Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sityupityu

    Topikgazda

    válasz p5quser #87777 üzenetére

    "Átfutottam gyorsan ezeket a vizsgakövetelményeket, de a szemrevételezés elég tág fogalom. Gyanítom, nagyrobogó vizsgáztatásánál sem borítják szét azt, csak benéznek a vizsgálónyílásokon."

    Kb az égvilágon semmit sem foglalkoznak az ilyen dolgokkal. A gyorsaságitól a nagyrobogóig (choppert leszámítva) szinte mindennel voltam már műszakin, a motoroknál a műszaki vizsga nem arról szól, hogy a korrózió vagy az anyagfáradás nyomait keressék. Egyrészt amit te is írtál, hogy nincs is rálátásuk ezekre a helyekre, meg úgy általában nem is ezekre a dolgokra vannak ráállva egy motor műszaki vizsgáztatása alatt. Hiszen egy nagymotor normál esetben télen fedett helyen pihen (most hagyjuk azokat a nagyvárosi robogókat amikkel egész évben melóznak vagy pizza futárkodnak), sokkal kevesebbet van kitéve az időjárási viszontagságoknak mint egy autó.
    Nem tudom, hogy papírforma szerint mi az előírás amit meg kell nézniük, csak azt írom le amit én tapasztaltam. Szemrevételezik nagyjából a motort, hogy rendben van-e minden (általában hogy néz ki a motor, gumik állapota, nincs a telóknál olajfolyás stb). Vannak szigorúbb helyek ahol nézik, hogy gyáriak-e a tükrök, illetve a fék és kuplungkarok. De akár idetartozik még a kormány is. Tükrüknél ha van benne E jel akkor elfogadják, az ali-s mindenféle színezetű karoknál sok lehetőség nincs, műszaki előtt vissza kell cserélni. De valahol (a legtöbb helyen szerintem) ezekkel általában nem foglalkoznak.
    Ami fontos az a világítás, index, féklámpa stb...itt mindennek jónak kell lenni. A különféle ledes izzók és egyéb kiegészítő lámpák (nagymotoroknál eléggé gyakoriak a pluszban felszerelt szúrófények és egyebek) eléggé kényes téma. Én azt vettem észre, hogy ha ismerős helyen is vagy akkor is szólnak, hogy műszaki előtt ezeket vedd le, illetve az izzók legyenek gyáriak. Az utóbbi 1,5-2 évben ami még szigorodott az a fékek állapotának ellenőrzése. Természetesen eddig is nézték, de most még kisebb a tűréshatár. Mindenféle hullámos tárcsával stb esély nincs műszakira, senki sem fogja bevállalni.
    Ezután jön a váz és motorszám, ezeknek fényképezhető állapotban kell lenniük minden esetben. És akkor jön az agyrém ami a két éve bevezetett szigorítás része, hogy a kipufogódob E jeléről mindenképp fényképet kell csinálniuk. A probléma az, hogy sok motornak a gyári dobjának is a belső, a kerék felé eső részén vannak ezek a számok. Tavaly is amikor vittem egy motort ugyanez volt, volt ott olyan káromkodás mint annak a rendje... :DD Nem a motorra haragudtak, hanem hogy ezt is fényképezniük kell már hiába gyári a dob. Több típusnál is belül van ez a szám. Meg hát vannak olyanok, hogy ha jól fényképezhető helyen is van a szám, a motor korából adódóan eleve nem lehet normális képet készíteni, mert már félig-meddig el vannak mosódva a régi gyári dobon. Az említett motorról amit vittem sem tudtak értékelhető képet csinálni a hozzáférés miatt, mondták is hogy le sz@rják ott ahol van, jó lesz a homályos kép amin kb nem látszódik semmi sem.... :D
    Ha nem gyári a dob, de E jeles és van benne db killer, akkor általában egyik helyen sem gond. Ha a dobnak van papírja is, akkor sokszor még forgalmiba is bevezetésre kerülhet, hogy azzal a dobbal volt vizsgán a motor.
    De ezek a dolgok mind-mind hely és vizsgabiztostól függnek sok esetben. Két éve volt olyan eset, hogy az egyik haveromnak vágott slick gumi volt a motorján. Nem sok kedve volt hozzá, hogy a műszaki miatt átgumizza motorját majd vissza (kölcsönkerekekre sem nagyon volt lehetőség), így bepróbálkozott két helyen is. Az egyik helyen kapásból elküldték ami valljuk be teljesen rendben is van. Viszont a másodikon már azt mondták, hogy semmi akadálya, de sportdobot cserélje vissza a gyárira. Hozzáteszem, hogy nem kínai dob volt, volt E jel, db killer meg papír is, de azt mondták, hogy ha megvan a gyári, akkor inkább azzal. Egy gsxr 750 a gyári csővel és vágott slick gumival lett levizsgáztatva!!! Teljesen életszerű :DDD :N

    Tehát a lényeg, hogy én még nem láttam olyat a motor korától függetlenül, hogy egy kívülről teljesen normális állapotban lévő motoron anyagfáradást, korróziót vagy bármi hasonlót kerestek volna. Ettől függetlenül lehet hogy létezik, de én még nem találkoztam ilyennel.

    --albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

Új hozzászólás Aktív témák