Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rolly

    veterán

    válasz tha_answer #859 üzenetére

    "főleg ha szénnel van az áram generálva" Európában 3-4 ország van aminél jelentős szén felhasználás és ők is mennek a gáz és megújulók irányába. Ezt kellene felfognod "móricka", hogy az áram egyre zöldebb lesz ahogy a technológiák robbanás szerűen fejlődnek. Az elmúlt 10 évben tizedére estek az akkuárak, az elmúlt 4 évben 20-30%-ka nőt a napelemek hatékonysága... Egyre kisebb állandó szélből tudunk kinyerni energiát... ez mind zöld és csak jobb lesz nem 10 év múlva lesz Kánaán és 0 CO2 áram, de 20-30 év múlva simán lehet teljesen CO2 mentes áram, ha meg jön az iter akkor meg itt a Kánaán.

    Életciklusára tekintettel lehet már most gyártani autót emisszió mentesen ... Rengeteg energia kell az akkugyártáshoz, de lehet már most teljesen zölden megújulókkal csinálni.

    Szintetikus üzemanyagok is jó megoldás, bár akkor is a városlakók szívják be a szintetikus üzemanyag káros anyagait amit az autó kipöfög... És hatalmas mennyiségű energia kell hozzá. Pont ezért személyautókba már most esélytelen a hidrogén, mert olcsóbb akkut rakni a kocsiba és oda tölteni az áramot és még jobb a hatékonyság is.

    Egy Lada Samara 10 liter körül eszik (volt és szerettem is felüdülés volt az 1200-as Lada után), de ilyen hülyeséget leírni, hogy az zöldebb bárminél ami most kapható az abszurdum...

    Attól, hogy néha jól jön az erő nem kell mindig használni. Ha ezt nem érted meg akkor hagyjuk. Attól, hogy az autó tud 150-nel menni 50nél még nem fogsz 150nel menni - ha normális vagy - viszont ha egy forgalmas kereszteződésben be kell kanyarodni két kocsi közé nem mindegy hogy hogy tud kikanyarodni... De szerintem előbb vigyél el egy körre egy elektromos autót és utána okoskodj.

    És ha nem használunk motorolajat akkor nem kell előállítására kitermelésére finomítására semlegesítésére energiát és pénzt fordítani :) . A lítium akkukra már most van - német cég által fejlesztett - 95%-os újrahasznosítható lehetőség. Természetesen kérdés, hogy mennyi energiát és vegyi anyagot igényel. Ezt sajnos nem tudom, de energiát megint csak lehet megújulóból előállítani...

    És egy pár egyszerű kérdés s szerintem a vergődést be is fejezheted (segítettem válaszokkal ha nem menne ;)) :
    - egy ma legyártott diesel vagy benzines autó ma tudja tartani a CO2 kibocsátási értéket? (NEM)
    - 5 -10 -15 év múlva fogja tudni? (NEM)
    - legalább azt tudni fogja amit gyártáskor? (NEM)
    - egy ma legyártott villanyautó 10 év múlva zöldebb energiával fog üzemelni? (IGEN)

Új hozzászólás Aktív témák