Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gbors

    nagyúr

    válasz Ijk #6419 üzenetére

    Az s-pedelec teljesen jó megoldás, csak ahogy írod is, van néhány hátránya. Sorban:
    - Kötelező biztosítás: ezzel speciel nincsen gondom, igazából az összes elektromos biciklire kellene (sőt, akár a nem elektromosakra is)
    - Tükör: éppenséggel ez sem haszontalan, ha 40 körül haladsz, én kezdem megkedvelni
    - Folyamatos világítás: hát ez elég nagy marhaság, de legalább nem fáj
    - Duda: szintén
    - Sisak: ez viszont fájdalmas hülyeség ebben a formában. Kerékpáron 40-ig nem kötelező semmilyen sisak, az s-pedelecre pedig segédmotoros sisak kell, miközben 40 a megengedett maximális sebessége. Az se jó persze, ami most a kerékpárokkal van, de ez így ordítóan inkonzekvens.
    - Kerékpárutak használata: ez meg a másik bajság. Ha városban a kerékpárúton megy az s-pedelec, akkor megb*ssza a rendőr (elméletben), ha meg az úton, akkor rendszeresen dudálnak rá a közlekedés kulturált résztvevői. Tovább komplikálja a helyzetet, hogy az autósok többsége nem tudja megkülönböztetni a kerékpárutat a közös használatú gyalogos-kerékpáros úttól, amin ugye 20 km/h a korlátozás.

    Nagyon rendbe kellene rakni ezt a témát - igazából túl sokat nem is kellene módosítani a dolgokon, csak felismerni, hogy az s-pedelec egy kerékpár, és nem egy motor, csinálni egy új kategóriát a segédmotorból kiindulva, és pár szabályon módosítani. És hogy az autóstársadalom megértse, mi is ez a jármű - hát annak adnék egy 15-20 évet :DDD
    Viszont ehelyett úgy tűnik, össz-európai szinten sz*rnak rá, és inkább kihalófélben van a kategória...

    #6421 Ijk: igen, regisztrálják, tükör kell legyen rajta gyárilag, sisak kell (ld. fent), kötelezőt kell rá kötnöd (nekem 6200 / év). Kerékpárúton lakott területen belül nem mehetsz, azon kívül igen. Járdán meg sima biciklivel is tilos menni.

    [ Szerkesztve ]

    Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...

Új hozzászólás Aktív témák