Hirdetés
MirrorLink és Seat appok
A MirrorLink szabvány nem olyan széleskörűen elterjedt, mint az Android Auto. Alapvetően a Samsung, a Sony és a HTC okostelefonjai támogatják, de minden gyártó kicsit másképp oldja meg a feladatot. Nem véletlenül találunk a Sony és a HTC modellekben úgynevezett autós módot, amely nagy ikonokat használ és korlátozott, vezetéshez kapcsolódó szolgáltatásokat kínál. Ezeknél a modelleknél ugyanis a MirrorLink engedélyezését követően pont ugyanez a felület jelenik meg a Seat központi kijelzőjén. Ebben az a remek, hogy például egy Sony esetén (mi egy Xperia Z-t próbáltunk ki) gyakorlatilag megkötések nélkül válogathatunk össze egy olyan alkalmazáslistát, amely aztán fektetett nézetben az autóban elindítható.
Így aztán itt nem kell arra várni, hogy a külsős fejlesztők kifejezetten optimalizálják az autós használathoz az alkalmazásokat, simán be tudtam tenni a listába mondjuk a Waze-t (ami tökéletesen működött), de akár a böngészőt is választhattam és az autó középkonzolján meg is jelentek a weboldalak. Ez mondjuk autózás közben nem kifejezetten hasznos, hacsak az utas nem érzi úgy, hogy neki okvetelnül interneteznie szükséges útközben. A MirrorLink tehát tényleg egy olyan megoldás, ami nevéhez hűen valóban a telefon kijelzőjén megjelenő tartalmat tükrözi, ráadásul olyan grafikával és funkcionalitással, amit már a mindennapos használat során a készülékünktől megszokhattunk.
A Sony Xperia Z csatlakoztatása után ezt látjuk [+]
Speciális helyzetben vannak a Samsung okostelefonok akkor, ha egy ilyen Seatba ülünk be velük. Itt a MirrorLink technológiát felhasználva a Seat és a koreai gyártó közösen hozott létre egy megoldást, amihez szükséges lesz a Seat DriveApp, vagy Seat ConnectApp letöltése. Hogy mi a különbség? Igazából nem jöttünk rá, elvileg a DriveApp nem csak Samsung, hanem más MirrorLink-képes okostelefonokon is ad valami extrát, de nem csak hogy a rendelkezésünkre álló több tucat telefon egyikére sem lehetett letölteni, hanem a Google-fiókunk által korábbról ismert több száz elemés készüléklistából is a Samsung eszközökön kívül csak egy remek UHANS U100-as lehetett volna vele kompatibilis. Ez nyilván véletlen.
Maradt tehát a ConnectApp (és ha a Samsungra letöltött DriveAppot indítottuk el, akkor is ebbe jutottunk), ami azonban tényleg egészen kellemesre sikeredett. Regisztrálnunk kell a működéshez, ki kell választanunk, hogy milyen autónk van (annak az összes adata letöltődik a telefonra), majd létre kell hozzuk a MirrorLink kapcsolatot. Innentől a vezérlést az app veszi át, amely oda-vissza kommunikál a fedélzeti rendszerrel. A regisztráció azért szükséges, mert az alkalmazás a közösségi oldalaink fiókjainak tartalmát is képes kezelni (plusz van benne egy RSS-olvasó is), az innen érkező frissítéseket pedig megjeleníti, illetve átküldi az autó kijelzőjére.
A Seat app kijelzőbeállításai [+]
Az app egy oldalra lapozgatós, kvázi widgetekkel telepakolható, vízszintes elrendezésű menürendszert nyújt, amit a telefonon lehet igény szerint összelegózni, kicsit olyan a felület, mint az utolsó Symbian rendszerű Nokiák kezdőképernyői. Választhatunk háttérképet, a widgetek között pedig akadnak különböző órák, kitehetünk partnereket gyorshíváshoz, logolhatjuk az útvonalunkat (és azokat előhívhatjuk bármikor), tehetünk ki médialejátszót, illetve Seat információkat (az autó adatai) és asszisztenst (szervizt felhívni). Van egy Challenger nevű alkalmazás, ami egy bejárt útvonalon visz újra végig és az a kihívás, hogy alacsonyabb átlagfogyasztással teljesítsük ugyanazt. Van időjárás widget, illetve a már említett közösségi oldalak gyűjtődoboza is kirámolható. Ezen kívül van egy minialkalmazás is, ami megjegyzi GPS-koordináta alapján, hogy hol parkoltuk le az autót (akár még fotót is készíthetünk a helyről), hogy visszataláljunk.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!