- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- DIGI Mobil
- Magisk
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Honor Magic V2 - origami
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
Hirdetés
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Coyot #156300 üzenetére
- a linkelt diagramon előzékenyen a sima autó kipufogós kibocsájtása pedig ~160g/km-nek van írva, nem tudom pontosabban leolvasni, ellenben ma már ugye ~100 alatt próbálják meg tartani, de az itt nem mutatna ugye túl jól..
Pici fogalomzavar. A flottaátlag célja a 105 gramm (és ez 2020, nem 2018), amit a gyártók úgy érnek el, hogy hybrideket (pl: mild hybrid) és elektromos autókat gyártanak (esetleg vásárolnak egy vagon pénzért Tesla eladásokat, mint a Fiat. ).
Másrészt abban sem vagyok biztos, hogy az az avg euro car új autókra vonatkozik.
Az a baj, hogy tiszta számokat és statisztikákat egy ilyen horderejű dologban senki nem fog tudni (vagy aki igen az nem adja ki). Iszonyat pénzek mozognak ezekben (lásd amikor kihozták az amcsik még a tesla előtt, hogy egy Hummer környezetkímélőbb egy elektromos autónál, aztán sokan azt linkelgetik még a mai napig).
Az biztos, hogy ezekkel az euro normákkal hosszabb távon megölik a dízel (előbb) és benzines (utóbb) autókat is, nem fognak tudni hova menekülni az autógyártók.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
válasz kisza25 #156299 üzenetére
-élettartam 150000km (elektromosnál ez nagyon kevés futásnak számít, kb az első fékcsere)
-euro avg a 2018-ban futó EU személyautók gyári értékek. Az öregedés során folyamatosan növekvő értékeket nem kalkulálták bele, csak a gyári új kibocsátást.
-igen kWh"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Coyot #156300 üzenetére
"...helyben a benzinből kb. 104 g"
Az elég optimista adatnak tűnik nekem így elsőre. Az 1.2-es Jazz a maga 5,6-os fogyasztásával is 131 gr/km-t tud...
Ez a valós tankolási adatokból visszaszámolt CO kibocsátás, nem vmi kozmetikázott katalógusadat.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
válasz Dluinet #156302 üzenetére
szerintem egy benzines és dieselnél is, 3éves autómban volt 110ekm és a 20 évesben van 360ekm, a 15-ben meg 185ekm... ez a gtk-val együtt lehet átlagban ennyi
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
EQMontoya
veterán
+1, ez az elcsalt fogyasztási adatokból kijövő 3.8l/100km mellé számolt fogyasztás. De annyit nyilván soha semmi nem eszik.
1l benzinből 2161g CO2 keletkezik. Szóval a valóság benzineseknél vegyesben inkább egy 8l küröli álag, ami 170g/km körülre jön ki.
Persze a dízelek elmennek 6l-ből, de ott 2489g/liter a co2 kibocsátás, tehát így is csak 150g/km-ig sikerült lemenni. Ugye a szigorúan városban használt, 10l körüli fogyasztó dízelt (250g/km) érdemes azért összevetni egy 6l körül fogyasztó hibriddel (130g/km) és egy villanyossal.
Majd realizálni, hogy továbbra is rengeteg dízel taxi van pl.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
-
d.tiborz
aktív tag
Üdv Mindenki!
Milyen oldószer-higító ajánlott a leszedett (leesett) díszlécek, típusjelzések stb után visszamaradt ragasztó eltávolítására? Persze olyan, ami nem teszi tönkre a fényezést.
Köszi! -
d.tiborz
aktív tag
válasz BigBlackDog #156309 üzenetére
Köszi!
-
Doki16
addikt
válasz yodamester10 #156311 üzenetére
Az a 36 teljesen abszurd. Azt feltételezik, hogy a 100 km-ből tisztán villanyosan meg tudsz tenni a NEDC szabvány szerinti 50 km-t és a maradékot benzinnel. És talán így kijönne a a sok nulla miatt a 36. A valóságban inkább 100 felett van a GTE is ha valaki használja rendesen. Nekem a sok töltéssel és 2,7 átlag mellett is jelenleg 64g/km. És akkor ebben nincs benne az áram.
A Toyota hibridemmel viszont tényleg tudtam hozni a katalógus adatokat. Az 12000 km alatt is 115g/km átlagon állt.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz Dluinet #156302 üzenetére
Sok a kamu adat az elektromosak kapcsán is. A valós tapasztalatok nagy része azoktól jön akiket rábeszéltek. Akik rábeszélték őket, azoknak a nagy része ferdít.
A fékekre is jönnek elő a problémák, hogy a kevés használat miatt elkoszolódik, megszorul, félre kopik, az anyagában keletkezik valami probléma, stb. és ugyanúgy cserés. Legutóbb pl. a műhelypornóban volt egy hybrid, ott a hátsókkal volt probléma. A márka szakértő a megbízható autóra 10 percen keresztül sorolja a típusra jellemző hibákat.Apró megjegyzés, hogy a német áram előállításának a kibocsátását az egyik tábor nem számolná, a másik meg csak azt számolná.
Hát az igazság itt is valahol félúton lehet, mert a legyártott autók egy része bizony ott töltődik, de az is igaz, hogy közel sem az összes, mert, ha tényleg ez lesz a jövő, akkor az összes országra ki kell számítani és azt is figyelembe kell venni, hogy az hogy fog változni.Az is téves számítás amikor a már kiépített rendszerre nem számolnak 1 g-ot sem. A napelemek és szélerőművek legyártása és telepítése is több millió tonna CO.
Ugyanígy ki szokták hagyni, hogy azt a rendszert is frissíteni, javítani, cserélni kell. Az ilyenek az elektromos tábor oldalról gyakran kimaradnak. A motor örök élet, az elektronika örök élet, az akkupack irreálisan hosszú vagy örök élet, a napelem örök élet vagy 100 év.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz [CS]Blade2 #156313 üzenetére
Az elektromos rendszernél pontosabban lehet látni a fogyasztást.
Hátsó fék megszorulása azoknál jön elő, akiknek 10+ éves autójuk van és még a rögzítőféket sem használják. A sima autónál is rozsdásodik a fék.
A műhelypornóban egy opel ampera volt, amit senkinek nem ajánlanak, mert egy hulladék, tele tervezési hibákkal.
A sárga rész az üzemanyag ellátó rendszer CO2 kibocsátása (tankerhajótól, az olaj Catalytic krkolásától az elektromos hálózat veszteségéig)
Akupakk minimum 300000km és 10év, senki nem tervez alá (70%-os teljesítmény romlás). A tesla idén akarja bemutatni az 1,6 milló kilométeres a akuját."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Coyot
őstag
Szerinted a villanyosnál a fogyasztást a valós átlaggal számolják a katalógusban? Én ennyire azért nem vagyok naív
Holott a városban 10 et fogyasztó Corsámmal is tudtam már 4,5 el járkálni. Gondolom a katalógusadata is kb ennyi a Corsának, a Jazz-nak meg gondolom még kevesebb.Szóval ha már hasonlítunk hasonlítsuk a két legoptimálisabb verziót mindegyikből a katalógusadatot, így szerintem közelebb vagyunk az igazsághoz.
Szerk.:
Ha jól rémlik Handrás teslája is elment 14-15kWh-val városban aztán ahogy kilépett a városból, pályára meg 24-25 lett ez az érték. Csak EV/nél ugye fordítva van ahol a belső égésű sokat kér ott a villanyos optimumon jár.[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
válasz Dluinet #156314 üzenetére
Ok, de ha 10 év alatt behal az akkupakk és mentek vele 120ekm-t akkor mennyit szennyez a benzin/diesellel szemben amik még 15-20 évesen is vígan mennek?
Meg ha nagyobb baleset van egy benzin/diesel autót legtöbb esetben helyre lehet hozni, egy elektromost már közel sem biztos, ha a zárt hűtőkör megsérül, vagy a nagy feszültségű vezetékek...Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz yodamester10 #156311 üzenetére
Igen 95 gramm, de az a 2021-es évre. Még pontosabban úgy van meghatározva, ha jól tudom, hogy:
2020: 80%-nak kell megfelelnie a 95g/km CO2 határnak
2021: 85%-nak kell megfelelnie a 95g/km CO2 határnak
2022: 90%-nak kell megfelelnie a 95g/km CO2 határnak
2023: 95%-nak kell megfelelnie a 95g/km CO2 határnak2020 annyiban trükkös még, hogy átmeneti évnek számít, így:
- 2020-ban az eladott autók legnagyobb kibocsátású 5%-a nem számít bele a flottaátlagba
- 2020-ban a papíron 50 g/km alatti értékkel rendelkező autók (tisztán villanyosok és tölthető hibridek teljesíthetik, utóbbiak akkor, ha elég nagy az akkumulátor kapacitásuk) duplán számítanak
- és végül még egy, amit nem is értek: a nagyobb tömegű autókat gyártók magasabb határértéket kapnakkisza25: Én nem tennék rá nagyobb összeget, hogy a következő néhány évben eladott új autók 15-20 évesen még üzemképesek lesznek. Egyszerűen sz*rt gyártanak, szenvednek a gyártók a kibocsátási normákkal. Akik flottáznak, tudják, hogy milyen szívás volt a Ford 2.0 dízel sorozata az elején, vagy az opel 1.6 biturbo dízelje, akár a PSA haszongépjárművei. Meg úgy ez ez egész downsizing hullám, karbantartás, megbízhatóság terén sehol nincs a legtöbb gyártó ilyen motorja az azelőtti darabokhoz képest. A távol-keleti gyártók nem véletlenül lobogtatták be, hogy bizonyos típusokat egyszerűen nem fognak forgalmazni Európában a jövőben.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
-
válasz Magnum_ #156319 üzenetére
Miért amperanál is így van nem? Kb mindegy melyik sarkát koccolod le közel gtk
Egyébként tök fölösleges vitatkozni ezen az egészen.
A villanyosítás megkezdődött, szinte már minden új autó minimum mild hibrid.
A globális felmelegedést már a bőrünkön érezzük. És nagyon úgy tűnik minden amit jósoltak vele kapcsolatban igaznak bizonyul.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz kisza25 #156322 üzenetére
Ez mondjuk kb. igaz bármelyik ~6-10 éves prémium autóra is, főleg, ha elől meg van tömve minden földi jóval, pl: valami bonyolultabb led-es lámpával.
Az ampera amúgy egy torz szerelemgyerek. Egyetlen okból született meg anno, ez volt a feltétele annak, hogy az állam megóvja a csődtől a GM-et. Ennek megfelelően sikerült egy baromi bonyolult autót tervezni. Tipikus állatorvosi ló: ha jól emlékszem akkor 5 hűtő, 4 hűtőkör, 3 kuplung, mellé a megbonthatatlan zselés akkupakk, amit mások nem használnak (bár lehet már erre is találtak megoldást itthon). Az akkut egyébként olyan szinten túlméretezték (a valóshoz képest nagyon kicsi a névleges kapacitása), hogy fizikailag sokáig működni fog az autó azonos hatótávval. Mármint működne, ha nem lenne benne szoftveres avultatás...
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
válasz Magnum_ #156324 üzenetére
Én az írtam ha Nem kijelentettem, hanem feltételeztem, hogy mi van abban az esetben ha. Ok a nagy többség valószínűleg nem fog, de ahogy olcsóbb lesz spórolnak megint mindenen, de legyen 15 év és gtk az autó, mivel jár majd a magyar ahol 14 év az autók átlagéletkora?
[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz MasterMark #156326 üzenetére
Akkor 15 év múlva, felmegy a lovak és a szekér ára
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz MasterMark #156326 üzenetére
Sehol, szerintem az újabb motorokkal megint lesz 1-2 olyan év, amikor örülünk, ha elmennek 20-40k km-t hibamentesen és nem lesz hengerfejes 60.000 km-nél az autó, nem szarik be az adblue adagoló, a részecskeszűrő, stb. stb.
_
Hollandoknál amúgy pl: sok Leaf van, ami nagyon kevés km alatt elveszít 4-5 pálcikát is (azaz ilyen ~70% körüli akkuval rendelkezik). Ennek oka, hogy ott sokadik autónak veszik és javarészt teljesen feltöltve tárolják hosszú hetekig, ami nagyon nem tesz jót az autónak. Kb. mintha dízellel bölcsi járatoznának. Az elekromos autók akkuját is haza lehet vágni sokféleképpen, de ezek döntő többsége user error.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
EQMontoya
veterán
válasz MasterMark #156326 üzenetére
A hibridek meg a skyactiv talán. A többi valószínűleg nem.
Same rules apply!
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz EQMontoya #156330 üzenetére
Kb. Mondjuk HSD-s hajtású autók árai az egekben, használt EV-t árai még a fölött kettővel. Ha a Mazda addig nem rohad el, akkor esélyes befutó lehet majd.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Coyot #156315 üzenetére
Jó de így az egyik kamu adathalmazt hasonlítjuk egy másik kamu adathalmazzal. Hát nem csoda, hogy azt hoz ki belőle az ember amit csak akar.
"Csak annak a statisztikának hiszek, amit magam hamisítottam."
EQM: Most kíváncsiságból megnéztem a spriten a többi autót: Bubi a valós 8,42-es átlagával 196gr/km-t termel, Kormi átlaga 8,11volt, azzal már 214 gr/km-nél jár...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Coyot
őstag
Ugyan az a gyártó hazudja ugyan azt az értéked az arcodba csak más a mérőszám ezért nem értettem hogy ha valós felhasználást nézem akkor vagy mindegyik oldalról a valósat vagy mindegyikről a WLTP-t kellene nézni - vagy NEDC vagy melyik épp a mérvadó.
Erre mondta amugy a Hanula Barna, hogy a user lábában van 50%, technikában meg ennél sokkal kevesebb.
De akkor gondolom érted miért nem jó, hogy épp a te Jazz-ed hasonlítod.
Ennyi erővel jöhetek az 1.6D CRV-vel. 4.2 vel járnak vele ez meg ~105g/km - és 4 éves technika, sőt ez egy nagy SUV, ennél egy újabb biztos többet tud. Vagy hibrid lesz ugye.[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Coyot #156338 üzenetére
Igen, ha egyforma hazugságot hasonlítunk akkor az már egy fokkal jobb mintha különböző hazugságokat hasonlítunk. Így legalább kb az arány stimmel.
A Jazz az csak egy példa volt arra, hogy a valóság és a katalógus adata mennyire nincs köszönőviszonyban. A megadott 104gr/km még nyugaton is necces nem hogy itthon a 14 éves átlagéletkorú autóparkkal.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Dluinet #156341 üzenetére
KEI car jöhet, a mostanim hossza is 20 centire van a KEI max hosszától. Mondjuk nekem ez a furcsa dilim, hogy a méreteim ellenére szeretem a pici autókat.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
válasz Dluinet #156339 üzenetére
Ok, csak gondolom ahogy öregszenek a cellák és csökken a kapacitás hiába cserélsz pár darab 0-ás cellát, a többi sem lesz már maxos.
Meg nagyon felhasználás függő lehet. Csak mondok egy példát noti akkumulátor, egyszerre vettem két gépet a páromnak és testvérének, ez történt 6 éve. Az egyik gépben 0-ás az aksi, a másikban 80% -os, ugyanolyan gép, ugyanolyan akksi, másképp használják. Pontosabban pároméra én oda figyeltem.
Ha fullra töltve ott hagyod az autót hetekig a garázsban az sem tesz neki jót, ha nagyon lemerítve elfelejted tőltőre rakni és úgy áll egy hetet úgy meg pláne ki lehet nyírni, vagy mindig gyorstöltőzés sem hiszem, hogy annyira jót tenne és hasonló dolgok.
Na mindegy, ne legyen igazam, mert akkor még nagyobb sz@rban leszünk, mint most.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz kisza25 #156343 üzenetére
Ha több hétre leteszed az elektromos autót, akkor kb. 25-30%-ig lemerítve jó azt megtenni. Maxra töltve parkoltatni nagyon nem jó, ahogy a napi 3-4 villámozás sem tesz jót neki tartósan, főleg, ha nincs aktív hűtése az akkunak (pl: Leaf). Ugyanakkor a dízelt is kinyírod a bölcsijárattal vagy a benzinest a hidegen padlózással. Szóval azért is írtam, hogy ezek az idő előtti elhasználódások user errornak tudhatóak be inkább, ami sajnos azért is problémás, mert mindenki úgy árulja az elektromos autót, hogy abban bizony semmire nem kell figyelni. Pedig kell.
Cellák nem egyformán öregszenek, pl: Priusnál a hűtés miatt általában a középső cellák mennek ki előbb (azok oldalról kapják a meleget folyamatosan a többi cellától). Anno nekem a P2ben is cserélni kellett 3 db modult, aztán utána elment hiba nélkül még 40.000 km-t, amikor eladtam.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
válasz MasterMark #156344 üzenetére
Hanem?
CactuS:
Ja erre gondolok én is, sokan megveszik ovi járatra a dieselt, mert az keveset fogyaszt.
A legtöbb akkumulátor úgy bírja ablegtovább a nem használást, ha 60-70%-ra van töltve[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Pttypang #156347 üzenetére
Hát, autója válogatja, hogy mit mutat, ott ugye a kijelzés eleve nettó értéked ad meg ,min-max-ra, nem a ténylegest és valószínűleg alul-felül bőven van benne tartalék, hogy ne lehessen olyan könnyen teljesen lemeríteni őket. Így elképzelhető, hogy a ~30% az autó kijelzőjén kb. ugyanazt jelenti.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
válasz stickermajom #156349 üzenetére
Ha egy 65-100kWh lemeríti magát 70%-ra álló helyben, az azért nem kicsi energia mennyiség, meg megint egy pofon a co2 kibocsátásnak.
Meg az illető közben töltőn is hagyja azon a héten, simán ismerekolyat aki megcsinálná[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Új hozzászólás Aktív témák
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron