Hirdetés

A Suzuki Swift fedélzeti rendszere

A friss, 2017-es modell új infotainment rendszert is kapott. Annyiban nincs meglepetés, hogy az SX4-ben is hasonlót találunk, de a funkcionalitás bővült.

Hirdetés

A fedélzeti rendszer menüje

Nyilván nem vár az ember egy csúcskategóriás tabletnek megfelelő minőségű cuccot, a 7 hüvelykes, 800 x 480 pixeles megjelenítőnél azonban már láttunk jobbat, igen fakó és meglehetősen sokszor esik rá úgy a fény, hogy a tükröződés miatt nehézkes a tartalmat olvasni, amire az is rátesz egy lapáttal, hogy a grafika… elnézést, grafika leginkább nincs, szóval a tartalom háttere fekete, a betűk pedig pasztellszínűek. A hangerőt a bal oldali, érintésvezérlős csúszkán állíthatjuk (ennél egy potméter százszor jobb megoldás lenne), a bal felső sarokban pedig a némítás gombja ücsörög. Amire szükség is lesz, mert rejtélyes okok miatt minden egyes induláskor elkezd ordítani a rádió, akkor is, ha néma módban volt a motor leállításakor korábban.

Elöl bőven van hely
Elöl bőven van hely [+]

A másik oldalon a kezdőlapra ugró gomb és a hangvezérlés található, utóbbi magyarul egyáltalán nem hajlandó működni, csak akkor, ha az egész rendszer nyelvét angolra állítjuk. A legalsó érintőgomb a beállításokba visz, alapvetően az éppen látott funkcióhoz kapcsolódóan. Onnan viszont soha nincs vissza gomb sehol, a kezdőképernyőre való ugrással tudunk távozni. Maga a felület kissé komótos, de nem akadozik, csak simán ráérős, hozzá lehet szokni a tempójához.

Az érintésérzékeny hangerőgombok helyett bármi más praktikusabb lenne
Az érintésérzékeny hangerőgombok helyett bármi más praktikusabb lenne [+]

A főképernyő négy részre van osztva, média (zenelejátszó és rádió), telefon, navigáció és okostelefonos kapcsolat megnevezésekkel. Az első pontban meghatározhatjuk, hogy USB-ről SD-ről (a kijelző felett lehet betenni), vagy Bluetooth kapcsolaton érkezik-e a zene, utóbbi esetben nincs playlist, nincs számlista, a telefonunkon kell ezt beállítsuk. A második menüpontban a névjegyzék, a híváslista és a tárcsázóképernyő érhető el akkor, ha a telefon Bluetooth-on keresztül kommunikál, a navigáció magyarul beszél és nem lenne rossz, ha a térkép friss lenne, de teljesen offline, azaz sem a lezárásokról, sem a dugókról nem tájékoztat.

A kormány mögött is van színes kijelző - de csak a legmagasabb felszereltséghez jár
A kormány mögött is van színes kijelző - de csak a legmagasabb felszereltséghez jár [+]

Az okostelefonos kapcsolódás a számunkra igazán lényeges menüpont, de mielőtt belépnénk érdemes még megemlíteni, hogy a kezdőlap közepét is meg lehet érinteni, innen pedig a legfontosabb feladatok egy gombnyomással kiadhatók (például léptetés a számlistában), ez okos apróság és könnyen meg lehet szokni a kezelését. A kormányon levő gombokkal csak a telefonhívásokat és a hangerőt tudjuk kezelni, a felület többi részét az érintőkijelző tapicskolásával vezérelhetjük.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • A Seat Ibiza (2017) fedélzeti rendszere

    A konszern első MQB-s kisautója rendkívül fejlett, közelségérzékelős kijelzővel szerelt infotainment megoldással is rendelhető, mi az olcsóbb, egyszerűbb rendszert próbáltuk ki.

  • A Seat Ibiza (2017) fullos infotainment rendszere

    Az ötödik generációját élő szériáról talán senkinek sem a luxus jut eszébe, tesztautónk azonban minden földi jóval fel van szerelve. A fedélzeti rendszerét néztük meg alaposabban!

  • Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt

    Kipróbáltuk az aktuális Ford járművekben található infotainment rendszert, mely sokkal gyorsabb elődjénél és az okostelefonokkal is kommunikál.

  • Érkezik a vezeték nélküli Android Auto

    Wi-Fi váltja a kábelt az autókban is, Google referenciakészülékeken, az amerikai régióban már elérhető, hamarosan szélesebb körben is elterjed.

Előzmények

  • A Suzuki SX4 S-Cross fedélzeti rendszere

    Folytatódik az autók infotainment rendszereit bemutató cikksorozatunk, a Suzuki megoldása kellemes meglepetés volt egy olyan árkategóriában, ahol az ilyesmi nem okvetlenül elvárás.