Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cifu

    nagyúr

    válasz pècsimunkás #158879 üzenetére

    Számomra viszont érthetetlen, miért nincs sem turbós, sem 2l hibryd a 4 ajtósból. Minden adott, akkor miért nincs ezekből :U ? Érthetetlen!
    A másik, hogy nincs 1,6- os kombi. Sokan idegenkednek mind a turbótól, mind a hibrydtől, úgyis gyártásban van az 1,6, gondolom nem lenne nagy bonyolultság megoldani ezt sem.

    Logisztikai és üzleti megfontolások vannak mögötte. Anno, mikor az Auris / Corolla bontást kitalálták, nem hasracsapásra dolgoztak. Az autós újságírók persze folyton élezik ezen a nyelvüket, de Európában az eladások eléggé éles határok mentén "repedtek" a piacon. Közép- és Nyugat Európában a ferdehátú és a kombi megy, kelet- (olvasd: Oroszország) és dél-kelet európa, illetve a közép-keleti piacokon viszont a szedán. Ez annyira így van, hogy a szedánt Nyugat-európában csak Nagy-Britanniában, Spanyolországban és Németországban árulják, a többi nagy piacon nem elérhető.

    Tehát emiatt szépen felosztották: az E210 esetén a ferdehátú és a kombi megkapja a legújabb 1.2T motort, hiszen ha nem is hibridet vesz az EU béli vásárló, akkor is modernebb, kisebb károsanyag-kibocsátású motort kap, ami csökkenti a cég CO2 büntijét. Míg a szedán, amely amúgy is a keleti- és közép-keleti piacokon fogy jobban, plusz ahol nincs CO2 para, illetve többre becsülik a szívó motorokat, tökéletes lesz a több, mint 10 éves 1ZR motoros verzió.

    Logisztikailag egyszerűbb: csak a kisebb 122LE-s hibrid technológiát kell mindkét fő gyártósorra kiküldeni, az 1.6-os motor "marad" a Törökországban készülő szedánoknak, míg az ferdehátú és kombi a Nagy-Britanniai gyáregységben készül az 1.2T motorral és az 1.8 ill. 2 literes hibrides verzióban...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

Új hozzászólás Aktív témák