Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    válasz bambano #445 üzenetére

    1) szervíz költség:

    hát letagadnám a helyedben, hogy matematikus vagy :D (vicc)

    azért írtam, hogy fele, mert az alábbi tételek nem szerepeltek a biztos költségek között:
    - 60e km körül bír ki egy tárcsa szett és 4 tárcsa van az már lehet több is mint tippeltem
    - a tervezett szervíz díjakban nem volt adblue sem (4-5e Ft / év nekünk)
    - 100e km-t megteszünk kb 4 év alatt tehát akkor jön a fap feltölése cirka 40e most ahogy nézem (szervízben tutti 60-70 e)
    - váltó olaj (automata váltós az autónk) elvileg élettartam olajos azaz sosem kell cserélni de azt ajánják, hogy 60e kmenként azért cseréljük

    további költségek 100-120e km között:
    - vezérműszíj csere várható, vízpumpa csere
    - esetleg féktárcsa csere

    ezek nincsenek az elektromos autónál, ha ezt kiszámoljuk lehet inkább harmada mint fel ;)

    2. temető kör...
    - évi 15.000-18.000 kmt teszünk meg úgy, hogy otthon tudunk tölteni.
    - évi 10 utunk van olyan esetben ahol útközben 2x fél órát kell töltenünk ~ kb 10x7000 Ft (de ekkor is az első 200 oda otthoni töltéssel megyünk és a táv 500 km amit megteszünk)
    - évi 1 utunk szokott horvát tengerpartra vezetni ami 2x4x fél óra - ott még elég sok ingyenes töltő van - de ha fizetős akkor se para
    Mert az utunk 95%-ban vagy rokonoknál tudunk tölteni (nekik kifizetjük) vagy otthonról indulva haza is érünk 200-300 km közötti hatótávval

    mint látod nálunk évi 400+ ezer forint megtakarítással jár csak üzemanyagban az elektromos autóval (amúgy euro 6-os új belső égésű autóknál szerintem csak prémium üzemanyag játszik) és 4 év alatt kb 260-400e ft közötti szervíz költséget is.

    4 év alatt így már nálunk kijön - állami támogatásnak köszönhetően - az autó felára. 10-15 évig tervezzük megtartani (azaz lesz benne 200-300e km amit az akku is kibír). 10-15 év múlva az akku akár mehet a házba ha bontjuk az autót :) és ott még ellesz 10-15 évig :)

    [ Szerkesztve ]

  • yodamester10

    őstag

    válasz bambano #445 üzenetére

    A válaszaidból ítélve nem neked találták ki a villanyautókat meg ezt a cikket sem.Van akit nem lehet meggyőzni,hogy a villanyautózás jobb.A kolléga kicsit eltúlozta a fékfolyadék cserét mert nekem a GTE-n 3500ft ért cserélte a szerelőm és 1500 ft volt 1 liter Bosch belőle.És ha már kiemelted a "temetői" járatot én nem szeretnék a tiédhez hasonló régi vacakban zötykölődni.46 éves vagyok ültem eleget régi fos autókban el kellene engedni ezt Magyarországon is ;) És azt is meg kell említeni,hogy 2030 környékén szinte minden régi autónak befellegzik ebbe benne van a jelenlegi 2015-ös autóm is.

Új hozzászólás Aktív témák