Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • norbert1998

    veterán

    válasz csongi #142438 üzenetére

    Igen igen, 20 Nm a tengely meghúzása, ezt követi a bal oldali anya 100 Nm-rel, majd a jobb oldali kontraanya 90 Nm-rel.

    Így összerakva lóg 0,9 mm-t. Viszont akkor is lóg, amikor laza. Tehát ha csak nem nyúltak meg mágikusan a perselyek vagy távtartók a lengőkarban, akkor a vázat nyomatták szét szerintem, alapesetben ekkora lógás nem kéne, hogy legyen. Holnap majd átnyálazom a több száz oldalas, nem kereshető pdf service manualt.

    Meglazitott tengely eseten, ha szet van nyomva a vaz, nem lesz hezag.
    Ezt viszont nem értem. Ha a tengely laza., akkor megy össze a váz, ha a tengelyt erősen behajtom, akkor feszíti szétfele a vázat.

    0.9mm egyenesfutast kozuton nem veszel eszre, nem fog befolyasolni.
    Én is ebben bízom. Szerintem msot is csak annyi történik, hogy kanyar közben kottyan arrébb 0,9 mm-t a lengőkar és azt azért érezni.

    A radiális és egytengelyűségre utaló lógást a csapágycsere megoldja szerintem, az amúgy sem volt jelentős, de a csapágyak csúnyák voltak.

    További érdekesség: A tengelyen kotyog a persely, amely a belső kosara a tűgörgős csapágynak, elég jelentősen. Ha össze van feszítve, mint állat, ez nyilván nem mozog, de 20 Nm-rel szerintem még akár ez is tud kopogást előidézni. És biztos, hogy egyik sincs megkopva ilyen értelemben :DDD

    Aaah :W

    micsurin:
    Rosszul fogalmaztam. A belső száron lévő perselyre és a külső csőre gondoltam, ugye azok csúsznak egymáson, és az a reményem, hogy csak a persely szar, a külső cső nem.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák