- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- DIGI Mobil
- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Honor Magic V2 - origami
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Realme 8 - az igazi nyolcas
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
PlayStation Plus 2024 Essential - A májusi lista
gp Ebben s hónapban többek között a Ghostrunner 2-t kapják meg az előfizetők.
-
Mobilarena
nVidia GeForce GTX 970 / 980 (GM204)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #20050 üzenetére
Itt nem erről van szó. Régóta ismert, hogy a Frostbite 3 motor egy Microsoft által nem ajánlott funkciót használ DX11-ben. A mutex zárolás képes növelni a sebességet, de láthatod Szaby59 példáját, hogy nem stabil. Feldob egy DLC-t, amivel jön egy frissítés, és máris képtelen játszani.
Én tudom, hogy a DirectX 11 egy olyan orbitális foshalmaz, amit már a Microsoft is letagadna, de azt már nehezen hiszem el, hogy a Frostbite 3-nak ragaszkodnia kell a zároláshoz, mert ez csak egy teljesítménynövelő optimalizálás, és nem vagyok híve a nem stabil optimalizálásoknak. Mit vesztenél vele? 20-30% mínusz a teljesítményben, illetve kötelező lenne a minimum négymagos processzor, de sokaknak ez megvan, és nem fagyna.
Most sokkal rosszabb, mert ha fagy, akkor kell egy Radeon, hogy elérd a Mantle-t.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#85552128
törölt tag
Az első végigjátszásban kb. 130 órám volt, az utolsó 30 óra már az update2+hotfixszel mindez bármilyen crash/fagyás nélkül - komolyan csodálkoztam is hogy lehet ennyire stabil elsőre főleg a mai "AAA" játékokat ismerve...
Azóta már jött pár patch + a DLC, remélem most már tényleg jó lesz mert azóta inkább hagytam is mikor 20 percnyi haladás veszett el legutoljára...Egyébként a legújabb béta driver ismert hibái alapján a Mantle mód is problémás: [link]
"[414752] Dragon Age inquisition : Random game crashes may be experienced in Mantle mode"
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #85552128 #20052 üzenetére
Az csak egy shader fordítási probléma, egyszerűen javítható.
Amit egy ideje nem értek a Frostbite 3-ban (amellett, hogy nyilván elég jó a motor), hogy tudják a mutex zárolás hátrányait. Egészen más egy játékot véletlen buggal szállítani. Sokezer sor egy leképző, lehetséges, hogy benne marad egy kis hiba. Ez elfogadható, emberek írják, és hibáznak. De olyan optimalizálást szállítani, ami nem stabil, egészen más lapra tartozik. Tudják, hogy bizonyos körülmények között le fog fagyni, és nem véletlen, hogy az MS nem ajánlja ezt a módszert. Ennek ellenére szállítják a programban. Ezt már nehezen fogadom el. Ezzel teljesen elrontják a DX11 módját a játékoknak. Attól retteg az ember, hogy mikor dobja le a hardvert a DXGI.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
katt777
félisten
Dehogynem arról van szó, éppen azt írod le. Bár az igaz, hogy az AMD jótékony hatása nem jutott eszembe. Azzal viszont megleptél, hogy végre akad valami, amit már te is nehezen fogadsz el a gyártók diktátumaiból. Én viszont a hibát továbbra sem (és sztem csak azok, akik a saját munkájukra sem igényesek), mert azért vannak tesztelői és egy vezetője a csapatnak, hogy ne engedje át a hibát. Persze kell a pénz meg az ingyé' béta teszt. Mantle meg csak a gyönge AMD procik eladása érdekében készült.
Amit Mantle-lel művelt BF4, azt inkább kihagynám. Tökéletesen tudta reprodukálni a DX11 hibáit (látom, most sincs másként).[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #20054 üzenetére
Nem értesz! Én azt nem fogadom el, hogy miért kell egy programot olyan optimalizálással szállítani, amiről tudja a fejlesztő is, hogy nem stabil. Elég világosan fogalmaz a Microsoft a mutex zárolás kapcsán. A DX10/11-ben lehetséges, de nem ajánlják, mert bizonyos driver szálak által igényelt adat esetleg elérhetetlenné válik, és ha a szálak számára ez kritikus, akkor a kikényszerített fagyás miatt a DXGI runtime DXGI_Error_Device_Hung hibára hivatkozva ledobja a hardvert (GetDeviceRemovedReason). Esetleg TDR.
Hiába mondja a hivatalos EA support, hogy használd a Mantle leképzőt, mert az stabil, egy csomó kártyával nem tudsz átváltani rá. Én átváltok, de te hogyan teszed meg? Látod, ezért hiba egy játékot nem stabil DX11-es optimalizálással szállítani. Többet vesztesz, mint amennyit nyersz.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
bulgesz777
tag
Sziasztok! Őrlődök, hogy GTX 970-et vagy R9 290/R9 290X-et vegyek. Gyártóból az ASUS megoldásai (DCUII hűtésűek) tetszenek. Olvastam erről a vram illetve 3,5 Gb memória "hibákról a GTX-nél + néhány helyen azt írták, hogy az R9 290-esek tartósabbak. Mi a véleményetek? Melyik gyártó, melyik kártyáját javasoljátok megvételre? FullHD-ban fogok csak játszani. Fontos szempont a csendes működés, jó hűtés. Persze jó lenne ha nem kellene 3 év múlva cserélni a kártyát, tehát tartós konstrukció legyen...
-
#35434496
törölt tag
válasz bulgesz777 #20056 üzenetére
970-ből bármelyik egyedi hűtésű jó de 290/x kàrtyákból én csak lightning vagy vapor x-et merném megvenni.
-
haxiboy
veterán
Üdv. Linustechtipsen épp volt hogy bármelyik kártyából lehet "csinálni" fanless változatot bios szerkeztéssel. Próbálta már valaki? Én egy g1 gaminget hajtok, elég Overcooled a kártya szerintem, legalábbis ilyen hearthstone és böngészés/youtube közben szerintem felesleges. Asusnál/Msinél fele ekkora hűtővel vígan nyomatják a fanless módot.
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)
-
#35434496
törölt tag
válasz bulgesz777 #20059 üzenetére
Fogalmam sincs. Nekem 980 van.
-
Asbee
veterán
válasz bulgesz777 #20059 üzenetére
vrm nem vram, napok óta a memóriáról van szó, olvass vissza kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
válasz bulgesz777 #20059 üzenetére
1. lehet ffog ciceregni, de lehet nem
2. FHD-ban nem lesz gondV1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
HSM
félisten
válasz katt777 #20054 üzenetére
Semmi gond nem volt már fél évvel ezelőtt sem a Mantle móddal. Stabil volt és a DX11-et igen alaposan elpüfölte minden téren.
(#20053) Abu85: Szerintem azért, mert az emberek optimalizálást akarnak és sebességet. AMD-n nekem 100+ óra alatt sem volt fagyásom DX11-ben, ugyanakkor párak szerint ott a Mantle mód előtt sokat lassult a DX mód a kezdeti bugirtások idején. Szóval simán lehet, AMD-n letiltottak pár dolgot, de Nv-n meg inkább a fagyásokat kockáztatták, mivel Nv-n nincs Mantle, hogy egyszerre hozzon sebességet és stabilitást is.
-
KAMELOT
titán
válasz bulgesz777 #20064 üzenetére
Cicergés csak magas fps-nél van. Abban a házban nem fogsz hallani semmit!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Szinyák
őstag
-
Rathrol
aktív tag
Elvileg a Gigabyte WF3 és Asus DC2 Black ritka a cicergés, persze azok is csinálják +2000fps felett
-
Anubris
őstag
Megtudná valaki mondani, hogy az új 350.05 drivert rá rakhatom a 347.88 - WHQL-re, vagy előtte kell a 349.88 is?
Nekem valahogy az experience a 347.88 óta semmi új drivert nem írt ki, pedig a béta driver is be van pipálva. -
katt777
félisten
Nem értelek, ha nem magyarul beszélsz. Kezdjük ott, hogy ami nem stabil, az nem optimalizált. Ha 2x mondod, akkor sem lesz az. Hogy miért szar, az eddig is világos volt.
bulgesz777: Jó topicban kérded. 970 gyorsabb/olcsóbb, RAM-hibát én 2560-as felbontásig nem láttam az újabb driverekkel, cicergős kártyák meg már kifutottak. Vegyél olyat, mint az enyém (rev1.1), az király. Ha meg a driver és codec-hibák, vmint egyéb szarságok kellenek, legalább várd meg a 3x szériát.
HSM: A HD7870XT-m mást mutatott. Bár ezzel is úgy volt, mint Thief-fel: pár driverben OK volt, aztán néhányban buigzott/kidobált, aztán visszajavították.
brumi1024: +1 pont a gigának a javításért.
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
katt777
félisten
válasz Reggie0 #20076 üzenetére
Akkor nézd meg az értelmező szótárt. Nem megyek itt bele szemantikai vitába, de ami optimalizált, az magyarul minden körülményt figyelembe véve a lehető legjobban működik. Nem hiszem, hogy sok játék v. bármely szoftver megfelelne a szó jelentésének. Rossz optimalizáltság tehát nem létezhet, mert egymást kizáró fogalmak. (És igen, a híradók meg az újságok szóhasználatától is égnek áll a hajam, az elvetemült mondatszerkesztésről nem is beszélve. )
HSM: Leírtam anno a topicjában (ahogy a megoldását is): driver hiba, konkrétan hibás profil (DX11-ben is meg lehetett oldani, ha a usernek volt annyi esze, hogy nem a gyári profilt használta, és amelyet később javítottak). A 2GB RAM soha, semmiben nem korlátozta a max. grafikát FullHD-ben, még olyan programoknál sem, amelyeknél nagyobb kártyákon többet evett 1-1 játék. Itt meg ez totál OFF.
[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #20078 üzenetére
Nem érted. Magától az optimalizálástól keletkezik az instabilitás. A Frostbite azt a jelenetkomplexitást, amit elér nagyrészt köszönheti annak, hogy megakadályozza, hogy a grafikus driver dolgozzon. Egyszerűen százszor gyorsabban és jobb szinkronizáció mellett megcsinálja ugyanazt a munkát, mint a driver. Viszont ahhoz, hogy a driver ne vegye el a processzormagokat meg kell oldani, hogy ne érje el az adatot. Ez kényszeríti a drivert hibára, mivel adat nélkül nem tud dolgozni. Amint a szál kifagyott, a már kiszámolt információt a motor bemásolja, hogy a feldolgozás folytatódjon. Ennek az előnye, hogy nagyjából 30-40%-kal több processzoridőt szerez az EA, de hátránya, hogy direkt kifagyasztásra játszik, ami magával viheti a DXGI-t is.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Reggie0
félisten
válasz katt777 #20078 üzenetére
Aha. Es ha van egy 10 valtozos rendszerben ket egyforma nagysagu lokalis optimum, akkor melyik a globalis optimum? Az egy baromsag, hogy csak egy optimalis pont van, ilyen a kozepkorban volt utoljara, amikor meg nem volt komplex semmi sem.
Rossz optimalizaltsag is letezik, konkretan az, amikor talalsz egy lokalis optimumot ami globalisan nem a legnagyobb, de az alkalmazhato analitikai modszerekkel te csak azt latod, hogy ez a legmagasabb pont.
[ Szerkesztve ]
-
Assdak
őstag
Ez a cicergés amúgy tényleg ennyire zavaró?
Youtube-on csak olyan videokat találtam, ami lecsupaszított gépház mellet a kártyára dugott kemarával készültek. -
katt777
félisten
De ezt ne írd le sokadszorra, értem. A hiba nem az optimalizálástól, hanem annak éppen a hiányától keletkezik. Hogy javítgatni próbálják, azt elhiszem, de az nem optimalizálás. Részemről ezt lezártam. Hogy mennyire kilógott a lóláb anno, arra rávilágít, hogy ha az ember anno kizárta az AMD profilt, és kézzel állította be a grafikát, rögvest eltűnt a DX hiba.[ És nem csak nálam működött ez a megoldás./OFF]
(OFF)Reggie0: 1xűen nem érted a szó jelentését, ennyi. Ezért is mondtam, hogy fölösleges vitázni. Senki nem állította, hogy mindig 1 optimum van, viszont amit optimalizáltak, az nem lehet hibás, mert ami hibás, az meg nem lehet optimalizált. Hogy mondvacsinált méréssel valaki megmagyarázza, miért "optimalizált" valami, ami egyébként nem az, teljesen hidegen hagy. (/OFF)
Assdak: Annyira, hogy magukra valamit adó forgalmazók még cserélték is. Sajnálatos negatív hozadéka volt a korszerű és keveset fogyasztó kártyáknak, a legtöbb gyártó adott is ki új revíziót. Legjobb példa erre a Gigabyte, amelynek zajára minden tulaj panaszkodott, az én rev 1.1-esem meg sztem a legcsöndesebb a piacon. 3DMark mobilgpu tesztjében sikerült hangos ciripelést csiholnom belőle, mással nem nagyon, bink videóknál némelyik "játékban" gyengén hallható valami. No de nem olyan grafikai beállításokkal játszol ilyen kártyával, hogy előhozná a több 1000FPS-es pörgés.
[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
Jim74
nagyúr
válasz bulgesz777 #20056 üzenetére
Szia!
Ugyanezen őrlődtem nemrégen. 970 lett a vége, mert az ATI-hoz tápot kellett volna cserélnem és módosítani a házhűtést, amik mind-mind plusz költséget jelentettek volna. A 970 meg vígan megy tápcsere nélkül és csak egy ventit kellett áthelyeznem, ami szintén nem került semmibe, de ezt is csak a saját megnyugtatásom végett.
Nem G1-es OC Gigabyte-ot vettem és nem cicereg. -
I3u11it
csendes tag
válasz bulgesz777 #20059 üzenetére
Nekem egy evga gtx 970em van, es semmiben nem akadalyoz, full hd-ban sc2 130fps-el, crysis3 60fps-el docog..
-
gaben88
őstag
Na, most, hogy kiderül mi a baj, ide is beírom tanulságként. Holnap viszem is vissza a ZOTAC-ot azt hiszem... :-(
-Mitől lehet ilyen zúgás bizonyos képernyőkön? Mellékelek egy videót is.
KATT!
Gép: i7 4790, Asus H97M-Plus lap, Zotac GTX970 Amp! ECE es minden HDMI-vel megy az Onkyo HT-R548-as erősítőbe.- Kipróbáltam egy másik, gagyi HDMI kábellel is, de azzal is csinálja a zúgást... Az erősítő több HDMI portjában is.
- DP-n is csinálja... most kértem kölcsön egy DP-HDMI kuplungot és azzal is ugyan az. Ami új a gépbe, az a VGA. Eddig a HD4600-al nem volt ilyen gond alaplapi HDMI-ről azt hiszem... És érdekes, hogy nem mindig csinálja, csak bizonyos helyeken, képernyőkön de azokon mindig.
- Észrevettem még valamit, ha az erősítőbe bedugom a fejhallgatóm, akkor nincs alapzaj, ott ahol a videóban igen. Viszont, ahogy kihúzom, megint van... Akkor a gond inkább az erősítő környékén lesz, nem?
- BIOS-ban beállítottam, hogy megint a HD4600 legyen az úr, majd a HDMI-t visszakötöttem az alaplapra és úgy most minden jó, nincs zaj... :-(
IPON-ba valaki állt már el vásárlástól 8 napon belül?
iPhone 13 Mini, PS5, PC, iPad Pro 10.5, Switch OLED, Steam Deck, Quest 2
-
Mate
nagyúr
Megint van szép számmal nem ide való hsz. Szakmaiak, így úgy gondolom belefér, de megkérnék mindenkit, hogy ha nem gtx 970-980-hoz vagy nvidiához köthető hsz-t ír, használja az off gombot.
Köszönöm!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz katt777 #20084 üzenetére
Az optimalizálás, amit csinálnak, csak nem feltétlenül jó mindenkinek.
A DirectX driverekben a Frostbite 3-ra mélyen beágyazott profil van, arra az esetre, hogy a Frostbite 3, akkor is működjön, ha mondjuk átnevezed a futtatható állományt. Ezt a BF4 során vezette be a DICE, és azóta így működik. A program indításkor meghív egy gyártóspecifikus rutint, ami gyakorlatilag utasítja a drivert, hogy betöltse a megfelelő profilt, függetlenül attól, hogy te mit adsz meg. Ezt minden gyártó támogatja. Másképp percenként szétfagyna az egész géped.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
pkornel
aktív tag
válasz bulgesz777 #20064 üzenetére
Gtx 970 Wf3 és nem cicereg! Full HD-ban semmi Memória gond!
-
gaben88
őstag
válasz gaben88 #20090 üzenetére
Mielott elcsomagoltam volna a kartyat, rakotottem kozvetlen a TV-re es ott sem zug a hang... Na, baszki, most mivel van a gond? Vigyem vissza az Iponba es probaljam gariztatni, kicserelni vagy aljak el a vasarlastol es valasszak egy masik kartyat?
iPhone 13 Mini, PS5, PC, iPad Pro 10.5, Switch OLED, Steam Deck, Quest 2
-
Archanon
őstag
GTX 970 + Tomb Raider minden max, ultra, full 1080p-be milyen benchmark eredményt kéne hozzon? Nekem a max Fps 60 körül, minimum 30, átlag olyan 45-48.
Guild Wars 2: Archanon.6039 ||| http://myanimelist.net/animelist/Archanon ||| ~Dango, dango, dango, dango; dango daikazoku...~ ||| El. Psy. Congroo. ||| Whohhehhje. /,,/, (⌐■_■)
-
Vistaboy
veterán
válasz Archanon #20095 üzenetére
Viszonyításként az én eredményem, mondjuk nekem ASUS Strix GTX 980 van:
1920x1200, minden maximumon.
MOD: A VGA alapbeállításokkal ment, csak a gyári OC órajeleken.
[ Szerkesztve ]
"A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222
-
rapidsquirel
aktív tag
Ez a sok cicereg-nem cicereg téma kezd újfent betegessé fajulni. Nekem a 2 Giga G1-es nem cicereg, a táp sem, semmi sem, az egerek a padláson sem, a mezőn a tücskök sem, 3DMark tesztek alatt sem, hova tovább soroljam!? De ha valaki akarja: cicereg, csak hogy megnyugodjon a lelki világa, békében álmodjon. Lassan cicergés elleni tablettákat kellene osztogatni
"Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, a tisztán látók pedig tele vannak kételyekkel."
-
haxiboy
veterán
válasz rapidsquirel #20098 üzenetére
Nekem is G1 van. Magas fps mellett cicereg. Nem gagyi tápom van. Seasonic belsős Cm V700. De észre vettem hogy amikor 100Mbit/s-el jön a letöltés akkor az alaplapom cicereg vagy sípol ami szintén nem gagyi (Vii hero). Szerintem normális hogy bizonyos frekvencián, főleg a friss alkatrészek amik nemrég jöttek le a gyártósorról bizonyos frekvencián hangot ad. Nyugtasson a tudat hogy néhány hónap használat után halkabb lesz a cicergés, vagy akár abba is maradhat. Egyébként meg kapcsolj vsyncet akár adaptívot és nem fog nyüszíteni. 60 és 144 fps-nél sem. Annál több fps meg amennyit a monitor meg tud jeleníteni amúgy is felesleges, csak többet dolgozik a kártya, és csak annyi "haszna" van hogy több hőt is termel. Ha meg az input lag miatt aggódtok driverből kapcsolják, ha ott is sok valamilyen programmal /configgal állítsd be hogy 1fps-el kevesebb legyen mint a képfrissítési ráta és lám nincs input lag sem tearing.
[ Szerkesztve ]
Premium Mining Rigek és Gamer/Workstation gépek: tőlem, nektek :)