- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 FE - nincsen sárkány
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Ezekben a változatokban lesz elérhető a OnePlus 13 Kínán kívül
- Android szakmai topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz #89309696 #68700 üzenetére
"túlreagálják az autóhoz való hozzáállást ami nem baj, csak nem kell ezt normálisnak meg elvárandónak kikiáltani." Mármint úgy érted, hogy a gyártó által előírt periódusokat betartják?
Sokan vesznek, használnak úgy autót, hogy igazából nem engedhetnék meg maguknak, részben azért, mert fogalmuk sincsen, hogy milyen költség fenntartani. Addig jutnak el, hogy van rá x pénzem, jobb esetben még számol az átírással, aztán annyi. Náluk a léleknyugtatás kategória az összes sárga piktogram (ESP, ABS, légzsák stb.), bár ez kb. igaz elég sok fővárosi taxisra is,. szóval nem feltétlenül autó érték függő...
És ezt nem bántásból írom, tudom milyen olcsó autóval járni, főleg úgy, hogy munka miatt azért elég nagy a kontraszt, amikor beülök mondjuk egy 20+ millás dögbe. Nálunk is kicsit túl van tolva a két autó árban, a Twingos kattanásom előtt én is kerestem olcsó autót, mert Budapesten, agglomerációból 2 gyerekkel máshogy nem tudjuk megoldani a közlekedést, de nem volt nagyon alternatíva. Én családosként nem engedhetem meg azt a luxust, hogy olyan autóba üljek, ami a legkisebb koccanásra is U-ba hajlik, mert tele vannak az utak önjelölt tesztpilótákkal (Pesten napi szinten látok elég emberes baleseteket, városon belül), illetve a főváros csodás közlekedése miatt a hybrid nálunk éves szinten kb. 200k-t spórol csak az üzemanyagon. Valóban sok szerelő nem akar foglalkozni az általad leírt dolgokkal, még Pesten sem, pl: a fékolaj cserével, főleg pl: a hybrideknél, csak 1-2 szaki vállalja el, de azért van élhető alternatíva és az nem az, hogy akkor addig használom, amíg baja nem lesz. Toyota márkaszervizben a közepes szerviz egy gömbőc Aurishoz 57.000 Ft, 0W20 olajjal, amiben benne van a fékfolyadék csere is. 2 évente szerintem azért vállalható a történet, főleg, ha azt nézem, hogy mennyi lenne egy új kocka hozzá.
Egyébként millió egy ilyen dolog van, amikor megy a spórolás, fillérb*szás és nem azért, mert olcsó autója van a delikvensnek és ez nem a szerelők sara. Pl: a klíma tisztítás, fertőtlenítés, amit sokan egy sima bombával megoldanak - jobb estben -, rosszabb esetben vesznek habot és azzal próbálkoznak. Prius csoportban nem egy, nem kettő olyan eset volt, amikor volt pénz 2-3 millás autóra, de a klímatisztítást nem akarta kifizetni, inkább otthon habosított, ami olyan jól sikerült, hogy hazavágta az autó elektromos rendszerét, mert olyan ügyesen habozott, hogy beázott az egész műszerfal.
Én ezért is szeretek tőlünk nyugatabbról autót venni (Hollandiából), anno a P2-esünket 250k km-rel vettem, amikor éppen túl volt a 10. évén. A szervizkönyvben megvolt minden pecsét, minden szervizhez felírták, hogy mit cseréltek és mindig megcsinálták a gyári előírt karbantartásokat, betartották a ciklusokat, pedig csak 2 éves koráig látott márkaszervizt. Egyedül a váltóolaj nem volt cserélve, mert akkoriban a Toyota még nem írta elő Európában (azt hiszem azóta már 90k az előírás, de van rá példa, hogy taxik elmennek 400-500k-t is olajcsere nélkül).
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
K Norbi
addikt
Sziasztok!
Renault Megan Scenic,2000 1.6 benzin 16V
Motorkód: K4MA700D451043
Alvázszám:VF1JA04B522901395Váltófolyadék melyik kell bele?
Elf 75W-80 TRANSELF NFJ
Vagy a NFP?
Hány Liter?Ez lenne a beöntőnyílás? [link]
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
A delphi d150e pl. jó
Ebből léteznek kínai klónok, de ezt mindenki a saját felelősségére rendelje meg!
A következmények teljes ismeretében.
A legális 480ezer forint évenkénti software és szervízanyag háttértámogatással.
A softwaret évente 148ezerért lehet frissíteni.Renault power
-
veterán
Sziasztok,
2-es cliobol melyik benzines motorok ajanlottak, ha a megbizhatosagot nezzuk?
Az emlitett kettes clio es egy egyes twingo mennyire ugyanaz pakolhatosag szempontjabol?
Everybody lies.
-
#89309696
törölt tag
válasz CactuS #68701 üzenetére
Taxi az külön életkultúra, nem egyszer hallottam, hogy a jobb autóikból kiengedett motorolajat 15k km-rel szűrik és öntik bele a régebbi autóba jóvanannak címszóval újabb 15 ezerre. Ez már kb. India szint, ott művelik ezt, csak ott 5 autón át.
Én se azt mondom, hogy meg kell várni a bajt, de olyan típusok amik elmennek a gyártói előíráson túl is gond nélkül azzal nem foglalkozom addig. A gyártó értékeivel meg egyébként is kitörölheti az ember, láthatjuk a 30 ezres csereperiódusokat motorolajra, meg az élettartamos szakadó láncokat százezernél. Én a szerelőkre meg a tapasztalatokra hagyatkozom. Ez pedig azt mondja, hogy a Megane1 elmegy 4+ éves fékfolyadékkal is. De nem 20 évessel. Belövöm az intervallumot kb. és kész.
Ha beszarik az ABS akkor meg megcsináltatom, világító ABS meg légzsák visszajelzővel én el nem indulok sehova, megdögleni aztán egyáltalán nincs kedvem. Tudom, hogy a karácsonyfa műszerfal alap dolog itthon, amíg a kocsi gurul addig a visszajelzőnek nincs lényege mentalitás van.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Pttypang #68704 üzenetére
Hűha.
A twingó 2 személlyel jobban pakolható bármilyen meglepő.
Viszont ha 5 személlyel kell menni akkor a twingo ugye eleve kiesik.
A twingónak több a hibája, és szokni kell a kis városi rohangálóst, de nagyon szerethető autó.A cliónál bármelyik motorral veheted, de a legjobb az 1.4 16v vagy az 1.6 16v (ezzel igazi cirkáló) a 2.0 es F4R es motorral pedig vadállat. (ezt csak vezetni tudó higgadt fejű embereknek merem ajánlani. Túl sok ilyennel álltak már árokba.
Egyszóval a clioból talán az 1.2 esek amiket én nem ajánlanék és azokat is csak azért, mert gyenge szerintem, de ha csak városi használatra lesz akkor bőven jó az is, mert a fogyasztása egésszen jónak mondható kategóriáján belül.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz #89309696 #68700 üzenetére
Én erre nem reagálok, csak annyit, hogy nekem jobban megéri a klímagázt 2 évente cserélgetni friss olajjal, mint kompresszort cserélni és a kilukadt csöveket újra fittingeltetni, darabját 12ezerért.
Van a karbantartott autó, meg van az elhanyagolt. A fékfolyadék meg nem játék és nem az ABS koca hibás, azért mert felkapja a nyomástartó szelep a gumidarabokat amik belűlről a fékcső faláról kezdenek lemállani.Arról pedig, hogy rosszul csinálom és fétissé nőtte ki magát az autókarbantartás nálam arról nem győzöl meg.
Már csak azért sem, mert pont most kerültem éles szituációba.A soroksári úton 70 es tábla megállt egy kocsi 3 al előttem.
Az előttem lévő két autó szépen össze is tolta egymást én pedig hiba nélkül megálltam.
A rendőr közölte mivel azonnal látszott a két munkásautó műszaki állapotán, hogy okkal nem álltak meg.
"drága lesz ez uraim, a kpm vizsgát nem adják olcsón"Odajött az enyémhez megkérdezte, hogy mit láttam mi történt, én meg tudtam állni, mondtam igen, akkor rendben köszönöm további jó utat.
Mint kiderült az első autónak felrobbant a kerékcsapágya és azért állt meg olyan hirtelen, mert befogott a kerék.
A mögötte lévő két rozsdaszekér (astra,golfII) meg műszakilag nem volt megfelelő a közúti közlekedésre.[ Szerkesztve ]
Renault power
-
-
rob210
Topikgazda
válasz Pttypang #68710 üzenetére
A twingóknak a bölcsője mindenk elrohad. A hátsó hídja még torzió rudas.
Valamint rengeteg bosszantó hibája van, járóképes marad a kocsi, csak bosszantó hibák.
Ülés billentő műanyag a kezedben marad, az ajtónyitó a kezedben marad, a hátsó ablaktörlő konkrétan szétmállik. Ehhez már vannak bejáratott szakik akik ezeknek a pótlásával foglalkoznak.A zaj, ez egy jó téma.
Azt tudni kell, hogy az 1.2 es 16 szelepes motor az ugyan az a twingban és a clioban!
A zaj csak azért más, mert a kaszni is más és a zajcsillapítás is fejlettebb a clioban egy kicsit.
A twingó egy mókás városi kisautó, aki azzal pályára megy kösse fel a gatyáját.
A clióval se mennék fel pályára az 1.2 essel, az 1.4 el már simán, az 1.6 pedig boldogan.
A 8 szelepes verziókról nem nyilatkozom, azokat ha teheted inkább kerüld, azok már kivénhedtek.A twingon is lehet utólagos zajcsillapítást csinálni. Ami a komfort érzetet nagyban növeli, de ez mind pénz idő és szerelés.
Ültem már olyan twingóban amitől elcseppent a nyálam, igaz az nem az egyes twingo volt[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Gabady
aktív tag
válasz Gabady #68415 üzenetére
Tegnap megjártam a Renault szervízt. Hűtőközeget lecserélték, hűt mint az ökör, 5 fokig lemegy a levegő hőmérséklete. Viszont a kompresszor álló helyzetben ugyanúgy lekapcsol 2500as fordulat fölött. Viszont ahogy észrevettem a hazaúton, menetközben nem kapcsol le, érezni, hogy fogja a motort egy kicsit.
Majd ráteszem diagnosztikára és nézek élő adatot, de addig is érdekelne, hogy más tapasztalt-e már ilyet ?*** Megane 2 2.0 16V *** iPhone 15 Pro - Airpods Pro 2 *** DellbookPro15,2 i5-6300U - 16GB DDR4 - UHD 520 - 500GB NVme *** Ryzen 7 5700X - 32GB DDR4 - RX6950XT - 2x2TB NVMe - 2TB HDD ***
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz rob210 #68711 üzenetére
Az 1.2 16 szelepest csak megerősíteni tudom, pályán nem a tempóval van baj, megy 130 felett is bőven, de beszélgetni nem fog az ember, az biztos. 8 szelepes sokkal halkabb, de még annyira sem megy. Kolleginának 8v van, még a 2004 előtti, nekem 2006, faceliftes 16v volt, hát, azért nem egy kategória még azon a típuson belül sem.
Ami kimaradt talán, az az, hogy baromi hosszú az ajtó, így szinte az összes lóg, plusz az elektromos ablakemelő szereti megadni magát. Nálam visszatérő gond volt a fűtéskapcsoló előtét ellenállása vagy mi, ami a klímát vezérelte. Ha volt venti fokozat, nem ment a klíma, ha nem ment a venti, akkor volt klíma. Azt kiszedni macera, de amúgy az se drága. Rohadás anno engem elkerült, hála az égnek, alul teljesen rendben volt anno.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
addikt
Fejlemény (mert az a rohadt szerelő nem volt jó ideig, csak holnap lesz)
Jobb oldali kapcsolóval felfelé működik, de más irányba egyik oldalról se.
Próbáltam kimérni a jobb oldali kapcsolót (könnyen kiszerelhető szerencsére), 6 láb, de sajnos nem tudom melyiknek kell kapcsolódnia (elvileg mind2 irányba változott a kontakt, most így fejből nem tudom melyik hogy), tudja valaki ha kapcsolom akkor minek kell történnie, már ha jól működik...
Néztem azt is hogy nincs külön biztosíték az utasoldali ablakemelőre (81C kép M biztosíték, 25 A, lehet az a hátsó ablakokra lenne, mert az manuális)A 2 oldai kapcsoló különálló egymástól? (csak azért kérdem, mert jobbról megy felfelé de balról semmi)
Remélem egyszerűbb probléma, és nem nem valami anyagilag húzósabb...
-
addikt
válasz rob210 #68715 üzenetére
Az nem a biztosíték ház? (most nézem mi az, nem az)
UI: Az utastéri biztosítékok közül kivettem az "L" biztosítékot, majd vissza, utána be kellett programozni a vezetőoldali ablakot (szakaszos működés...), az megy rendesen, de a jobb oldali ugyanazt csinálja
[ Szerkesztve ]
-
-
#89309696
törölt tag
válasz rob210 #68709 üzenetére
Nem is állok vitába, mert sose fogunk szót érteni úgysem. Te egy jó szerelő vagy, én meg egy átlag autofelhasznaló. Nagyjából semmiben nem fogunk egyet érteni.
Azért attól ne félj, hogy rádcsúszom, mert annyira nem hagyom lelakni az autót semmiképp. Meghalni nincs kedvem, de még csak kéksárga papírt írogatni se. A többi autós olyan amilyen, nem tudunk vele mit csinálni, nyitott szemmel közlekedünk. -
johnny_b
csendes tag
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani lakatost Bp-en, akinél nincs 1-2 hónap várakozási idő? Meg kéne foltozni az elülső emelési pontoknál lévő diónyi lyukakat. A kocsi nincs szétrohadva, pár éve volt lakatolva.
''Don't Think Different, Be Different.'' BeOS forever
-
#89309696
törölt tag
Még mielőtt bárki megijedne a Vezess.hu egy bulvároldal kb., úgyhogy nem kell nagy komolysággal olvasni.
-
zaskar
senior tag
Sziasztok! A képen megjelölt csövön van egy kis lyuk a bilincs alatt. Onnan vettem észre, hogy 2000-es fordulat felett gyorsításkor egy nem túl hangos, de azért észrevehető süvítő hang jelentkezik. A szerelőm szerint ez a cső (ha jól emlékszem, töltőlevegő csőnek nevezte) gyári minőségben elég drága, akár 60 ezer Ft is lehet. Utángyártottban nem szerezhető be ebből elfogadható minőségű cserealkatrész, olcsóbban? Előre is köszönöm, ha valaki megosztja tapasztalatait, esetleg ír gyártót is.
Az autó Renault Megane II, 2006-os, 106 LE-s, 1.5 dci kombi. -
Gombinyó
őstag
válasz #89309696 #68730 üzenetére
Akkor én nem vagyok átlagos, mert a 1,5 éves autóba 46ezret toltam bele. és ha megnézzük a pár éves használt autókat nagy részükben nem az évi 10k km van.
Ha jól emlékszem szalonból vették, legalább is legutóbb még a készletes autókat böngészték.#68732: Sztem ebbe itt ne menjünk bele...
[ Szerkesztve ]
-
Jaded
őstag
Nem tesztautó, használt. Az embernek nagy volt, nem tudta megszokni, visszavitte a szalonba és vett egy Cliot😃
Nagyon szokatlan az 1.5dCi után, alapjáraton semmi hangja nincs (bár az azért hallatszódik rajta hogy "nyers" motor még), 100körül azért már elég hangos. De egyébként nagyon patent, amennyire féltem tőle, annyira pozitív csalódás. Új illat belül mindent visz, sehol egy kopás, semmi. Úgy gondolom megérte🙂Köszönöm a gratulációkat srácok🙂
Renault Megane IV Limited
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz #89309696 #68730 üzenetére
Szalonból autót magánszemély, mint átlag magyar nem vesz. Az 1-5 éves autók 90 százaléka kb. céges vagy flottakezelő birtokában volt. Az, hogy magánszemély tulajdonból hirdeti a nepper már egy másik kérdés...
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Jaded
őstag
-
emre
veterán
Egy kis segítség kellene.
Tudnátok javaslatot adni hogy egy újabb szivargyújtó aljzatot hova tudnék a legkönnyebben beépíteni a műszerfal környékére. Én arra gondoltam hogy kiveszem a jelenlegi hamutartó házat és azzal egy vonalban de oldali kivezetéssel. Csak nem tudom hozzá fogok-e férni a gyári szivargyújtó kábeléhez hogy rákössek még egyet.
Mert ez így hosszútávon nem bejövős.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Mukucs
senior tag
Ma megcsinálták a fojtószelepház tisztítást, a szerelő mondta is, h hogyan.:
Kitámasztotta a gázpedált 2ezres fordulat körül és nemtudommivel kifújatta.
Ez így szabályos?
Indításnál nem esik le a fordulat, szóval valami történt igazából. Majd holnap reggel hidegen is megnézem. -
Mukucs
senior tag
Na király.. akkor többet ide se...
Istenem...
-
emre
veterán
válasz Mukucs #68745 üzenetére
(#68742) rob210
Köszi, ez hasznos infó
Nem akarok több fogyasztót, de ott a transmittert nem tudom használni. Lehet elhozom előre egy toldóval a hátsó ülésnél levőt.
Egyébként létezik ehhez usb-s rádió?[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest