Himo L2 - bírja a strapát

Nem gyorsabb és nem is megy messzebbre, mint a nagy etalon Xiaomi M365, viszont nagyobb a kereke, robusztusabb a váza, stabilabb a felépítése: vállalható kompromisszumnak tűnik és az ára is rendben van.

Bevezető, méret, kialakítás

Elképzelésem sincs arról, hány elektromos roller tesztjét fogjuk még megírni a következő években, mire a szabályozás érdemben le tudja követni ezeknek az eszközöknek a dinamikus terjedését, az mindenesetre biztos, hogy a jelenlegi, általános káosz nem kedvez egy városi közlekedőnek sem, gyalogostól buszvezetőig. Az Amerikában hatalmasnak számító, de Budapesten csak nemrég elindult Bird nevű rollermegosztó szolgáltatás például minden rollerre hangsúlyosan kiírja: ne a járdán használd az eszközt, azt viszont már aligha írják oda óriási betűkkel, hogy hol és milyen felszereléssel kéne rollerezni, illetve mi a járdás tárolás etikettje.


[+]

Azzal kapcsolatban tehát már mindenki egyetért, hogy hol és hogyan ne rollerezzünk, de egyelőre még nem lehet tudni, hogyan kellene. Néhány tucat agresszív, minimális közlekedési kultúrával sem rendelkező felhasználó – aki öt perce letöltött egy alkalmazást és kifizetett párszáz forintot a bankkártyájával – a belvárosi éjszakában porig rombolja ezen eszközök általános megítélését, de azért ne feledjük, hogy mellettük ott van sokezer hétköznapi közlekedő, aki adott esetben a napi munkába járását oldja meg ezekkel a kütyükkel, és sokszor nem az autójával növeli a közlekedési dugót, hanem minden szempontból optimális megoldást talált magának az ingázásra: velük óriási kibabrálás lenne, ha drasztikusan nyúlnának a témához a döntéshozók.

Lime és Himo L2: a különbség jól látható méretek terén
Lime és Himo L2: a különbség jól látható méretek terén [+]

Mindenesetre nem ebben a cikkben fogjuk alaposabban boncolgatni a helyzetet és minden problémára megfejtést keresni, hiszen egy konkrét tesztrollerről fogunk beszélni, ami a Himo L2, az általunk eddig próbált rollerek legrobusztusabb, legmasszívabb szerkezetű darabja, ráadásul alig kerül többe, mint egy Xiaomi M365, vagy egy átlagos Kugoo. Mindenekelőtt kezdjünk az árazással: ezen a linken keresztül 182 ezer forintba kerül a gép, és mivel EU-s raktárból küldik, így erre nem fognak extra költségek rakódni, sőt, jelenleg a GKB741S kuponkóddal körülbelül 163 ezer forintnyi 464 euróra csökken az ár, ami már tényleg versenyképes, ha a hasonló felépítéssel, akkumulátorral, kerékmérettel és motorerővel ellátott rollerekhez hasonlítjuk az L2-t.


Van hely a biztosítást igazoló minirendszámnak is: igaz, Magyarországon egyelőre még ilyen nem létezik [+]

A Himo L2 vaskos alumíniumcsövekből összeépített vázra épül, elöl pedig extra merevítés fokozza azt a stabilitást, ami miatt abszolút nem gondoljuk túlzónak a 150 kilós maximális terhelhetőséget, és míg ennek a testsúlynak a kétharmadától is bizonytalanná tud válni egy vékonyabb és könnyebb kiépítésű roller, addig a Himo minden nyekkenés nélkül cipeli a nagyobb terhet, kategóriájában nagynak számító, 10 hüvelykes kerékátmérővel pedig át is gördül a városi akadályok többségén. A menetkomfort ettől függetlenül kompromisszumos: ha a roller 18 kilós önsúlyához hozzáadjuk saját testsúlyunkat, esetleg még egy hátizsákot is a maga tartalmával együtt, akkor nem nehéz elképzelni, hogy az elöl lévő keskeny lemezvilla, a hátul pedig teljesen merev váz bizony sokszor ijesztően el tudja pattogtatni az egész rollert, és bár a Himo szerint elég a körülbelül 2 bar guminyomás előre-hátra a ballonos abroncsoknak, ami elvileg némi rugalmasságot rakna a történetbe, a gyakorlatban ez sem jelent sokat, és ha valaki biztosra akar menni, és elkerülné a felütéses defektet annak minden hátrányával, akkor ennél a nyomásnál magasabbra fog kalibrálni.


[+]

Így aztán azt gondolom, hogy ha már ennyire robusztus, nehéz eszközzel közlekedünk, és ennyire eltávolodunk a kisebb rollerek légiességétől, akkor így már tényleg belefért volna az a súlytöbblet, amit az akár elöl-hátul aktív rugózással belevinnénk a képletbe: valószínűleg nem is a 18 és 21-22 kiló közti különbség, hanem inkább az ár, ami nem engedi meg ezt ebben a kategóriában, és ezért tulajdonképpen nem marasztalható a Himo, csak ne éljünk abban a hitben, hogy a masszív, nagykerekű roller majd kategóriákkal komfortosabb lesz, mint a kistestvérek: azt viszont minden további nélkül elhiszem róla, hogy jobban bírja a gyűrődést azoknál.

Össze lehet csukni, de közel 20 kilót cipelni sehogy kellemes
Össze lehet csukni, de közel 20 kilót cipelni sehogy kellemes [+]

Ha már szóba került a 18 kilós tömeg: a Himo L2-t lényegesen nehezebb le-vagy felcipelni egy lépcsősoron, betenni egy autó csomagtartójába, esetleg feldobni a vonatra, mint a 10 kiló körüli társait, és mivel nem csak nehezebb, de nagyobb is azoknál, így érdemes figyelembe venni azt is, hogy ez is könnyedén befér-e az autónk hátuljába, nálam például pont az a helyzet állt elő, hogy míg az M365-öt könnyedén bedobom bármilyen helyzetben az autóm csomagtartójába, itt már az ülésekkel kell logisztikázni, hogy be tudjam rakni: ha a rollert nem önálló közlekedési eszközként használnám, biztosan meggondolnám, hogy szükségem van-e nagy rollerre. 118,3 x 46 x 121,6 centiméteres dimenziók vannak megadva hozzá, tehát valamelyest hosszban és jelentős részben szélességet tekintve lehet nagynak mondani, magassága inkább átlagos.

Használat, teljesítmény, hatótáv, összegzés

Az EU-ban lassan sztenderddé váló 25 km/h-s végsebesség ezt a rollert is korlátozza, de hozzá kell tenni, hogy a 350 W-os (folyamatos) / 420 W-os (rövid idejű) teljesítmény miatt nem az az érzésünk, mintha falba állnánk 25-nél, viszonylag dinamikus a gyorsítás, egy közepes emelkedőn pedig minden további nélkül felvisz egy átlagos súlyú embert, de nincs az a meglepően sok erő, egy kezdő számára sem ijesztőek a gyorsítások, kiegyensúlyozott, ugyanakkor semmiképp sem túlzó az L2 dinamikája, minden bizonnyal az elöl lévő agymotor sem lett ennél a szintnél sokkal magasabbra tervezve. A gumírozott, széles trepnin stabilan tudunk állni, és bár a kormány magassága nem állítható, 170-185 centiméter közötti testmagassághoz ideálisnak nevezhető az elhelyezkedése.

Kényelmesen el lehet férni rajta
Kényelmesen el lehet férni rajta [+]

Fékezésre két opciónk is van, hátul van egy 120 milliméteres tárcsával dolgozó, mechanikus, bowdenes tárcsafék, ami megfelelő beállítás után bármikor blokkolóra tudja fékezni a kereket, így érdemes vele óvatosan bánni, elöl pedig az agymotor segítségével, elektronikusan tudunk fékezni, nem tudom, hogy béna vagy aranyos megoldás, hogy ide is egy rendes, bowdenes fékkart szereltek fel, csak épp nem lóg ki belőle semmi, és valójában egy elektronikus kapcsolóval tudjuk adagoljuk ilyenkor a féket.


[+]

Az irányíthatóságot nagyban befolyásolja, hogy a kormányműben semmilyen határolás nincs, így kedvünk szerint forgathatjuk az első kereket balra vagy jobbra: aki gyakorlott rolleres, az az extrém nagy kormányszögekkel remekül tud végrehajtani akár egy szlalomozós manővert is kis sebességnél, viszont aki kevésbé rutinos, annak akár veszélyes is lehet, hogy a holtponton túl lehet forgatni a kormányt, ahol már potenciális veszélye van az eséssel járó átbukásnak. Nem csak emiatt, de általánosságban is ajánlom, hogy kis forgalmú helyeken, gyakorlás céljával kicsit manőverezgessen a rollerével az, akinek kevés a tapasztalata két keréken.

Az első féknél hiába keresünk bowdent
Az első féknél hiába keresünk bowdent [+]

Kezelőszervek terén nincs nagy meglepetés, a bekapcsológombbal lehet módot váltani, alapértelmezetten 15 km/h-ra korlátozott, energiatakarékos módban gurulunk, 20 km/h-ra van limitálva a normál mód, és 25 km/h-val lehet száguldani sport módban, a sebességünket, a töltöttséget, illetve a kiválasztott üzemmódot a kormányon lévő kijelzőn tudjuk ellenőrizni. Ezen kívül a lámpát tudjuk még bekapcsolni, elöl lentre került a világítóegység, és hátul is a sárvédőn van a helyzetjelző, ami villogással egyben féklámpaként is funkcionál.


[+]

Az akkumulátorcsomag 40 darab, 18650-es cellából ad össze 10,4 Ah-nyi kapacitást, az elméleti 35 kilométer hatótáv jól hangzik, és a valóságban, élénkebb használattal is ki tud jönni ebből 20-25, tehát akinek ennyiből összeáll egy napi ingázása, az nyugodhat számolhat egy töltéssel naponta, akkor viszont rá kell szánni 6 órát, a töltés pedig szinte teljesen lineáris, nincs olyan opciónk, hogy egy óra alatt feltöltjük 30-40%-ig. Ami a hatótávot illeti, a hasonló árkategóriájú Xiaomi M365 Pro második generációja még mindig felül tud kerekedni rajta, viszont míg az egy jóval filigránabb holmi, addig ez a maga masszív kialakításával sokaknak lehet jobb alternatíva.

Könnyen koszolódik a nagy trepni: takarítás után egyszer álltunk rá utcai cipőben, és ilyen lett
Könnyen koszolódik a nagy trepni: takarítás után egyszer álltunk rá utcai cipőben, és ilyen lett [+]

Összességében a Himo L2 azoknak ajánlható, akik szemeztek már az elektromos rollerek világával, de az olcsóbb alternatívákat a kis kerékméret és a vékony kialakítás miatt kizárták, a komolyabb gépeket pedig az áruk miatt nem akarták bevállalni. Ez a kütyü egészen jó átmenetet képez a két kategória között, viszonylag nagy kerékmérete és strapabíró kialakítása mellé visszafogott, de városi használat mellett, hegyvidékeket elkerülve mindenre elég a teljesítménye, EU-kompatibilis a végsebessége, az ára pedig tényleg abszolút elfogadható, így aztán a tetszett plecsninket minden további nélkül rá tudjuk tenni.

Himo L2 elektromos roller

szentkuti11

A tesztrollert a Geekbuying küldte el nekünk, a linkre kattintva pedig érvényesíthető a NNNHIMOL2 kuponkód, amivel 453 euróra csökkenthető az ára, EU raktárból, ingyen postával.

Azóta történt

  • Eleglide D1 - roller vagy robogó?

    Zseniális ár/érték aránya miatt választottuk ki ezt a terméket: 200 ezer forintért már stabil kialakítású, akár 45 km/h-val menni képes rollerhez jutathatunk hozzá, viszont az érkező szabályozás még keresztbe tehet neki.

  • Niubility N2 - ilyen is lehet egy olcsó roller

    100 ezer forint alatt is lehet normálisan használható elektromos rollert venni, a Niubility pedig sok szempontból többet ad konkurenseinél.

Előzmények

Hirdetés