- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android szakmai topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Instagram közösségi fényképezés
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomics
addikt
Hali!
Lecseréltem a gyári izzókat Osram Nightbreaker Laser-re (H4). Élettartamban mennyivel számolhatok? Hihető a hirdetett 400 óra?
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
veterán
válasz barnam_ #87401 üzenetére
Igen.
Viszont a 110 ezres autóból kb. 250 ezres autó lesz mire rendszám kerül rá (illeték, benzin probléma). A rozsdáról nem beszélve. Hülyeség.Holnap délelőtt apámnak autót nézünk, most ugyan kevésbé lelkes. Illetve egy bp-i ismerősöm részére megkukkolok egy öreg Maseratit.
A Subarura nem igazán jut idő. Vegyek inkább egy új telefont? Vagy cseréljem ki a tavaly elrepedt kijelzőjét a mostaninak? Attól megnyugszom?[ Szerkesztve ]
-
#03969024
törölt tag
Basszus, hihetetlen tanácsokat adtok! Üzemanyagszűrőt soha nem töltünk fel kannából! Magasnyomásún nem nyitogatjuk a csöveket! Egyrészt komoly sérülést okozhat a nagynyomású gázolaj, másrészt a csövet (elméletileg) minden megbontás után cserélni kell. Jól feltöltött akku, kellően légtelenített alacsony nyomású rész, s ha nem indul, akkor hidegindító, esetleg féktisztító.
-
veterán
A délelőtt termése, apámnak néztünk autókat:
- i20: nem volt elérhető az értékesítő, passz, hogy mennyire tetszett neki, a Ford értékesítő segített, 3,4 m,- Ford Ecosport: könnyű beszállni, dili, hogy oldalra nyílik a csomagtartó és hatalmas, (3,6 m), "pöttyet" gagyi,
- Yaris: a zegi Toyotában nem akarnak autót eladni,
- Jazz: tetszett neki, tényleg praktikus és tágas, made in Japan, 4,1 m, finom gép,
- Baleno: nem rossz, de lebeszéltem ("telepi"), Vitara apámnak nagy lenne, nem fér be kényelmesen a kapun,
- Ignis GL+: nagyon vidám, apámnak nagyon tetszett, szvsz az ülés olcsó kialakítású, grafit metalban 3,4 m (16" antracit alu, "tablet" tolatókamera, ülésfűtés, tetősín, stb., metál).
Magamnak az i20-at venném, utána Jazz, majd Ignis. Az Ignis picurka, viszont stílusban a legjobb. A Jazz finom gép, nekem buszos. Az i20 egész komoly autó.
A következő körben anyám véleményezi és tesztvezetés.
Véleményetek?
A youngtimer Maserati honlapra maradt, akárcsak a hangover.
[ Szerkesztve ]
-
havri1
félisten
Hali!
Nem találtam akkumulátoros topicot.
Egyelőre nincs baj az akkuval, de jön a hideg, fene tudja. 6 éves, gyári.Viszont nekem csak ilyen töltőm van.
Ezzel lehet tölteni? Ha igen, hány amperral küldjem?
Ha nem jó, milyen töltőt ajánlotok hozzá? A Lidl-s pici, de automata töltő jó az AGM-eshez?
Köszi![ Szerkesztve ]
havri
-
havri1
félisten
válasz havri1 #87414 üzenetére
Bosch C3 Akkumulátor töltő 6V/12V 3,8 Amp Ezzel szemezek, de elég picinek tűnik..vékony kábelekkel, nem valami biztató.
[ Szerkesztve ]
havri
-
rbalint88
addikt
-
barnam_
nagyúr
válasz #03969024 #87408 üzenetére
Speciel a Merci üzemanyagszűrőjén rajta is van a piktogram, hogy fel kell tölteni üzemanyaggal
Feltöltöttem dízel tisztító adalékkal + a maradékot gázolajjal, s egy pöccintésre beindult, nem kellett köszörülni.A magasnyomású csövekről nem nyilatkozom, mert az enyémben nincs olyan.
Megjegyzem hideg van már az olajcseréhez, ha az ember nem tudja garázsban csinálni...
-
Reaper
őstag
válasz Mágus2 #87392 üzenetére
És a helyes megoldás az öné A leírást követve, pár köhintés után, de csak felsírt újra a dízel kellemes traktoros hangja. Egy ideig kereste önmagát volt füstje is, de utána helyreállt a rend. Most már csak a CE ég, arra jön majd egy ember kiolvassa mi a baja, és remélhetőleg ennyi volt a gond.
Köszi, mégegyszerszerk.: mondjuk az azért érdekelne, hogy miért állt le alattam a pályán, és hogy ezt hogyan lehetne elkerülni a jövőben.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Reaper #87424 üzenetére
A gázolajszűrő ha eltömődik, akkor leáll. Amint megbontják fellevegősödik a rendszer, és nem indul be. Ha nem a szűrő volt a gond, akkor tankban a pumpa vagy valahol tömítetlenség az üzemanyag rendszerben. Ha tippelnem kellene, akkor alacsony rail nyomásra fog panaszkodni. Nem kapott anyagot.
Gázolajszűrő csere után diaggal szokták járatni a tápszivattyút, amíg kinyomja a levegőt a tankba. Ilyenkor csak az alacsony nyomású részben van levegő. Ha ilyenkor beindítanád üres szűrővel, beindul és leáll. Amint a magasnyomású részhez levegő kerül, az általam említett módszerrel légteleníteni kell. Másképp nem indul be. Neked akkor kapott levegőt, mikor leállt pályán. Szerintem üzemanyag hiány miatt állt le.
[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
válasz Mágus2 #87425 üzenetére
Hmm, sanszos, hogy akkor az lehetett, hogy amikor legutóbb eltömődött a tankszűrő, akkor mivel a régi nem zárt rendesen, ki lett cserélve, ekkor viszont nem cseréltek elöl szűrőt és onnan mehetett be valami. A tankban csak a szűrő van, ha van ebben pumpa, akkor az elöl van. Szeretném remélni, hogy mostantól nem fog leállni alattam, mert elég kellemetlen szokás
szerk.: Kicsit érthetőbb így, de azt még mindig nem értem, valószínűleg nem nagyon fog kiderülni, hogy akkor miként kaphatott levegőt a rendszer menet közben, a tank tele volt szinte, Mátrafüredről indulva, az M3on Pest felé a Hatvani lehajtót elhagyva állt le tempomatozás közben, minden előjel nélkül, ez kb. fél óra járatás.
Azért most megint el fog tartani egy darabig, mire megint megbízok benne.[ Szerkesztve ]
-
mdani01
aktív tag
Vilinek egy 330CI
iPhone 15
-
brumi1024
veterán
A változatosság kedvéért ma is megjártam Dobogókőt (most egy jót sétálni csak), a parkolót letakarították, így ott mókázni nem lehet, de ha valaki havas úton próbálgatná a gumi és a saját képességeit erre még van lehetőség. A táj viszont ilyen napsütésben gyönyörű, egy séta/gulyásleves simán ajánlott.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #87413 üzenetére
Az ára miatt i20 bár nekem a Jazz mindenben jobben bejön de ekkora felárat szvsz nem ér.
mod:
Reaper: Örülök, hogy megoldódott. Reméljük nem kell hozzányúlni komolyabban. Ha mégis van ismerős aki ilyennel foglalkozik.
Aggregátor: Én mondtam.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
szombatitomi
senior tag
Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni. Van egy 2012-es 1.2-es benzines Fiat Pandám (még a régi kasznis, de már az új 169A4000 motorral) szerelt változat. Mindig Selénia Pure Energy 5W-40-es olaj volt benne, Fiat 9.55535-S2 és ACEA C3 minősítéssel. Amit most rakott bele a szerelőm, az Selénia Wide Range 5W-40-es, és ez Fiat 9.55535-N2 és ACEA B3/B4 minősítésű. Elkezdtem utánaolvasgatni, de nem értek hozzá, így tőletek kérnék segítséget. Jó ez az olaj nekem? Vagy vegyek C3-as Pure Energyt? Az autó könyvében is C3 és 9.55535-S2 van megadva.
Köszönöm szépen előre is!
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szombatitomi #87436 üzenetére
A3/B3 tökéletesen jó neked nem kell emiatt lecserélned (mert tudja ez is a Fiat 9.55535-S2 szabványt), a C3-as olaj inkább DPF-es dízelekbe való - közepes hamu tartalmú ahol inkább a kenésbiztosság a lényeges.
Van motorolaj topik oda is benézhetsz.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
szombatitomi
senior tag
Akkor ez az N2 úgymond "visszafelé kompatibilis" az S2-vel? Kicsit most megnyugodtam. Az olajhaz.hu-n is néztem, ott dízeleshez van írva a B3, B4, az EURO IV-eshez pedig a C3, az én motorom pedig EURO 5-ös, katalizátorral. Beírom a motorolaj topikba is több szem többet lát alapon. Köszönöm szépen!
Szerk: Még annyi, hogy a selenia.com-on dízelekhez ajánlják ezt ami most benne van, és a minősítések között nem látom az S2-t.
[ Szerkesztve ]
-
-
szombatitomi
senior tag
válasz szombatitomi #87439 üzenetére
Még azt felejtettem ki, hogy ez nem az általad említett A3/B3, hanem B3/B4 minősítésű.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz pit stop #87440 üzenetére
Kia nincs Zegen, most nem volt időnk Keszthelyre elutazni, délben minden bezár.
A Hyundai és a Ford egy cég, egy házban; a fordos értékesítő átjött segíteni, a hunyadis tesztkörön volt. Normális arcok. A Suzuki is ez a cég, ott is kulturált az értékesítő.
A Toyotánál bactak ránk, nem mondták, hogy jönnünk vissza 30 perc múlva, de még köszönés se volt. -
Jaffa75
őstag
A csalódízel otthagyott ma (vagyis nem, mert kiderült, hogy tavaly augusztusban megcsinálták a szoftvercserét rajta )... Leparkoltam a Szent István parknál, majd a fejegységgel kínlódtam vagy 35 percet, mert nem vette át a telóról a hangot.
Gondoltam indulok, de ezzel egyedül maradtam, mert az akksiből elfogyott a kraft, alig nyekkentette meg az önindítót. Assistance-ot hívtam, hozta a csóka a mobil bikát, egy kis delej és már indult is...Este feltettem a töltőre, de ezzel nem lesz vége, mert szinte csak az M0-én megyek vele, néha városban - ha így beadta a kulcsot, ott akkor akksicsere várható! Milyet ajánlotok bele? (a srác felajánlotta a cserét, de ismerve a márkaszervíz árakat (első fékbetétek 60k ) inkább nem kértem a helyszínen)
[ Szerkesztve ]
-
-
Jaffa75
őstag
válasz Mágus2 #87447 üzenetére
Köszönöm a tippet... talán 65-ös van benne most? A 77-es épp 25% pluszt jelentene, azért az combos, amikor a legnagyobb terhelés során beszélünk egy hidegindításnál (meg komoly áramfelvételről)...
Bozont: szép-szép, de kedden volt az enyém szervizben... Az egyetlen szerencse, hogy a Go! Assistance már az első héten behozta így az árát!
-
szombatitomi
senior tag
válasz szombatitomi #87436 üzenetére
Megint itt vagyok, kezd megölni az ideg. Vezérlés csere is volt az autón, és fura hangokat hallok alapjáraton, és amikor ejti a fordulatszámot, "huhog". Nem tudom jobban leírni, rákerestem a problémára, és találtam egy videót. Ugyanez van nálam is. A különbség annyi, hogy nekem a csere előtt teljesen csendes volt, most meg huhog. Contitech szett.
Lehet, hogy túlaggódom, de imádom az autót, új kora óta nálam van és soha nem volt semmi baja.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest