- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Befutottak az első Xperia 1 VII pletykák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Yettel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ulefone Armor 26 Ultra - sokat akar a szarka
- One UI 6.1.1 hamarosan, One UI 7 még idén
- Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
Hirdetés
-
Akciófigyelő: OneSport OT05 bringát lehet nyerni
ma Két kerékpárt is sorsol a gyártó, ebből az egyik kifejezetten a Mobilarena olvasóinak szól.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Rekordokat döntöget a Gigabyte új SSD-jének terhelhetősége
ph Az új AI TOP 100E szériás tároló 2 TB-os modellje például 219 000 TBW értékkel rendelkezik.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #137936 üzenetére
Létezik vízálló zokni is.., a csizma ugyan vizes lesz kívül és belül is, de a lábad száraz marad.
Az is benne van, hogy a csizma már nem lesz "olyan" mint előtte volt, nekem sikerült így tönkre tennem a motoros csizmám, belül szétázott valami ragasztó, stb.Egy esőruha nem drága, nagyon hasznos tud lenni, ez a sok goretex, ilyen olyan membrán stb tök jó, de általában a kabát külső része még átázik, ha belül száraz is maradsz, 20 kg-al nehezebb lesz a kabát. A farmerra meg szinte kötelező ilyet rávenni !! Pót kesztyű se foglal nagy helyet..
Nem fogsz csúszkálni, ha kicsit visszaveszel a tempóból. Amikor nagy eső van, az már jó, az már lemosta az útról a port, a leggázabb, mikor rég esett és elered.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
válasz norbert1998 #137936 üzenetére
Nem lesz az úgy jó. Nagyon komoly betegségeket lehet így szerezni. Pl. Amikor órákig ázik a zacsid a hideg esővízben. Esőruha, esőkesztyű, esőcsizma!
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Xero
nagyúr
válasz norbert1998 #137954 üzenetére
Budapest XIII. Robert karoly es Lehel sarkan munkaruha szakuzlet. Na ott vegyel esoruhat fele/harmad aron.
Kiprobalva, mukodik. Csapatban 5-bol 4-en ezt hasznaljuk. 😊 -
bacus
őstag
válasz norbert1998 #137954 üzenetére
"a Strom plexije szárazon tart még esőruha nélkül is"
Amikor megállsz, akkor alábújsz?Eső és eső között azért lehetnek különbségek, én kaptam olyat itt Bp-en, hogy 5 perc alatt szarrá áztam, pedig volt rajtam esőruha is. Amikor az Árpád hídon annyi víz állt, hogy a mellettem elhaladó autó olyan fröccsöt csinált, hogy beterített.. A vízálló csizmámban állt a víz, mert felülről bejutott..
A kesztyűre húzott eső kesztyű pedig végig jó volt, amíg meg nem álltam, akkor ugyanis a kabátomról leömlő víz, mind belefolyt, mert ugye kívül volt..Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
nagyúr
válasz norbert1998 #137954 üzenetére
Más azért ha elkap egy eső, meg ha egész nap esik. Alkalomadtán megállsz, lelassulsz és akkor nem biztos hogy a plexi segíteni fog. De te tudod.
[ Szerkesztve ]
-
fodin
tag
válasz norbert1998 #137957 üzenetére
Decathlonban vettem kétrészes biciklis esőruhát, többször megáztam benne motoron, a célnak megfelel. Talán egy szellőző van a hátán, amit pár öltéssel össze kellett varrni, hogy ne tépje a szél. Ráadásul a felső része rikító sárga.
-
vlevi
nagyúr
válasz norbert1998 #137991 üzenetére
Respect.
Pedig tényleg nincs túl jó motoros idő most arrafelé .
[link] -
nagyúr
válasz norbert1998 #137993 üzenetére
abban a sutoben sem sutnek utana semmit
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #138011 üzenetére
Honnan veszed, hogy az új stromik erősebbek? Szerintem ahogy egyre jobban meg kellett felelni az euró szabványoknak, egyre gyengült.
3-4 éve egy motoros találkozón kivonult a MAMI a kamionnal, ott méregettünk motorokat, amiket kértek, az L -es stromok határozottan 60-62 LE tudtak, egy K még 65 -t.
De volt egy sokat futott (180e+ km, talán K5 v. K6), aminél az egyik henger eléggé kivolt, még az is tudott 58 LE-t.Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #138013 üzenetére
Inkabb a gyar oldalarol nezz adatokat, ez az oldal nagyon sok esetben teved, vagy fel van cserelve a kW a Le vel. Nem biztos, hogy ebben az esetben is, a lenyeg, ha adatra van szukseged, mindig a gyartotol vedd.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #138031 üzenetére
Elhiszem, nem azt mondtam, hogy biztos nem úgy csinálta, nekem is ment mindig is, gyors váltó előtt is tudtam, sőt át kellett szoknom a gyorsváltóhoz.., de azért ezt 5% használja rendszeresen abból a 20% ból aki tudja . Főleg a visszaváltogatás okoz problémát, mert fölfele jobban megy mindenkinek.
1-2 között van az üres is, ez nagyobb probléma, mint a nagy nyomaték. Még gyorsváltóval is igen határozottnak kell lenni (az én motoromon!), hogy jó legyen a váltás.
Ezt a kuplung nélküli váltogatást tényleg kevés embertől láttam, (újra)kezdőtől soha.
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Somatom
veterán
válasz norbert1998 #138041 üzenetére
Csak bele kell gondolni a mechanika lelkébe. Akkor tudsz "egészségesen" váltani, ha a váltás idejére tehermentesíted az áttételt. Tulképp ez a kuplung feladata. Ugyanezt meg rudod tenni gázelvétellel is. Én krúzolásnál szoktam használni, amikor lusta vagyok kuplungolni. Állatkodásnál sztem nem vagy jobb kuplung nélkül, mint kuplunggal. Ahhoz már kéne a gyorsváltó. De olyan, ami a terhelést is megszakítja a váltás idejére (pl. gyújtás megszakítással). Az semmiképpen sem jó, ha folyamatos terhelés közben csak a váltókart rángatod.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nagyúr
válasz norbert1998 #138041 üzenetére
Nekem simán megy visszafele az 500-assal, azzal sztem fel/le egyszerű kuplung nélkül. Más kérdés hogy lefele igazából nem kényelmes használni, vagyis nekem nem szokta kiadni olyan szituáció amikor úgy érzem lefele kuplung nélkül kéne váltsak.
-
Geresics
addikt
válasz norbert1998 #138068 üzenetére
Ha 10Ft-ról felemelsz valamit 20Ft-ra, akkor 100% az emelés. Ha 1000-ről 1020-ra, akkor csak 2%. Azért 71%, mert kis összegre raktak valamennyit.
Távol álljon tőlem, hogy bárkit védjek, de ez a része csak hisztikeltés. A többit max privátba folytatnám, mert az már politika...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
veterán
válasz norbert1998 #138068 üzenetére
Annak sok ertelme nem volt, hogy van eves, de 12 * egy havit venni sokkal olcsobb.
Everybody lies.
-
Somatom
veterán
válasz norbert1998 #138098 üzenetére
Ez nagyon király kép! Totál reklámfotó.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
3800+
őstag
válasz norbert1998 #138098 üzenetére
Nem kímélted a színtelítettség csúszkát! Bocsi, fotósként ezt nem tudtam kihagyni. Király kép!
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
Geresics
addikt
-
A Zéé
addikt
válasz norbert1998 #138104 üzenetére
kell venni egy normális Fuji fényképezőgépet, és nem kell utólag szerkesztgetni a képeket
Just a simple Lineman...
-
3800+
őstag
válasz norbert1998 #138104 üzenetére
Már az égbolt is árulkodó volt. Sajnos ilyen kék égbolt a valóságban nincs. Az eredeti kép amit csatoltál az kb színhelyes. De ez teljesen offtopik, a célnak teljesen megfelel a kép, a túra feeling átjött nekem. Aztán úgyis azzal fotózunk ami éppen kéznél van, nem World Press kiállításra készülünk általában a motorral.
[ Szerkesztve ]
MSI Z370-A PRO, XFX 6700XT, Intel i7-8700, AIO, 2x8+2x16 GB 2400Mhz
-
Geresics
addikt
válasz norbert1998 #138105 üzenetére
szép-szép, de minek szerkesztettél oda 2 felsővezetéket?
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
Xero
nagyúr
válasz norbert1998 #138105 üzenetére
Az eredeti a jobb kep, egy kalibralt 10bites panelen es kalibralt oledrol nezve.
-
Burt1793
veterán
válasz norbert1998 #138110 üzenetére
Nekem jobban tetszik az eredeti kép, valóságos.
-
bacus
őstag
válasz norbert1998 #138206 üzenetére
Mi két barátommal, azaz hárman is ilyet vettünk, egyelőre az elmúlt 1 év tapasztalatai alapján mindenki nagyon elégedett vele.
Van nagyobb is, de azokon nincs fényvisszaverő, talán már túl nagy is.Ha megveszed hozzá a táska tartó platnit, amire felerősítve 1 mp fel és leszedni a táskát, akkor ajánlom, hogy belülre azért vegyél egy 2 mm-es alu lapot. (ezt kikönnyítheted kicsit, én nem tettem).
Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30
-
Geresics
addikt
válasz norbert1998 #138283 üzenetére
Ha legközelebb találkozol vele, kérdezd már meg légyszi, hogy ha a TET útvonal mindenhol egy útvonal, és 1 országban 1 nyomvonalat jelent, akkor miért kell nekünk megint mindent jobban tudni, és minden földutat feltenni TET útvonal címszóval? A pók hálójának kevesebb szála van, mint ahány nyomvonal a magyar TET-ben szerepel...
De vigyázz, jó kedvében kérdezd ám meg, mert mikor ezt a kérdést feltettem a megfelelő FB csoportban, akkor (is) én lettem a közellenség, hogy mekkora bunkó vagyok, hogy nem tudok örülni semminek...*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
norbert1998
veterán
válasz norbert1998 #138283 üzenetére
* kéz védőt
-
Geresics
addikt
válasz norbert1998 #138285 üzenetére
De a TET lényege nem az, hogy minden városból eljuss terepen minden városba, hanem, hogy legyen egy útvonal keresztül Európán.
Persze leht azt mondani, hogy mi csináljuk meg, hogy nálunk kersztezik egymást az útvonalak, és mi leszünk a kiváltságosak, mert itt lehet menni pl. É-D és K-NY irányba is, de sajnos nem ez történik, hanem az, hogy hobbit csinálnak abból, hogy két város(!) között már van 2 nyomvonal, nosza, keressünk még egyet!
Amúgy a TET fundamentuma pont az volt, hogy egész Európán keresztül 1 nyomvonal legyen, de az legyen mindig naprakész, ne legyen lezárva, ne vigyen keresztül ott, ahol tilos motorozni, ne menjen át magánterületen, stb...
És bizony, ha megnézed, sok országban több száz km-t kell motorozni csak azért, hogy odajuss:
De mi olyan kényelmesek vagyun, hogy ha nem a kertkapuból nyílik a nyomvonal, akkor az komoly probléma...
Ehhez képest a Magyar hivatalos térkép jelenleg így néz ki:
A fejlesztés alatt álló GPX pedig még ezeken túl is egy rakás útvonalat tartalmaz. Azt hiszem látszik a különbség a két kép között...Ne is haragudj, de ez nem TET útvonal.
[ Szerkesztve ]
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
dellfanboy
őstag
válasz norbert1998 #138285 üzenetére
Nem kell 200 km-t motorozni csak azért, hogy egy jó, kipróbált útvonalra felkerülj
huzd már fel nekem a kertbe laguna seca-t kipróbálnám azt a híres dugohuzot, fnak sincs kedve átrepülni a fél világat, nah meg igy mehetnek saját mocival iseladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Geresics
addikt
válasz norbert1998 #138289 üzenetére
Azt hiszem felháborodva Te vagy valamiért, pedig itt senki nem támadt rág. Valószínűleg rossz hangsúllyal olvastad a kommenteket.
A TET pedig olyan, mint idehaza a "Kék túra". Egy útvonal körbe az országban.
Ezen kívül avn még 1000 túraútvonal, de azok nem a kék részei, hanem mások. Mindenki örül a sok lehetőségnek, de nem hívjuk őket kék túrista útvonalnak, mert nem azok.Ha valaki kitalálja, hogy legyen 1(!) útvonal, ami európát átszeli, és ezzel minden ország tagjai tisztában vannak, de jövünk mi, és mi megcsináljuk a komplett túristatérképet, és azt nevezzük kék túrának, akkor szerintem igenis mi ülünk fordítva a lovon.
Ha a TET honlapját megnézed, az nem csak egy GPX térkép! Minden országhoz tartozik egy leírás is, ajánlásokkal, paraméterekkel, figyelmeztetésekkel, érdekességekkel. A Magyar TET-nél hogy írod oda, hogy milyen hosszú? Hogy írod oda, hogy hol lépsz be, és hol lépsz ki az országból?
A TET egyszerűen nem erre lett kitalálva. Lehet játszani a durcás óvodást (nem Rád gondolok, hanem a készítőkre), de attól még ez így lesz!
Egyszerűen ezt a platformot használják, hogy a saját igéjüket terjesszék. Nekem ez nem tetszik. Lehet az a baj, hogy én már akkor tisztában voltam a TET fogalmával, amikor a nyugdíjas terepezőknél még internet sem volt. És nem, nem vagyok féltékeny, hogy ők megcsinálták, mert én soha neki sem tudtam (akartam?) volna állni ennek.Szóval hálás vagyok azért, hogy van magyar TET, de attól még had engedjem meg magamnak, hogy ne tetszen az, hogy megerőszakolják az eredeti szellemét az egésznek. Ennek egy útvonalnak kellene lennie, és ha többet akarnak, akkor nevezzék el THUT-nak! Vagy legyen tényleg egy É-D+K-NY útvonal, hogy megmutassuk, mi mások vagyunk! De ez...
*MOTOROS CSATORNA* youtube.com/MotorosVandor
-
goofy85
kezdő
válasz norbert1998 #138291 üzenetére
Érdemes lenne megnézni a turistautak.hu oldalt. Ott hobbisták egy alaptérképre elkezdték felrajzolgatni a létező túraútvonalakat és lett belőle egy térkép, amit le lehet tölteni és követni a nyomvonalakat. Ilyet, vagy velük együttműködve lehetne motoros nyomvonalakat is felvinni.
Persze mellékszál, hogy itt is volt egy szakadás és lenyúlás az adatbázis kapcsán, amolyan jó magyarosan... -
veterán
válasz norbert1998 #138295 üzenetére
Na ezt már inkább reálisnak tartom, hamarosan kiderül 😃
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.lovemap.lovemapandroid
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #138379 üzenetére
Jo, en ezt most ugy ertekelem, hogy tul koran volt, csak a vastag betus reszt futottad at, es azonnal reagaltal.
ha meg azt sem tudod, milyen api besorolasut raktal a motorodba, akkor hogy vontad le a kovetkeztetest, hogy jo az ar/ertek aranya? Egy markanak.
Emelle egy markanak en bloc megnezted, hogy a piacon a hasonlo api besorolasu olajokhoz kepest mennyivel olcsobb/dragabbak a termekei?
megneztel teszteket, hogy hogyan teljesitenek az olajok ugyanazert a penzert, vagy ezt a kijelentest most hogy kepzeljem el?[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #138383 üzenetére
Persze, hogy teljes tevedesben vagyok, ez egyertelmu.
Szoval tegyuk fel, te ennyire raalltal az olajtemara, hogy tulajdonkepp akkor atnezted az elf egesz kinalatat, majd osszevetetted a piacon levo osszes olajjal, majd nem emlekszel, hogy ennyi melo utan, vegulis mit raktal a motorba?
Jolvan lapozzunk.A mondandom lenyege, amit korabban ugyan elolvastal, de akkor leirom mashogy:
ne csak markakat soroljatok, hanem a markanak a konkret tipusat is, es viszkozitasi osztalyat is, amivel birtokunkba kerul az az informacio, hogy milyen besorolasu volt az olaj. Es tulajdonkepp ez a legfontosabb. Nem a marka.
Lehet egy marka akarmilyen jo ar/ertek aranyu, ha az alsopolcos szar olajat veszed meg belole. Az az olaj egy olcso olaj lesz. Nem a marka szamit, hanem annak az olajnak a konkret specifikacioja. Mindegy mibe van csomagolva.Ha nincsenek smile-ik, az mar rage kommentnek szamit?
mert most nem szarakodnek hogy utolag kitegyem, kepzeld oda.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #138385 üzenetére
Persze, hogy masik vegen vagyok (???) Ha leirod, hogy, tiszta minden, egyetertesz, majd a vegere ugyanazt a hulyeseget irod le, amibol a vita kiindult.
[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
bardi
aktív tag
válasz norbert1998 #138392 üzenetére
Persze, ez is igaz.
Most ilyen 240 kiló a motor, amin tanulok, majd ha mentem eleget forgalomban vele, meg országúton, tudni fogom, hogy jó lesz e, vagy könnyebbet kell nézzek. VFR750 tetszik nagyon a motorja miatt, meg inkább valami 4 hengerest vennék 2 helyett, bár csak két motorral mentem, de oktató, meg utánaolvasás alapján a 4 hengeres kevésbé vadul reagál a gázra, meg a motorfék is gyengébb. Persze csak megszokás kérdése ez is.'92 Honda VFR 750
-
BurgBurg
tag
válasz norbert1998 #138410 üzenetére
Passz, nem tudom! Tanacstalan vagyok.
-
Somatom
veterán
válasz norbert1998 #138435 üzenetére
Mármint a rendőrök? Vagy, hogyan máshogy kell elképzelni egy körforgalom biztosítását? Csak nem elzárással feltartóztatva a többi forgalmat? Pfujjj!!! Felháborító az ilyen önkényeskedés.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
válasz norbert1998 #138443 üzenetére
Így van. Nem kell ezt úgy felfújni, hogy "önkényeskedés". A közlekedés többi résztvevője is látja, hogy mi a szitu. Előtte keresztben egy motoros, a többi meg áthalad. Nem olyan nehéz rájönni, hogy miért áll előtte az a motoros. Elmennek, ennyi, mindenki halad tovább.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #138485 üzenetére
A csapszeg eltolasaval, azaz dezaxialassal csokkentik azt az erot, de ez eleg rovid loketu motor, akkorat nem billen.
A 2t nel a dugattyupalasttal zarnod kellene a henger reseit, ott marcsak amiatt sem lehet ilyen dugattyuszoknyat kialakitani. De inkabb abba a rengeteg resbe belebillenne a dugattyu.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #138488 üzenetére
Pontosan. Itt mar nincs jovanazugy megoldas, pl huvelyezes, stb, mert lassan minden koppon van. Persze meg mindig nem annyira, mint 200 loeronel. Viszont a kiegyenlitotengely a fotengellyel ellentetes iranyban forog, tehat az nem adodik hozza.
Kethengeres ezrest es negyhengeres ezrest hasonlithattam mar ossze, oszinten dobalasnal nem ereztem kulonbseget, pedig mindenhol azt olvastam, hogy a v2 keskeny, kisebb fotengelye miatt sokkal jobb. Hat a sornegynel is valahogy megoldjak ezek szerint.A szenszallal mar a 90 es evek ota kiserleteznek a motoroknal. Nem jo. Nem a gyartas miatt. Az acel sem jo. A legjobb az aluminium vaz anyagnak, mert az rugalmas elegge es a csillapito tulajdonsaga a legkedvezobb. Nem csupan merevnek kell lennie.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
Topiccsendőr
addikt
válasz norbert1998 #138542 üzenetére
Az sv650 fent mar nem megy. Plane egy sor4 hez kepest. Viszont sor4 hez kepest lent nagyon eros.
Nem menekülsz a csendőrség elől.
-
palfitom
félisten
válasz norbert1998 #138570 üzenetére
Tudsz linket adni hozzá?
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
palfitom
félisten
válasz norbert1998 #138576 üzenetére
Köszi!
Life is too short to drive boring cars. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Szakmai kérdésekkel NE PRIVÁTBAN keress, annak a fórumon a helye! Köszönöm!
-
#14787072
törölt tag
válasz norbert1998 #138591 üzenetére
csongi: igen, egyetértek, sor2 megy most bele mindenbe, a V2 már a múlt (kivéve HD).
norbert 1998:
Nekem az jutott eszembe, hogy olyan, mint amit összetörtek és így sikerült összetákolni.
Volt V-Stromom, tudom, hogy soha nem volt szép, de szerintem ez most tré lett kinézetre....
-
dellfanboy
őstag
válasz norbert1998 #138879 üzenetére
a fotón nem látod a harmadikat? a végét
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
JoinR
senior tag
válasz norbert1998 #138881 üzenetére
Attól függ, melyik év, de sor4, V4, square-4. Elég extrém. A későbbiek már mind V4-esek, így a Biaggi-é is.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!