- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- iPhone topik
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz longwild #2100 üzenetére
Ez a nektek (nekünk?) való kütyü: on-the-fly mérhetsz vele, és még logolja is.
Emellett tolja ét Bluetooth-on okostelefonra, szóval lehet nézegetni is élőben.Btw. hőmérő szenzorból van pár szabványos, aztán vagy rájössz, hogy melyik,
vagy nem. De egy próbát megér. Ennek ellenére hihetetlennek tűnik, hogy egy
újraindítás nagy hirtelen megoldaná a szenzor problémáját, vagy kontakthibáját. -
DigitXT
félisten
válasz KatonaT #2102 üzenetére
800-at nem költenék 250-esre. Mondjuk írod, hogy az a felső határ.
Meg hát nem tudom, hogy milyen motoros előéleted van (felszerelés),
de azért nem árt arra is félretenni 150-200-at, ha még semmi nincs.nem szeretnék egy robosszus gépet
Gondolom itt arra célzol, hogy legyen viszonylag könnyed a masina...
Pakolhatóság szempontjából a Burgman eléggé nyerőnek tűnik.Szerk: jogsi mennyire korlátoz? Gondolom legalább az A2 megvan.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz KatonaT #2104 üzenetére
Hát-hát... 100-as utazótempó még csak-csak (bár két személlyel necc!), viszont az, hogy dinamikusan tudnák előadni, arról szerintem megoszlanak a vélemények. Robogóból szvsz 400-as körül van az "ideális" méret (2 személyes túrázós esetre): nagyobb ritkább (500-600-800???), drágább fenntartani (szerviz, pl. 650-es Burgman). És az, hogy végsebességre nagy nehezen kiköhögi (mondjuk az én Madisonom, vagy az 500-as Nexus) a 150 km/h-t, nem jelenti, hogy annyival kell vele menni, vagy annyival szokott vele menni az ember, viszont a 100 km/h körüli tempónál értelmezhető dinamikussághoz szerintem kell ez a 30-40 LE.
De nem akarlak rábeszélni nagyobbra. Jó egy 250-es is. Városba még sok is. Túrázni meg picit kompromisszumosabb, max. nem 100 lesz az utazótok, hanem 90, és nem lesz kamionátugrálósan dinamikus.
Mosquito34: na ugye, hogy Burgman 400.
kcsa: Aprilia SRV 850, Burgman 650, stb.
huszi.gyb: rutinszerűen kérdeztem, nemám B125.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #2112 üzenetére
Karbi... Meg a két henger... Meg a nehéz vezető + az utas. Kemény...
Burgi nekem is szimpi, pláne, ha van keret az újabbra, ami sokkal szebb.
Mármint az ilyen 2000-es évek környékinél újabbra. Már duplalámpás stb. -
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #2121 üzenetére
Múltkor mennyi is volt? 4,8? Pedig ANNYIRA nem is rohantunk.
Szerk a szerkhez: én sem! Laza tempóban -1L biztos befigyel.
(Ergo lehetne azt a Burgit is 4L fölé zavarni, csak meg kéne kergetni.)óra szerint120 -140 között
Burgi órája mennyire pontos? Nekem 150-nél elfogy a tudomány. Pont ott,
ahol a Nexus is feladta a küzdelmet (légszűrő csere lesz rajta!), viszont az
a tempó óra szerint Andrew-nál már 160 körül volt, nálam meg 148...Azért így nehéz viszonyítani. Meg az sem mindegy, hogy haladsz folyamat
120-szal, vagy gyorsulgatsz (mondjuk előzgetsz?), ill. emelkedőn csapatod.
Persze ez mind csak duma: nekem a karbi miatt zabás a motorom. Tudom.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz SirKero #2125 üzenetére
Nem kötekedésképp, de "+/-" nem lehet, csak +. Kevesebbet nem mutathat
semmilyen körülmények közt: simán perelhető lenne a gyár a büntetésekért.
A Madison órája viszont nem csal. Meglepő, de tényleg nem: GPS pontos.
(Nem a mutatós része, bár az is ott van, csak késik: a digitális része...)
Lapos kerékkel mért többet, de ez teljesen logikus. Adott számú fordulathoz
nem tartozott adott hosszúságú kerület, a kerék belapulásának okán.Amúgy valós 130 körül csapatva nekem már 5L körül kér a ketyere, szóval a
Burgi ígyis-úgyis előnyben van, ezzel tökéletesen tisztában vagyok (injektor).Ui: egyszer menni kéne egy "KRESZ krúzt". Tábla szerint, GPS pontosan.
Szerintem be lehetne menni 4L alá a Madisonnal is... Hihetetlennek tűnik, de
nem az! A legjobb fogyim 4,2 volt, s még az sem volt az a tötymörgős tempó.
De nehéz pontosan megmondani, mert megálltam közben vásárolgatni stb.Szerk: átlagsebességre így csak 50,8-at ad. 234 km@4 óra 36 perc, 9,81L
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ahhoz képest, hogy Te is 6-ról indultál, valóban! Hát még én a benzinben
tocsogó karbimmal, és a városi 8,6-os fogyival. Ahhoz képest a tavalyi
100-120-as túrán hozott 4,7 igazi csoda volt. Kormoló kipufogóval.
Szerk: látható az őszi lerohadás előtti teszt, ami 4,4 volt (már jó karbival).
Szerk: kihagytam, hogy neked 108-cal kell menned; vagy SpeedoHealer?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz SirKero #2129 üzenetére
10% az teljesen megszokott robogóknál... kcsa 20%-a egy picit durvább, de
még az sem extrém: azért vettem SpeedoHealert, mert a Maja 15%-a zavart.Úgy lehet, hogy a távolságot pontosan méri, hogy a csalás nem hiba, hanem
szándékos trükk. Egyrészt gyorsabbnak gondolod a motort, tehát feelingre is
jó. Másrészt viszont "kötelező" minden órának picit csalnia, felfelé (!), mert
alá nem szabad mérnie... Elvileg lehetne, hogy tökéletesen pontosra lövik be,
de ugye van némi tolerancia a gumi kerületének változásában is (kopás*), így
1000%-ban nem lesz pontos. Azt meg nem kockáztathatják, hogy egy büntit
a jármű tulajdonosa ráver a gyárra, így ráhagyással dolgoznak. (Jellemzően
5% körül autóknál. Robogóknál meg néha extrém pofátlan nagy csalásokkal.)A Madison órája viszont valami érthetetlen okból kifolyólag halálpontos.
Ha nem lenne, nem mondanám (hanem építettem volna be a SpeedoHealert).*: valójában a guminyomás szerint is változik a mért/valós sebesség aránya.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #2146 üzenetére
Nem rossz. 0-150: 9,8s (De mennyi a 0-100?
Fogyasztás?)Szerk: megaztán elég hülyén nézne ki rajta egy túradoboz...[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz longwild #2157 üzenetére
Csak jól nézze meg, esetleg Piaggiohoz értő emberrel...
Gondolom ilyet még nem találtál, mert az alapjárat most is nagy kérdőjel...Új sebességrekord: 156 km/h Kár, hogy a GPS log nem volt bekapcsolva, de
majd legközelebb. (Ha elköltözöm, akkor lehet, hogy napi szinten járok arra.) -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #2173 üzenetére
Miért OFF? Amúgy nekem furcsa ez a plakát. Viszont ha már Gokart, akkor
egy mondat erejéig visszakanyarodhatunk a testsúly kérdésére/kategóriákra:
én csak a 95+-ba nevezhetnék. Fiatalabb kollégák 2 (3?) kategóriával lejjebb. -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #2175 üzenetére
Pont azért vannak a kategóriák... Ha egymás ellen akartok menni, a "droidot"
kisúlyozzák (ballaszt). Nem csoda, hogy számít, mert elég gyenge gépek,
de kanyarodni azt tudnak. Egyébként nem mondanám, hogy jó vagyok, mert
még csak egyszer voltam. Andrew írt elég "űridőket" (bár lehet, hogy ők még
régebben voltak, és tök más pályarajz volt a Silverkartban*), szóval ha vmikor
összejön, akkor ellene/utána mindenképpen érdemes lesz lenyomni pár kört.
Szóval nem mondom, hogy jó vagyok. De az akarok lenni: versenyszellem.*: sanszos, mert nem csak az autókat cserélték le - és jelenlegi pályarekord
mellett nem az ő neve szerepel. Persze, ha álnéven (Angel) indult, lehet.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #2181 üzenetére
Csak messziről néztem, de ahogy huszi írta, egyszer már majdnem.
Annyira nem értem rá akkor, meg épp le is voltam égve. Talán esett is?Kifogások, kifogások, kifogások...Szerk: el tudom képzelni, hogy egy 45-50 kg-os csaj abszolút rekordot
tud futni, hiszen pont értekeztünk a LE/tömeg arányról, nade kell hozzá
"spiritusz", mert kemény kis masinák ezek: szervókormány? Ugyanmár!huszi.gyb: azt azért vedd hozzá, hogy zárt körű rendezvényen, min. 6 fő.
akkor még nem kattantál rá: igaz. Most is túlspilázom a dolgot, szvsz.
Elvégre a fun faktor a lényeg, nem az a pár tized; ahogy a motornál is.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Az üzenete: nem nekem szól. Családos embereknek nem fura?
Szerk: célcsoport a tizen-huszonéves egyedülálló faszik lehetnek, nem?Szerk2: de ha elemezni támad kedved (tekintsünk el a girnyó luvnyáktól
a jobb alsó sarokban), akkor mégisCsernus szerintmit jelent a robogós
hátizsákjába baromi igényesen belerajzolt kutya - egy koronával a fején?Még arra tudok gondolni, hogy a roboking szponzorálja, de túl fiatal cég.
Ui: huszi, kicsit gyúrjatok rá a SEO-ra, mert a Google nem ismer titeket.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
neki az öt év korkülönbség is másik generáció
Amilyen "korán kezdik" a mai fiatalok, talán még igaza is van... Muhaha...
Igen, amúgy az szokott a meglepő lenni, hogy "Mi? A '90-es években is születtek
gyerekek?" Aztán az ember rácsodálkozik, hogy az unokahúga is felnőtt közben?
Hogy egy "klasszikust" idézzek: lehet, hogy én "már a B oldalt játszom"? LOL.
Megjegyzem: az új generáció ezt talán már nem is érti, kazettát sem látott már.huszi: na ugye. 14 éves, tehát 2000-ben született. Bammeg. Az a nem semmi. -
DigitXT
félisten
Ha megveszed azt a Madisont, tuti kölcsön fogom kérni a plexit, tesztelni.
Amúgy az enyém is a Wilker Hondából van, áttételesen -> tapasztalat nincs.Mondjuk nem venném meg, mert régi: nagyfülű, elakadsz vele az autók közt.
Vadásznék egy picit fiatalabbat, amin már külön van a tükör a kormányon. -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #2233 üzenetére
Maján azért van olyan kicsi, mert ~5 évvel ezelőtt a SYM-en
attól féltem, hogy nem fogok tőle hátra látni...! MEGALOL.
Mentségemre legyen szólva, az első motorom volt.
A platni meg kompatibilis a nagyobbal (jártam én a Madison
dobozával is, teljesen rendben volt, ha kell, le lehet cserélni).Moszkva téren állat volt a hang: a fehér burgisnak is tetszett!
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #2236 üzenetére
Hát, ha nem b*zi volt, s rám mosolygott, akkor a hang miatt ért fülig a szája.
Nekem legalábbis amiatt. Mármint a hang miatt. (Mondjuk a Maján pont elég a
kis doboz a bukónak, a többi cuccot simán benyeli a csomagtartó, ha kell...)Valóban, nem "cuccolni" való a motor: szoktam is szívni, amikor kirongyolok pl.
a "tecsóba" a mindennapi betevő Monsterért. Nem is az a baj, hogy nem fér be,
hanem, hogy amíg a cucc bent van, addig nem fér be. Amíg viszont nem rakom
le a szatyrokat, nem tudom a cuccot felvenni. Azaz logisztikailag kényelmetlen.
De ha sikerült, onnantól már jó... Aztán otthon kezdődik fordítva, hehe. -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #2258 üzenetére
73 km a Google térkép szerint (szabályosan) 1 óra 11 perc.
Egy picit gyorsabban közlekedve mondjuk 45-50 perc. Vagy? -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #2260 üzenetére
Hát ha végig 140-nel tolnánk, akkor biztos nem lenne jó a fogyasztásom.
Amúgy hihetetlen, de a teljes (!!!) átlagom mára már 5,8-ra lement.
Bár nem kéne nagyon ugrálnom, mert ma is leért a sztender, kanyarban.
Behimbált picit (szar a csillapítás), és már lent is volt (szar a rugó IS).Várom a fizut, és veszek telókat. Ez nem állapot. Amúgy ma reggel meg
feltöltöttem a hátsó fék fékolaj tartályát. Azért fogott "össze-vissza", mert
kevés volt benne. Nade hova tűnt az anyag? Arra tudok gondolni, hogy
egy picit még levegős lehetett: kombi fék ugye, vannak benne "csavarok".A másik, hogy odacsípte a tető a tömítést, ott kinyomhatta (szép lassan).
Most nagyon figyeltem rá szuperül fog! Viszont ha levegős, vagy nem volt
légmentesen zárva, akkor már kerülhetett bele víz a levegőből, azaz lehet,
hogy hiába új és tiszta (DOT4) a folyadék, ezt (is) elqrtam: le kell cserélni.Ha viszont cserélem, akkor DOT5.1 megy bele, biztos, ami biztos.
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #2263 üzenetére
Van fék. Hosszú technikás egyenest szeressük: óra szerint 150-152.
(Német autópálya, enyhe lejtő és hátszél.) GPS szerint... Tadamm...
De nem ez a tempó, amire berendezkednék, az tuti!K*rva hangos, stb.
(Tudom, füldugó: ha lemegyek, akkor biztosan használni fogom...) -
DigitXT
félisten
válasz longwild #2262 üzenetére
Most tulajdonképpen azt mondod, hogy amikor a HIDEG motort beindítod,
akkor magasabb az alapjárat a MELEG motorénál, és EZ a probléma?Injektoros motorokhoz nem értek, de egy karbi + automata szívató esetén
ez tök normális... Mi több, manuális szívatónál sem csapod vissza rögtön
amint beindult, mert le fog állni, vagy ha nem, hát gázadásra "fulladni" fog.Lehet vele játszani, hogy visszaügyeskeded a meleg alapjárat környékére
a hideg blokkot, de nem lesz stabil és tényleg fulladhat egyet kövér gázra,
ami meglepetést okoz. 1-2 km-en szerintem nem baj, ha magasabb, amíg
bemelegszik, és ha utána visszaáll, és nem marad úgy, akkor miért gond?Vagy injektorosnál ez már betegség, mert a karbis megoldás az elavult?
Én a manuális szívatót 1-2 fázisban szoktam visszavenni. Értelemszerűen
ha túl van szívatva a motor, akkor nem 1500->2000-2500 a fordulat, hanem
mondjuk 3000, ahol már nekem is nyit a kuplung, s menne a motor.
Ekkor kell egy picit visszatolni a szívatón. Aztán 40 fok fölött már teljesen.
(Ez nem vízhőmérséklet, hanem az egyik borda hőmérséklete.) 1-2 km és
tuti megvan. Főleg ha nincs nagyon hideg idő. Hidegben már jártam úgy,
hogy a 3. km-en még épp kellett volna egy pici szívató, nem jött az "erő" a
kanyarban, amikor vártam; ma reggel meg az első km-en: szóval óvatosan.
Az szar érzés, amikor a ledöntött motort gázzal vennéd ki a döntésből, az
meg ahelyett, hogy megindulna, inkább megtorpan, és esik be az ívbe, lol. -
DigitXT
félisten
válasz longwild #2267 üzenetére
A sok éneklés közben csak a lényeg veszett el. (Kutya legyek, ha nem félreérthetően írtad le.)
"Bár figyelembe kell venni, hogy a magas alapjárat a 10C körüli lehülésig teljesen megszűnik, amikor dúsítania kell az ECUnak, csak akkor marad magasan (pl kora reggeli indulás utáni néhány kmen) és egy újraindítással megoldódik." -> "Ez a mondat túl hosszú. Lehet, hogy nem is egy mondat?" by Office 2003 (De legalább rájöttem, honnan ered a beceneved.)
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz longwild #2267 üzenetére
Ha sokszor elolvasom, akkor ki tudok hámozni belőle egy olyan leírást,
hogy az ECU dúsítófokozata nem képes visszavenni, viszont ha már az
indításkor érzékeli, hogy nincs szükség a szívatásra, akkor minden OK.Magyarán: nem is biztos, hogy szenzorokat kéne nézegetni, hanem ezt
a dúsító programot. Mi alapján (nem)működik. Egy hagyományos karbis
gépen az automata szívató viszonylag egyszerű szerkezet, annak hibás
működését viszonylag könnyű diagnosztizálni. Injektorhoz nem értek.VAU-VAU...
-
DigitXT
félisten
Fehér aszfalton, esőben még egyenesben is óvatosan. Nem mondanám, hogy
erősen akartam gyorsítani! De csak annyit érzékeltem, hogy a kerék pörög fel.
És ez sz*ros 30 Nm: nem tudom "nagymotorokon" mennyire kell óvatoskodni? -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #2306 üzenetére
Nem dobtam el, ha erre vagy kíváncsi. Viszont éreztem, hogy pörög a kerék,
riszál a segge. Aztán az első meglepetés után megpróbáltam mégegyszer
és tényleg. Szóval fehér+vizes aszfalt, az nagyjából hímes tojás kategória.Szerk: persze lenyelezni nem mertem, az biztos durva lett volna...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #2309 üzenetére
Eeegen, sok súly van hátul (főleg utassal!), az eleje relatív könnyű:
nekem emelkedőn felfelé, nagy gázra, és esetleg még egy kisebb
úthibán is megpattanva csinálta a húbazmeg érzést, de azért nem
állt kerékre, ahhoz túl hosszú és túl gyenge...Még szerencse...kcsa: ne gonoszkodjunk kérem. Amikor vittem a Madison kerekét
a hódokhoz, volt tuning "50-es", amit tényleg alig bírtam lenyomni.
Persze lehet, hogy 125-ös volt: biztos, hogy 2T. Rendszám nélkül.Úgy 70-80-ig jött rendesen, aztán azért már elfogyogatott.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #2313 üzenetére
Biztonságos környezetben igenis ki kell próbálni a határait.
Ne élesben legyen meglepetés. Mondjuk egy előzésnél. Vagy
egy eléd kanyarodó autónál, hogy mégis mekkora fékerőd van
a csúszáshatárig... élesben ezeket picit neccesebb kipróbálni.Szerk: én is lenyeleztem a Madisont az egyenesben egyszer:
mennyire lustul el 2 személlyel. (Megy azért egész szépen...)
Mertugye, ha mindig hímestojás-hímestojás, DE egyszer meg
kéne a kraft, és akkor derül ki, hogy a felét vitte az utas, necc.Szóval nyilván óvatosan / ésszel, de nem kell félni a gázkartól.
Ki van (lesz) fizetve a teljes fordulatszámtartomány.
(Vagy a km óra 0-140-ig. Igaz, hogy az csak óra szerint, de...)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Melyik tápegységet vegyem?
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Milyen NAS-t vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Windows 11
- Hobby rádiós topik
- További aktív témák...