IneTrack: GPS-nyomkövetés, nem csak a KKV szektornak

Hirdetés

A gyakorlatban

A rendszer a beszerelés után gyakorlatilag egyből használható, csak egy regisztrációra van szükség, aminek során meg kell adni az IneTrack által a kütyü mellé adott kis kártyán lévő kódot ahhoz, hogy azonosítani tudjanak minket. Ezt követően internetböngészőn vagy androidos alkalmazáson keresztül érhetjük el járművünk adatait. Más operációs rendszereket (mondjuk iOS-t és Windows Phone-t) az érdeklődés hiánya miatt egyelőre nem támogatnak, épp ezért nincs is folyamatban efféle fejlesztés a cégnél. Ez mondjuk bármelyik nap megváltozhat, az IneTrack rendelkezik ugyanis saját API-val, aminek köszönhetően bárki által elkészíthető egy kliens, legyen szó más platformról vagy épp egy CRM-rendszerről, amibe az IneTracket használó cégek akár be is ágyazhatják a rendszert. Ezt az API-t használja egyébként a saját fejlesztésű androidos kliens is, mely pár apróságtól eltekintve pont azt a funkcionalitást nyújtja, amit a teljesértékű böngészős változat is, mindkettő nagyon jól használható. Ezektől elmarad tudásában a mobilos böngészőkre optimalizált portál, ahol kis túlzással csak azt nézhetjük meg, hogy hol van éppen az autónk. Nyilván autója válogatja, de a Mercedes-Benzben lévő tracker minden útvonalon pontosan tudott mérni, nem volt leárnyékolva, nem szakadozott a kapcsolat.

IneTrack
[+]

Menetlevél az IneTrackben.

Pedig a rendszer ennél sokkal többet tud. Egyrészt eseményként monitorozva van minden, ami az autóból kiolvasható, a Mercedes-Benz esetében ez a motor beindítását és leállítását jelentette. Egy jól átlátható felületen (menetlevél) megnézhetjük, hogy mikor merre járt az autó, itt nyilván a térképen is megjeleníthetjük az útvonalakat. Ha az előfizető igénybe veszi az üzleti app csomagot (havi nettó 194 forint), lehetőséget kap amolyan virtuális kerítések meghúzására is (Geofence); ilyenkor a térképen vektorosan rajzolgathatunk, lekerítve olyan területeket, amelyekből a ki-, vagy épp az oda történő belépéskor a rendszer figyelmezető emailt képes küldeni. Ez az autólopásoknál is jó lehet (igaz, ott az SMS-szolgáltatás lenne a legjobb) de az elsődleges felhasználási terület inkább a céges autóhasználat limitálása. Ebben a csomagban egyébként benne van a céges és magánútvonalak szétválasztásának lehetősége és a sofőrazonosítás is, ezekhez azonban a korábban már említett kiegészítő hardverek beszerzése is szükséges. A rendszer alapértelmezésben az OpenStreetMap nevű közösségi térképszolgáltatást használja, ami ugyan nem minden esetben olyan pontos, mint a Google Maps (bár a közösség sokszor gyorsabban reagál a térképhibákra, mint a Google), de a célnak tökéletesen megfelel, hiszen itt útvonalak naplózásáról, nem házszámszintű navigációról beszélünk. Az IneTrack egyébként saját implementációt használ, aminek köszönhetően a színek a Google Mapsből ismerősek, de ha valaki még így sem elégedett, két kattintással átválthat a keresőóriás szolgáltatására is.

IneTrack
[+]

Az IneTrack magyar cégként egyelőre csak Magyarország területén biztosítja szolgáltatását, ilyenkor a havidíj az előre befizetett összeg fényében nettó 2330 és 1867 forint között mozog (3 hónap és 1 év). Ebben nincs benne a nemzetközi nyomkövetés, ha az autó külföldre megy, a szolgáltatás lekapcsol, de utólag, honos hálózathoz érkezve a megtett útvonalak felkerülnek a rendszerbe, mert a trackerek a belső memóriájuk erejéig képesek megjegyezni az utakat. Van viszont mód külföldi követésre is, ami egyrészt működhet 1 éves előre fizetett konstrukcióban is, de az ára drágább, mint az alap szolgáltatásé, amihez ugye hozzáadódik (2670 forint / hónap). A néha-néha külföldre látogató felhasználók úgynevezett IneTrack kreditekkel is feltölthetik a kártyákjukat, egy kredit ára körülbelül 30 forint (kreditcsomagtól függően 31,25 és 28,125 között változik), ami az 1-es díjzónában nagyjából 80 kilométer út megtételére elegendő. A rendszer egyékbént úgy 1000 kilométerenként használ el 1 MB adatot, ami 12 kreditbe kerül. A belátható időn belül átalakuló roamingrendszer persze várhatóan itt is árcsökkenést fog hozni. Ha az autó már külföldön tartózkodik, amikor megrendeljük a szolgáltatást, akkor mindenképp mobilos cellát kell váltanunk ahhoz, hogy a kapcsolat létrejöjjön, tehát az álló autót utólag befizetett nemzetközi nyomkövetéssel sajnos a technológia sajátosságai miatt nem fogjuk tudni azonosítani.

IneTrack
[+]

Aktuális pozíció a webes felületen megtekintve.

Az IneTrack elsősorban a kis- és középvállalatokat, nem pedig a magánfelhasználókat célozza meg, árszabásuk ennek megfelelő, végfelhasználói szempontból találni olcsóbb szolgáltatásokat is. Vannak viszont elvitathatatlan előnyeik is, az egyik ilyen a publikus API, aminek köszönhetően a cégek a saját IT-s rendszereikbe tudják integrálni a szolgáltatást, ami akár a vállalatirányítási rendszer részévé is válhat. Fontos továbbá, hogy az IneTrack akkor is megőrzi az adatokat és a felhasználói fiókot, ha valaki lemondja a szolgáltatást; a régi útvonalak és adatok tehát aktív előfizetés nélkül is megtekinthetők.

IneTrack Android verzió IneTrack Android verzió

A konklúzió viszonylag egyértelműnek tűnik; a nyomkövetés nem egy ördögtől való dolog, hanem egy kiforrott és jól használható szolgáltatás, aminek a cégautókban sok esetben lehet helyük. Emellett egy ilyen rendszer a lopások ellen is védhet, de látni kell, hogy nem ez az elsődleges feladata, csupán erre használni ugyanis túlságosan drága mulatság.

Bocha

A cikk elkészítésében a Telekom 4G/LTE mobilinternet volt segítségünkre.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés