Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Auratech

    őstag

    Vajon miért is, most éppen 'Diótörő' zenéket vágok. Közben keresek a régóta használatosnál szebb zenét. 2014-re. A sok meghallgatásban nagyon kedvemre való volt a felvétel, amiből ezt a kis szösszenetet belinkeltem. Kíváncsi vagyok mi a vélemény zeneileg, hangulatilag, nem technikailag. Az is jó, de előadás, tehát él rendesen. Nekem ez elég intim de mégis könnyed, játékos.
    dió
    A Royal Opera House zenkara, Jevgenyij Szvetlanov vezénylésével. Paul Cunliffe a technikai hangfelelős. 1995(?)

    Mivel mp4-ből jött ki a hang, egy cseppet igazítottam rajta. Nem csúcsminőség, de valami ilyesmit kellene találnom még jobb minőségben. Nagyon ötletes az itt hozott részletben a vonósok szólamának dallam mozgatása, ami ilyen közvetlenül nincs meg a legtöbb felvételben. Ez jó teret ad akár a koreográfiában pld. a szólam mozgásával azonos-ellentétes irányú táncirányok használatával.

    Ez évtől megtiltottam, hogy yutube 240 minőségű letöltésekről menjenek a próbák a balettórán. Egyszerűen nem írom ki, nem vágom meg, ha van lehetőség jobbat keresnem. Legtöbbször van. Egy klasszikus előadás max10 dolcsiból megvan iTunes alapon..vagy amazon.. google, bing..spotify..stb.

    Érdekes tendencia, hogy mióta kb (2003) népileg is "hozzáférhetőek" a netes zenék, a koreográfiákban használt zenedarabok gyakran borzalmas minőségűek. Sokkal pocsékabbak, mint a net előtti időszakban, akár analóg időket is belevéve. Akkor nem volt ekkora zenepiaci infláció.. Ami megjelent, igényesebb volt.
    Ugye a koreográfus böngész és tempóban alkalmasnak talál, letölt valahogy valamit, amire gyakorolnak, suttyomban.. Ez akár kamerás felvétel monó hangja is lehet tapssal, köhögéssel. Aztán előadás előtt jön az igény, hogy ja, ki kellene venni a tapsot és megtisztítani, meg szóljon jobban. Sikítófrász.. Egyszer tettem meg és gyomorgörccsel néztem végig a "tettes " koreográfiát. Amúgy hallgatható lett, de mégis elég fos volt. Aztán soha többet..
    A mesterek, táncosok is felfogták, hogy a zene minősége a produkció hangulatában mennyire jelentős. Igyekeztem udvariasan bizonyítani. Korábban ez néha mellékes volt.
    Szerintem negyede... A Szép színpadképhez, koreográfiához zeneileg, technikailag kimunkált, minőségi hangzású felvétel dukál. Szívesebben, nagyobb örömmel gyakorolnak és mindig megjegyzik, milyen állatul jól szól.
    Fura tapasztalásom, hogy kiváló minőségű zene esetén a tempó 3-4%-al több lehet a szar minőségűhöz képest, ami a táncosok esetében olyan, mint egytizeddel jobb 100-at futni. A gyenge zenéből lassabb kell..
    Talán azért van ez, mert nem a belső órát kell fókuszban tartani, hanem felszabadultabban rábízhatja magát a több közvetlenebb időinformációt adó minőségi zenére. Ahogy a jó akusztika sem fárasztja a zenészt. énekest úgy, mint egy vacak. Bocs, ha gond a hosszú poszt.

    [ Szerkesztve ]

    Auratech Field Recording

Új hozzászólás Aktív témák