Hirdetés

Asus ROG Phone 8 Pro - az élet nem csak játék és mese

Megoszlik a fókusz, játék mellett minden másban is szeretne csúcsot nyújtani a ROG, ezzel pedig nem mindenki nyer.

Külső, kijelző

Jóval négyzetesebb lett a ROG Phone 8 Pro, mint elődje, első ránézésre szélesebbnek is tűnhet a képeken, de itt kicsit csalnak az arányok. Ugyanakkora a beépített Samsung gyártotta E6-os LTPO AMOLED panel képátlója a maga 6,78 hüvelykjével, viszont lecsiszolták a kávát körülötte. Alul és felül 71%-kal lett vékonyabb a kijelzőt ölelő keret, oldalt pedig 14%-kal a ROG Phone 7 Ultimate-hez képest. Ez azzal jár, hogy kisebb lett a beszédhangszóró, ami a vékony kávába költözött, a 32 megapixeles előlapi kamera a kijelzőbe lyukad, az állapotjelző LED pedig eltűnt. Helyette opció ugye a mindig éber kijelző, annak beállításai között pedig találunk a LED-et imitáló működési módot a Képernyőfény menüpont alatt. Ez a megoldás közel sem olyan jól látható távolról, mint az elődben található LED volt.

Hirdetés

(forrás: Mobilaréna) [+]

LED helyett ezt lehet bekapcsolni
LED helyett ezt lehet bekapcsolni [+]

A készülékház 163,8 x 76,8 x 8,9 milliméter és 225 gramm, ez kicsit testesebb például az iPhone 15 Pro Maxnál, de már csak tizedmilliméteres eltérések vannak. A ROG Phone 8 kerete alumínium, a kijelzőt Gorilla Glass Victus 2-es edzett üveg védi, és a hátlapon is Gorilla Glass üveg található. A telefon elsőként a szériában IP68-as víz- és porálló, így nincs rajta nyílás a hűtéshez, a hátlap alatti hexagonális bór-nitrid cellákat és egy réz hőelvezetőt vet be passzív hűtéssel a Snapdragon 8 Gen 3 hőmérsékletének kordában tartásához. A hátlap alatt a telefon alsó felén elrejtve helyet kapott 341 darab, a szoftverben személyre szabható mini LED, ezt AniMe VISION kijelzőnek nevezte el az Asus, feladata nagyjából ugyanaz, mint az eddigieké, vagyis szövegeket, animációkat futtathat rajta a felhasználó, ha a telefon kijelzővel lefelé fordítva van, értesítést jelezhet. Kialakítása szofisztikáltabb a korábbi megoldásoknál, viszont a lejátszható animációk száma kevesebb az eddigieknél, és a mini LED-ek kizárólag fehér színben világíthatnak. Egyedi szövegeket, illetve formákat ettől függetlenül készíthetünk az Armoury Crate-en belül ugyanúgy, mint eddig.

Kijelző a hátlapon és gyári védőtok a telefonon
Kijelző a hátlapon és gyári védőtok a telefonon [+]

Vannak különböző betűtípusok, rajzolhatunk saját mintát, és funkciónként több előre elkészített mintából is választhatunk. A másodlagos kijelző amellett, hogy egyedi, hasznos is, ha a kijelzővel lefelé rakott telefonon például bejövő hívást, üzenetet jelez.

Az AniMe VISION kijelző beállítási lehetőségei (további képek a galériában)Az AniMe VISION kijelző beállítási lehetőségei (további képek a galériában)Az AniMe VISION kijelző beállítási lehetőségei (további képek a galériában) Az AniMe VISION kijelző beállítási lehetőségei (további képek a galériában) (forrás: Mobilaréna) [+]

A hátlap ugyan matt, mégis csúszik, ahogy a keret is kissé csúszós. A telefon jobb oldalán találjuk a bekapcsoló és a hangerőszabályzó gombokat, ezek kényelmesen elérhető magasságban vannak, akárcsak a kijelzőbe integrált optikai ujjlenyomat-leolvasó. Utóbbi gyorsan és pontosan olvas, viszont még gyorsabb a 2D-s arcfelismerés, mely az előlapi kamerát használja. A jobb oldalon felül és alul még egy-egy AirTrigger felület, ezek érintés- és nyomásérzékeny ravaszok, melyek különböző ujjmozdulatokra reagálnak — érintésre, nyomásra, simításra — két-két ponton, feladatkörük pedig egyénileg igényre szabható játékonként, illetve játékokon kívül a mindennapi használathoz is. Előbbihez az Armoury Crate alkalmazásban kell a beállításokat megadni, utóbbihoz pedig a rendszerbeállításokban. Lehet parancsunk például alkalmazásindítás, vaku be- vagy kikapcsolás, bőven van lehetőségünk választani.


[+]

AirTrigger ravaszok és hűtő a telefon hátlapján
AirTrigger ravaszok és hűtő a telefon hátlapján [+]

A keret bal oldalán egy USB 3.2-es USB-C csatlakozó, ez egyben DisplayPort 1.4-es kimenet is 4K felbontásig, illetve a beépített 5500 mAh-s akku töltése mellett használható átfolyó töltéssel játék közben is, ezt az előre telepített Armoury Crate applikációban és a beállítások között lehet engedélyezni. Eltűntek a Pogo pines csatlakozók, az aktív hűtő már csak az oldalsó USB-C porton keresztül lép kapcsolatba a telefonnal, viszont megmaradt rajta a Type-C és a 3,5 mm-es csatlakozó is, így vezetéken keresztül képes hangot átvinni. A mélynyomó ugyanakkor kikerült az AeroActive Cooler X-ből, csak a telefon két megmaradt hangszórójára vagy fül-/fejhallgatóra hagyatkozhatunk.

Alulról és felülrőlAlulról és felülről Alulról és felülről [+]

Üresen maradt a keret felül, nincs infravörös port vagy egyéb, alul viszont egymás mellett tömörül egy USB 2.0-s Type-C csatlakozó, a két nanoSIM-nek otthont adó SIM-tálca, a multimédiás hangszóró, a 3,5 mm-es fülhallgató csatlakozó és mikrofon is. Az alsó USB-C port támogatja a QC 5.0-s, PD 3.0-s és PPS töltést, a hátlap alatti Qi töltő pedig 15 wattot vesz fel, de leadni vezeték nélkül energiát nem tud a telefon, csak kábelen (10 wattot). Hiányzik a microSD bővítés lehetősége, bár tény, hogy bőséges a tárhely mennyisége mindegyik modellben, azt viszont nem nézhetjük el, hogy a két dual standby nanoSIM mellé nem jutott programozható eSIM a telefonba.

Jobb oldal
Jobb oldal [+]

Bal oldal
Bal oldal [+]

Ugyanígy problémásnak gondoljuk a hangszóró elhelyezését. Az teljesen rendben van, hogy megmaradt a sztereó hangzás, az ötmágneses hangkeltők, és a beszédhangszóró multimédiás minősége is csúcsmodellek szintjén van, viszont az eddigi ROG Phone-oknál sokkal gyengébb az új teljesítménye. Egyrészt kisebb a hangszórók fizikai mérete, így magas hangerő mellett már durva torzítást tapasztalni, kásás, fülnek kellemetlen a 70% fölé emelt, telefonból érkező hang. Érezhetően kevesebb a mély is, az alsó hangszórót pedig puszta méretéből és elhelyezéséből adódóan könnyedén letakarja az ember keze, főleg úgy, hogy a jobb sarokban van az egyik érintőravasz, amit játékhoz feltételezhetően használunk is. Vezetéken és Bluetoothon megvan a Hi-Res Audio minősítés, a telefonból érkező hang minősége ugyanakkor csalódás az eddigi ROG Phone-ok után, ebben a tekintetben mindenképpen kár volt az új dizájn.


[+]

Kijelző terén a problémás pont az előlapi kamera lehet. Erre is van szoftveres megoldás, kikapcsolható a teljes felső sora a pixeleknek, így egy fekete csíkon az állapotsor ikonjai maradnak csak ott a telefon használatakor, a játékokhoz pedig programonként beállítható, hogy milyen képarányban és hogyan szeretnénk használni a panelt. Lehet csak a felső sort eltüntetni a kameránál, illetve kikapcsolható alul is egy sornyi pixel, ezzel visszahozva az eddigi ROG Phone-ok kijelzőjének formáját, de csökkentve az effektív használható képernyőfelületet.

(forrás: Mobilaréna) [+]

Kijelző-teszt (a táblázat szétnyitható)
Mérés Asus ROG Phone 8 Pro Nubia Red Magic 9 Pro iPhone 15 Pro Max Samsung Galaxy S23 Ultra Xiaomi 13 Ultra Honor Magic5 Pro
Képátló 6,78 hüvelyk 6,8 hüvelyk 6,7 hüvelyk 6,8 hüvelyk 6,73 hüvelyk 6,81 hüvelyk
Felbontás 1080 x 2400 1116 x 2480 1290 x 2796 1440 x 3088 1440 x 3200 1312 x 2848
Technológia HDR10 LTPO AMOLED AMOLED Super Retina XDR OLED (LTPO) HDR10+ Dynamic AMOLED 2X 12 bit HDR10+ / Dolby Vision LTPO AMOLED HDR10+ LTPO OLED
Képfrissítés adaptív 120 Hz-ig / fix 165 Hz adaptív 120 Hz adaptív 120 Hz adaptív 120 Hz adaptív 120 Hz adaptív 120 Hz
100% fehér fényerő 772 nit 578 nit 834 nit 708 nit 493 nit 763 nit
Pontszerű fehér fényerő 1589 nit 929 nit 2256 nit 1768 nit 1392 nit 1283 nit
Fehér fényerő (minimum) 2,2 nit 2,7 nit 1,9 nit 0,8 nit 2 nit 1,9 nit
Fekete fényerő 0 nit 0 nit 0 nit 0 nit 0 nit 0 nit
Kontrasztarány végtelen végtelen végtelen végtelen végtelen végtelen
Színhőmérséklet 7742 K + kézi 7207 K + kézi 6697 K + TrueTone 7323 K + kézi 7144 K + kézi 6899 K + kézi

Hogyan mérjük a kijelzőt?

A kijelző 6,78 hüvelykjén 1080 x 2400 pixel (388 ppi) terül el, 1 és 120 Hz között adaptív frissít a panel, de opció a 165 Hz-es maximumra állítani is a frissítést. Ez nem csak játékok esetén aktiválódik ilyenkor, hanem a rendszer egészére érvényesül a beállítás, viszont ha olyan programba lépünk be, ami nem támogatja, ott lejjebb fog skálázni a rendszer. Az érintési mintavételezés 700 Hz, így az érintéseket azonnal észleli és reagál is rá a telefon. A kijelző HDR10-es támogatást élvez, lefedi a DCI-P3, sRGB és NTSC színtereket. A beállítások közt van lehetőség a színhőmérsékletet állítani, opció a sötét mód, az éjszakai fény és a fényességet tompító szemvédő mód, mely csökkenti a panel villódzását is.

Kültéren is tökéletesen olvasható marad a kijelző
Kültéren is tökéletesen olvasható marad a kijelző [+]

Az ígért maximális fényesség 2500 nit kültéren, az automata fényerővel pedig 1600 nit, utóbbit sikerült megközelítenünk és méréssel igazolnunk, előbbit pedig az a tapasztalatunk támaszthatja alá, hogy közvetlen napfény alatt sem volt gondunk az egyhetes tesztidőszakban a kijelzőn megjelenő tartalom olvashatóságával. Tapasztalataim szerint még a DC tompítás mellett érdemes külön bekapcsolni esténként a szemvédő módot, ha sötétben még mobiloznánk, mert így az egyébként 5,4 nites fehér fényerő a táblázatban is látható 2,2 nites értékre csökkenthető. Ez az alacsony érték megegyezik a tavalyi ROG Phone 7-es kijelzőjével, viszont a ROG Phone 8 maximális fényessége jelentősen magasabb, így a HDR tartalmak lejátszásban is jobb.

(forrás: Mobilaréna) [+]

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • ASUS

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés