Bevezető
Tavaly a ROG Phone 5 után nem sokkal jött az 5s — és erre csupán azért volt szükség, hogy a Snapdragon 888 után a 888+ is bekerülhessen. Idén erre nem számítunk, az Asus ugyanis megvárta, hogy megjöjjön a Snapdragon 8+ Gen 1, emiatt kicsit a vártnál később is mutatkozott be a ROG Phone 6, viszont nem kell majd minimális változtatással kiadni ugyanazt néhány hónappal később. De ha már ennyit vártunk rá, akkor rögtön két verzióban lép piacra, a “sima” ROG Phone 6 is elég ütőképes (fehérben és feketében), a ROG Phone 6 Pro pedig még egyet emel a téten hátlapi OLED kijelzővel és 18 GB RAM-mal. Nálunk ez a modell járt teszten.
Egy gamer telefonnal kapcsolatban vannak bizonyos elvárások, ez a szcéna ugyanis csúcshardvert, jókora akkumulátort, extra vezérlőgombokat, remek kijelzőt, kiemelkedő hangminőséget és hosszú időn keresztül elérhető maximális teljesítményt szeretne látni a telefonban, márpedig az Asus a ROG Phone széria elindítása óta ezeket helyezi a fókuszba. Ugyanakkor viszont csak tessék-lássék foglalkoznak a kamerával, továbbra sincs vezeték nélküli töltés, a vízállóság pedig csak az IPX4 szabványra korlátozódik, vagyis fröccsenő vízzel szemben ellenálló, de úszni ne akarjunk vele.
A szokásosan magas szintre emelt hardveres képességek nem csak abból állnak, hogy az Asus összevadássza a beszállítói lánc legdurvább elemeit, aztán hasraütésszerűen bedobálja valami készülékházba. A gyártónál a ROG Phone most is arról szól, hogy miképp lehet a komponenseket úgy elhelyezni, hogy hatékonyan működjenek együtt, ne melegedjen túl a vas, miközben nem hogy nem kéne engedni ebből-abból, hanem az eddigi képességekhez még hozzá is illene tenni. És a ROG Phone 6 ebből a szempontból egy igazi mestermű, egy lenyűgöző mérnöki teljesítmény, de természetesen nem tökéletes. A tajvaniak is küzdenek a Qualcomm csúcsprocesszorainak melegedésével, mert bár remekül fest a grafikonon, hogy a tavalyi eredményekhez képest 30%-kal izmosabb az újdonság, de ezek egyszeri értékek, a következő, meg a következő utáni szintetikus teszteken ugyanez a hardver rendre elhasalna, ha nem lenne mögötte a megfelelő hűtés. És még így is az a helyzet, hogy csak spéci ventilátor használatával tudja a ROG Phone 6 is megoldani a tényleg órákon át tartó masszív nyüstölést úgy, hogy a hőtermelés ne járjon azzal, hogy a processzor visszafogja magát. Ez persze tényleg csak a nagyon hardcore arcok igénye, azért nagy általánosságban a ROG Phone 6 iszonyú jól teljesít.
Ám az egész iparágra (és úgy az egész világra) kiható árnövekedési hullám a tajvani terméket sem kerülte el. A ROG Phone 5 290 ezer forinton nyitott, az 5s már 350 lepedőért kellette magát (most meg már az is legalább 400 ropi), most pedig 420 ezer jó magyar forintról indulunk úgy, hogy a nálunk járt Pro verzió ára már 520 ezer forintra rúgott — és akkor még nem vettünk hozzá semmit. Mert hát lehet ezt-azt: Kunai kontrollert, AeroCooler 6-os ventilátor Peltier-elemmel, különböző tokokat és hubot is akár, szóval el lehet tapsolni a ROG Phone 6-ra egy kisebb vagyont — azért ennyi pénzből egész jópofa gamer notebook is összevadászható. Ugyanakkor viszont minden konkurens ára is felkúszott rendesen, a gyengélkedő forint pedig még ennek is adni fog egy pofont, gyanítom, hogy a gyártónál még a 400-as árfolyam alatti értékkel számolgattak, amikor meghatározták az árakat, tökre nincs kizárva, hogy az első szállítmány után a következő árfekvése a jelenleginél is magasabb lesz.
Doboz, külső
Ez az űrkapszula jellegű doboz elég ütős, de legalábbis egyedi. Szét kell húzni, utána lebillen a felső része, hogy ott pihenjen benne a termék, a Type-C kábel és a 65 wattos töltő. Minden más feláras, az AreoActive Cooler 6 például csaknem 40 lepedő, noha eleinte ajándékba adják az előrendelőknek. Ettől még az egész csomagolás iszonyú minőségi, kockák tuti kirakják a konzolos játékgyűjtemény mellé a polcra.
Maga a telefon ahhoz képest meglepően értelmes méretű, hogy lakik benne egy 6000 mAh-s telep (vagyis kettő 3000 mAh-s) és még százmillió trükköt kifundáltak a hűtés miatt. Hogy fért ebbe bele három WiFi antenna, kamera, jack dugasz, jókora hangszórók és két Type-C port is? Ráadásul úgy, hogy végre megvan legalább az IPX4-es védettség, ami a fröccsenő vízzel szemben ellenállóvá teszi a holmit. A karcok ellen Gorilla Glass Victus véd elöl, Gorilla Glass 3 pedig hátul, a keret pedig alumínium.
Szerintem mindenki, aki áldoz ennyi lóvét telefonra, nem azzal fogja kezdeni az ismerkedést, hogy bekapcsolja, hanem előbb körbeforgatja a motyót, mert ez nem a szokásos tégla. Illetve annyiból az, hogy elölről ez is jellemzően csak egy kijelző, bár abból az egyik legjobb. A Samsung által gyártott AMOLED panelt az Asus igényei szerint konfigurálták, 165 Hz-es frissítéssel, 720 Hz-es mintavételezési frekvenciával, 1000 nit feletti maximális fénysűrűséggel, kirobbanó kontraszttal és Full HD felbontással. Notch és kameralyuk nélkül, noha nekem már a lekerekített sarkok is kompromisszumnak tűnnek kicsit, ahogyan a minimum fehér fényerő szintje is egy picit lehetett volna alacsonyabb, illetve hiányzik a DC dimming, mert a Samsung panelekben általában ez nincs.
Kijelző-teszt (a táblázat szétnyitható) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Mérés | Asus ROG Phone 6 | Samsung Galaxy S22+ | Oppo Find X5 Pro | Apple iPhone 13 Pro Max | Realme GT 2 Pro | Xiaomi 12 Pro |
Képátló | 6,78 hüvelyk | 6,6 hüvelyk | 6,7 hüvelyk | 6,7 hüvelyk | 6,7 hüvelyk | 6,73 hüvelyk |
Felbontás | 1080 x 2448 | 1080 x 2340 | 1440 x 3216 | 1284 x 2778 | 1440 x 3216 | 1440 x 3200 |
Technológia | HDR10+ AMOLED | HDR10+ Dynamic AMOLED 2X | HDR10+ LTPO2 AMOLED | Super Retina XDR OLED | 10 bit HDR10+ LTPO 2.0 AMOLED | 10 bit HDR10+ OLED |
Képfrissítés | adaptív 165 Hz | adaptív 120 Hz | 120 Hz | 120 Hz | adaptív 1 - 120 Hz | adaptív 120 Hz |
Fehér fényerő | 478 / 1080 nit | 480 / 1281 nit | 494 / ?? nit | 550 / 1035 nit | 490 / 873 nit | 473 / 1251 nit |
Fehér fényerő (min.) | 4,9 nit | 1,8 nit | 1,9 nit | 2,2 nit | 1,9 nit | 2,0 nit |
Fekete fényerő | 0 nit | 0 nit | 0 nit | 0 nit | 0 nit | 0 nit |
Kontrasztarány | végtelen | végtelen | végtelen | végtelen | végtelen | végtelen |
Színhőmérséklet | 7639 K + kézi | 7118 K + kézi | 7624 K + kézi | 6712 K + TrueTone | 7174 / 6598 K + kézi | 7649 K + kézi |
Nincsenek túl vastag kávák, de azért maradt hely alul-felül az előre néző kettős hangszórónak (Cirrus Logic erősítővel), az értesítési LED-nek (ami annak ellenére megmaradt, hogy van always-on kijelzés) és az előlapi kamerának is. Az ujjlenyomat-olvasó a panel mögött van, gyors és pontos, az meg már csak extra eyecandy, hogy különböző aimációkat rendelhetünk hozzá a feloldás műveletéhez. Szemből tehát ez is csak egy átlagos telefon, bár már érezhető, hogy nem teljesen szokványos.
A meglepetések az oldaléleken kezdődnek. Mi ez a világoskék cucc itt jobb felül? Oda mehet be két SIM. MicroSD azonban nem. Szintén itt van középtájt a másodlagos Type-C, ami ugyanúgy felveszi a töltést, de főleg arra szolgál, hogy ezen keresztül kapjon áramot az opcionális hűtő. No meg arra is jó, hogy ha játék közben akarunk áramot adni a gépnek, akkor így zavar a legkevésbé a kábel fektetett tájolás esetén. A termék másik oldalán van a szintén kékes kijelzőt kapcsoló gomb és a hangerőt szabályozó billentyűpáros, de ha figyelmesek vagyunk, akkor a két sarokba kitolva recézett felületeket fogunk találni: ezek az ultrahangos triggerek, amelyek játékhoz jönnek jól. Úgy mellesleg pedig a telefon összeszorítását is érzékelik, lehet hosszú és rövid nyomáshoz funkciókat és alkalmazásokat társítani lezárt és nyitott kijelző esetére külön-külön. Egy ideig azt hittem, hogy bugos, de alapból a szorítási érzékenység 6-os, ami bőven sok, egy 3-as értékkel megbízhatóan működik, de nem indul be véletlenül. Kivéve, amikor a ventilátort rakom fel, mert akkor pont úgy szorítom a cuccot, hogy aktiválódik, de mivel a zseblámpát osztottam ki rá, ezért annyira nem volt nagy probléma.
Alul találunk még egy Type-C portot (csücsökbe tolva, hogy ne akadjon a kezünkbe a kábel), valamint egy 3,5 mm-es jack dugaszt (a másik csücsök felé). A hátlap egyedi, a Pro verzió hátsó OLED kijelzője nagyon fancy, de olyan állati sok értelme nincs, csak hatféle tevékenységhez (töltés, hívás, játék, képernyő be, X-mód és tartozék csatlakoztatása) lehet konfigurálni valami animációt. Ezen kívül van egy RGB “Dare to play” felirat, egy közepes mértékben kiemelkedő kamerasziget három szenzorral, illetve számos felirat, meg festett bigyó, amitől ilyen űrizé hangulatú igyekszik lenni a termék. Pláne ebben a fehérben, mert a Pro változat csak ilyen árnyalatban kapható, a normál ROG Phone 6-ból van fekete is. De akármelyiket is választjuk, az ujjlenyomatokat a termék nem gyűjti, az összeszerelés minősége elsőrangú, a súlyelosztás ideális, az ergonómia kiváló.
Hardver, UI
Bizony az történt a Qualcomm idei ccsúcslapkájával is, mint ami eddig is elég jellemző volt: ha hajtjuk, akkor melegszik. Nem kicsit, nagyon. A Snapdragon 8+ Gen 1 a jelenlegi erérhető legerősebb mobilos chipset — androidos berkekben legalábbis, de ahhoz, hogy folyamatosan nagy teljesítményt nyújtson sajnos hűteni kell. Pont a ROG Phone 6 Próval egyidőben jött hozzánk Xiaomi 12 Pro és Sony Xperia 1 IV, mindkettő még a plusz nélküli Snapdragonnal, de mindkettő úgy melegszik fel egy-két benchmark után, hogy remek rántottát lehetne készíteni a hátlapon. Magyarán az Asusnak évről-évre nehezebb a dolga, ha a maximális teljesítményt hosszabb távon ki szeretné sajtolni az aktuális csúcs chipsetből, mert egy gamer mobilnál nem elnéző a júzer, ha 10 percnyi Genshin Impact után leesik a framerate és odasül a hátlaphoz a keze.
Ezért aztán a hűtési szisztéma most is kiemelkedően fontos. A cég azt állítja, hogy a grafén szendvicsbe rakott, vapor chamberrel megtámogatott, középre helyezett processzorral körkörös hűtést kapó elrendezés 30%-kal hatékonyabban vezeti el a hőt, mint bármi, amit eddig alkottak. És még ez sem elég, mert a harmadik sebességteszt után már a pontszámok alapján 15%-os visszaesést láttunk, a túlmelegedés ellen ugyanis a chipset visszaskáláz, ez pedig csökkenti a teljesítményt. Viszont ezen a valamivel visszafogottabb szinten bármeddig elmuzsikál a chipset, és ez még mindig az a szint a tesztek szerint, amit úgy egyébként meglehetős forróság mellett a két említett konkurens csúcsmodell a 8 Gen 1-ből rövid időre képes hozni.
Ha viszont itt az a mondás, hogy a legkafább gamer telefont rakjuk össze éppen, akkor ahhoz ennél többre van szükség, szóval készült egy új hűtőventi AeroActive Cooler 6 néven, ezt lehet az oldalsó Type-C-re rákötni. Normál esetben ez jól eltolja a hátlapról a meleg levegőt, hogy jobban tudjon hűlni a gép, de ha még magát a ventit is megtápláljuk extra töltéssel (van az alján Type-C ennek is), akkor egy Peltier elemmel nagyon komoly hűtésre képes, az Asus szerint 25 fokon tartva a hátlap hőmérsékletét. Lemértük, tudja. És ilyenkor a sebességtesztek pontszámai is olyan értékeket mutatnak, amiket okostelefontól még nemigen láttunk. A konklúzió tehát az, hogy a chipset irgalmatlanul melegszik, de a ROG Phone 6 külső bigyó nélkül is elég jól hűt ahhoz, hogy közel a maximumon lehessen járatni (bár ilyenkor azért 40 fokos a hátlap), ha pedig rádobjuk a ventit, akkor tényleg meg tudja oldani a hosszú idejű, csúcsteljesítményű működést.
Maxon járatott ventivel a sokadik sebességteszt alatt sem melegszik fel [+]
Nyilvánvaló, hogy szoftveresen kezünkben van a lehetőség arra, hogy úgy babráljunk az ilyen-olyan erőforrást érintő beállításokkal, ahogyan csak akarjuk, külön kapcsolgatva a chipset teljesítményét, a ventit, a kijelző frissítését, és az érintési mintavételezés frekvenciáját, megadhatunk egyedi hőmérsékleti korlátokat és amúgy is folyamatosan monitorozhatjuk külön a CPU és a GPU melegségi szintjét. A legdurvább fokozat neve X-mód, ha ez aktív, akkor az állapotsávban az óra mellett is van egy narancsszínű hátter előtt egy fekete X. De úgy egyébként rábízhatjuk magunkat az automatikára, amely a használt alkalmazásnak megfelelően csavargatja a potmétereket.
Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Benchmark | Xiaomi 12 Pro | Sony Xperia 1 IV | ROG Phone 6 Pro | ROG Phone 6 Pro | Samsung Galaxy S22 Ultra | Oppo Find X5 Pro |
Komment | venti Frozen mód | venti nélkül, 5. nekifutás | ||||
Rendszerchip | Snapdragon 8 Gen 1 | Snapdragon 8 Gen 1 | Snapdragon 8+ Gen 1 | Snapdragon 8+ Gen 1 | Exynos 2200 | Snapdragon 8 Gen 1 |
Geekbench 5 (single/multi) | 1256 / 3532 pont | 1229 / 3426 pont | 1317 / 4137 pont | 1252 / 3811 pont | 1145 / 3414 pont | 982 / 3385 pont |
GFXBench Car Chase onscreen | 43 fps | 60 fps | 82 fps | 82 fps | 33 fps | 47 fps |
GFXBench Car Chase offscreen | 87 fps | 77 fps | 103 fps | 102 fps | 68 fps | 93 fps |
GFXBench Man. onscreen | túlmelegedés - nem futott le | 60 fps | 164 fps | 143 fps | 96 fps | 60 fps |
GFXBench Man. offscreen | túlmelegedés - nem futott le | 190 fps | 265 fps | 255 fps | 179 fps | 221 fps |
A dedikált gaming bigyókra hamarosan visszatérünk, de hát ez a termék azért alapvetően egy androidos telefon a 12-es rendszerrel, amin a ROG UI fut. Ez pedig alapvetően egy Zen UI, csak meg van löttyintve narancsszínnel, meg alul középen ott figyel az Armory Crate ikonja, ami a játékközpont. Akárhogyan is hívjuk a felületet, az biztos, hogy hihetetlen mennyiségű kusztomizációt rejtettek el benne a szokásos téma, betűstílus, betűméret és színsémák mellett van oldalsó panel, megemelésre bekapcsoló always-on, gesztusvezérlési trükkök, vagy akár olyan opció is, hogy amíg nézzük a kijelzőt, addig ne kapcsoljon ki. Variálható a színhőmérséklet, az ultrahangos triggerek paraméterezéséről már volt szó, de van egykezes mód, screenshot készítése a hátlapra való dupla megnyomással, kesztyűs mód, telefonkezelő az optimalizáció érdekében, Optiflex néven van gyorsítótárazott alkalmazásindítás, szóval tényleg minden játszik, csak győzzük beállítgatni.
Most extra szoftverek kapcsán sem fogták vissza nagyon magukat, fájlkezelő, Facebook, adatmásoló, diktafon, Netflix is akad előre telepítve, kérhetünk alkalmazásmenüt, van AppLock néven egy jelszóval védett rész elrejtendő szoftverekhez, mindez pedig villámgyorsan, azonnal, a legkisebb késlekedés nélkül lapozható, görgethető, indítható. Új telefon, ráadásul még a premier előtt megjött hozzánk, de már a harmadik frissítést kapta az elmúlt napokban, egyelőre tehát foglalkoznak is vele rendesen, de a ROG 3 is nemrég kapta meg a 12-es Androidot.
Gaming
Őszintén szólva nincs vérbeli gamer a szerkesztőségben. Mármint mobilos. Mert amúgy AliceWake elég sokat játszik, Bocha pedig meglepően frankón nyomja a Valorantot, de telefonon mindenki maximum casual, szóval hébe-hóba játszunk, Bone speciel az Asphalt szériát azért tolja, meg is szokott mérgesedni, ha egy S22 Ultrán megakad. Ez mondjuk a ROG Phone 6-on konkrétan kizárt. De ettől még mi is érezzük, hogy ez a termék tényleg odateszi magát a témában, főleg a mobilos FPS-ben domborít, meg a referenciajátékként hivatkozott Genshin Impact esetében is sokat dob az ember gyári képességein, hogy a két ultrahangos trigger milyen sokoldalú.
Mert itt nem csak annyi van, mint mondjuk egy Black Sharkon, hogy van két extra gombja a júzernek. Hanem két olyan felületet kap, amit nem csak nyomni lehet, hanem simítani is, nyomva tartani, együtt nyomni a kijelzővel, miközben a fejlett gyroszenzor nem csupán a döntögetést, hanem az előre-hátra mozgatást is lekezeli, tehát kapásból van valami 14-féle kombó. És ha feldobjuk a ventilátort a hátára, azon is van négy extra gomb, amit szintén lehet használni.
A játékközpontunk neve Armory Crate. Itt egyrészt sorakoznak a játékok, mindegyikhez rendelhető teljesítménymód, gombkiosztás és makró. Játékon belül a kijelző bal sarkából lehúzott ujjal tudjuk előhívni a Game Genie nevű panelt, ahol összerendezhetjük, hogy a kijelzőn levő melyik ikonhoz melyik gomb, illetve mozdulat tartozzon. Ha akarjuk, akkor menet közben virtuálisan mutatja is a telefon, hogy a gombnyomásaink hol érintik virtuálisan a panelt. A Game Genie konzolon állítható a képfrissítés, blokkolhatók az értesítések, indítható a képernyőfelvétel (hanggal is, amihez van három mikrofon), illetve fixen kirakhatók alulra a hardver aktuális értékei (terheltség és hőmérséklet).
Az Armory Crate-ben paraméterezhetők a tartozékok (venti, Kunai kontroller), vannak letöltésre javasolt játékok, némi közösségi máz és babrálhatjuk a saját ROG-profilunkat is. Állíthatók a hátlapi fények mind a hátsó kijelző, mind a ventilátor világítását tekintve, maga a cooler is fix értékre kapcsolhat. Ha dinamikus módban hagyjuk, akkor magától változtat fordulatszámot, maximális fokozaton eléggé zúg, de olyan opció is van, hogy ha a mikrofonok használatban vannak, akkor a ventilátor leáll, hogy ne zavarjon.
Mindenképpen a játékélmény része a haptikus visszajelzés és a hanghatások. Ez utóbbi megdöbbentő színvonalú, a Cirrus Logic erősítőkkel megtolt 12x16-os hangszórók bestiális hangerőt és minőséget nyújtanak, a Dirac segítségével kimunkált hangzáskép pedig remek sztereó szeparációt és igény szerint középre irányított hangeffektusokat kínál, vannak mélyek, bődületes hangerő (egy telefonból hogy tud ilyen kijönni?), rezgésekkel megtolt basszusokkal és tényleg elképesztő hangzással. Viszont minden jel szerint az ESS Sabre DAC ezúttal kimaradt. De az Audiovarázsló a 10 sávos EQ-val és az előre definiált hangzásképekkel most is adott, plusz olyan apró finomságok is vannak a rendszerben, mint a környezeti zajosságra automatikus hangerővel reagáló csengőhang. Ja, meg a hangszinkronizálás, ami igény szerint egyszerre állítja a média, az értesítések és a hívások hangerejét, hogy ne külön csúszkán kelljen.
Kamera
Mint rendesen, most sem képalkotásban brillírozik a ROG Phone 6, de most legalább már nem egy gyenge középszint, hanem egy átlagos középszint bújik meg a hátsó kamerasziget alatt. A főkameránk korrekt, a Sony IMX766-os szenzor például elég jó ahhoz, hogy a Nothing phone (1) is ezt használja, 50 megapixeles felbontása 4:1-es képpontösszevonást követően 12,5 megapixeles fotókat eredményez. Jó mélyre kell túrni. menüben, hogy az 50 megapixeles módot elérjük, ami egyébként nem nagy probléma, mutatnék két képet:
![]() |
![]() |
Zoom nincs, csak digitális, OIS nincs, csak elektronikus stabi, de szégyenkeznie nem kell az Asusnak. Az ultraszéles modul kapcsán már inkább, az elég megúszós lett, egy 100 lepedős árszintű telefon képességeit idézi meg a 13 megapixeles Omnivision szenzorral, az 5 megapixeles makróra pedig nem csak mi, de minden gamer is legyint. Tesztképek következnek előbb a főkamerával, aztán a kétszeres szenzorzoomal, végül pedig az ultraszéles modullal (mindegyikkel 8 db):
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Igen, a főkamera nagyjából korrekt, ha nem is csúcskategóriás, de van egy zavaró túlélesítés, a szélek felé haladva pedig romlik a vonalélesség még remek fényviszonyok között is. Nem mindig és minden témánál, de azért előfordul. A szenzorzoom sajnos nem elég jó, ha ugyanis fogom az 50 megapixeles fotókat ugyanarról a témáról és kivágom a vágyott részt, akkor élesebb, tisztább eredményt kapok, mintha a digitális zoomot engedném rá képre. Ezt őszintén nem is értem, ha egy sima crop jobb eredményt hoz, akkor az algoritmust is egyszerűbb lett volna csak erre programozva megírni Az ultraszéles kameránk azonban pláne csirke, gyenge vonalélességgel és dinamikával jóindulattal is csak átlagos, csak tökéletes fényviszonyok mellett van értelme. Esti alkotásaink:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Itt a főkamera vállalható, nem is minden esetben akart hosszú záridős, többelemes expót lőni, ami talán jobb is, mert ha mégis így fotóz, akkor elsárgítja a látható részeket és nagyon melegre csavarja a színhőmérsékletet (negyedik kép). Az alsó sorban az ultraszéles modul produkciója már inkább hervasztó, nem érdemes a sötétben ezt a látószöget erőltetni. Az előlapi kamera 12 megapixeles (Sony IMX663), itt egy példa.
Fent 8K-s videó látható, meglehetősen értelmetlen ezzel dolgozni, tudja, mert a hardver is tudja, maradjunk ennyiben. 4K60 csak a főkamerával lőhető, de 4K30-nál már lehet váltani menet közben is látószögek között. Egy csokornyi videót idetennék:
A hang kiváló, nappal a képpel sincs baj, sőt. Az EIS kimondottan ügyes, a színek stimmelnek, az élesség is rendben van, de láthatóan a főkamera van igazán formában, az ultraszéles nappal még relatív oké, este viszont nagyon gatya. Ilyenkor a normál látószög is roppant bizonytalan, az utcai lámpák megzavarják a fókuszt és némi interferencia is fellép, nem hiszem, hogy a János Kórház környéke egy különleges megvilágítású hely lenne, de nem igazán lett jó a felvétel, ha mozgunk is, akkor az EIS is szétveri az élességet. Váltsunk az előlapra:
Nappal korrekt is lehetne, ha nem lenne ilyen végtelenül szűk a dinamika, hiszen itt is elérhető a 4K és az elektronikus stabi, este viszont gyászos az eredmény. Ettől függetlenül jár a keksz az előlapi 4K-ért, mert az még mindig nem gyakori. Mindent egybevetve azt lehet mondani, hogy a főkamera ugyan nem kiemelkedő, de ha tudjuk, hogy milyen helyzetben mit érdemes használni (zoom helyett 50 megapixel és utómunka, este az éjszakai mód mellőzése), akkor egy átlagos szintet ki lehet belőle ütni. Külön jópont jár a nappal ügyes EIS-ért, valamint a 4K30 mellett már elérhető felvétel közbeni látószögváltásért. Ha nincsenek különleges elvárásaink a fotózás kapcsán, akkor a ROG Phone 6 nem vall különösebben szégyent, de azért az egyértelmű, hogy nem ezen volt a fókusz, azt ugyanis valamelyik esti videónál vélhetően a fejlesztők is elvesztették.
Adatátvitel, akkumulátor
5G meg minden. Az összes ismert WiFi szabványt támogatja a motyó (802.11 a/b/g/n/ac/ax), három antennát raktak bele, hogy ne lehessen úgy fogni, hogy legalább egy ne érje el rendesen a hálózatot. Az oldalsó USB-n ki lehet küldeni képet is 1440p felbontásig bezárólag (DP 1.4), ez 3.2-es szabványú, az alsó csak 2.0-s. A Bluetooth 5.2-es, LDAC és minden aptX szabvánnyal, a lokációhoz GPS, GLONASS, Galieo, BeiDou, QZSS és NaviC rendszerekkel kommunikál a termék, NFC természetesen szintén van. Vezeték nélküli töltés azonban nincs, de őszintén megértem, hogy ez már nem fért bele, pláne ezzel a középre súlyozott architektúrával.
Az összesen 6000 mAh-s akkumulátor 65 wattos töltővel etethető, igény szerint állítható, hogy csak 90%-ra töltse fel magát a cucc, hátha így később degradálódik az akku. A teljes töltés 42 perc alatt megoldható, de azt is kérhetjük, hogy lassabban menjen végbe a folyamat, hogy kevésbé melegedjen a termék, illetve van átfolyó töltés is, ami játék közben annyit tesz, hogy csak annyi áramot vesz fel a telefon, ami az aktuális tevékenységhez szükséges, de az akkumulátort nem tölti — így is a melegedést igyekszik csökkenteni, a 65 wattos töltés ugyanis további hőtermeléssel jár. A nagy kérdés persze az, hogy meddig megy el így a készülék, de itt igen szélsőséges értékek jönnek ki a használat függvényében. Masszív játék néhány óra alatt kinyírja az akkut — de hát ez mindenhol így van. Full HD videót viszont valami 20 órán keresztül tud szolgáltatni a mi próbáink szerint, ha pedig valaki egyáltalán nem játszik és nem vesz fel filmeket 8K-ban, akkor átlagos ügymenet mellett a három napos készenlét is benne van a pakliban.
Pro | |
---|---|
Egyedi design, IPX4 | |
Remek kijelző, világbajnok hardver, jó hűtés | |
Játékosok igényeinek maximális figyelembe vétele | |
Rengeteg port, értesítési LED, kiváló hang | |
Kontra | |
Nincs vezeték nélküli töltés | |
Nem bővíthető a tárhely | |
Középszerű kamera | |
Pontozás | |
Kialakítás, védelem | 8 pont |
Kijelző | 10 pont |
Sebesség | 10 pont |
Szoftverfelület | 9 pont |
Fotózás, videózás | 6 pont |
Hangminőség | 10 pont |
Adatkommunikáció | 10 pont |
Üzemidő | 8 pont |
Ár/érték arány | 7 pont |
Indulóár (12/256 GB, HUF) | 419 990 |
Tesztelt ár (18/512 GB, HUF) | 519 990 |
Összegzés. A ROG Phone 6 megint egy olyan gamer telefon, amit a műfaj koronázatlan királyától elvárhatunk. Az nem a gyártó sara, hogy a Snapdragon 8+ Gen 1 úgy melegszik, hogy ha elzárják az oroszok a gázt, akkor lehetne vele közintézményeket is fűteni. Ezt tényleg ügyesen megtervezett hőháztartással a telefon meg tudja fogni úgy, hogy körülbelül arra a szintre skálázódik le a CPU, amit a korábbi generáció tudott — de ezt stabilan hozza. A ventilátorral viszont hosszú ideig ki lehet hajtani maxon a vasat, egy gamer telefonnál pedig ez a lényeg és ezt az Asus meg tudja oldani, még ha ehhez külső tartozék is szükséges. Az összes többi apró trükk, a vezérlőgombok, a szoftveres bigyók, a masszív akkumulátor, a villámgyors kijelző, az oldalsó port és a számtalan egyéb kis extra mind arra mutat rá, hogy az Asus úgy tervezte meg a ROG Phone 6-ot is, hogy pontosan érti a célcsoport igényeit. Csak hab a tortán a döbbenetes hangminőség, a három mikrofon, a három WiFi antenna, a megtartott jack csatlakozó és az IPX4-es védelem, kritikát pedig leginkább a kamera kapcsán kaphat a szerkezet. A főkamera is csak a középkategória felső szegmensében lenne elég, az ultraszéles már oda is karcsú, de speciel videózásban egész ügyes a szett mindenféle szoftveres trükköt is bevetve, szóval most már azt sem lehet mondani, hogy egy remek gamer telefon, de fotózásra jobbára alkalmatlan, mert jobbára pont alkalmas. A belépő ROG Phone 6 ára is mellbevágó lehet sokaknak (12/256, 420 ezer forint), a Pro kiszerelés 18 GB RAM-mal és 512 GB belső tárhellyel szerintem markáns túlzás 520-ért, és ehhez még egy középszintű telefon árát el lehet tapsikolni a tartozékokra. Ám a többi csúcsmodell sem olcsójános, az Xperia 1 IV 550 ezres árától mi is letettük a hajunkat (nekem nem is maradt több), de a Galaxy S22 Ultra is 490-ről indul, a Xiaomi 12 Pro 450-et kóstál, 425 ezret kérnek az iPhone 13 Próért, az Oppo Find X5 ára 480 ezer magyar forint, a Honor Magic4 Pro pedig 470 ezres szinten érhető el. Szóval, khm, 420-szal már a belépő szintű ROG Phone 6 is érvényes ajánlat úgy, hogy bár kamerában a mezőny mögött kullog, de sok egyéb paraméterben széjjel tud verni neves konkurenseket is. Részünkről a 12/256 GB-os modellre repül az Tetszett plecsni, a combosabb kiszerelések választása pedig, hogy úgy mondjam gusztus dolga.
![]() |
Asus ROG Phone 6 |
Bog
Specifikáció
![]() |
Külső | |
---|---|---|
Méretek | 173 x 77 x 10,3 milliméter | |
Tömeg | 239 gramm | |
Készülékvédelem | Gorilla Glass Victus elöl, Gorilla Glass 3 hátul | |
Színvariációk | fekete, fehér (a Pro csak fehér) | |
Kijelző képátlója | 6,78 hüvelyk | |
Képaránya | 20,4:9 | |
Felbontása | 1080 x 2448 pixel (395 ppi) | |
Típusa, frekvenciája | AMOLED (HDR10+) / adaptív 165 Hz | |
Értesítő LED | van (elöl és hátul + a Prón hátsó OLED) | |
Biometrikus védelem | ultrahangos ujjlenyomat-olvasó, 2D arcazonosítás | |
Hardver | ||
SoC típusa, csíkszélessége | Snapdragon 8+ Gen 1, 4 nm | |
Processzor | 1 x 3,19 GHz Cortex-X2 & 3 x 2,75 GHz Cortex-A710 & 4 x 1,8 GHz Cortex-A510 | |
Grafikus chip | Adreno 730 | |
RAM, tárhely | 12 / 16 / 18 GB (LPDDR5); 256 / 512 GB (UFS 3.1) | |
Memória bővítése | NTFS támogatás: külső merevlemez csatlakoztatható) | |
Adatátvitel | ||
Technológiák | 2G / 3G / 4G / 5G | |
Frekvenciasávok | GSM 850/900/1800/1900 MHz UMTS 850/900/1900/2100 MHz LTE B1/B2/B3/B4/B5/B6/B7/B8/B9/B12 B17/B18/B19/B20/B26/B28/B32 5G N1, N2, N3, N5, N28, N41, N66, N71, N77, N78, N79 |
|
SIM-foglalat | 2 x nanoSIM (dual standby) | |
eSIM támogatás | nincs | |
Bluetooth | 5.2 (HFP, A2DP, AVRCP, HID, LDAC, aptX Adaptive, AAC) | |
WiFi | 802.11a/b/g/n/ac/6E (HotSpot, Direct, 2x2 MIMO) | |
USB | Type-C USB 2.0 + Type-C USB 3.1 (Display Port 1.4) | |
Navigáció | GNSS GPS(L1/L5), GLONASS (L1), Galileo (E1/E5a), BeiDou (B1i/B1c/B2a), QZSS (L1/L5), NavIC (L5) | |
NFC | van | |
Infra | nincs | |
Szoftver | ||
Rendszer, felület | Android 12 + ROG UI/Zen UI | |
Multimédia | ||
Hátlapi kamerarendszer | 50 MP Sony IMX766 quad-Bayer (f/1,9, PDAF) 13 MP ultraszéles (f/2,4) 5 MP makró (f/2) |
|
Előlapi kamerarendszer | 12 MP (f/2,4, fix fókusz) | |
Videófelvétel | 8K 30 fps, 4K 30/60 fps, 1080p 30/60 fps, 720p 30 fps; EIS | |
Jack kimenet | van | |
FM-rádió | nincs | |
Üzemidő | ||
Akkumulátor | 6000 mAh lítium-ion | |
Vezetékes töltés | 65 watt (QC 3.0, QC 5.0. PD 3.0, akkut megkerülő energiaellátás, 10 wattos fordított töltés) | |
Vezetékmentes töltés | nincs | |
Egyebek | ||
Hi-Res Audio output, szimmetrikus sztereó hangszórók, három mikrofon, Aura LED logo, AirTrigger ultrahangos játékvezérlő, hátlapi érintésérzékelők, gyorsulásmérő, fényérzékelő, közelségérzékelő, tájoló, giroszenzor, hangszenzor, mágneses érzékelő, Hall-érzékelő, 2 db Type-C (USB 2.0 és 3.2) |