Himo L2 - bírja a strapát

Nem gyorsabb és nem is megy messzebbre, mint a nagy etalon Xiaomi M365, viszont nagyobb a kereke, robusztusabb a váza, stabilabb a felépítése: vállalható kompromisszumnak tűnik és az ára is rendben van.

Hirdetés

Használat, teljesítmény, hatótáv, összegzés

Az EU-ban lassan sztenderddé váló 25 km/h-s végsebesség ezt a rollert is korlátozza, de hozzá kell tenni, hogy a 350 W-os (folyamatos) / 420 W-os (rövid idejű) teljesítmény miatt nem az az érzésünk, mintha falba állnánk 25-nél, viszonylag dinamikus a gyorsítás, egy közepes emelkedőn pedig minden további nélkül felvisz egy átlagos súlyú embert, de nincs az a meglepően sok erő, egy kezdő számára sem ijesztőek a gyorsítások, kiegyensúlyozott, ugyanakkor semmiképp sem túlzó az L2 dinamikája, minden bizonnyal az elöl lévő agymotor sem lett ennél a szintnél sokkal magasabbra tervezve. A gumírozott, széles trepnin stabilan tudunk állni, és bár a kormány magassága nem állítható, 170-185 centiméter közötti testmagassághoz ideálisnak nevezhető az elhelyezkedése.

Kényelmesen el lehet férni rajta
Kényelmesen el lehet férni rajta [+]

Fékezésre két opciónk is van, hátul van egy 120 milliméteres tárcsával dolgozó, mechanikus, bowdenes tárcsafék, ami megfelelő beállítás után bármikor blokkolóra tudja fékezni a kereket, így érdemes vele óvatosan bánni, elöl pedig az agymotor segítségével, elektronikusan tudunk fékezni, nem tudom, hogy béna vagy aranyos megoldás, hogy ide is egy rendes, bowdenes fékkart szereltek fel, csak épp nem lóg ki belőle semmi, és valójában egy elektronikus kapcsolóval tudjuk adagoljuk ilyenkor a féket.


[+]

Az irányíthatóságot nagyban befolyásolja, hogy a kormányműben semmilyen határolás nincs, így kedvünk szerint forgathatjuk az első kereket balra vagy jobbra: aki gyakorlott rolleres, az az extrém nagy kormányszögekkel remekül tud végrehajtani akár egy szlalomozós manővert is kis sebességnél, viszont aki kevésbé rutinos, annak akár veszélyes is lehet, hogy a holtponton túl lehet forgatni a kormányt, ahol már potenciális veszélye van az eséssel járó átbukásnak. Nem csak emiatt, de általánosságban is ajánlom, hogy kis forgalmú helyeken, gyakorlás céljával kicsit manőverezgessen a rollerével az, akinek kevés a tapasztalata két keréken.

Az első féknél hiába keresünk bowdent
Az első féknél hiába keresünk bowdent [+]

Kezelőszervek terén nincs nagy meglepetés, a bekapcsológombbal lehet módot váltani, alapértelmezetten 15 km/h-ra korlátozott, energiatakarékos módban gurulunk, 20 km/h-ra van limitálva a normál mód, és 25 km/h-val lehet száguldani sport módban, a sebességünket, a töltöttséget, illetve a kiválasztott üzemmódot a kormányon lévő kijelzőn tudjuk ellenőrizni. Ezen kívül a lámpát tudjuk még bekapcsolni, elöl lentre került a világítóegység, és hátul is a sárvédőn van a helyzetjelző, ami villogással egyben féklámpaként is funkcionál.


[+]

Az akkumulátorcsomag 40 darab, 18650-es cellából ad össze 10,4 Ah-nyi kapacitást, az elméleti 35 kilométer hatótáv jól hangzik, és a valóságban, élénkebb használattal is ki tud jönni ebből 20-25, tehát akinek ennyiből összeáll egy napi ingázása, az nyugodhat számolhat egy töltéssel naponta, akkor viszont rá kell szánni 6 órát, a töltés pedig szinte teljesen lineáris, nincs olyan opciónk, hogy egy óra alatt feltöltjük 30-40%-ig. Ami a hatótávot illeti, a hasonló árkategóriájú Xiaomi M365 Pro második generációja még mindig felül tud kerekedni rajta, viszont míg az egy jóval filigránabb holmi, addig ez a maga masszív kialakításával sokaknak lehet jobb alternatíva.

Könnyen koszolódik a nagy trepni: takarítás után egyszer álltunk rá utcai cipőben, és ilyen lett
Könnyen koszolódik a nagy trepni: takarítás után egyszer álltunk rá utcai cipőben, és ilyen lett [+]

Összességében a Himo L2 azoknak ajánlható, akik szemeztek már az elektromos rollerek világával, de az olcsóbb alternatívákat a kis kerékméret és a vékony kialakítás miatt kizárták, a komolyabb gépeket pedig az áruk miatt nem akarták bevállalni. Ez a kütyü egészen jó átmenetet képez a két kategória között, viszonylag nagy kerékmérete és strapabíró kialakítása mellé visszafogott, de városi használat mellett, hegyvidékeket elkerülve mindenre elég a teljesítménye, EU-kompatibilis a végsebessége, az ára pedig tényleg abszolút elfogadható, így aztán a tetszett plecsninket minden további nélkül rá tudjuk tenni.

Himo L2 elektromos roller

szentkuti11

A tesztrollert a Geekbuying küldte el nekünk, a linkre kattintva pedig érvényesíthető a NNNHIMOL2 kuponkód, amivel 453 euróra csökkenthető az ára, EU raktárból, ingyen postával.

Azóta történt

  • Eleglide D1 - roller vagy robogó?

    Zseniális ár/érték aránya miatt választottuk ki ezt a terméket: 200 ezer forintért már stabil kialakítású, akár 45 km/h-val menni képes rollerhez jutathatunk hozzá, viszont az érkező szabályozás még keresztbe tehet neki.

  • Niubility N2 - ilyen is lehet egy olcsó roller

    100 ezer forint alatt is lehet normálisan használható elektromos rollert venni, a Niubility pedig sok szempontból többet ad konkurenseinél.

Előzmények