BYD Dolphin menetpróba

Sokkal kisebbnek tűnik, mint amekkora valójában, ezért aztán nem tűnik elég olcsónak. Pedig ez a hatótáv és felszereltség ennyiért elég gáláns.

Hirdetés

Bevezető

Az Atto 3 után most egy olcsóbb BYD-ba ülhettem bele egy hétre. Amikor a kínai gyártó megjött hazánkba, akkor már próbáltam a Dolphint röviden és nagyon úgy éreztem, hogy irtó bizonytalan az Atto 3-hoz képest, most viszont úgy vagyok vele, hogy ha csak ez a két autó létezne a földkerekségen, akkor én bizony a Dolphin mellett döntenék még akkor is, ha az elejét valószínűleg soha az életben nem fogom megszokni. Pedig pont emiatt tűnik játékautónak, kicsinek, amire a BYD amúgy ezzel a mályvás-rózsaszínes választható árnyalattal még rá is játszik, de többi szín is sokszor olyan, mintha valami műanyagból fröccsöntött tologatós kisautót növeltek volna meg utcai méretűre.


[+]

Ehhez képest a Dolphin ugyanarra az e-Platform 3.0-ra épül, mint az Atto 3, ugyanaz az akku és a hajtáslánc is, vagyis van nettó 60,4 kWh-s telep és 204 lóerős motor benne. Jó-jó, igen, papíron létezik olcsóbb és gyengébb opció is, a bemutatón szerepelt az Active (44,9 kWh / 95 lóeró) 11 millióért, a Boost (44,9 kWh / 174 lóerő) 11,8 milláért. Na, ezeket rendelni sem lehet itthon egyelőre, marad tehát a Comfort (a tesztautó) és a Design, ami annyival tud többet, hogy kéttónusú fényezést, Qi-töltőt, sötétített üvegeket és napfénytetőt is kapott. A Comfort 12,6 milliót ér, a Design pedig 13,4-et, amivel jól rácsúszott az Atto 3-ra, mert az csak fél millával kerül többe. Miközben az egy SUV, emez pedig egy amolyan izé. Vagyis izének tűnik, de szinte pont akkora, mint az ID.3, vagy a Peugeot 2008, a Reanult Megane E-Tech, Hyundai Kona vagy a Fiat 500X.


[+]

És ha a fenti listából fogom az elektrifikált modelleket, akkor az ID.3 18 millió, az e-2008-ért 13,8 milliót kérnek még a régi hajtáslánccal, a Megane 17,5 milliót kóstál, a Kona hasonló teljesítménnyel és akkuval már 15,5 millióért vihető haza, árban a szintén kínai MG4 a nagy ellenfél, az szerényebb képességekkel kerül 12 millióba. És akkor még nem raktuk bele az extrákat ezekbe, mert a BYD alapáron kínál rengeteg fontos dolgot: elektromosan állítható üléseket, 12,8 inches fedélzeti kijelzőt, ülésfűtést, sávtartót, adaptív tempomatot, 360 fokos körkamerát, 17 inches felniket. Szóval az a nagy helyzet, hogy ez is jól van árazva, de az Atto 3 annyival komolyabb gépkocsinak tűnik ránézésre, hogy a Dolphin alig 10%-os árelőnyét nem fogja honorálni a piac. És bármennyire is csalóka a méret és nem is olyan kicsi az itthon elérhető legolcsóbb BYD, azért az Atto 3 helykínálata főleg a csomagtér szempontjából bőkezűbb, arról nem is beszélve, hogy a jelenlegi kereslet markánsan a SUV kategóriát célozza.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • BYD Atto 3 menetpróba

    Ez kéne legyen a kínai slágertermék az európai piacon, mert tágas, olcsó és elég modern is. De adódnak kompromisszumok.

Hirdetés