- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- MIUI / HyperOS topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
k1csi
senior tag
válasz *Ropi* #20037 üzenetére
Látom még mindig nem érted, hogy attól, hogy kisebb lesz a zaj nem lesz nagyobb a dinamikatartomány mert a csúcsfényes részeket pont 1 Fé-el a kiégés felé viszed el és a szenzor meg az A/D konverter számára csak az ISO100 beállítás létezik.
A lényegében +1 Fé kompenzáció ugye kétszer annyi fényt enged a szenzorra. E-miatt az árnyékos részek jobban kiemelkednek a zajból pont 1 Fé-el. Viszont a csúcsfényes részeket pont 1 Fé-el a kiegés felé viszed el (amit nem biztos, hogy visszaszed az utólagos visszahúzás). Azaz a dinamikatartomány pont ugyanaz marad ami nem csoda, hiszen a HW pont ugyanazt tudja.
Egyébként az a ~11 Fé a legtöbb esetben tényleg bőven elég már. Pl. az mFT Pana GH2 vázam is alig tud többet ISO160/200 esetén mint az 5D és hiába vannak nemcsak szenzorban, hanem sok másban jobb mFTs vázak nem rohanok cserélni, mert számomra nem ér annyit mint amennyit elkérnek érte (és még azok sem tudják mindazt amit szeretnék a sűrű csereber meg nem túl gazdaságos).
Az 5D legnagyobb előnye a nagy szenzor nyújtotta kisebb DoF. Egyébként szenzorilag (pixel szinten) kb. annyit tud mint házon belül a 70D (leszámítva, hogy a 70D sokkal több pixeles). Akinek csak a kisebb DoF nyújtotta lehetőségek a szempont az vehet olcsón 5D-t (és a kisebb felbontás miatt az olcsóbb obik hibái sem látszanak), akinek meg elég ugyanez szenzorilag, de kell a jobb fókusz, jó liveview fókusz, kihajtható kijelző stb. az vehet 70D-t. Akinek meg kell a jobb fókusz meg a szenzor (és nem lényeg pl. a többi 70D extra) az vehet 5DmkIII-at 1DX-et stb vagyonokért.
Tin
A legtöbb szenzor + A/D konverter kombónál csak 1 Fé lépésekben (azaz 2 hatványai szerint) lehet állítani az erősítést. Az 1/3 (1/2) Fé lépcsőket SW-es kompenzációval érik el az A/D konverter utáni digitális adatokkal. A zár persze pl. normálisan megy. A nem natív módok meg persze itt is valamivel rosszab dinamikával mennek. Viszont videónál mivel nincs RAW (1x bites) szenzoradat a beállítható profilok sokkal többet számítanak.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/