ha belejövünk, akkor menni fog, a konkurens Xiaomi modellnél jóval időtállóbbnak tűnik ez a mechanika, szóval ez a nap végén inkább pozitívum. A töltőcsatlakozó a lehető legjobb helyen, középen van, a kormányrúd magassága három fokozatban állítható, a roller magassága 93, 107 és 116 centiméter lehet, szóval kisebb és nagyobb sofőrök is kényelmesen tudják használni. A csúszásgátló kimondottan jó minőségű, az elöl található ledes lámpa egy kiváló fényforrás, a hátsó féklámpa is kellően erős, van egy dudának hívott gomb, ami amolyan elektromos sípoló hangot ad ki, plusz van egy tényleg jó, elektromos biciklikről átemelt kijelző, amely bár napfényben nehezen olvasható, de kiírja a megtett távolságot, a pillanatnyi sebességet és sebességfokozatot, illetve az akkumulátor töltöttségét is. Szóval a rolleren vannak nagyon okos megoldások.


[+]

De sajnos az összkép ennél árnyaltabb. IP54-es védettség ide vagy oda, hallottunk már beázott kijelzőkről (az 54 elvileg azt jelenti, hogy a por ellen nem teljes mértékben, de védett az eszköz, és bírja a fröccsenő vizet is), illetve az összeszerelés minősége és az anyaghasználat eleve legfeljebb közepesnek mondható, nem veszélyesen, de azért kicsit gagyi hatást kelt a roller. A 8 hüvelykes, tömör kerekeken sokkal kényelmetlenebb utazni, mint a Xiaomi felfújható gumis gördülőin, ugyanakkor nem kell állandóan a benzinkútra járnunk pumpálni, plusz biztos, hogy nem kapunk majd defektet sem: ettől függetlenül a nagyon rossz utakon sokkal jobb utazási komfortot nyújtanak a felfújható kerekek. Ezeket persze az árat megnézve az ember még le tudná nyelni, de a fékrendszernél azért tényleg meg lehet akadni: az ugyanis nincs. A kijelző mellett két hüvelykujjal mozgatható kar van, ezek közül a baloldali hozza működésbe az elektromos motorféket, amely kellően előrelátó vezetés esetén, sík talajon jól teszi a dolgát, nagyobb sebességről meglepően gyorsan tudja sétatempóra lassítani a rollert, onnan viszont nem nagyon fékez tovább. 100 kiló fölött, lejtőn lehetetlen megállni vele, ilyenkor jön képbe a hátsó fék, amely mechanikus: a sofőrnek rá kell lépnie a hátsó sárvédőre. A két megoldást kombinálva csak kicsit kaptunk nagyobb féktávot, mint a Xiaomi M365 tárcsafékes megoldása, de úgy gondoljuk, hogy ez egy nehezebben használható, rosszabb megoldás, amely nem is biztos, hogy megfelel majd egy esetleges jövőbeli szabályozásnak. Hogy konkrétak legyünk: nagyobb sebességről érzésünk szerint 4-5 méteren lehet megállni a KUGOO S1 Próval, de erre csak akkor vagyunk képesek, ha mindent jól csináltunk, ami nem mindig egy egyértelmű feladat.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények