Hirdetés

Hirdetés

Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Teasüti #41051 üzenetére

    A manitou és a magura is használ ilyen "mixelt" kenést (a DT -t nem ismerem még, lehet ők is). Én nem nagyon hiszek az értelmében, egyébként én is próbálkoztam vele a Manitou-nál.
    Ha logikusan végig gondolod, akkor a lábban levő olajnak akkor van értelme, ha az a perselyt tudja kenni. Különben csak ott el utaztatod magaddal, viszed túrázni, stb, neki lehet jó, neked annyira nem mert még plusz súly is.
    Az alsó persely is azért eléggé magasan van, odáig meg nem töltheted meg. A nyílt olajas csillapításnál, pl az F100 ban kb 160ml olaj van a jobb oldalban, (abba van a csillapítás ugye) az azért tetemes olaj mennyiség, azt könnyebben fel lötyköli a teló a szimeringig. A másik oldalban úgy emlékszem 35ml olaj van. Nah most ha utána nézünk a fox telóknak, akkor találunk olyan képeket, ahol a bal oldali becsúszó szár komolyan fel van kopva. Ezeket a villákat nem tartották karban. Na most a bal oldal a tárcsa fék miatt természetesen jobban van terhelve, de szerintem ez nem okozza a bal oldal durva kopását, hanem az hogy ott sokkal kevesebb kenést kap a villa.
    Visszatérve a manitou-ra, én abba próbaképp bele locsoltam egy 20-30ml olajat, lehet többet is, csak éppen ott a láb alján, a nyomórúdra van húzva egy gumi ütköző, és szerintem azt sikerült elérni, hogy az a gumi ütköző úszik az olajban, de hogy onnan az-az olaj fel nem fog menni a perselyekig, azt tutira veszem..
    Persze szokták mondani hogy fejre kell állítani a bringát néha, és akkor felfolyik az olaj..
    Mozgatás nélkül nem hiszem hogy nagyon felfolyna a perselyeken, hacsak nincsenek bele hornyok vágva, bár ha elég sűrű olajat töltöttünk a lábba, akkor azokon a kis pár mm átmérőjű réseken nem hiszem hogy fel fog folyni..
    Zsíros villáknál inkább az a lényeg, hogy megtaláld az olyan viszkozitású és típusú zsírt, ami optimális ahhoz a perselyhez, villa felépítéshez.
    Pl zsírból meg olajból szokás kikeverni olyan állagú zsírt, ami viszonylag folyik, de nem annyira hogy lefolyjon a teló lábába, csak ne az legyen hogy bekened a persely fölé, aztán ott marad örökre, mert az nem ken semmit. Műanyag perselyes telókhoz pl nekem a lágy szilikonzsír nagyon jól bevált.

    Villa tuningolás? Amiket leírtál a következő hozzászólásban, azok egyrészt sokat segíthetnek, főleg amikor a rugóban van egy elasztomert, ha könnyű súlyú vagy, azt kiveszed, akkor csodákat lehet elérni. :D Manitou nál én a rugó gyári előfeszítéséből vettem ki alátéteket, mert a leglágyabb rugó is kemény volt nekem, akkor a rugót próbáltam elgyengíteni, körbe köszörültem, hogyha összenyomod nehogy megszoruljon meg a becsúszóba (nem ajánlom senkinek, rugó töréshez vezethet) aztán abban van odaút csillapítás, ami nagyon visszafogta a teló mozgását a súlyom alatt, ott a "passzív" dugattyúra fúrtam nagyobb lukakat, hogy kisebb ellenállással menjen át rajta az olaj.. levettem róla az O gyűrűt.. Kisebb viszkozitású olajat töltöttem a csillapításba, játszottam az olaj szinttel. Ilyesmi.

    Szeretnék ebből a szakmából megélni is, ahogy sokan mások, ha megtanítunk mindenkit biciklit javítani, akkor a saját kenyerünket adjuk nekik, én pedig ha egyszer egy ilyen weboldalt megcsinálnék, ami egyébként rengeteg idővel jár, idő meg megint csak pénz, akkor én nem úgy csinálnám meg, ahogy a legtöbben, hogy megjavítani nem tudod belőle, csak maximum elrontani. Ha én valakinek valamit el akarok magyarázni, azt úgy teszem hogy mindenféle tapasztalat és ismeret nélkül is megértse és tudja alkalmazni. Ezzel pedig a szakmát adnám ingyen és bérmentve a kezébe. Ezt nem szeretném megtenni, már csak azért sem, mert így a barátaim alatt vágnám a fát. Nem arról van szó, hogy nem szeretek segíteni, mert szeretek, ez szerintem látszik itt a topicban is, csak itt más dolgokat is szem előtt kell tartani, gondolom átlátod.

    [ Szerkesztve ]

Aktív témák