- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- OnePlus 7T - távolról pont tökéletes
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Redmi Note 8 Pro - Redmi, a profi
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MC Pite
veterán
Merga villanysuvok: [link]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
bandus
veterán
válasz radi8tor #273846 üzenetére
de Handrás egy kretén. én is tudok neked videót mutatni, amikor kilométeres sorá állt a benzinkút előtt, vagy egyszerűen nem volt benzin, vagy csak éppen 20 litert tankolhattál. olyat még nem láttam, hogy csak 20 kWh-t tölthettél
láttam tegnap egy linkedin postot, 3 nap európában, 2100 km egy MY-vel. a csóka kiemelte, hogy egyébként főleg ionity töltőket használt, mert az esett útba neki. ez megint egy plusz pont szerintem, hogy tudod a nagy riválisok infrastruktúráját is használni (én ebben nem voltam biztos).
"gyártókat nem érdekli" --> ezért fejleszti ezerrel a töltőhálózatát a tesla és a hyundai is? és teszi egyébként a vw is, csak ők talán más üzemeltetési koncepcióval: [link]
nem akarok villanyautóbuzinak tűnni, csak mert használtam egyet három napig tökre értem a kényelmi érveket, de objektívan nézve egyre kevésbé állják meg ezek a helyüket. a szubjektivitás meg nyilván mindig megmarad, hogy valakinek az x5 jobban tetszik kívül-belül mint a MX.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dare2Live #273843 üzenetére
Igen már ahol van de ha nincs akkor sem egy nagy etwas kiépíteni. De nálunk sincs minden lakónak garázshelye. A régebbi 4-10-15 emeletes panelekről nem is beszélve... De nem megoldhatatlan, Kanadában az elektromos motormelegítőknek is kiépítették a dugaljakat az utcai parkolóknál is.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #273844 üzenetére
És sokan még a 1,4-es G Astrával is úgy mennek mint az őrült. Mi lenne ha azok 330D-ben ülnének? Valószínűleg már az árokban lennének. De igen ha mindnki kap egy villanyost a popója alá ami 6s körül gyorsul. Romlani fog a baleseti stat az tuti.
Mondjuk a tarcsi nélküli Bubival engem sem csábít semmi a gyorsulgatásra meg felelőtlen előzgetésre.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
kisza25
félisten
válasz bandus #273847 üzenetére
De mivel leszünk előrébb a villannyal, ha a gyártáskor annyi+széndioxid keletkezik, hogy 150 ekm mire visszahozza, ha megújulóból állítják elő az áramot és akkor az új töltőhálózat kiépítésének széndioxid kibocsátása, az új akksigyárak építésének CO2 kibocsátása. A 2x es ár megtermelésének kibocsátása...
[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
nagyúr
válasz radi8tor #273846 üzenetére
Asszem' 8 töltőhely volt, 15-en álltak sorba. Szerinte 1,5 órás sor lehetett az.
Ez a legnagyobb bajom az e-autózással.
Ha majd fejlődik az akku/töltés technológia arra a szintre, hogy tényleg megérje erre váltani (és talán esetlegesen elérhető proli-áron lehetőség lesz hozzájutni), na akkor majd arra gyűjtögetünk.[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
bandus
veterán
válasz kisza25 #273857 üzenetére
értem. és ennek a kijelentésnek mi a hozzáadott értéke a beszélgetéshet?
te nem tetted, más meg beállt, ezért lett sor. te nem állnál sorban a superchargernér sem, más meg igen. ezért van ott is sor.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Dare2Live #273848 üzenetére
Gátolja a tejedést az infrastruki hiánya. Haver egy nagy cégnél melózik lecserélték volna a teljes flottát elektromosra. Elmentek az elektromos művekhez, hogy akkor építsék ki hozzá a töltőket. Közölték, hogy nincs se pénzük, se emberük, se anyaguk hozzá. Így maradtak a gázolajosak...
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
-
nagyúr
Rokon rokona londoni buszsofőr.
Az ottani "volán" nem tudja tölteni a buszokat, akkora a terhelés.
Van, hogy "halomban áll" a nem feltöltött e-busz, és ekkorbizony olajszármazékú üzemanyaggal feltöltött buszt kell kiküldeni, vagy marad a késés...B.C. Rich Warlock Platinum series eladó 105kHUF
-
norbert1998
nagyúr
válasz kisza25 #273834 üzenetére
Alapvető probléma az emberek fejében, hogy azt képzelik, egyik napról a másikra 2 millió autó fog 150 kW-tal tölteni otthon. Még szerence, hogy ez nem így fog történni
Az otthoni töltés jellemzően 2-3 kW, mint egy klíma vagy elektromos sütő/főzőlap. Azért azt meg mégis elbírja a hálózat, nem? Manapság már nem nagyon vesz senki gázos sütőt, de talán már főzőlapot sem. Én most építem át a lakást úgy, hogy bírja a belső hálózat a 11,4 kW-os sütő és főző berendezésemet, mosogatógéppel, mosógéppel. Mikor beköltöztem, akkor is az első dolgom volt venni egy hordozható indukciós lapot, és soha többet nem begyújtan ia gázrózsát. Onnan csak néhány véletlen esemény kapcsán jött az, hogy akkor zsír új konyha, festés, vésés, kábelcsere a falakbna.
És annakidején a klímák megjelenésekor is volt cirkusz, hogy jaj nem bírja el a hálózat. Mégis elbírja, mert nem egyik napról a másikra vett mindenki. Nekem még most sincs, de tervben van.Illetve visszavetítenék arra, hogy a hidrogén előállítása, kezelése az elektromos autó töltésével járó elektromos áramigény kétszeresét kéri, nayg vonalakban.
-
bandus
veterán
válasz kisza25 #273856 üzenetére
ezek nekem nem érvek, amit felsorolsz, sorry, főleg, hogy semmivle nincs alátámasztva. a belsőégésű autók gyártásánál nem keletkezik szén-dioxid? a bmw gyár karbonkibocsátás nélkül épül debrecenben?
és mi van, ha 150e km mire visszahozza, amikor egyébként elmegy 300k vagy 400k km-t is, miközben nincs turbóprobléma, féltengelycsere, oljafolyás, stb.
van kismillió tanulmány erről, csak egy példa 200k km-re vetítve: [link]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
nagyúr
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #273864 üzenetére
Simán, amúgyis általában a vétlen fél szívja meg jobban.
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
válasz norbert1998 #273798 üzenetére
Nem is az elektromos autóval van a baj, hanem az akukkal, hihetetlen mennyiségű veszélyes hulladákkal. Nem értem efölött miért hunynak annyian szemet, és miért hisszük hogy ez is elszublimál. Nincs még bevett megoldás az akkuk leadására, újrahasznosítására/megsemmisítésére.
Halkan jegyzem meg, hogy átlagos esetben (átlag kompakt, korábbi benyáshoz viszonyítva) fél tonnát cipelünk pluszban. Nem tragédia, de ennek is nagyon sok vonzata van, mind kopás, mind por, mind biztonság, úthálózat, parkolóházak, szállítmányozás, stb stb szempontjából.
Hogy az áramot hogy tudjuk az autóba lapátolni/előállítani, az inkább a kérdés.Az akkuval vértezünk fel minden járművet, és töltjük mikor tudjuk (buszoknál, főleg fűtéssel kombinálva messze nem elég a dízelüzem állománya; főleg hogy a mostani elektromos buszok több/károsabb gázt bocsájtanak ki télen, mint a dízel buszok) az egyelőre nem tűnik hosszútávon fenntarthatónak.
És az akkugyártás környezet és emberterhelő hatásába ne is kezdjünk inkább bele, mikor mentem interjúzni a komáromi gyárba, kicsit utánajártam; nem lettem túl boldog. Maradjunk annyiban lesz amikor a víz fontosabb lesz mint most, és nincs túl távol az a jövő sem.
Nem tudom mi a jó megoldás, de én a hibridek, növények elégetésével belsőégésűek (amik akár generátort hajtanak), és sok egyéb megoldással is látok még lehetőséget ami működhet/egyes esetekben csak az működhet (teherszállítmányozás, szárazföldön vagy vízen, levegőben).
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
kisza25
félisten
válasz bandus #273867 üzenetére
300k-400k km alatt hányszor kell lecserélni az akkupakkot? Van rá példa elég sok.
Na mindegy fölöslegesen nem vitatkozok, te amúgy is meg győzhetetlen vagy mindenről, nincs is autód mit csinálsz te ittEladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
brumi1024
veterán
válasz kisza25 #273856 üzenetére
De mivel leszünk előrébb a villannyal, ha a gyártáskor annyi+széndioxid keletkezik, hogy 150 ekm mire visszahozza
Nincs annyi, 40-50k km kornyeke a break-even point, kevesebb is, ha foleg otthon toltik mondjuk napelemrol.
#273873 kisza25: Leginkabb egyszer sem. Teslakbol elerheto adatok alapjan 250k km utan is 10% alatt maradt a degradacio.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz bulikavagyok #273868 üzenetére
Azért az sem mindenható. Egyrészt kikapcsolható (lásd Árpádhidi baleset) és abban sem gátol meg, hogy elkezd előzni a pótost miközben jönnek szembe. Vagy hogy a 90-el bevehető kanyarba betedd 110-el a 10 éves Linglong gumis verdát.
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
válasz bandus #273867 üzenetére
Egyszerűsítés végett érdemes a különbségre koncentrálni belsőégésű és ev autó között; vagy úgy is mondhatjuk
-üzemanyag kitermelés, finomítás, szállítás
vs
-fémkitermelés, akkugyártás, töltési infrastruktúra, energiamix.Az biztos, hogy egyelőre az akku ami mocsok (víz) és energiaigényes.
Egyébként csak így elméleti szinten, hátha valaki jobban képben van vele mint én: Mi a valódi oka annak, hogy nem terjedt el felénk is az E85 a politikai és olajipari lobbin kívül? Délamerikában azért köszönik egész sokan eljárnak növényekből készült üzemanyaggal, és ahhoz képest hogy azért vesznek fel itthon rengetegen pénzt hogy _ne_ termeljenek semmit, a személyautók/teherszállítás egy részét kényelmesen elbírná.
Igen, kellene ember aki műveli, de egy-egy akkugyárba is elég sok ember kell, a komplett láncba meg még több, úgyhogy összességében kevesebb kell hozzá mint akkus ev-hez.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
kisza25
félisten
válasz norbert1998 #273866 üzenetére
"Alapvető probléma az emberek fejében, hogy azt képzelik, egyik napról a másikra 2 millió autó fog 150 kW-tal tölteni otthon. Még szerence, hogy ez nem így fog történni :)"
Nem nincs ez a fejemben, de ha csak villanyos lesz, akkor ez lesz."Otthoni töltés jellemzően 2-3 kW, mint egy klíma vagy elektromos sütő/főzőlap. Azért azt meg mégis elbírja a hálózat, nem? Manapság már nem nagyon vesz senki gázos sütőt, de talán már főzőlapot sem"
Itt balatonon már most nem bírja el a rendszer a nyaralók fogyasztását/klímázását, áram kimaradások vannak, egyik nap a lidl zárt be miatta, a tescoban is rendre elmegy az áram, na meg napi 2-3 áramszünet van. Az onternet is vacakol, meg a mobilhálózat is
És még hol vannak a villanyautók...Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
bandus
veterán
válasz kisza25 #273873 üzenetére
nem vagyok meggyozhetetlen, csak ezek ilyen masodik osztalyos lozungok amiket hangoztatsz, nem ervek, es esetleg valamilyen forrassal alatamasztott szamok
peldaul fogalmad sincs hanyszor kell lecserelni az akkupakkot 300-400k km alatt csak bedobod ide, aztan vagy megall az erved, vagy nem, ha utananez ennek valaki, hogy mi is ez a szam valojaban.
[ Szerkesztve ]
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
avl
senior tag
válasz bandus #273850 üzenetére
motor jellegmezőben ( vizszintesen fordulat, függőlegesen bmep=brake mean effective pressure ~ terheles, a 29 NAGYON komoly, szivo benzines ~ 11bar) az effektiv hatasfok = brake thermal efficiency; a mutatott számok igen komolyak, jobbak, mint a hasonlo (amit atalakitva keszült a H2-es motor) dieselé
-
brumi1024
veterán
válasz kisza25 #273877 üzenetére
Itt balatonon már most nem bírja el a rendszer a nyaralók fogyasztását/klímázását, áram kimaradások vannak, egyik nap a lidl zárt be miatta, a tescoban is rendre elmegy az áram, na meg napi 2-3 áramszünet van. Az onternet is vacakol, meg a mobilhálózat is
Ez mar kicsit off, de kolteni kellett volna infrastruturara, erdekes mod a mobilhalozat birja Budapesten, illetve egyeb varosokban a balatoni nyari nepsurusegnel par nagysagrenddel nagyobb esetekben. Szimplan nem koltenek ra, mert szezonalis...A villany pedig mokas, foleg annak fenyeben, hogy napelemet nem engednek, mert tul sok van... de persze a 286. haveri lakoparkra szukseg van.
-
MC Pite
veterán
válasz brumi1024 #273874 üzenetére
brumi1024: "ha foleg otthon toltik mondjuk napelemrol."
0,5 és 2% között van kb, aki a napeleme által termelt energiát tölti az autójába. Pont.
Az, hogy mi faszán összedobjuk a pénzt azoknak jómódúaknak, akiknek napelemjük van, hogy szaldóban ki legyenek segítve, az más.
Remek dolog, hogy jó időben termel az ember a munkahelyének áramot, de saját magának elhanyagolhatót termel, főként akkor, amikor azt fel is használná. Fűtés, EV töltés tipikusan ilyen.Az akku degradáció sokkal durvább a legtöbb típus esetén amit írsz, és a Teslákban is amiket látok erősebb. Sok mindnetől függ, leginkább a juzertől/felhasználástól. De akik taxiznak, sok cikk/autóban van már 2. vagy 3. akkupakk a még garis teslában (ok, ez a másik véglet, de nagyvárosokban rengeteg taxi van, de felejtsük ezt sem).
Hálózat: Tegnap előtt volt többórás áramszünetünk (kislányom baromi megijedt, sírt ahogy körömsötét lett mindenütt, nyilván kint is-dombon lakunk, ahhoz van szokva hogy legalább kint mindig lát fényeket), a napelemes phase unbalance miatt sok inverter/hőszivattyú, elektromos eszköz megy gallyra a újabb utcák környékén, és akadnak központi gondok is ebből. Folyamatosan küzdenek az eonnál, és felénk nem állnak nyerésre (Kom-Egom).
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
brumi1024
veterán
válasz norbert1998 #273866 üzenetére
+1. Illetve lehet tolteni este, vagy nappal, ha eppen nincs otthon senki es/vagy termel a napelem, nem is bonyolult ennek akar a hazilagos automatizalasa.
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #273876 üzenetére
Mert az EU ezt mondta. Európai Bizottság vonatkozó irányelve arról szól, hogy korlátozni kell az élelmiszernövényekből nyert üzemanyagokat, és nagyobb hangsúly kell fektetni a zöldáram és a hulladék alapú megújuló közlekedésre.
Több ellenérvet is szoktak felhozni az E85-el kapcsolatban: A károsanyag-kibocsátás szempontjából az E85-ös kedvezőbb, mint a benzin, de a magasabb fogyasztás miatt ez az előny kb el is veszik. A másik, hogy a földön elég sok helyen éheznek, így inkább élelmiszernövényt kell(ene) termelni nem üzemanyagnak használt növényeket.
De leginkább az olajlobbi nyírta ki.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
brumi1024
veterán
válasz MC Pite #273882 üzenetére
Valoszinuleg az outliereket latod, van userek altal vezetett tablazat is. A 10% a Teslatol jon direktben, szoval azt erdemes fenntartasokkal kezelni, de a fenti tablazat alapjan a degradaciotol, mint jellemzo problematol 3-400k km alatt nem tartanek.
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz brumi1024 #273881 üzenetére
És szerinted a villany terjedését le tudja majd követni az infrastruktúra, ha 7 év múlva már csak elektromost hoznak forgalomba?
Pedig évente 350 új lakás épül, most tartunk körülbelül 1500 új lakásnál az elmúlt öt évben.
Ott ahol épül újra van kábelezve minden, csak a kiszolgáló oldal nem bírja.
Bp az egy külön világ, de az embereknek csak az ötöde él ott.[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
MC Pite
veterán
válasz kisza25 #273884 üzenetére
Ezt a rövid választ ismerem. Meg gondolom mindannyiunknak vannak ismerősei akik abban érdekeltek hogy kapavágás se történjen, és itthon a parlagon lévő területek minimum befoghatók lennének. És nem az összes járművet kéne átállítani, de bőven lenne európában/nálunk tarcsi ehhez.
brumi1024: Pár sorban vázolhatnád hogy átlagjuzer hogy tölti az EV autóját. Nem, HO már nem igazán jellemző, és kevesen mennek céges busszal melóba azok közül, akik EV autót vettek.
Sok helyen olvasom/hallom ezt, de komolyan nem látom ezt a forgatókönyvet hogy hogy mehet 99%ban szaldószemüvegen át marketinghülyeséget magyaráznak, akik nem értik hogy ugyanúgy kell az erőmű, hogy legyen áramuk, amikor a többszörösen túlméretezett napelemjük túltermelését SCOP1-es villanyradiátorokkal/villanykazánnal használják el, ezzel az országban sokszorosan meghaladjuk az európai áramigény növekedést. Meg a köcsögök zöldcsokot adnak az SCOP1-es fűtési megoldásra, amit én inkább büntetnék mint támogatnám a többi adófizető pénzéből.Hálózat kieg: Felénk a gáz beszántását, szaldósok scop1-es bővítéseit sem éri utol az áramszolgáltató (ev autó elhanyagolható fogyasztás szempontból a könyéken, PHEV meg csak adócsaló, akarom mondani céges van szinte, kb 2 ember tudok a 8000es településen aki tölti is, úgyhogy szintén nem tétel).
[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #273888 üzenetére
A vetés forgó miatt amúgy sem lehet a termőföldeket 100%-os kihasználással művelni, muszáj pihentetni őket. Vagyis lehetne 100% a kapacitáskihasználtság de akkor hamar bekövetkezne az éhinség itt is a földek kimerülése miatt.
Másrészt az addig megtermelt többletet kinek adod el? Mert jellemzően ahol éheznek ott nincs elég pénz...[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Dare2Live
félisten
válasz kisza25 #273856 üzenetére
Hogyhogy mi az értelme?
Ha kvázi co2 mentes az áramtermelésünk van akkor az elektromos autót kvázi co2 mentesenen állítottuk elő. (Ilyen esetben a jelenlegi ICEket is kvázi co2 mentesen állítanánk elő.)
Ha ezek után co2 mentes áramból tankoljuk akkor a használata miatt sincs co2 kibocsátás.
Ha co2 mentes az áramtermelés akkor az újrafeldolgozás co2 "kibocsátása" is kvázi 0/elhanyagolható lesz.Olyan nagy választási lehetőségünk nincs. A permafrosztban annyi metán van ami egyenértékű ~3000ppm co2 üvegházhatásának. Meg rengeteg CO2 is. Már most ~+1.5Cnél elkezdett olvadni a permafroszt. +2-3C globális emelkedésnél ami permafrostnál inkább +5C ez eléri azt a szintet ahol létrejön egy öngerjesztő folyamat ami megfut. A kiolvadó metán/co2 miatt mégmelegebb lesz ami miatt mégtöbb metán/co2 olvad ki. Csak tippelni tudunk mennyivel is emelkedne meg a globális átlaghőmérséklet egy ilyen esetben ~15-20Cvel. AMOC leállna , antarktisz lelvadna. Egy +60-80méternél meg nem csak a víz menti városok kerülnének víz alá hanem Párizs, Berlin, Peking, Mumbai... is. És Berlin, Párizs nagyon nincs oceánparton.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
brumi1024
veterán
válasz MC Pite #273888 üzenetére
Azt, hogy az atlaguser hogy tolti nem tudom, azt tudom, hogy mi hogy toltjuk: jellemzoen otthon, hosszabb uton Ionityn, es igyekszunk nappal, napelemrol. Ha kell, mert lemerult vagy 100+ km-es ut van betervezve masnapra akkor fel van dugva, egyebkent nem log tolton. Publikus AC tolton szerintem meg sosem volt, vagy talan akkor, ha nagyon nem volt mas. Azon kivul, hogy otthonrol teli indulunk el szinte semmiben nincs mashogy kezelve mint a belsoegesu. Illetve a napelem sem arra lett meretezve, hogy sokszorosat termelje a maximalis felhasznalasnak szaldo remenyeben, hanem probalom ertelmesen automatizalni a fogyasztokat.
Nem, HO már nem igazán jellemző
Szakmaja valogatja, IT-ban pont hogy de. Brutal nehez embert talalni 5 nap irodas pozira.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
A vetésforgó más, mint hogy évek (sőt, több mint évtized) óta nem művelik a területet, hogy inkább megvegyük az eu-ból.
A megtermelt többletet most nem vágom mire írod. Ételnek termelt növény többletet?
Btw vannak olyan növények/növényi részek, amik még plusszosan alkalmazhatók üzemanyagba, amit jelenleg azért nem aknázunk ki, mert addig sakkozott a kormány az adókkal, hogy pl az E85 drágább mint a benzin - nem emlékszem melyik tételen emeltek, de talán rémlik mikor egyszerre szűnt meg az országban. Ez mondjuk E85höz nem feltétlen lenne elég, vagy mittomén csak buszokhoz (személy/tehernek kevés lenne) egyes városokban.brumi1024: "es igyekszunk nappal, napelemrol"
Ezt nem vágom átlagjuzer hogy tudná kivitelezni. Ha bringával jár munkába úgy esetleg mehet.
Az otthoni töltés meg a többi az ok, szokásos.
A napelemünk által megtermelt energiának a saját autónkba töltését nem látom életszerűnek, mert elenyészően kevesen tudják kivitelezni hogy munkaidőben otthon az autó (ok, hétvégén valamivel jobb, de főként vidéken tudnak otthon tölteni, ahol jellemzően hétvégére csúszik minden is, mert hétközben inden zárva) tehát minimum szombaton is furikázol, vasárnap meg családhoz (nagyszülőkhöz a gyerek/kel, etc).[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
dnelb
veterán
válasz brumi1024 #273892 üzenetére
brutál sok ember lakik társasházban ugy hogy van autoja, arra van már megoldás? Vagy 2 méterenként leszurkodunk töltőket a földbe? Szép lenne. Én sem tudom nagyon elképzelni hogy hol tudna tölteni ennyi autó ha már lenne mondjuk egy 70%-os arányuk. Amig ennyire kicsi az arányuk persze hogy nem probléma, meg ugy tunik mintha mukodokepes lenne.
-
Dare2Live
félisten
válasz MC Pite #273888 üzenetére
pl +3-4db Paksal CO2 mentessé lehetne tenni amblokk a komplett magyar áramtermelést/fogyasztást úgy hogy még az autók is villanyosak?
Én ezt az egész problémát anyaginak látom. Mivel a katasztrófa csak maaajd lesz az embereket annyira nem érdekli, hogy Berlint elönti a víz maaajd. De akar új autót meg nyaralni és nem két hetet hanem 3at. A politikust mégannyira sem mert 4-8-12évben gondolkodik.
btw most számolgatok napelemmel évi 15-20kkmel az elektromos autó jobban megéri mint egy ICE.btw ezt a hszem is HOból irom.
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
nagyúr
Igen, ez igaz, de ők még mindig a kisebbség. Én inkább az átlagos autósok "átlagos baleseteire" gondolok, ezeknek a száma szerintem mindenképpen csökkenni fog a jövőben. Például gázolások, ráfutásos vagy figyelmetlen sávváltásból adódó balesetek, stb.
Dare2Live: szerintem ezt már bebuktuk, ezek a folyamatok valószínűleg már visszafordíthatatlanok (valós szándék nélkül főleg).
[ Szerkesztve ]
-
kisza25
félisten
válasz Dare2Live #273891 üzenetére
Azt értem mi lenne a cél, csak éppen nem abba az irányba tart ez az egész.
A jelenlegi átállás úgy meg nyomja a dolgokat, hogy nagy eséllyel az váltja majd ki és mire minden co2 mentes lesz (nem mostanában lesz) már mindegy lesz.
Nem az autók megreformálasa fogja megmenteni a világot, mikor az összes kibocsátás kb 15% az autók.
És azt is kifeletjük a képletből hogy mindössze európában van ez a nagy átállás, ázsiában, Indiában, ugyanúgy pöfögnek az euró egyes autókkal is ami még üzemel, hogy lesz@rják, hogy mit csinálunk mi itt Európában és amerika sem áll át[ Szerkesztve ]
Eladó Seat Leon FR multi kormány, szép állapotú (2013 utáni leonokba benzin/diesel jó)
-
MC Pite
veterán
válasz Dare2Live #273895 üzenetére
Éves támogatással, havival, vagy napi szaldóval számoltál?
Bár ha mindig ho-ban vagy, még enélkül el tudod használni ev töltésre egy/jó részét.Volt olyan forgatókönyv, amikor az eUP-ot akartam venni, amikor simán jó lett volna, de pl a mostani helyzetben már nem lenne olyan jó, sőt.
Mindenki szeretne idővel otthon/olcsón ev autót tölteni és azt (is) használni, de most még sok mindenre nem megoldás a mostani infrastruktúrával (célhelyen nincs töltés). Mindig nekifutok ev/phev stb variációknak, ha már kiadja, meglépem.
kisza25: Így van, és ne feledjük hogy az egész világon kéne felhúzni az infrastruktúrát, plusz sok olyan helyen voltam melózni, ahol a mostani EV technika életképtelen. Még az ICE is kompromisszumos, de melegebb és főként hidegebb helyeken _nem alternatíva_, lion akkuval biztos, de egyelőre mással sem.
Szerencsétlen UAZ-t véletlen leállították, akkor 2 hónap volt mire bevitték a műhelybe, és kiolvaszották, mert hát -40 - 50° az nem viccel.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest