Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • euchi

    aktív tag

    válasz JJános #5792 üzenetére

    Ha nem haragszol meg, én is írnék egy hosszabb összefoglalás jellegű hozzászólást, kizárólag tényekkel és érvekkel. Mivel azt írtad, hogy többet nem írsz ebbe a topikba, igyekszem úgy fogalmazni, hogy ne kelljen rá reagálnod. További kérdés nem lesz benne. Ne is tekintsd válasznak, inkább csak a tiedhez erősen kapcsolódó hozzászólásnak.

    Kezdeném azokkal a dolgokkal, melyek a keresztény tanítás lényeges elemei, és fontosak az eredendő bűnről folytatott vitánk kapcsán:

    1.Jézus bűntelen volt, az eredendően bűnös állapot nem vonatkozott rá.
    2.Anyja Szűz Mária, aki szűzként esett vele teherbe.
    3.Jézus Krisztus isteni eredetű.
    4.Jézus hús-vér emberi lény volt.
    5.Minden emberi lény eredendően bűnös.

    Kiegészítés:

    2. és 3. alapján Jézus isten és teljesen ember is egyszerre, azaz kettős természetű.

    Régen a vérrokonságot szó szerint vették, mert nem ismerték a DNS-t. De mi már ismerjük, és azt is tudjuk, hogy miként lesz a kisbaba, hogyan öröklődnek a tulajdonságok. Leegyszerűsítve: egy darab petesejtet termékenyít meg egy darab hím ivarsejt, magukban hordozva az ősök tulajdonságait (ritkán kicsit máshogy alakul, de ez most nem ide tartozik). Tehát genetikai öröklődés és vérrokonság között ne tegyünk különbséget!

    Gondolatmenet:

    Föltesszük, hogy az első állítás igaz. A második állításhoz figyelembe kell vennünk a negyediket, Jézus emberi mivoltát. Az fentebb említett magocskára nekem volna egy jobb szavam, hím ivarsejt. Lényegében mindegy, minek nevezzük, mert Jézust emberi lénynek tekintjük. Tehát úgy foganhatott, mint egy ember, leszámítva azt az "apróságot", hogy "a Szentlélek tette be a magocskát" (lásd 3. állítás). Az ötödik állítás szerint ha a vérünk/DNS-ünk hordozza az eredendő bűnt, akkor Jézus is eredendően bűnös volt, hiszen ő is emberi lény volt, emberi DNS-sel. Vagy ha így jobban teszik, az anyja vére folyt az ereiben és nem paradicsomlé. Ebből világosan látszik, hogy az 1. és az 5., illetve az 5. és a 4. között ellentmondás van.

Új hozzászólás Aktív témák