- Érkezőben a Poco M6 4G
- Telekom mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- iPhone topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
SMITE 2 - Napokon belül indul a zárt alfa teszt
gp Több mint egy tucat karaktert próbálhatnak ki a szerencsésebbek, a teljes listát a május első napján esedékes streamben árulják el.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #1669 üzenetére
Megítélés kérdése: autósként én inkább úgy értelmezném, hogy az ajtómba
akar rúgni. Nehéz intésnek értelmezni. Motorosként is - ellentmondásos, na.
Ha nincs szabad kezed, hát nem intesz, Istenem. Néha a biccentés is elég.
Ha mást nem, ott a vészvillogó. Szoktam egyet villantani, amikor elengednek.
De a köszönés sem "kötelező". Nem érsz rá, nem érsz rá. Első a biztonság.Ui: a parasztozás a papucsos miatt is van. (Az már az edzőteremben is gáz,
s hát mind láttuk - mind láttuk? - Bunny papucségetős videóját, szóval...)bogyo112: én nem kategorizálok... Ha jön szembe egy motorral hajtott (oké,
a biciklistákat ki nem állhatom) kétkerekű, és olyan kedvem van, akkor intek.
Nincs semmilyen elvárásom: nem nézem, hogy ki köszön előre meg ilyenek.
(Be akartam írni, hogy belsőégésű, de tkp. az sem szempont. Láttam már
elektromos robogóst is, s én biztos nem fogom menet közben azt nézegetni,
hogy ez most pöfög-e, vagy akkor most tkp. biciklista-e... Motorosnak látszó
ember + kedv = köszönés. Kedv is kell, mert ha valaki azt hiszi, hogy ez vmi
kényszer, ott ette meg a fene az egészet. Igen: sokszor nem is értik, mert
nem motorosok. Csak ülnek a motoron, azzal közlekednek... De nem baj!)Szerk: a kétkerekű sem szempont. Intek én az MP3-as kollégának is.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #1674 üzenetére
Madisonon sem volt. Kellett hozzá két relé... Maján van gyárilag.
Sorok közt a leggázosabb a lábbal intés, ott van olyan feelingje, hogy
le akar rúgni az útról. Amúgy most nézem, hogy aztán rövidgatyás,
sportcipőset emlegetett, nem papucsosat: mea culpa. Arra viszont én
azt mondom, hogy mindenki úgy öltözik, ahogyan "érzi". Nyilván nem
sportmotorra ül fel úgy, vagy ha mégis, akkor nem csapatja úgy, mint
a videóban, de ha mégis, hát nem dobja el a vasat, mert akkora király.
Vagy ha ő is eldobja, akkor vállalja a következményeit: fájni fog. -
DigitXT
félisten
válasz Logeeen #1679 üzenetére
Ez alapján csináltam. Kapcsolónak meg a fénykürt kapcsolóját használtam,
amúgy sem szoktam fénykürtölni, ha mégis kell, akkor ott a refikapcsoló rá.
(Igen, tudom, hogy az csak akkor villant, ha megy a tompított is mellette - a
fénykürt bármikor -, de mivel a tompított mindig kötelező nincs relevanciája.) -
DigitXT
félisten
válasz Logeeen #1681 üzenetére
A refikapcsolót nem bántanám. Műszakin nézik a világítást (meg a féket).
Viszont ha van szabad helyed a kormánykapcsolókon +1 házi kapcsolónak,
abba nem kötnek bele a műszakin, mivel a gyári kezelőszervek érintetlenek.
Korábban írtak a srácok ilyen kormánykapcsoló moddingról: ezt passzolom.
(Mindenesetre bármi átalakítást csinálsz, előtte gondold végig / nem árt, ha
a végeredmény mégsem annyira "házi" kinézet. A legjobb, ha nem tűnik ki.)Mosquito34: nyomjál rá a vészvillogóra egyet. (Bár lehet, hogy megsértődik,
hogy "megköszönöd, hogy megelőzhetted" a csótányt a literes motoroddal.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Logeeen #1685 üzenetére
Őszintén megmondva? Passz. Van ez a sufnituningos bolt, ahol azért
megfordulnak értelmes alkatrészek is. Kecskeméti lerakatuk mondjuk
pont nincs. Elektronikai boltban vettem már ablakemelő kapcsolót, de
azt sem építeném be a motorba (nem is azért vettem): jól nézne ki.A link lemaradt. De amúgy nyomógomb sem hülyeség: azt ugye nem
hagyod kint. Igaz, azt egy darabig nyomni kell (amíg "villogni" akarsz).Szerk: mondjuk ilyen nyomógombot nem raknék fel - nem illik oda.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Esetleg holnap valaki gurulni?
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #1710 üzenetére
Passz, nem kell nagy dologra gondolni. Kanyarodni még mindig nem
tudok (instabil), úgyhogy a szerpentinezést ki is hagyhatjuk...Ja, időben, ha minden jól megy ilyen kora délutántól estig mehet.
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #1714 üzenetére
Úgy-úgy! Egér úton pl. nem nagyon tudok 120 fölött fordulni, mert para!
Lehet, hogy a hátsó teló elfosta magát, aztán csak rosszabb lesz, na meg
ha bemagyarázom magamnak, hogy billeg a kanyarban, akkor fog is. Bár,
AndrewTdi mint független szemlélő ugyanezeket tapasztalta. Nos: ez van.
Lehet, hogy le kéne raknom a gépet, kiszedni a telókat, beadni felújítani.
Az a baj, hogy napi szinten járok a géppel. (Max. átülök a Majára megint?) -
DigitXT
félisten
Csak a hátsó betétet vettem az EBC-től: a legolcsóbb "robogós" verzió lesz szvsz.
Rá akart beszélni a szinterre, de mivel elöl a gyári (Ferodo) nem az: legközelebb...
(Amúgy ez is meg tudja fogni blokkolásig a hátsó kereket, szóval egyelőre jó lesz.) -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #1726 üzenetére
Hehe. Jah, lenyomtam 300+ kilit. Összesen 3 autó előzött meg:
kellemes "túrás" tempót mentem. Ha nem "csapatnék" ennyire,
benézne a fogyasztás 4 alá. A Shell 100-as lónyálából: lehet,
hogy egyszer ráveszem magam egy szabályos 50/90 stb. útra,
ill. a tanksapkával csinálni kéne vmit (a kulcslyukon ereszt).Btw. a háromból egy volt normális. Az is Szlovákiában volt. Az
élményt majdnem hazavágta egy "audista" az utolsó km-eken.
Biztos zokon vette, hogy elécsorogtam a lámpánál, nem tudott
füstölő kerékkel bekanyarodni a Gazdagrétire - de visszakapta
az élettől: hiába ment 120-szal, majdnem összetörte magát.
(Az ilyennek kivánok egy darus KRAZ-t, vagy betonoszlopot...) -
DigitXT
félisten
De hogy hozzam a formám (egyet előre, kettőt hátra): lehet kövezni!
Keresztkérdés. Mióta járok lapos első gumival? Keresztválasz: nemt'om!
De pár napja már biztos. Reggelente a linóleumon szokott nyekeregni.B*szki, hogy nem jut eszembe, hogy épp úgy, mint amikor anno a hátsó
lapos volt?! És lapos gumival csodálkozok, hogy vége van 147 km/h-nál?Lementem az imént, és 0,2 bar-t mértem az első kerékben... Kézzel be
lehetett nyomogatni a gumit. A hátsó ahhoz képest betonkemény, ugye.
Na mondom, fasza. Leeresztett. Vajon miért? Pumpálom, pumpálom és
úgy 2 bar körül csatt: szelep végképp összefosta magát. Le a pumpa, s
láss csodát: okádja a szelep a levegőt. A tű nem zár... Szar az egész...
Kezdem úgy érezni magam, mint tudjukki, akivel mindig történik valami.
Természetesen a szelep halála után 0,0 bar maradt... Természetesen a
motorral így nem lehet közlekedni. Természetesen ki kell szednem a
kereket, és vihetem a hódokhoz. Már ha ráérnek... Természetesen nem
fognak rögtön ráérni, úgyhogy ülhetek vissza a Majára. Jó, hogy még
megvan. De akkor már az első telót is megcsinálhatnák, meg egyben a
kormánycsapágy cseréjét (sose volt tökéletes, koppan nagy fékezésre),
azonban ahhoz oda kéne vinni a motort, szóval első körben: csak kerék.Utólag visszagondolva, még írtam is, hogy egyre szarabb a motor: lehet
ahogy a nyomás ment el az első kerékből úgy lett egyre instabilabb, de
hogy ennyire ne vegyem észre 5 év + sokezer km tapasztalattal? Röhej.
Mondom, lehet kövezni. (Kár, hogy Moszkító és Bogyó túrára megy, így
csak kcsa marad, hogy szívja a vérem. Esetleg a Hosszú és Vad Úr.)Megjegyzem: a túra elején feltűnt, hogy a GPS és a km óra eltér! Noha
korábban tökéletesen egyeztek. Így akkor már gondoltam (!), hogy picit
lapos lehet a kerék, majd ránézek: de azért letekertem vele 300 km-t.
Ahhoz képest, hogy még nem is kíméltem, jó, hogy nem firkáltam el.
Ja és 55 kilométeren így 57-et mért, az út utolsó szakaszán, szóval így
a 4,2-es fogyi is kamu. Jó lesz az 4,35-nek is. Habár: ez a legkevesebb.Szerk: de legalább változatos volt a túra. Kivittem kicsit a Természetbe.
Bár Sárkány, de jól látszik rajta, hogy nem ez a természetes közege.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #1729 üzenetére
Hát nekem is ez a bajom: oké, hogy még ott a Maja, de hamarosan nem lesz.
(Majd elkérem a Tactot. Bár szerintem az autók közt sikítófrászt kapnék rajta.)Amúgy a szelepcsere hódéknak nem nagy truváj. Szerintem azt még a szezon
pörgésében is bevállalják (2 perc az egész), ha a kereket viszem oda (kocsival).
Viszont momentán a kocsi is szervizben, ugye szétbombázták hátulról, fasza... -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #1731 üzenetére
"majd ránézek"
Hát ez az: a majd. Btw. köszönöm a felajánlást,majdmegdumáljuk.
Inkább most már azon aggódom, hogy nem ment-e szét a gumi.Szervizetek mikor is indul? (Lássuk csak: ott van ez az első teló
felújítás, egy új kormánycsapágy, hátsó teló felújítás, vagy csere, s
az olajat sem ártana lecserélni lassan. Bár utóbbi tök apróság...)Szerk: láttam ma a motorkámat tükröződni a komáromi tecsó setét
ablakán. Hát, félelmetes, hogy mennyire beül, amikor ledobom a
sztenderről! Iszonyat puha az eleje is és a hátulja is: baszki, ezzel
már a Tiszán is át lehetne menni... Ladikon, de ladikon...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #1754 üzenetére
Elég hamar megadta magát a Keeway. Grat amúgy a kitartáshoz: jó buli lehet.
Mondjuk a 94 km/h végsebesség "kiábrándító", bár nem száguldozni mentek.Nekem meg azóta is "kattog az agyam", hogy gumit is kell-e majd vennem?
Idézem: "Lényegesen több kárt okoz az alacsony keréknyomás. A tapadási felület növekedése miatt nő a súrlódás, ezáltal a gumi üzemi hőmérséklete, az üzemanyag fogyasztás, az abroncs kopása. A levegő nyomáson kívül csak egyvalami csökken: a motor végsebessége. A motor instabillá esetleg nehezen kormányozhatóvá válik. Fennáll a felni sérülésének veszélye. Extrém esetben a felni pereme belülről “megeszi” az abroncsot, melynek útja innentől a kukába vezet.het."
emvy: én szétnéznék a 250-esek közt is. Bp-re, egy személy alá bőven elég...
A 400-asok (és fölötte) jellemzően testesebbek, nehezebbek, valamint kihasználni
sem nagyon lehet az extra erejüket. Bár sor4 600-hoz képest meg rém gyengék.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #1765 üzenetére
Tévedés, a teleszkópom a guminyomástól függetlenül szar. Elöl is, hátul is.
Azért teljesen hülyének nem kell nézni... Valóban, a gumira rá kellett volna
mérni, azért vállalom a felelősséget. Azzal el se kellett volna mennem. Túrázni.
Valamint hetek hónapok óta biztosan nem is volt gond a guminyomással, mert
amíg a km órám GPS pontos volt, addig megvolt a kerület. Centrírozásnál meg
lőtték a guminyomást is. De ez nem kifogás, csak a tények rendbetétele. -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #1768 üzenetére
Az első telóban szimering-/olajcsere, önmagában nem gáz, csak mivel
nem egy naked motor, időigényes az adott alkatrészekhez hozzáférni...
Hátsó teló neccesebb, mert a felújítását kevés helyen vállalják + az már
tényleg zsebbenyúlósabb történet. Ha ebayezek újat óccón, az is, pl. ez.Az ütő megállás teljesen jogos. Simán kinyírhattam volna magam ezzel,
pedig amúgy* élveztem a gurulást: nekem sem szokott a gumim amúgy
ereszteni, csak a szelep szopatott meg, ősszel meg a felni/előző tulaj.*: tudod, a "technikás egyenesekben" annyira nem számított, kanyarban
meg betudtam a teleszkópnak, meg a rossz kanyarodási technikának. -
DigitXT
félisten
válasz longwild #1784 üzenetére
Én szoktam alatta pólót hordani... Amúgy tényleg jó. Más kérdés,
hogy eséskor mennyire maradnának a helyükön a protektorok: lehet,
hogy az első ütés hárítása közben elfordulnának, és utána kakukk...
Azért a cordura kabát szorosabban a helyükön tartja őket szerintem:
ez meg rugalmas anyag; de gondolom a mérnökök gondoltak erre is. -
DigitXT
félisten
válasz Something_ #1786 üzenetére
Igazából ilyen dög melegben (kb.) két lehetősége van az embernek:
nem vesz fel semmit, vagy felvesz egy protektoringet... Én is egy
picit elgondolkodtam, amikor vittem a Madison kerekét a hódokhoz,
hogy guruljak-e csak pólóban, kevesebb a macera - de inkább nem.
És a semmihez képest biztosan jobban védene, ha "eksön" lenne...De ha belegondolsz, magától az eséstől semmi nem véd meg: nem
kell elesni, hanem oda kell figyelni. Te magad véded meg magad.
Ha nem tudsz odafigyelni, mert annyira döglesz meg a kabátodban,
akkor abból lehet baj. Szintén gond, ha indokolatlanul biztonságban
érzed magad, mert a motorozás "veszélyes üzem". Természetesen,
ha valamiben kényelmetlenül érzed magad, NEM szabad használni.
(Azt a könyökvédőt amúgy nem vettem volna meg, függetlenül attól,
hogy annak külön rögzítői vannak, így azt megtépheted jobban is...) -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #1788 üzenetére
Röviden: igen. Hosszabban: biztos nem motoroztam több 100 km-t 0,2 bar
nyomással, csak a vége felé dögölhetett le (annyira!), mert a gumin semmi
nyoma a dolognak... Új szelep: 1500. Centrírozás: 1200. "Kényszerpihenő"
nélkül a nagy motorkával újra gurulni: priceless. Igaz 1 nap szabit kivettem.
(Hétvégén meg nem voltam itthon, szóval gyakorlatilag tök mindegy volt.)
De ha csak a motorozás idejét nézzük ~3/4-ed Bud Spencer & Terence Hill
album alatt megfordultam. (Igen a 4Road mellett is lehet zenét hallgatni, de
csak a városban, ha nem húzom neki. Országúton meg a szélzaj durvább.)Egyébként nem is instabil a Madison, csak a segge ül nagyon. Majával mit
imbolyogtam a felgumipókozott kerékkel; mondjuk nem azért, csak nagyon
elszoktam tőle, máshogy kell vezetni... De kis gáznál gyönyörű a hangja.
(Nagynál is, de arról finoman szólva megoszlanak a vélemények - üvölt...) -
DigitXT
félisten
válasz Something_ #1791 üzenetére
Remélem nem fogsz megsértődni, de ez szerintem NEM laza öltözködés...
Csizma: eleve robogóra szinte senki nem vesz fel (én is régen használtam)
háromnegyedes naci: ez nagyjából mindegy, úgysem véd meg csúszásnál
térdvédő: sokan ezt is hanyagolják (régebben én is, mostanában már nem)
gerincvédő: sokan ezt sem használják, pedig szerintem alap kellene legyen
könyökvédő: dettó, miközben ez minden motoros kabátban "szériatartozék"
és persze bukó: aki be se csatolja, csak a fejére tolja, mégis mire számít?!Laza, aki semmit nem vesz fel (védőfelszerelést), csak bukót, esetleg azt
is a feje búbjára tolja. Amúgy nagyon, de nagyon függ a vezetési stílusodtól,
hogy önhibás balesetbe kevered-e magad... Nem az számít, hogy 15 km, és
nem is az, hogy hova mész, hanem, hogy hogyan mész... Tudtam én menni
a Majával úgy, hogy eszembe nem jutott volna zenét hallgatni, a menetidőm
sem 45 perc lett volna, hanem mondjuk 30, közben szabályokat megszegve,
néhány necces szitut bevállalva ill. kialakítva. Megfordítva viszont, azokban
a helyzetekben, amikben vétlen vagy (és nem is tudod megoldani), nem fogja
senki megkérdezni, hogy hova mentél, mikor indultál, városban maradtál-e.
Az meg, hogy meg tudod-e oldani, rutin, figyelem... meg szerencse kérdése.Amúgy pont a városon kívül van kevesebb esélye más figyelmetlenségéből a
balesetnek. (Veszélyesek a mellékutak, oké, de amúgy sokkal nyugisabb...)
Értem én, hogy arra célzol, hogy ott már 100 fölött mennél, és hajjaj, viszont
ha észnél vagy nem lapon akarsz venni minden kanyart: nincs benne semmi
veszélyes. Legalábbis nem veszélyesebb, mint a városban ezer autó közt.
Amúgy a kesztyűt kihagytad a felsorolásból - pedig valszeg veszel fel azt is.---
A szakmai (FF) részébe nagyon nem mennék bele, de az a kabátba rakható
betét nem helyettesíti a ProL2-t, már csak a lefedett területet tekintve sem...
A gyári "polifoam" betétnél persze biztosan jobb! Nekem is külön rakosgatva
vannak a kabátomba FF protektorok: a gyári az valami szivacsszerű volt, bár
nem a legvékonyabb, de a FF-ben jobban bízok. Ezért is szuper az Action
Shirt, mert abból is ki lehet venni ezeket a protektorokat, szóval ha amúgy is
fel akarod tuningolni a kabátodat ezekkel, nem kell kétszer megvenni... Nem
nagy cucc átrakni, bár nekem korábban írt okok miatt erre nem volt szükség.Anélkül, hogy utána olvastam volna: tippre, a külső protektor méretre is eltér.
Esetleg jobban körülöleli a könyöködet, vagy vmi hasonló. (De ez csak tipp!)
Amúgy ezt az "elfordul, nem fordul" témát is kibeszéltük már annak idején... -
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #1794 üzenetére
Most nem akarom mondani, hogy ha a 4Roaddal mentél volna be, akkor
nem összezárnak, hanem szétugranak a p*csába, mert nem biztos! DE
van rá NÉMI sansz. Ettől függetlenül a gázfröccs még nem mentett meg
senkit a saját hülyeségétől: szerencse, hogy fék is van rajta. Na hogy
én mennyit szívtam, mire visszaraktam a kereket! (Féknyereg le, stb.)
Utána vicces volt. Kitoltam a garázsból a gépet, ráhúzok a fékre, beesik:
persze, mert szétnyomtam a fékpofákat, hogy bele ugorhasson a tárcsa.
Kemény lett volna, ha nem pumpálom vissza, és úgy indulok el, hehe.Bürokráciához: no comment.
-
DigitXT
félisten
válasz Something_ #1798 üzenetére
A talp kérdést nem értem: álló helyzetben rakod le a lábad, nem nagyobb terhelés
a cipőnek, mintha lépnél egyet. Persze, ne csúsztasd az aszfalton, max. poénból,
de azzal is óvatosan, uis ha vmi úthibán "letapad", bokaficam/-törés is lehet belőle.Én évekig hordtam ugyanazt a GoreTex Adidas cipőt. Szuper volt. Nemrég viszont
kilyukadt a talpa, így már nem nevezhető vízállónak - szóval valóban lehet kukázni.
Most jöhet a kérdés, hogy mitől lyukadt ki. Nem a motorozástól az egyszer tuti,
már csak azért is, mert a bal lábadat rakod le (nagymotoron jobb a féken!), nekem
meg a jobb oldala ment tönkre: elhasználódott. (Gyakorlatilag mindig azt hordtam.)Félre ne értsd, abszolút NEM akartalak lebeszélni a beöltözésről, sőt! Csak simán
tényként közöltem, hogy ezt "laza" öltözködésnek nevezni erős. Max. akkor, ha
valakinek csak a full (verseny) bőrszerkó a normális, és minden más ahhoz "laza".
Nyilván van az a motor, van az a stílus, és van az a hely, ahol ez igaz (leginkább a
sportmotorokon, eszeveszett csapatásnál, és versenypályán), városban "óvatosan"
haladva van sok más lehetőség. (Cordura ruha, Armalith farmer, FF protektor, stb.)A városon kívül instant Superman effektusban nem hiszek. Ha kipróbálod, rájössz.
Nyilván a legkátyúsabb, legszarabb mellékúton nem fogsz 100-at se menni: érezni
fogod. Kanyaroknál kell észnél lenni, ismeretlen helyen nem túl gyorsan berepülni.
Azért tudni kell, hogy ha betartod a sebességhatárokat, akkor nagy baj nem lehet.
Ha kint van egy 40-es tábla az persze jelentheti, hogy ott még 80-nal is elfordulsz,
de jelentheti, hogy ez vazze TÉNYLEG 40-es, ezért ismeretlen helyeken óvatosan.A kabátba helyezhető cucc mérete/fedése valóban a kabát zsebétől függ: nekem
olyan van, amibe csak kisebb fér, mint a Pro L2, szóval nálam nincs kérdés. -
DigitXT
félisten
válasz Something_ #1808 üzenetére
Rá kell érezni a váltó/kuplung kezelésére. Nem lenne szerencsés, ha rögtön
600-1400-as motoron próbálnád ki, és mondjuk 1-ben húznál egy kövér gázt,
vagy b*sznád ki a kuplungot... Szóval nem sokat tanítanak a jogsi során, de
legalább ennek a fokozatosságnak van értelme. Szerintem. Majd meglátod...Nyilván később a vizsgafeltételeknek megfelelő motorral fogsz menni, s azon
vizsgázni. Az, hogy utána hogy boldogulsz az 1300-as Busáddal a te dolgod.Szerk: engem először egy 250-esre ültettek, és már az is "durva" volt. (Mert
ugyebár évekkel korábban mászkáltam már 50-es és 125-ös váltóssal is.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Viszont 150-es nem fér bele az A1-be, szóval mondtam én, hogy A2,
bár ha a korod megvan, akkor megcsinálnám a korlátlan A-t: ki tudja,
mire akarsz a jövőben felülni. Ha jogsi van, akkor min. 250-es gép.Az én 180-as Majám is "viszi" a 110-et, de nem nagyon szereti*.
Persze lejtőn, hátszéllel a 130 sem lehetetlen, csak az nem ajánlott.
Ezek valós sebességadatok: a robogók órája gyakran csal 10-20%-ot.
(Ha a gyári órabeállítást nézem, akkor tudja akasztani 140-nél LOL...)*: amikor túrázni voltam, 85-90 km/h-t tartottam. Óra szerint ez ~100.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ne haragudj, de ez hol cáfolat? Általában senki nem veszi fel:
vannak kivételek (amit most írsz). Én is kivétel voltam sokáig.
Megjegyzem, egyszer pont a csizma miatt (is) estem el LOL.Annyi van, hogy a kolléga "lazának" nevezte az öltözködését,
miközben teljesen jól fel van öltözve, aki valóban laza (donor!),
az töredékét SEM használja ezeknek a védőfelszereléseknek.csizma + térdvédő = elég jó lábvédelem
(mondjuk egy papucsosnál mennyivel jobb?)kesztyű + könyökvédő = elég jó karvédelem
(ismerjük a pólóban nyomuló sportmotorost)sisak + gerincvédő = elég jó testvédelem
(láttuk, aki a sisakot is csak dísznek hordja)Ha kötözködni akarnék, akkor vállvédelme nincs. Én már anno
azért javasoltam inkább protektoringet, mert abban az is van...
Nem beszélve a mellkas védelemről - ami mondjuk robogókon
általában (vannak kivételek, nyilván!) nem kritikus, nem úgy,
mint mondjuk egy cross motoron, ahol ugrálnak: csapódnak...Szerk: amúgy engem is "fel akartak lökni" a minap. Kikerültem
a budaörsi út kellős közepén bénázó, tán lefulladt tanulóvezetőt,
erre az addig előttem álló Merci szintén kikerülte. Persze index,
körültekintés nélkül. Magyarán ha nem térek ki, akkor fellök...
De, ha belegondolsz nem azon múlt az életem, hogy rajtam volt
a protektor, hanem hogy nem hagytam fellökni magam. Ajánlott.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
De hát én is ezt mondtam, nem? A "lazák" nem veszik fel... Aki felveszi,
az már nem laza. Btw. anno csodálkoztak is, hogy full beöltözve csak egy
125-ös (vagy 150-es, mindegy, már régen volt, felejtős) robogóhoz megyek.A csizma miatt úgy, hogy elég rideg műanyag -> nem nagyon van a talpán
tapadás. Mivel a moci már megdőlt (kanyarodni akartam), de nem indult
(mert rúgtam egy üreset rajta), hiába raktam le gyorsan a lábam, csúszott
a poros/kavicsos talajon: puff. Megkockáztatom, hogy ha rendes gumitalpú
cipő lett volna rajtam, akkor megfogom. Persze az is áll, hogy ha mégsem,
jobban fájt volna a dolog, pl. a bokámnak. (Nem esett rá a moci, de azért...) -
DigitXT
félisten
Hát az a motornak is jól esett volna: néztem, hogy mitől esett be* a töltés, erre
hallom (miután leállítottam a zenét), hogy bekapcsolt a venti. Legalább most
már tudom, hogy működik rendben. A hűtőborda is ~80 fokos volt: nem semmi,
mert akkor a víz még több. Szóval meleg van, na. Embernek is, gépnek is.*: tegnap ugyanez lehetett, az utam végén volt kis dugózás - felszökött a vízhő.
Szerk: a Homasitás piros féklámpaizzóból az egyik helyzetjelző szála 500 km
után megadta magát. 130 Ft volt nem tétel, de fogja a franc cserélgetni: LED...
(Egyelőre visszaraktam azokat, amik eddig is voltak - annyira nem rosszak.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #1840 üzenetére
Valszeg az már az újabb verzió volt, a csokornyakkendős.
Valóban picit fura, de összességében nem néz ki rosszul.Viszont ilyen bunkó szöveget leírni a hivatalos (?) oldalon:
"Régebben a Madisonokat szerelték 400-as blokkal is de
azt hamar abbahagyták. Nem is csodálom annál nem sok
rosszabb aggregátot láttam eddig." Oszt' miért rossz?Vérszívók: a fogyasztást hagyjuk; amúgy faszán működik.
[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
400 ccm a sírba vinne? Oszt' miért? Fejben dől el. Szerintem ha érdekel a
motorozás, és nem csak olcsó melóba járós közlekedési eszközt keresel,
ne szórakozz a B125-tel, hanem (ha a korod már engedi) egyből nagy "A".A jogsi egy életre szól, s azzal is nyugodtan vezethetsz 125/250/400/500
akármit. Van, aki rögtön felül az 1000-es gépre. Ha fejben ott van, túléli.
Igen, szerintem már én sem élnék, ha rögtön valami böszme gépet hajtok,
de azért egy 300-400 ccm még nem az a kategória. Meg idővel kialakul a
rutin, bár azzal is óvatosan kell bánni. Tisztelni kell a gépet, az a lényeg... -
DigitXT
félisten
válasz SirKero #1849 üzenetére
+1. Viszont ha robogót keres, 400-500 fölött nincs nagy választék, de pláne nem
az olcsó járművekből. Tudom, ott a 650-es Burgi, de az minden, csak nem olcsó.
(A GP800 meg nem is tudom, hogy nevezhető-e még robogónak. Vagy az Aprilia
850... A T-Max 500-ast is fenntartásokkal kezelném, a csomagtartó hiánya miatt.
Az NC700D-ről meg már ne is beszéljünk: az egy furcsa állatfaj, de mókás lehet.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000