Hirdetés
Adatátvitel, akkumulátor
Adatkommunikációs szempontból nincs meglepetés, szinte minden van. Cat.12-es LTE (amit még nem is lehet kihasználni itthon, nincs 600 Mbps sebességet kínáló itthoni szolgáltató), remekül működő WiFi, gyors GPS, NFC és a készülék tetején még infraport is ücsörög. A böngészésért a Chrome felel, 17 böngészőlapot nyitottam egymás tetejére, de meg sem kottyant neki, a bődületes felbontás miatt viszont nagyon aprók a karakterek, ezen érdemes csavarni.
Engem speciel meglepett, hogy annak ellenére, hogy a Porsche Design láthatóan lényegesen kisebb a Mate 9-nél, mégis bele bírtak gyömöszölni egy 4000 mAh-s, Li-Pol akkumulátort, ennek megfelelően pedig az üzemidő is hasonlóan alakul. Noha a kijelző felbontása nagyobb, az AMOLED viszont takarékosabb, ez a kettő nagyjából kiegyenlíti egymást, ezért itt is bőven benne van a pakliban a két napos, normális használattal járó üzemidő, ami kimondottan jónak mondható. Persze megvannak a különböző energiatakarékossági üzemmódok, ahogyan megkapjuk a Huawei-féle SuperCharge töltőt, ami tényleg elég sebesen pumpálja bele az áramot a telefonba, 1 perc alatt 1 százalékkal nő a töltöttség akkor, ha egyébként a készülék nincs kikapcsolva és zajlanak a háttérben adatkommunikációs tevékenységek is. A korábbi gyártói megoldáshoz képest még 50%-ot csavartak a töltési tempón, a Huawei szerint 20 perc alatt bele lehet tolni annyi energiát a készülékbe, ami normál használat mellett egy napos készenlétre elegendő.
Mate 9 és Porsche Design Mate 9 [+]
Külső | |
---|---|
Ergonómia | 9 pont |
Anyaghasználat | 9 pont |
Összeszerelés minősége | 10 pont |
Kijelző mérete, minősége | 10 pont |
Belső | |
Kezelhetőség | 9 pont |
Sebesség | 9 pont |
Szoftver rugalmassága, bővíthetősége | 10 pont |
Felhasználói felület élménye | 10 pont |
Alapfunkciók | |
Hangminőség, vételi stabilitás | 9 pont |
PIM funkciók | 10 pont |
Adatkommunikációs képességek | 10 pont |
Multimédia | |
Vizuális | 9 pont |
Audio | 9 pont |
Egyebek | |
Üzemidő | 9 pont |
Ár/érték aránya | 3 pont |
Hogyan értékelünk? |
Összegzés. Ez a telefon jobb, mint a Mate 9, de csak kicsivel. A 6 GB kontra 4 GB RAM a mindennapi használat során teljesen mindegy jelenleg, a QHD felbontással ugyanez a helyzet. Az AMOLED panel viszont kontrasztosabb és szebb, de nem ez a lényeg, hanem a kisebb méret, amitől a Porsche Design változat akár egy kézzel is kezelhetővé válik, sokkal kevésbé tűnik péklapátnak és a vezérlőgombok sem a kijelzőből vesznek el helyet. Az előre költöztetett ujjlenyomat-olvasót kicsit szokni kell azoknak, akik más Huawei termékekkel barátkoztak meg eddig, de így is tökre jó, nagyon pontos, minden más pozitívum pedig ugyanaz, mint amit a Mate 9-nél is elmondhatunk. Ugyanakkor viszont mintha kicsit itt-ott megdöccenne a grafika, nem bővíthető a tárhely (bár 256 GB kábé elég mindenre), de a legnagyobb probléma az, hogy pont kétszer annyiba kerül, mint a Mate 9. És ezt egy Porsce Design felirat nem tudja az életszerűség határain belül indokolni, aminek az a legszebb alátámasztása, hogy Mate 9 Pro néven Kínában megkapni pont ugyanezt. És alig kerül többe, mint a sima Mate 9. Ez pedig teljesen zárójelbe teszi a Porsche Design értékét és értelmét, nyilván lesznek, akik nem tudnak róla, hogy van fancy brandelés nélküli opció is a világban 40%-kal olcsóbban, nekik tényleg rohadtul mindegy, ráadásul tutira elégedettek lesznek, mert egy valóban kiváló telefonhoz juthatnak hozzá, de árérzékeny és valamennyire a telefonokhoz értő érdeklődők számára a Mate 9 Pro Kínából történő beszerzésének lehetősége némiképp gazdaságosabb, noha nyilván neki kell állni szórakozni a szoftverrel, de úgy tudni, hogy a dolog különösebb trükk nélkül megoldható. Viszont a garancia (ami a Porsche Design kapcsán itthon 3 év), a szoftverfrissítés, a SuperCharge töltőfej csak átalakítóval történő használata miatt ezt a megoldást nyilván nem tudjuk ajánlani széles néptömegeknek, csak ínyenceknek, akik azért képben vannak azzal, hogy milyen rizikói vannak egy külföldi beszerezésnek. Ám ettől még sajnos az a helyzet, hogy a Huawei egyetlen hibát vétett az egész történetben, ha tényleg exkluzív és ehhez mérten árazott eszközt akartak letenni az asztalra, akkor meg kellett volna hagyni ezt a formatervet és tudást a Porsche Design számára és mondjuk egy év múlva kidobni a saját néven futó verziót Mate 9 (2017) néven például, bőven lett volna rá akkor is vevő. Így viszont sikerült erodálni annak az értékét, hogy egy exkluzív és ennek megfelelően árazott készüléket mutattak be. Plecsnit nem osztunk, mert ez a telefon ésszerű kereteket tekintve vaskosan túl van árazva, de ettől még állatira rendben van, mint termék. Szép is, menő is, egyedi is, modern is, minőségi is. De ennyit nem ér. Viszont ha ez a Mate 9 Pro európai verziója lenne ennek megfelelő áron, akkor arra szívbaj nélkül rácsapnám az ajánlott plecsnit.
Bog
A cikk elkészítésében a Telekom 4G/LTE mobilinternet volt segítségünkre.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!