Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Hi-Fi RUSH - Ismét felbukkant a Nintend Switch változat
gp Ezúttal az európai korhatár-besorolás oldalán találkozhattunk a játék adatlapjával, egyre esélyesebb hogy újabb platformra is befut a program.
-
Nemzetközi piacra érkezik az Amazfit Helio Ring
ma Elsőként az Egyesült Államokban lehet majd megvásárolni a gyártó első okosgyűrűjét.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
MasterMark
titán
válasz kisza25 #156346 üzenetére
Nagyon (nagyon) bonyolult aksi menedzsment rendszer (BMS) van ezekben már. Nem olyan mint egy laptopban.
Előre van tervezve az avulása, ezért már az elejétől se áll rendelkezésedre a teljes kapacitás. Nem engedi lemerülni sem. Ezt az ablakot mozgatja lefele az elhasználódás függvényében, vagyis ameddig tervezve van nem veszel észre változást.
szerk.: Azaz röviden amikor 100%-ot ír akkor valójában nincs teljesen feltöltve, és 0%-on sincs teljesen lemerülve.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
válasz MasterMark #156351 üzenetére
Akkor az azt jelenti hogy pl. a 100 kWh az mégsem annyi, hanem több, vagy egy ilyen megadott értéknél sem tudod soha használni az egészet?
Hasonló módon működnek az SSD-k is[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
válasz stickermajom #156349 üzenetére
Érdekes módon nem. Az autóba "más" akukat használnak, mint a laptopokban vagy a drónokban. A töltés-merítés vezérlése rendkívül szigorú, ezért amit a hagyományos aksiknál tapasztaltál más eszközökben, az nem lesz érvényes az autókra.
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
MasterMark
titán
-
válasz MasterMark #156354 üzenetére
Na találtam egy köznyelven íródott cikket az elektromos autók akksijáról: Meddig bírja az elektromos autó akkumulátora a töltéseket? (nem a technikai részletekbe megy bele, de érdekes szerintem)
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
veterán
válasz stickermajom #156356 üzenetére
De, utana pedig egy uj meretszabvanyt hasznaltak mar, de kvazi ugyanaz.
Everybody lies.
-
nagyúr
válasz stickermajom #156356 üzenetére
olyan méretűt
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Gaben92
őstag
Beszallok en is az akksi temaba mert sok a talalgatas en meg hybrid vezerleseket implementalok hajokba ami javareszt ugyanaz mint autok eseten.
Tömeny lesz elegge es meloban vagyok, szoval nincs idöm "összeszedettebben irni".
Az, hogy milyen cellak vannak az akkuban kb teljesen mindegy. Nem attol mas egy ilyen akkupakk mert mas cellakat hasznal hanem mert egy kicsit komolyabb ellenözeseken megy at es van mögötte egy sokkalta komolyabb vezerlö. Egy sima laptop akksiban van par cella meg egy alapszintu töltesvezerlö azt csokolom.
Egy auto/hajo hybrid akkumulatora ezzel szemben fel van osztva kisebb reszekre es egy altalban MCU-nak nevezett (Main Control Unit) egyseg vezerli mind a töltest, mind a meritest. Az MCU figyelembe veszi az akku hömersekletet, aktualis SoC (State of Charge) es SoH (State of Health) ertekeit az aramkorlatok meghatarozasakor. Ugyancsak az MCU feladata a cell balancing ami kb a legfontosabb dolog az akkuk eseten. A cellak nem ugyanugy merulnek es amikor csak tudja, az MCU folyamatosan pakolgatja ide-oda az elektronokat, hogy minden cella azonos töltöttsegen legyen. Ami fontos, hogy a cell balancing akkor lehetseges ha nem/nem nagyon folyik aram az akkun. Mikor töltesz egy nagyobb akkupakkot akkor ha egy cella eler egy bizonyos feszultsegi szintet, azt onnan nem szabad tovabb tölteni mert meg lehet ölni eleg könnyen. Viszont ha nincsenek kibalaszirozva rendesen akkor bele lehet futni olyanba, hogy 60%-nal letilt a töltes nehogy valamelyik cella elpukkanjon. (pl.: a cellak 90%-a meg csak 50%-on van, a maradek 10 meg mar 80%-on.) Ez aztan kesöbb gondot okoz merulesnel is. Ezt a kulönbseget sokminden befolyasolja, nalunk most kellett darabokra szedni es ujjaepiteni egy fel millaba kerulö (€, nem Ft...) pakkot mert a rohadt ötvözet amit hasznalt a gyarto erzekeny volt a hömersekletre, ilyenkor megvaltozott az ellenallasa az anyagnak ami miatt sokkal nagyobb terhelesnek volt kiteve par cella. Az MCU, illetve a benne futo BMS (Battery Management System) 1 evig probalta kompenzalni több kevesebb sikerrel aztan megfirkantak a cellak. A cellafeszultseg kulönbseg kikerulhetetlen, menedzselni lehet csak. Pont emiatt vannak az akkumulatorok also es felsö tartomanyai letiltva. A felsö tartomanybol altalaban olyan 10%, de nem amiatt amit MasterMark irt, hogy elöre van tervezve az avulasa es mozgatja az ablakot. Szimplan azert van letiltva a felsö 10%, mert ott mar olyan közel vannak a cellafeszultsegek a maximumhoz, hogy csak picsanyi arammal lehet tölteni, azt is ovatosan, es kb minden fel szazalek utan cell balancing-ot kell futtatni. 90% körul van az a hatar ameddig ertelmes töltöarammal lehet tölteni ezeket. Ez lehet 80% is, gyartotol fugg. Nalunk 80%-is megy 200A-el a töltes, onnantol fokozatosan limitalva van, 89%-on mar csak par Amper, aztan 90%-on full töltöttseget jelzunk. Also tartomanybol ugyancsak le van tiltva gyartotol fuggöen 25-40%. Minel nagyobb egy pakk annal több cellabol all, annal jobban jelentkezik az "unbalancing", annal többet kell letiltani. Ez az amit meg a gyartok szoktak neha dinamikusan kezelni a BMS-ben, es itt tud bejönni az "ablak" ugy ahogy. Mikor töltesz/meritesz egy akksit azt valahany C-vel teszed (Battery C rating hasznos). Minel több C-vel merited az akkut annal jobban tud melegedni, ilyen-olyan dolgok miatt jobban tud jelentkezni az unbalancing. Ezt tudjak managelni igazabol az akkumulatorokban, hogy SoH fugvenyeben tudjak kontrollalni a C erteket bizonyos SoC ertekek alatt. Egy uj akkut mondjuk leenged a BMS 40%-ig, aztan ahogy csökken a SoH, lejjebb engedi a minimum erteket 30%-ra, de ezzel parhuzamosan korlatoz is valamennyit a C erteken, hogy ne tudd megölni a pakkot. Hasonlokepp az unbalancing miatt ha nagyon lemeritenel egy pakkot akkor szimplan egyes cellak deep-discharge halalt halnanak. Altalonssagban olyan 25% ala nem engedi a BMS az akksikat. Mi mondjuk "emergency override"-al le tudunk menni egeszen 6%-ig viszont akkor amint lekapcsol a BMS az akkupakk 90%-a siman kukas lehet. A 6% onnan jön, hogy az mar a "deep-discharge" limit körul van, es ha tökeletes balance-ban vannak a cellak akkor ott meg eppencsak de mind tuleli. A valosagban az ertekek 4-8% között mozognak, amelyik 6 ala esik az mar csak papirnehezek.
Tuti kihagytam nagyon sok mindent, mert most csak irtam ami eszembe jutott, de ha van kerdes, szivesen valaszolok.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Coyot
őstag
Ha nincs egyéb viszonyítási alap, akkor ez maradt pedig.
Dluinet
Pontosan ezt mondom én is, mindegyik féle meghajtás sokkal többet fogyaszt valós, vagy inkább vegyes körülmények között. Lásd Corsám város vs országút 80al haladós vagy a Tesla pálya vs város.Egy forrást tényleg dobhatnál a diagramhoz.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
K Norbi
addikt
Új golf 8 motortér [link]
Itt oszt van spórolás.
Mint valami 1 es Golf.Szépek a zárósapkák.
Meg a Motortartó csavar is.[ Szerkesztve ]
-
-
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #156362 üzenetére
Bizalmas adatot nem oszthatok meg, de elvileg ennyiböl nem lehet baj (az eredeti sokkal erdekesebb termeszetesen, ez csak egy snip belöle amivel nem sertek semmilyen szabalyt).
Ami itt latszik az az egy akkupakkban levö modulok atlagfeszultsegertekei konstans 287A-es aramkorlat melletti meritesnel. Az abran minden vizszintes vonal 50mV. Ha figyelmesen nezitek akkor latszik, hogy akar 80mV kulönbseg is lehet az egyes cellak között. (a kiugro barnat nem kell nezni ami eltunik alul, az meghalodott...) Aztan lehet szamolgatni, hogy ha a 3500mV a total ures, 4100mV a full tele, mennyit szamit az a 80mV.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
K Norbi
addikt
-
nagyúr
válasz kisza25 #156369 üzenetére
Jajj... asszem' jajj...
Most is tartom, hogy senki nem csinált még normális környezettanulmányt.
Nem csak a közvetlen kipöfögést kell nézni, hanem az előállítástól a szállításon át a tárolásig.
És nem elég csak ezeknek a figyelembe vétele, hanem a környezetre gyakorolt potenciális kockázatokat is bele kellene venni a környezettenulmányba.
Amíg nincs komplex tanulmány, én egyik tábornak sem hiszek, főleg Chruchill óta...
(mintha a Szegyetemnek az Audival lenne szerződése... )Láttam ám a szmájlit, ennek ellenére csak kijött belőlem...
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
válasz cappa72 #156376 üzenetére
Mondjuk ez a 3sorban leírunk mindent egy 2 órás előadásról, a tipikus nép butítás/ lázítás kategória.
Engem érdekel a téma és meghallgatok mindenkit, szerintem abban is van okosság és elgondolkodtató amit Barna mond, pl. hogy globálisan kell gondolkodni.
Nem csak azt látni ami előttünk van, de egyelőre nekem hihetetlen a 2025/2030-as határidő, hogy több országban onnantól nem lesz kapható új autó belsőégésű motorral.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
nagyúr
válasz kisza25 #156377 üzenetére
Engem érdekel a téma és meghallgatok mindenkit,
Én is így gondolom
szerintem abban is van okosság és elgondolkodtató amit Barna mond,
Ezzel én is egyetértek.
pl. hogy globálisan kell gondolkodni.
Itt a pont.A többit meg keserű szájízzel leírtam már.
Viszont az emberiség meg nem tudja megtenni, hogy ne hagyjon lábnyomot, ezt nem is lehet elvárni. Fejben kellene változni, változtatni, de amíg a pénzhajhászat és a vagyonszerzés megy, addig nem kivitelezhető...
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
MasterMark
titán
Egyébként a villanyautónak nem a környezetbarátság a lényege. Ez csak a marketingje, mert most ezt kívánja a politika.
Switch Tax
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz MasterMark #156380 üzenetére
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Magnum_
nagyúr
-
szebe
őstag
válasz MasterMark #156380 üzenetére
Nézőpont kérdése. Szerintem az lenne a lényege, hogy nem lokálisan szennyez.
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
MasterMark
titán
válasz szebe #156383 üzenetére
Inkább előnye szerintem.
Magnum_: Örülök.
CactuS: 100% komoly vagyok mindig.
Villanyautó is már nagyon régóta van, és akkor se ez volt a lényege. Most csak hogy ráhúzták ezt, mindenki csak ezzel van elfoglalva.
Pedig maga a villanymotor sokkal ésszerűbb egy autóba. Itt a gond az akku amit meg kell oldani.
Szerintem...
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
nagyúr
válasz MasterMark #156384 üzenetére
"Villanyautó is már nagyon régóta van, és akkor se ez volt a lényege."
Szerintem de, viszont nincs kedvem vitázni, csak leírtam.
Porsche-éknál meg elgurult a gyógyszer
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
MasterMark
titán
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #156370 üzenetére
A PHEV értéke szimpi, főleg, hogy nem korlátoz semmiben. Ha kell röhögve elmész 1000+ km-t tankolás nélkül ha kell akkor meg 0 lokális emisszióval csendben suhansz a városban. És még az AWD rendszere is remek.
Egyébként érdekességként:Subaru 2.5i manuális EU4 (E5): 8,42 -> 196 g/km
Skoda 2.0 TDI DSG EU6 SCR (B7): 8,42 -> 222 g/km[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
EQMontoya
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz EQMontoya #156390 üzenetére
Tankolás alapján valós fogyasztási adatok. Nem reális, mert nyilván nem azonos útvonalon mennek meg nem azonos tempóval, nem azonos a gumi, nem azonos megtett távolság alapján stb. Csak magas labda az egyező fogyasztás. Kb annyira reális az összehasonlítás mint az előbb itt linkelt villany vs foszilis CO összehasonlítás.
mod:
Doki16: Olyan pici? Áá, akkor nem is kell.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz MasterMark #156386 üzenetére
"Nem is értem miért. "
Dolgozom... Nehéz napom van... Csak kijönne a rosszabbik felem... Elengedtem a témát, értékeld
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
-
a tipo bődület sz@rul fogyaszt 20-al gurulva (házkereső üzemmód) kb 5-6,5 liter között ugrál a pillanatnyi fogyasztás, tökre aránytalan a 60-nál 3-4 közötthöz képest
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kisza25 #156397 üzenetére
Bubiban nincs pillanatnyi mérő de ott tuti sokat eszik. Mondjuk nem is araszolásra használom szerencsére.
mod:
tboldi: Haverom akinek BMW-je van (vagyis volt, most szabadult meg tőle), pont megjegyezte a múlt héten, hogy 4000-től egész jó hangja van ennek a boxernek.
Legalább ez, ha már nem megy.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Nintendo Switch
- Politika
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- E-roller topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- iPhone topik
- Napelem
- További aktív témák...