Hirdetés
Használat, hangminőség
Egy töltéssel az EarFun 16 órányi lejátszást ígér, tapasztalataink szerint a teljesen új hangfal 15 órára képes AAC kodeken keresztül átküldött hangot lejátszva. Támogatott még az SBC is, viszont aptX vagy LDAC nincsen. Van viszont beépített mikrofon, így ha a telefonunkra érkezik egy hívás, miközben a UBOOM L-en hallgatunk éppen zenét, simán beszélhetünk a hangfalon keresztül. A mikrofon felvételének minőségét az alábbi videóban meg lehet hallgatni, kicsit tompa, kicsit dobozos, de egy gyors hívás lebonyolítására elég lesz.
Második UBOOM L híján a TWS sztereó módot nem volt lehetőségem kipróbálni, a videó módot igen. Ennek elindításához kétszer kell megnyomni a Bluetooth gombot, használata pedig 250 milliszekundumról 150-re csökkenti a késleltetést. Streamelt és natív videóval kipróbálva szemmel látható csúszást nem tapasztaltam videó módban, normálban viszont igen, így érdemes inkább előbbit használni, nem fogyaszt észrevehetően több energiát. Hiányzott viszont, hogy a hangszóróhoz nincsen dedikált alkalmazás, melyen keresztül egyszerűbben megoldható lenne a különböző módok, esetleg az eszközök közötti váltás, illetve egy hangszínszabályzónak is örültem volna, amivel kicsit hozzá lehet nyúlni a hangzáshoz.
A UBOOM L két 55 milliméteres meghajtót használ, ezek a szövet alatt vannak elrejtve valahol az EarFun logó környékén, melyeket kiegészít két passzív membrán a hangszóró szélein. Az EarFun JumboBass technológiával a teljesítmény 2 x 14 watt, a hangszóró hangzásvilágát pedig nem meglepő módon a basszusra húzták fel. Csak hát ekkora teljesítmény azért nem igazán dübörgő, ettől függetlenül a basszusok és a mély tartomány dominánsak, az összhatás kicsit lapos, a dinamika elfogadható. Zenei tisztaságról beszélni nem lehet, folyamatos alapzajjal dolgozik a hangszóró, a középtartomány és a magas hangok is fátyolosan szólalnak meg, kevés van belőlük. De valószínűleg nem is Szergej Rahmanyinov második zongoraversenyét (Op. 18, c-moll) hallgatja az ember általában egy ilyen eszközön egy házibuliban vagy egy kerti sütögetés mellett, hanem valami populárisabbat.
Modern popzenét kellő hangerővel, Dua Lipa Physicalja esetén ötméteres távolságból mérve normál módban átlagosan max. 89 decibellel, kültéri módban 96 decibellel nyomja a UBOOM L, éppen elfogadható torzítással, táncolható minőségben. A kültéri mód bekapcsolása egyébként ajánlott, mert az eszköz ilyenkor amellett, hogy hangosabban szólal meg, a középtartományra kicsit több figyelmet rak. Bár a gyártó szerint minden irányban egységesen szórja a hangot a UBOOM L, előre értelemszerűen több jut mindenből, a sztereó szeparáció és a térhatás egy hangszóróval nem érzékelhető és értékelhető.
Bajban vagyok az összegzéssel, mert sub rosa dictum kedves olvasó, nem ismerem behatóan a hordozható Bluetooth hangsugárzók világát, ez volt az első, mely a tesztasztalomra került, így a konkurenseket is fórumolvasás után találtam meg. A Tronsmart T6 Pro, az Anker SoundCore Flare 2 vagy Motion+, a JBL Flip Essential vagy a Sony SRS-XB23 adnak hasonló áron hasonló tudást, személyes tapasztalatom csak utóbbival van, a Sony jóval tisztább hanggal bír, mint az EarFun. A UBOOM L-ből nekem nagyon hiányzott az, hogy egy alkalmazáson keresztül kicsit személyre szabhassam a hangzását, ahogy a több eszközös csatlakoztathatóság lehetőségét is elviseltem volna. Mást nagyon mégsem tudok felhozni negatívumként, ha abban a szituációban vizsgálom az eszközt, amibe szánták: háttérzenét szolgáltasson fület még nem sértő minőségben baráti beszélgetésekhez. Arra pedig pont elég a UBOOM L, a 23 ezer forintos induló ára európai raktárról történő ingyenes szállítással pedig korrektnek tűnik.
viragdani01