Hirdetés
-
Japán nem bír az AI és a chipgyárak energiaigényével
it 2050-ig 35-50 százalékkal kell fokozni Japán áramtermelését, méghozzá az AI és a chipgyárak növekvő igényei miatt.
-
Alig három hét múlva jön a következő The Future Games Show
gp A stream adás alatt számos új bejelentésre számíthatunk a leleplezett játékok friss részletei mellett.
-
Élesíti a pokolpengét az új AMD Software
ph A 24.5.1-es, WHQL aláírással rendelkező szoftvercsomag az AI-ra is rágyúr.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #1043 üzenetére
Várom a tippeket! Figyelembe véve, hogy szeretem a 400-as Madisont,
és általában a menettulajdonságait, a kényelmét, meg mindent... Főleg,
ugye, hogy napi szinten melóba járni kell, minden "más" csak extra...
(Eegen, a fogyija lehetne egy picit barátibb, én meg picit papisabb LOL.)kcsa: 5-6K km, az nálam (eddig) nem számított sűrűnek. 1+ szezon kb.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #1047 üzenetére
Az nagy, meg olyan izé formája van. Más?
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #1054 üzenetére
Karbis/injektoros? Az milyen? Az előbbibe Andrew beletekert 8-9L fogyit, utóbbi azért csak nem "iszik" ennyit. Amúgy túl van lihegve a téma. Mondjuk mókásak vagytok, szóval jól szórakozom! De úgy érzem, hogy Nektek jobban fáj ez a 6L, mint nekem. T-max amúgy nem játszik. Nem fér bele a protektorom. C'est la vie.
Amúgy edzeni voltam: hazafelé lightosan jöttem, csak néha pörköltem oda neki. Mélygarázsból kifelé nyomtam powerslide-ot, mint anno Andrew a Nexus-szal... Hazudnék, ha azt mondanám, hogy szándékosan... És már egyenesben voltam.
Mostanában volt már pár ilyen esetem (vizes, fehér aszfalt/emelkedő/beriszálás), úgyhogy nem akarom annyira tépkedni a szarvát: van benne erő. Az a pici plusz, amit ezek a görgők adnak már érezhető. Hangban + feelingben, gyorsulásban. (Nem rúg akkorát, mint a Maján a Multivar, de azért valljuk be: ott +3 LE az 20%. Itt ugyanez 10% se lenne, ráadásul nem dobta fel 7000-re, ahhoz a 15-ös kéne.)
SzlobiG: nem, még nem vettem sportvariót. Ez csak 1 grammal könnyebb görgő, aminek spéci a formája, így az orrodat is tisztíccsa. Izé: végsebességet is növeli. Majd beszámolok... Vitorlaként "feszülve", nem csodálom, hogy felment fél lityit a fogyi. A menetszél így gyakran le akart tolni a motorról... Már 90-nél, basszus.120-nál már nagyon kellett kapaszkodni. És ezekkel a görgőkkel csak ott érte el a 7000-es fordulatot, nem 108-nál, mint a hagyományos alakúakkal... Plexivel ez nincs, szóval áramvonalasabb a masina, csak brutál, mennyivel hangosabb. Plexi nélkül 80-nál simán hallgatom a zenét, plexivel 60-nál már komoly "zajok" vannak, 80-nál teljesen elnyomja. Értitek: 60-nal, gurulós sétatempóban NAGY a zaj. Szóval nem járja. Veszek egy sportplexit, hátha az már fog annyit, hogy nem akar majd lelökni a menetszél, és lehet nyugodtan túrázni, DE NEM lesz olyan qrvahangos sem, mint túraplexivel, ami turbulens áramlást kelt a sisakon. (Sajnos.)
Egyelőre várom az 5000K xeont, és próbálok felhajtani egy kisplexit. (Nem, a szarvasi bontóst még nem hívtam, de igazából már abban sem vagyok biztos, hogy szarvasi: több településnévvel is hirdet, igaz, hogy ezek Szarvas vonzáskörzetében vannak. Azért remélem nem azért hívják úgy a települést, mert ott van a motorbontó, tehát ott sok a szar vas.
csongi: Nexus? Felejtős. Nekem baromi kényelmetlen, és bár szedi a lábát, a tehetetlensége okán inkább érzem nagymotornak, mint könnyed robogónak. Tudom, a "nagymotor" nem ott kezdődik, hanem valahol 1000 ccm körül... Talán még a GP800 beférne közéjük, de az sem a praktikumáról híres, hanem...
Egyébként az is nagyon vicces (de tényleg: nem ironizálok), hogy egy "varióhangolástól", ami mondjuk pár decit hozzátesz majd a fogyasztásomhoz (hát, istenem) eljutottunk oda, hogy milyen új motor kellene nekem. Az még tavaly volt, és akkor sem nagyon ment a tippelés (pl. volt ilyen, hogy autó kell nekem, LOL), aztán csak a Madison lett, és már nem kis béka, hanem sárkány.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #1057 üzenetére
Fele annyi idő alatt (sem) vagyok 100-on mint Te. (~3.6-3.9 mp)
1000 ccm VS. 383 ccm, ez aztán a FAIR összehasonlítás...
Meg aztán mondtam, hogy a Varára fel sem mernék ülni, nem az én
méretem, és akkor még finoman fogalmaztam. (SW600 is necc, bár
az legalább nem olyan magas...) Megvan, hogy nem azért hangolom
a variót, mert "Nexust akarok verni" (LOL), vagy Varához felzárkózni?
Ugyan! Nem MÁS motorokhoz hasonlítom, amikor hangolom, hanem
magához, hogy milyen gyárilag, és milyen behangolva... A Maja pl.
a Multivartól egy emberes lökést kapott: sokkal élvezetesebb lett vele
a motorozás. Mellékhatásként +0,5L biztos elfogyott, főleg az elején,
amikor tépkedtem neki, élveztem a "kirobbanó" extra erőt. Ez van.
(Aztán idővel picit "lenyugodva", csak be lehet vele megint nézni arra
a fogyira (kb.), amit Multivar nélkül is tud. Hogy is van ez? Na így.)Vele, azaz nem más motor ellen! Bár bevallom, ott az is alapja volt a
tuningnak, hogy egy rendszám nélküli pizzafutár otthagyott csúnyán:
nem értettem, hogy miért ilyen lomha. 6500-on. 8000+? Sokkal jobb!Ui: tudom, hogy T-maxból van karbis és injektoros is, de nem hiszem,
hogy azok egyformán fogyasztanának, és Andrew egy karbisnak tolta
le a torkán a 8-9 liter benyát 100 km-en (mondjuk hajtotta rendesen)...
Arra tippelnék, hogy egy injektorossal ennyit nem lehet megetetni... -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #1059 üzenetére
Értem. Sokszor van ez így. Pl. tuning 50-es vs. 180 4T. De áruld már
el nekem, hogy mennyibe került egy ilyen Varadero 1000? Mert ugye
az üzemanyagfogyasztás csak egyik paramétere az összköltségnek.Amúgy úgy mondod, mintha anno nem hangoltátok volna a Burgikat.
-
DigitXT
félisten
Nem robogó az tény
Akkor meg mire mennék vele? Amúgy mindig az kiabál a leghangosabban,
akinek a háza ég... Szipiszupi injektoros gép, ami betolja az arcába a 6,5-et?
OK: félre volt görgőzve nem kicsit, szóval jogos, hogy a gyári setup híve vagy.Amúgy úgy tudom, Madisonnál 17,8 gr a gyári súly. (Gondolom a 17-re csak
lekopott, vagy a szerelő nem mérte meg nagyon pontosan.) Dr. Pulley pedig
a gyári alá 10-15%-kal javasolja lőni. Magyarán a 16-os, s a 15-ös is ajánlott.
(Csúcsteljesítmény érdekében így utólag, látva az eredményt 15-ös a nyerő.)Mosquito34: értem, de mégis megcsináltátok... Miért? Mert érdekelt a téma,
és úgy gondoltátok, hogy megéri? Persze, senki nem fizeti meg a tuningot, s
nem is "eladásra" tuningolom a gépet - hanem a magam szórakoztatására.Kevés értelmes nagyobb ccm robogó van a piacon. Viszonylag olcsón pláne!
Ez van. Többször leírtam már, hogy szeretem a motorom, nem akarom most
lecserélni: kap egy pici tuningot, amitől jobban érzem magam, és kész... Ha
most ettől 6L körül fog kajálni a városban, hát istenem: egyszer élünk...Amúgy baromi érdekes, hogy a Varának milyen kicsi a fogyasztás "szórása",
míg a Madisonnak milyen nagy. Nem akarom megint felemlegetni, hogy mikor
ugyanazon útvonalon, ugyanazon tempóval / körülmények közt gurultunk, már
előnyben volt fogyasztásilag (még kormolós kipuval is). Ellentétben a várossal.
Persze nekem a 120 akkor egy eléggé parázós (remegős, stb.) tempó volt, Te
meg aludtál/kávéztál a Varán, szóval értem én a "dimenzióbeli" különbségeket.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Eeegen, csak az az 5,5 már a túrán volt. Ahol nekem simán 4,5. (4,9 volt, mert
keresztülverettem a végén a városon/Pilisvörösvártól 120 fölött jöttünk: jó kifogás?)
Szerk: de ha már kifogás, Dobogókő felé felfelé is megrángattuk picit a vasakat.nehezebb sofőrrel
Ez mondjuk nem az én problémám. Amúgy ebben teljesen biztos vagy?
Írtam korábban, hogy csak 178 vagyok, de 100+ kg: ez nem (mind) zsír, remélem.nehezebb járművel
Ezt sem mondanám előnynek. Pont azt szeretem a Madisonban, hogy könnyed...nagyobb köbcentivel
Ez legalább teljesen tényszerű.nagyobb teljesítménnyel
Ebben nem lennék biztos, lásd nyomatékgörbék összevetése. Vagy szimplán
a nyélgázas gyorsulás, ha az elmélet már unalmas. Nem szar ám a Madison.te meg most készülsz elrontani a tiédet
Tévedés: most készülök finomhangolni! Lásd a 16 grammos görgőkkel egy picit
jobban megy s a spéci görgőkialakítás miatt akár még ALACSONYABB is lehet
a túrázós fogyim, mert más az áttétel, nagyobb tempónál. Ez hol "elrontás"?egy nagyobb motor vételár többlete helyett
Mondtam, hogy várom a javaslatokat a "nagyobb motorra". Eddig (jó) nem jött...
És ha már itt tartunk, akkor legyen mondjuk 400K alatt! Átírással, mindennel.Komolyan mondom, jó, hogy keresztre nem feszítetek, mert vettem egy rohadt
görgőszettet 12K-ért. Ha vettem volna Multivart 40-ért, már máglyán égnék.
Tudom, ami késik, maga esik bele: lesz itt még parasztlázadás a JCosta miatt?Ui: igen, a 4Roaddal is szemezek. Az 60K körül van. Vagy lesz, vagy nem lesz.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
előző robogómban nekem is volt tuninggörgő
Akkor meg komolyan nem értem, hogy mi a problémád az enyémbe vásárolttal.70% dugós araszolás és 30% kirándulás volt ebben
Jó, akkor majd menj egyszer egy 100 km-es kirándulós kört, referenciának. Bár
jó lenne, ha nem 80-nal ("96") mennél végig a főúton, mert úgy megint nem "fair"
az összehasonlítás, mondjuk egy kellemes 90-110-et toljál neki, úgy "normális".
Megjegyzés: az utolsó bekezdés fényében ide tegyek be egy trollfész, vagy mi?a csúcsnyomatékom pedig garantáltan magasabb
És ahhoz milyen fordulatszám tartozik? Pont ez ám az érdekes, hogy optimális
esetnek írod, ami csak fogyasztásban optimális. Gyorsulásban, "élményben"
(persze a fogyasztás kárára) fel lehet tolni a varió váltási fordulatszámát. Erről
szól a mind Multivar, de a tuninggörgő is, vagy amikor bogyó fórumtárs "rúgja" a
Yarist duplakuplunggal. (Neki miért nem mondjátok, hogy "vegyen" 3.0 TDI-t, uis
az megoldaná nyomatékból, nem kéne nagyon "forgatni" a tempós haladáshoz?)csípőből támadtál
Ugyan! Ismerjük egymást személyesen, szerintem csak beszélgetünk (írásban):
halál nyugodt vagyok, szerintem te sem pattogsz. Vagy vki vmit nagyon félreért? -
DigitXT
félisten
Izzítsd be a SpeedoHealert, nem lesz ilyen probléma, hogy nem tudod, mi mennyi.
Btw. a 80 nekem tényleg NEM tetszett, főleg, ahogy ránk estek emiatt az autósok.
Igen, az a kettő, vagy három csak, de akkor is... De ezt már írtam korábban is...Mijáú.
longwild: várjál, te még nem kaptál ma! Mikor lesz? Hogy tudd, mikor NE jöjj el?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #1078 üzenetére
Akkor ez a klasszikus: keveset eszik, viszont nem megy? Amúgy
nem értem, mi az a fene nagy élvezet az össze-vissza váltogatásban.
Visszarakod, padló, felmegy a fordulat, autó/motor megindul: wow!Robogónál: nyél, varió visszarakja, felmegy a fordulat, motor megindul
Autónál: padló, váltó visszakapcsol, felmegy a fordulat, autó megindulDe ez megint csak hitvita, nekem nincs semmi bajom a váltós autóval,
motorral, de a dízel autóval sem, habár a (turbólyukas) 1,4-es* Toyotát
nem szerettem. Kell bele köbcenti, és lesz benne erő kis fordulaton is.
Igen, nem olyan pörgős, mint a benzines, de ennek nem is kell. Azért
egy 200 LE főlé húzott "tádét" megnéztem volna. Oké, kormol. Ez van.*: ilyen kis motort belerakni egy akkora kasztniba? Szégyen. Jó, hogy
ha felépült a turbónyomás, elindult, alatta tudott "meglepetést" okozni.
(Szó szerint: lepadlózod, aztán semmi. Iszonyat lassan indul meg, és
a megfelelő fordulaton meg "kilő". Tényleg nagyon "barátságos" volt...)Ui: nagyrobogósok baráti topikjában elkezdeni fikázni a robogókat, hát:
bátor? Nem mintha zavarna, vagy magamra venném, csak furcsállom...
Mindezt úgy, hogy valójában nincs tapasztalatod, Maját szerettél volna,
ki sem próbáltad, de meggyőzöd magad, hogy a csótány miatt élvezed
még mindig a túrázást ("automatával már meguntad volna")? Inkább azt
mondanám, hogy kisköbcentis robogóval lett volna "unalmas", mert egy
nagyobb, túrásabb gépen több a szabadságod, nem bináris a gáz.
Ha túl gyorsan esel be egy kanyarba, fékezni is kell, meg ilyenek, LOL.kcsa: ja igen, a fentiből kimaradt, hogy egy erősebb manuális dízelnél:
nem rakod vissza, mert nem kell pörgetni, padló, megindul, viszlát...
Valljuk be, az átlagember vezetési stílusához sokkal inkább passzol a
dízel nagyobb nyomatéka alacsony fordulaton, mert az átlagember nem
közlekedik végig üveghangon. Azt hagyjuk a versenyzőkre, gépészekre.
(Ezzel nem azt mondom, hogy nem poén visszarakni, és lepadlózni, de
amikor úgy sem megy a technika, csak üvölt, azért egy picit csalódás...
Nővérem Ignisébe egész család, érdi emelkedő az M7-esen... Küldeni
kellett rendesen: 5-be szerintem megálltunk volna, hiába a padlógáz...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #1089 üzenetére
Hogyne játszana. Megnézném egyszer: biztos tetszene...
Amúgy az az 1,4-es D4D már 1800-on leadja a max. nyomatékát:
190 Nm. Nem lenne az annyira rossz, csak alatta tök halott, mert
nincs turbónyomás. Márpedig átlagember simán elgurulgat picike
fordulaton, és ha ott nyom padlót, jön a meglepi: a kasztni ~2t?V6/V8: na igen, a(z ex-)Madisonos szomszéd V6-os Mercit hajt.
Mondjuk az bekérte a 15-öt a városban, de azt mondja, nem rossz.
Ácsingózott egy V8-as, 4L körülire, de sajnos nem tudta elcserélni.bogyó: vagy megverte vele a sors... Hehehe, ilyen finom beszólást.
(Tudom, kinek nem inge, ne vegye magára, úgyhogy nem teszem.)Egyébként isten ments, hogy emiatt readonly legyél! Tőlem azt írsz,
amit akarsz: tiszteletben tartom a véleményed. Még ha nem is értek
egyet vele. Írtam korábban: mindenki úgy csinálja, ahogy neki jó...
(Ha nem gondolná, hogy neki az úgy jó, akkor másképp csinálná.)[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
Mennyit megy egy Runner 0-100-on? Rendszám nélküli, 2T: gondolom FXR...
80-ig jött velem, mint a huzat. Nyelezte rendesen, több lámpától próbálgattuk.
Ahogy a videót nézem, szerintem az adott szakaszon 80-nál elvette - annyira
hirtelen tűnik el a zümmögés a brummogás mellől: akár még 100-ig jött volna. -
DigitXT
félisten
Eeegen, nekem is az tűnt fel az Andor utcában, hogy némá,
ez a méregzöld pöcsköszörű még mindig előttem van. Wut?
Aztán már direkt gyorsulgattunk a lámpáktól, és meglepően
egálban volt a Madisonnal: valsz' volt benne valami okosság.
(Azon kívül, hogy súlyelőnye van, és vékony volt a pilóta is.)Maját állva hagyta volna, pedig az is 180-as. Csak 4T, hehe.
-
DigitXT
félisten
Amúgy azért is szeretnék idővel új variót, mert csíkos a mostani, és ez kijön:
párszáz rpm-et beejt 85-95 között. Nem vészes, de észrevettem élőben is.Szerk: mármint láttam a fordulatszámmérőn is, meg érezni, mintha "akadna"
egyet az egész hajtáslánc, picit elbizonytalanodik (~1 s?), aztán húz tovább.Szerk2: és nincs köze az új görgőhöz, már ezen a grafikonon is ott az esés.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ha fordulatszám emelésre ESIK a töltés, akkor rossz a fesszab, és cserés?
-
DigitXT
félisten
De érdekes, hogy most (fél lámpám megy) akár 14V is mérhető alapjáraton,
elindulok/ráhúzok/felpörög a motor, már esik be 13V-ra. Ez azért fura, nem?Nem közvetlenül az akkun mérem, hanem a műszerek tápján, de a jelenség
az akkun is hasonlóan mérhető volt tavaly: még írtam is, hogy nem tölt túl... -
DigitXT
félisten
Végeztem az elemzéssel: gyakorlatilag SEMMIT nem "hoztak" (0,2s max.).
Ellenberger 90 fölött már csökkentik a fordulatot a gyárihoz képest, szóval a
túrás fogyim jobb is lehet, mint eddig bármikor: a városit meg meglátjuk...
Feeling-re persze jobb ("segg dyno"), meg markánsabb a hangja (+500 rpm).Aztán ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Vedd csak le a plexit, neked is simán meglesz a 6L...
Btw. pont leszarom, hogy másnak mennyi, mert nekem eddig
csak a saját tankolásaim árát kérték el a benzinkúton...
De HA benzint szeretnénk önteni lángokba, akkor (gondolom
már vártad): jól jön majd az a literenként megspórolt összeg,
amikor le kell rakni az asztalra új injektor(ok) vásárlásakor.Egy dolog miatt nem teljesen igaz az OFF rész: a Kymco 500
nekem is tetszik. De kipróbálás nélkül nem tudok eleget róla.
Olyat mondjuk, hogy milyen nehéz? Mennyire jó vezetni pl. a
városban, városon kívül? Mennyire kényelmes? Gyorsulása? -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #1145 üzenetére
Na ja. A Dr. Pulley miatt károgóknak intő jel lehet, hogy még bőven a fél
tank fölött vagyok, és már majdnem megfutottam a 100-at. Városban... És
figyelembe véve, hogy ebben nem egy 0-100 mérés volt, szvsz nem gázos.Oké: nem is megy sokkal jobban tőle, de feelingre "felszabadultabb".
-
DigitXT
félisten
válasz longwild #1149 üzenetére
Azonos súlyútól biztos nem. De én 1 grammal könnyebbeket rendeltem, hogy
picit jobban menjen a motor: attól már nőHET. De sokat nem fog, mert nem is
megy sokkal jobban, ahhoz vmi drasztikusabb súlycsökkentés kellett volna.
Még egy "fokozat" van, a 15 grammos, aztán annyi... Azzal már lehet, hogy
forogna 7000-et gyorsításkor, tehát rendelkezésre állna mind a 30 LE. Viszont
akkor valószínűleg tényleg jobban zabálna. (Valamit valamiért ugyebár...)Annyira nem számít. Inkább az érzés más: két dolog miatt nagyon tetszik a
cucc! Könnyedebbnek érződik a motor (virgoncabb a fordulatszám váltás), meg
nagyobb tempónál kevesebbet forog: 130-nál sem ment 7500 fölé, de majdnem.
Szóval nagyobb a végáttétel, mint a gyári görgővel - nőhet a végsebesség, ha a
motorerő le bírja forgatni a 8600-at ebben a felállásban. (Nem biztos.) Ami meg
szintén nem biztos, hogy valaha ki fogom próbálni. Hosszú egyenes kéne.Szerk: viszont tényleg érezni, hogy csíkos a variótárcsa (mindkét fele). Mondta
is a szerelő anno, hogy nem baj az, max. egy kicsit darabos lesz a váltás: nos
ez érződik, valóban, egy icipici torpanás jelleggel, ahogy átugrik a szíj a csíkon.Viszont a Multivar is csak az egyik oldalát javítaná meg, a másik külön tétel, ha
egyáltalán kapható hozzá. (Majához találtam Malossi fix tárcsát, ehhez nem.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz longwild #1151 üzenetére
Eddigi tapasztalataim szerint nincs neki jelentősége. Az a 13,8 gr sincs már
meg neked, azt aláírom: ha lekopott 13-ra, akkor a 13 sem jelentene semmit...
A 14 meg egyenesen nehezebb, mint a gyári görgő új korában, így inkább a 13.
Amúgy a Dr. Pulley javaslata: 10-15%-kal a gyári görgő súlya alá lőni az övéket. -
DigitXT
félisten
Igen humoros vagy. Szerinted a teljesítmény az mi? Nyomaték * fordulatszám.
A motor munkavégző képessége. Önmagában a nyomaték semmit nem jelent.A Madison nyomatéka nem nagyobb 6000-en, mint 5500-on... A teljesítménye
viszont igen, így a gyorsulása is jobb. (A CVT az egy kicsit speciális állatfaj...)
A legjobb gyorsulása akkor lenne, ha a teljesítménycsúcson (7000) gyorsítana.Manuális váltónál sem a nyomatékcsúcson váltasz el, mert a nyomatékváltó (!)
magasabb fokozatban hazavágja a nyomatékodat. Csak egy szükséges rossz.
("Tipikus" benzinmotorok esetén tiltásig forgatod, és úgy váltasz, akkor lesz a
legjobb időd 400 méteren. Nyilván a dízel más, ahol lapos a nyomatékgörbe,
majd meredeken zuhan, még a tiltás előtt: nem tiltáson kell váltani. OFF off.) -
DigitXT
félisten
Ha ezen megsértődsz, akkor legközelebb inkább ne fogalmazz úgy, ahogy. Bírom a kioktató stílusban benyögött kinyilatkoztatásokat, amikről esetleg később kiderül, hogy nem is igazak. Lehetne picit óvatosabban fogalmazni, ha kötekedni támad kedved. Úgy még értelmes(ebb) mederben is maradna a beszélgetés...
longwild: azt írják, hogy lassabban kopnak, mint a hagyományos görgők, köszönhetően a baromira speciális nylon-anyagnak, amiből vannak. Aztán, hogy ebből mi igaz, azt majd a kilométerek eldöntik. Egyet tudok javasolni: csak akkor vegyél ilyet, ha a gyári már cserés, mert ha nincs vele különösebb célod, akkor pénzkidobás. Ha viszont cserés a gyári, akkor ki lehet próbálni. Ártani nem használ. Igen, a végsebességet is kitolja, de ezt már egy párszor írtam. (Meg a gyártó is írja.) Ugye ez nem az a kérdés volt, mint anno a protektoringnél?
Ui: a nyomólapot jobban koptatja-e, az érdekes kérdés: a csúszás miatt, vagy miért? Alapvetően a gyári görgő is csak addig gurul, amíg kockásra nem kopik. Onnantól az is csúszik, mégsem írnak a felhasználók rendszeresen csereberélt nyomólapokról, gondolom azért, mert a görgő anyaga picit puhább, mint a fém, tehát inkább az kopik.
Az előzőre meg: ha jóval könnyebbet veszel, akkor nem biztos, hogy növeli a végsebességet (vagy max. nagyon picit), ellenben drasztikusan javíthatja a gyorsulást, természetesen az üzemanyagfogyasztás kárára.
Szerk: a kopás hatása meg gondolom ugyanaz, mint a hangymányos görgőknél: könnyebb lesz a görgő, magasabb fordulaton fog váltani a motor, jobban pörög, esetleg (extrém esetben) elkezd bután viselkedni. (Van az az érzés, amikor pörög, de nem megy: nos ilyenre gondolok. Ha pl. olyan tartományba engedné el egy extrém könnyű görgő, ahol már baromira leesik a nyomaték, amit a fordulatszám sem kompenzál, akkor rosszabb lehet a gyorsulása. Valójában nincs többféle ideális súly, max. akkor ha különböző célokra akarjuk optimalizálni a gépet. Lomha + keveset eszik VS. rakéta, de zabál.) A gyártó nyilván a fogyasztásra lő, mert azzal lehet eladni a motort. Inkább, mint +2-3 LE-vel. Aztán ha a gyárinál is nehezebb görgőt raksz be, akkor lehet, hogy sokkal szarabbul fog menni, de hosszú túrán te leszel a fogyasztáskirály, ki tudja.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Szerintem a spéci formája miatt emelhet még úgy is, de ezen nem veszünk össze. Már ha nem annyira könnyű, hogy tiltáson sem nyit teljesen a varió: akkor valóban nem, de ilyen "félregörgőzéssel" nem csak a végsebesség lesz oda, de a gyorsulás is, hiszen teljesítménycsúcs fölé (!) pörgetni a motort CVT-vel nincs értelme, sőt. (Elég, ha végsebességen forog tiltásig. Ha forog.)
Manuális váltónál lehet értelme, ha a következő fokozatban, még inkább visszaesik kinyerhető teljesítmény a nagyot eső fordulatszám miatt, meg a kerékre jutó nyomaték további osztása miatt. Ezért írtam, hogy tipikus benzinmotoroknál a legjobb gyorsulás közvetlen a tiltás előtti váltással érhető el, de átlagember nem húzatja ki addig, meg nem jár gyorsulási versenyre sem a családi autóval. Kifejezetten gyorsulásra egész más váltóáttételezés javasolt, mint utcai használatra. Vagy hogy... OFF, én beszéltem.
Aztán jön a kontrasztrugó, és kizavar mindenkit az erdőből.
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #1169 üzenetére
Mi köze a csúszkának, a Pulihoz? Ezt valaki (kioktatósan!) elmagyarázhatná.
(Ha a kérdés arra vonatkozott, hogy cseréltem-e: nem, benne hagytam a gyárit.)Kinti webshopban írták, hogy a legjobb eredmény eléréséhez
Bővebben? (Más az anyaga, könnyebben nyit/zár a varió vele, vagy hogy?)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Már csak az a kérdés, merre menjek gurulni? Először persze megtankolok.
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #1175 üzenetére
Akkor valszeg szétcsúszott a jeladó kábele: nézd végig a keréktől az óráig.
---
MÁS: lemásoltam az őszi túrámat, ami a karbihangolás után volt. Annyi kis
különbséggel, hogy érzésre picit durvábban toltam. Pl. "végsebesség teszt" is
belefért (2-3x), amit 150-nél hagytam abba, ahol most 7700-at forgott csak, így
megfelelően sima úton, ha a széljárás is úgy akarja - meg a gravitáció! -, tiltás
nélkül akasztaná az órát (160-ig mér, szerintem többre nem tervezték a gépet).
Sokszor inkább 120-as utazóm volt, meg ilyenek. Na most! Megnézve a logot,
nem csak érzésre volt erősebb a tempó: 15 perccel gyorsabb is voltam.
A kutas csajszi még emlékezett is rám.Város: 5,8L/100 (Dr. Pulley, 16 gr, 0-100 tesztek sora, bajusztekergetős stílus)
"Túra": 4,5L/100 (Dr. Pulley, 16 gr, végsebesség tesztek, szintén pörgős stílus)
Nov. 15-én: 4,4L/100 (gyári "17 gr", részben sötétben, jóval "lazább" tempóban)Ha nem tekergetem a bajszát, akkor az eddigi rekord 4,4L alá is le lehet vinni:
az már azért elég kellemes, ahhoz képest, hogy karbis (és JÓL motorozható).Egy kicsit zavaró a csíkosság miatti torpanás, de ezt már írtam korábban is...
Majd kitalálom, hogy mi legyen. (Legegyszerűbb lenne síkba köszörültetni.)
Most egy ideig nem tesztelek: mindenki örülhet, nem lesznek hosszú HSZ-ek.
Lehet, hogy rendelek fesszabot meg két xenon trafót. És jövök 1 hónap múlva. -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #1184 üzenetére
Nem eszik olyan forrón a kását: kapcsolatokon múlik minden.
Ha "valakinek a valakije" vagy, akármit írhatsz, nyomni fogják.
Névtelen bloggerként meg lehetsz akármilyen jó: ismertséget
szerezni nehéz. Persze nem lehet tudni, mit kap fel épp a nép.Igazából a mai napig nem értem a felháborodást... Oké, hogy
nem tetszik, de ki tart pisztolyt a fejedhez, hogy olvasd el?ON: mini animáció, természetesen kellően felgyorsítva.
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #1228 üzenetére
Biztos tetszik neki, zséje meg volt... De az UIH nem hiszem, hogy
egyedi, akkor meg gyanús, hogy nem 2003-ban kapta: szerintem. -
DigitXT
félisten
Hát erre meg miért kötöttek csokornyakkendőt? Így már nem is kell.
-
DigitXT
félisten
Na jó, de így... Így nem macska...
-
DigitXT
félisten
válasz TommyGun #1254 üzenetére
Én sem mondtam ocsmánynak: azt mondtam, hogy elqrták. A régi Maja
sokkal karakteresebb, kényelmesebb (nagyobb?) volt... Nem kéne. Nekem.
Függetlenül attól, hogy van-e csúnyább a piacon. Akármilyen szép lehetne,
nekem akkor sem kéne, ha nem fér el rajta a lábam, márpedig a régi Maján
ki lehetett nyújtani, ezen meg ránézésre nagyon nem. Vagy a faszi a Jeti... -
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
Akkor már csak azt tisztázzátok, hogy ettől függetlenül ha már
valakinek ilyen gyárilag a motorja, nincs kint a vízből, ha gond
adódik, és olyan segítő HSZ-t olvas, hogy nem is lehet olyan a
motorja, mert karburátoros. De ha egyszer az, akkor mi van?Az "árdrágításról" (LOL, ki akar árakat venni?) meg annyit, hogy
ha adott típus egyféle verzióban érhető el, akkor a vásárló csak
egy árat lát, és nem mondhatja, hogy vegyék ki (!) a katalizátort
mert nem is ér túl sokat, meg aztán sokba is kerül, minek bele...Ha kapható nélküle is, meg vele is, választhat(na). Ahogy most
pl. sok esetben az ABS is feláras, ha egyáltalán választható, de
nemsokára kötelező lesz (az új motorokon): annak van értelme.Ahogy gondolom az injektor is előretör, uis a kisebb fogyi nagy
előny, meg lehet mellé olyan árdrágító szarságokat eladni, mint
a lambdaszonda, az EGR rendszer, s a háromutas katalizátor. -
DigitXT
félisten
Nincs kötekedős napom, de ezt a HSZ-t nekem nehéz másképp értelmezni:
"Karbis blokkban van katalizator? Nem hinnem. Inkabb a db killer csorog."Ha kötekedős napom lenne, azt mondanám, hogy karbis blokkban valóban
nincs katalizátor, mivel az a kipufogóban van, de NINCS kötekedős napom.
Mindenesetre egyetértünk, hogy a kipufogós fogja kihúzni a vízből. Bár egy
HSZ-ben való (kvázi)hülyének nézés sem eshet túl jól a kérdezőnek...Attól függetlenül, hogy mennyi értelme van: ha van benne, és szétment, és
csörög, akkor eléggé irreleváns "filozofálni" rajta, hogy mennyi értelme van,
meg le az árdrágítókkal. Amúgy volt ezzel kapcsolatban egy jópofa TC cikk:
"Az egyszerű szívómotorok, amelyek tényleg megbízhatóbbak, és könnyebben, olcsóbban javíthatók, mára gyakorlatilag kikoptak. Közvetlen befecskendezés, kipufogógáz-visszavezetés, turbófeltöltő van szinte minden új benzinmotoron. Már a gyújtótrafó, EGR-szelep, lambdaszonda bűnszervezet is elég bosszantó tudott lenni némelyik klasszikus szívó benzinesnél, de ma már legalább annyi a buktató, mint a dízeleknél. A népi bölcsesség tíz-húsz év fáziskésésben van." Innen: Benzinest? Hülye vagy?Na mentem vissza Read Only-ba. Ja igen, még a korábbira: valószínűleg ez
itt pont egy Caterpillar logó akar lenni, és a gyár csak úgy "rámatricázta".
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs