- iPhone topik
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- DIGI Mobil
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Milyen okostelefont vegyek?
- AGM M7 - elnyűhetetlen okostojás
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
Hirdetés
-
Digitális detox a Nokiától
ma Három új, 4G-s készülék közül lehet választani, ha valaki, elérhetőségre, de digitális disztrakció nélküli időtöltésre vágyik.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
KrAt
veterán
Sziasztok!
Adott egy utca, kb 1,5 sávnyi aszfalttal, mellette árok, kapubeállók.
Egy autó az út jobb szélén parkolt, menetirányban, de kb az autó háromnegyede az aszfalton állt, egy másik az utca túloldalán lévő kapubeállóból állt ki, és véletlen nekitolatott.
Ilyenkor, ha az autó szinte egyáltalán nincs lehúzódva, és úgy parkol, akkor a biztosító megtagadhatja a kifizetést?
Üdv,
Attila -
veterán
válasz kisza25 #232633 üzenetére
Emlékszem, írtál már róluk. A keszthelyi milyen? Őket más területről személyesen ismerem, de nem mint szervizt.
Tippre a 124-gyel egyiknek se lesz tapasztalata, ha motorikus gondom akad, akkor fordulok Fiathoz.Most, hogy normális olaj került bele, egyelőre jól szuperál. Selenia Abarth "versenyolaj" volt benne - cseréltem gyorsan. Az imént néztem, az új olajat nem ette a csere óta eltelt 400 km-en. A régi olajat se, kivéve a racse használatot. A fogyasztása kb mint a GTI-é (ami erősebb, nagyobb köbcenti és nehezebb).
A váltó és diffi olajcserére több műhely van a fejemben. Vélhetően a gödöllői Opel és "versenyautó szerviz" lesz végül a befutó. -
-
KrAt
veterán
Köszi mindenkinek
Nem az én károm akarom megtéríttetni, egyértelműen mi hibáztunk, csak megpróbáltam volna megegyezni (Megane 1-es elég lelakott állapotban lévő autó rommá rohadt első sárvédőn sikerült egy fél tenyérnyi horpadást - törést alkotni, mert az el salátásodott lemez már nem tudott horpadni...), amire a szerelője 60k-t mondott, megegyeztünk 35-ben, majd 2 nap múlva visszajött, hogy akkor mégis betétlapozzunk.
Ha nem az lett volna az első lépés, hogy megpróbáljon átbaszni, akkor nem lenne gondom, de ha neten pont ehhez való sárvédőt találtam 8k-ért, akkor a 60at erős túlzásnak tartom...
Így egy picit utána akartam nézni, hol lehetne fogást találni, egy kapubeálló előtt parkolt, és az út túloldalával sem volt meg a 3 méter, mert azért ne én legyek már hülyének nézve.. -
veterán
Gázosításról mik mostanában a vélemények?
Érdemes még? Mennyibe kerül mostanában egy sima 4 hengeres benzinest elgázosítani?
Mik a kilátások az üzemanyagár-stop árnyékában? LPG/CNG is hozzá fog drágulni?
Megmondom őszintén nem akarok úgy járni hogy ne tudjak tankolni/közlekedni ha beüt a krach, jelentsen ez óriási költséget vagy egyáltalán hozzáférhetőséget az üzemanyaghoz.
Él bennem egy prepper aki egy LPG+CNG-s Plug-in Priusra vágyik, amihez van otthoni búvárszivattyús átfejtő CNG üzemhez, kivezetés a tetőcsomagtartóra sima gázpalackhoz LPG üzemre, napelemhttps://tinyurl.com/rasoapro
-
CactuS
Arcképgyáros
Bp-en most ott tartunk, hogy átlagosan 50 + áfa egy elem fényezése, ha van rajta némi javítás is. Szóval úgy kb. kijön a 60. De nyilván egy betétlapozás során még ennyit se kapna szerintem egy elemsérülésre. A kárszakértő sem hülye.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
szőröscica
addikt
Tudtok jó, megbízható weboldalt autókölcsönzői árak összehasonlítására?
Malagában szeretnék 3-4 napra kölcsönözni, korábban az Avis 360 all inclusive-el foglaltam, de most valami elképesztően drága, a legfapadosabb kisautót 3 napra közel 500 euróért adnák ide. -
nagyúr
válasz szőröscica #232666 üzenetére
Elszalltak a berlos arak. Ismerosom berbeados cegnel dolgozik, kozeptavra (1-12 honap) eddig 180-200 korul adtak ki octaviat, most 300k/hó. A shortos kiadasok is kilottek. Dragak az uj autok, be kell hozni a berbeadason.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szőröscica #232666 üzenetére
https://www.economycarrentals.com - kiindulásnak jó, utána nézd meg a legolcsóbbat a saját oldalán.
Bevált és olcsó: goldcar.es, extrákat nem szoktam kérni, biztosítást külön kötök heti ~20 euróért itt: https://www.worldwideinsure.com
Szerk 1 hét biztosítás most 23 GBP [link]
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz rasotamas #232664 üzenetére
Az LPG cseppfolyós, tehát folyadékot kell átszivattyúzni egyik tartályból a másikba. Apám csinált ilyen szivattyút a Ladához, egy vastag falú pálinkás üvegpohár volt a kémlelőnyílás. Mivel lusta volt merülőcsöves palackot venni, így fejjel lefelé lógatta a palackot töltés közben. Nem javasolt, talán nem is szabályos az otthoni LPG töltés.
A másik rákfenéje, hogy a legtöbb parkolóházból, teremgarázsból ki van tiltva.
A harmadik, hogy kell egy gáztartály is a kocsiba, ami vagy a pótkeréktől veszi el a helyet, vagy a csomagoktól. Fixen beépített tartályra adnak csak hatósági engedélyt, ami a tartályra 10 évig él, ami felülvizsgálattal újabb 5 évvel kitolható, utána a tartály csere.
Negyedik: az LPG-nek más a kenése, eszi az alkatrészeket.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
szőröscica
addikt
Köszi, megnézzük.
-
nagyúr
válasz macilaci78 #232671 üzenetére
Nincs mar kitiltva melygarazsokbol. Regen volt.
Jol behangolt lpg nem teszi tonkre a motort, sőt kevesebb korom keletkezik, tisztabban ég.
Otthoni toltes hal istennek tilos.
[ Szerkesztve ]
-
mamboo
tag
válasz Vismajor01 #232652 üzenetére
WAUZZZ8K2AA078568
Köszi -
tboldi
nagyúr
#napiypsilonfogyi
39,46 liter V-Power Diesel ment bele, a napi számláló meg 724,2-n állt, ami azt jelenti, hogy 5,45 l/100 km. Ebből ~230 km volt a balatoni kirándulás végig klímával, a többi Móvár belterület többnyire klíma nélkül. A BC 5,9-et írt.
Ja, és a Shell-nél továbbra is vonatkozik az árstop a prémium gázolajra, a kiscsaj jól átforgatta a forgalmit.
A du. folyamán telenyomom a Jazz-t is, de szerintem 100-as benyával, van 7000+ pontom, amit levásárolnék. Ráadásul abba csak ~25 liter fog belemenni, több nem nagyon.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz macilaci78 #232671 üzenetére
Igen, otthon tilos atfejteni. Elegge veszelyes is, nem veletlenul tilos.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz focvis #232679 üzenetére
Jobban szeretem az E5-öt, na!
De újra belegondolva lehet, hogy inkább MM95-öt kellene nyomnom most is, és ha esetleg nem lenne többé árstop, majd akkor felhasználni a pontjaim. 🤔
Bár ha tényleg valósággá válik, hogy üa. hiány lesz nyár közepére, akkor meg oly mindegy. -
macilaci78
nagyúr
válasz tboy93 #232673 üzenetére
A legtöbb teremgarázs magántulajdon, magánút, nem közút, a tulajdonos pedig önkényesen dönthet, mit tilt. Elég sok helyen kint van a tiltó tábla itthon és külföldön is.
A kenése más, nem a koromra írtam. Igaz, én egy 30+ éves autóba épített 20+ éve rendszert ismerek, azzal van tapasztalatom. A 8 szelepből 5 át volt égve, 1 hengerben kb 3 bar volt a kompresszió, másik kettőben 5-6 és a negyedikben volt meg az előírthez közeli 8 bar.
Ezzel együtt is annyival olcsóbb volt tankolni és egy Ladát szervizelni, hogy megérte.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
nagyúr
válasz macilaci78 #232681 üzenetére
F astra, G astra ment faternál gázosan 10 éven keresztül. Egyiknek sem lett semmi baja. De tudom, hogy van pár típus ami kényes rá.
Mit csinálnak ha leállsz? Legtöbb autóról meg se mondod hogy gázos. Szerintem faterén se volt matrica.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz tboy93 #232682 üzenetére
A töltőnyílás nem a burkolat, tanksapka alatt van az utólagos átalakításoknál, hanem a lökhárítóra fúrva, az elég egyértelmű.
Feljelentést tesz a rendőrségen.A munkahelyem egy társasház földszintjén van, 3 emeletnyi teremgarázs van alattunk, nekünk két helyünk van. Rendre állnak meg olyanok, akiknek helye nincs, csak proxy-ja, szabálytalanul megáll a közlekedő részen, és a szellemileg alulbútorozott kollégám ha egynél többször kell korrigálni, már nem tud kiállni. Közös képviselő csak pingvinezik, hívjunk rendőrt...
Egyszer találkoztam lent rendőrrel, egy VW Caddy kisteherautóval mentek épp kifelé, leszólítottam őket, elsírtam a bánatot. Mondták, hogy ők nem rendőrök. "A verdát meg tombolán nyertétek?" Nyomrögzítők, az egyik tárolóba törtek be... De ők is csak annyit mondtak, hívjak rendőrt.
Van két szomszéd, aki a taxit tárolja lent szabálytalanul, amíg a privát járgány a helyén áll. Másnak egy E-Class Mercije áll lent a "senki földjén", vagyis két parkolóhely közt az oszlop mögé berakva és ezt véletlenül nem falazták fel a legutóbbi hullámban tárolónak. A szélvédőn már nem lehet belátni, annyi a por, Mikulás-csomag az ablaktörlő alatt, kerekek, légrugó leengedve. Amennyire visszaemlékszem, 5-6 éve biztos ott áll.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
veterán
Múltkor volt szó vagy itt vagy VAG topikban, egyszerűen nem találom, hogy valaki Ausztiában volt fent valami nagyon magas hegycsúcson, talán a Großglockneren.
Érdeklődnék, hogy tudnátok mondani olyan, nagyon szép és nagyon magas helyeket ahova autóval fel lehet menni? Tehát nem ami 3000 méter de 1500-ról gyalog kell menni, hanem inkább ami csak 2500m de 2300-ig fel is lehet menni.
Elsőnek a Großglockner-Hochalpenstraße-t találtam ilyesmit.https://tinyurl.com/rasoapro
-
nagyúr
válasz macilaci78 #232683 üzenetére
Ez nem igaz. Faterom G astrájában és az F-ben is, a benzinbetöltő nyílás mellett volt a tanksapka alatt. Mindkettő utólagos rendszer volt.
[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz rasotamas #232664 üzenetére
Az árstop nem vonatkozott az LPG-re, így jelenleg kb. ugyanannyira jön ki nekem. Most benzinnel járok, mert azt gyorsabban megtankolom. Ha egyszer piaci áron lesz újra a benzin (ha lesz ilyen ), akkor elég gazdaságos lesz az LPG. Most 370 körül van, szóval kvázi fele a benzinnek, nálam a többletfogyasztás +25% (Duster II gyári LPG).
-
tboldi
nagyúr
válasz focvis #232679 üzenetére
Végül is 100-as ment bele, 28,39 liter 356 km-re, 7,97 liter (BC 7,7), ez már annyira nem hangzik jól.
De mentségére szóljon, hogy csak városozás volt gyakran klímával, és ebben benne van az is, hogy műszakin vagy 8-szor lefulladt a csávó a görgőkre és az emelőre le-felálláskor. Nyomatékszegény Honda ugye. 🤷♂️😅szerk.: Ja, meg az ózonozás is ezzel a tankkal történt, ~40 perc egy helyben járatás.
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
Apró kőfelverődés ellen mi a megoldás?
Hibajavító+polír egy szakinál? Vagy semmit ne csináljak vele, hanem majd x év múlva casco-val fényezni?
⭐ Stella
-
nagyúr
válasz rbalint88 #232693 üzenetére
+ 1, és a parkolóban egy kedves francia odaadta a parkolójegyét is.
busszal se könnyű feljutni, se le, ugye turnusok vannak, ahogy felérsz máris beállsz a sorba megválltani a lefele menő buszodra a jegyet, vagy sose jutsz le Hatalmas élmény amúgy, mert a kilátás lélegzetelállító.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
brumi1024
veterán
Napi (villany)autós praktika: magyar rendszámos Zoé szlovén autópályán behajtott tükörrel. A sávváltások egészen merészen történtek.