BYD Dolphin menetpróba

Sokkal kisebbnek tűnik, mint amekkora valójában, ezért aztán nem tűnik elég olcsónak. Pedig ez a hatótáv és felszereltség ennyiért elég gáláns.

Fedélzeti rendszer

Az Atto 3-ból ismert, Android alapú felület köszönti a júzert a Dolphinban is. A kijelző mérete, felbontása és fénysűrűsége vitán felül remek, a magyar fordításra most is rá kéne néznie valakinek, aki már látta is az autót, de el lehet benne boldogulni. A klímát most is az érintőkijelzőn lehet izélgetni, a lenti gomboknál csak az automatikus klimatizálást lehet kikapcsolni, meg úgy egyben az egészet. Minden más már turkálós, de a hőfokot és a venti sebességét lehet babrálni a kijelző alját felrántva is. Kár, hogy a kerek légbeömlők binárisak, vagy fújnak ott valamit, vagy nem, nincs köztes érték, hiába volt melegem, nem tudtam úgy forgatni a gömböket, hogy ne érje valamely testrészem direktben a hideg levegő és amúgy meglepően hangosan is működik az egész. A fűtésről nem tudok beszámolni, de a hűtés hatékony.

[+]

A menürendszer témázható, a főmenü ikonjai átvariálhatók, fentről lehúzható egy gyorskapcsolós felület, ami szintén bizonyos korlátok közt testreszabható (de a sávtartót pont nem lehet ide kitenni). A gyári navigáció közepes színvonalú, például nem tervez hosszabb távon a töltőkkel és ha magyar a menürendszer nyelve, akkor nem is beszélget velünk. Zenét USB-ről, microSD-ről, telefonról és streaming (Spotify, Amazon Music) segítségével is lehet hallgatni, noha a mélytartományok most is csak ímmel-ámmal vannak jelen. Van BYD Store alkalmazásbolt egyelőre igen szűkös mennyiségű szoftverrel (karaoke, Amazon Music, Chrome és kézikönyv), az autó 4 GB adatot tud ilyen-olyan dolgokra ellőni, de például a böngészőhöz már kéri a telefonról megosztott WiFi-t. Viszont az Android Auto megy kábel nélkül, bár ha nincs Qi-töltő, akkor amúgy is egy madzag végén fog üldögélni. Megvan most is a Hi BYD parancsra reagáló, angolul értő hangasszisztens, amivel most kevesebbet szórakoztam, beszélgettünk eleget az Atto 3-ban, sajnos pont azokat a funkciókat nem lehet így kapcsolgatni, amiket szeretnék.

[+]

Nagyon minőségi viszont a körkamerás rendszer, remekül lehet manőverezni az autóval. És kereszteződésekbe is be lehet nézni vele, szóval ez tényleg egy olyan extra, ami ritka ezen az árszinten, ráadásul nem csipog minden pillanatban, mint annyi más autó, csak ha már vagy nagyon közel vagyunk, vagy külön kérjük. A vészhelyzeti ütközésvédelem sem kapcsolt be egy csomó olyan helyen, ahol más autók már pánikba estek (kanyarodó főút szélén parkoló kocsik), remélem, hogy azért amikor tényleg kell, akkor működik. Mindenesetre az volt a benyomásom, hogy vagy a szenzorok egy fokkal jobbak, mint az Atto 3-nál, vagy a szoftveren csiszoltak, de jóval kevésbé akar önálló életet élni a kocsi, mint amennyire az Atto 3 tűnt önfejűnek.


[+]

A Dolphin a fura eleje ellenére is egy olyan autó, ami nagyon versenyképes a saját méretkategóriájában ezen az áron, ezzel a teljesítménnyel, ezzel a hatótávval és ennyi extrával. Mégsem lesz különösebben nagy siker, amíg az Atto 3 ennyire kevéssel kerül többe, az megjelenésében és helykínálatában is egy komolyabb tárgy, még ha ebben benne is van a SUV-okat előnyben részesítő divatirányzat. Ezzel nem azt szeretném sugallani, hogy emeljék meg az Atto 3 árát, inkább az lenne a jó, ha a Dolphin olcsóbbá válna. Szerintem erre talán még esély is van, mert éppen kezdenek felbukkanni a piacon az európai(nak tűnő) gyártók versenyképesebb modelljei, mint amilyen a hasonló árú Citroen e-C3, az új Reanult 5, a hamarosan érkező friss Dacia Spring — noha ezek azért egy méretosztállyal kisebbek. Viszont van nevük és egyelőre még jóval több bennük a bizodalom, mint egy BYD-ban, amiről egy dolgot mindenki tud, hogy ez 100%-ban kínai, ez pedig egy olyan jelző még mindig sokaknál, ami inkább pejoratív, másoknak pedig egyszerűen identitásbeli és világnézeti kérdés, ők azok, akik telefonból sem vesznek Xiaomit. Az biztos, hogy a BYD-nak is van még adu a kezében, egyrészt a még kisebb Seagull igen olcsón jöhet majd Európába és az Atto 2 nevű apróbb SUV is okozhat meglepetést, ha pedig a szegedi gyárból gördülnek ki ezek tonnaszámra, akkor a védővámokkal sem kell majd nagyon bajlódni. Megkedveltem ezt a kissé furcsa külsejű jószágot a teszt végére, ebben nyilván az is benne van, hogy méretre és hatótávra pontosan azt nyújtja, amire nekem speciel szükségem van, de ha most lenne 12-13 millióm egy új e-autóra, akkor nem ez lenne az első a listámon, hanem a Hyundai Kona.

Bog

Előzmények

  • BYD Atto 3 menetpróba

    Ez kéne legyen a kínai slágertermék az európai piacon, mert tágas, olcsó és elég modern is. De adódnak kompromisszumok.