Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Auratech

    őstag

    válasz andorra #40351 üzenetére

    Gyakran érkezik a diskurzus olyan tartományokba, amikor a tapasztalást valamiféle technikai-tudományos igényű magyarázat (flogisztonelmélet) próbálja alátámasztani. Ilyenkor felhorgad bennem a szkeptikus.

    Teljesen vérre menő bizonyítási eljárást kellett lefolytatnom az C'acutta Briós Sz.P. érvei ellenében, aki váltig meg volt győződve, hogy az újrakiadáskor belenyúltunk a felvételébe, mert másmilyennek ítélte a felvételt. Szarabbnak, miközben az eredeti soksávos anyagot tartalmazó winyót kaptuk meg csupán a pro-tools verzió ment feljebb a szoftverben és sokkal finomabb lett az összegző algoritmus 32bit@48bit meg a 16 bites dither lett UV22@ApogeeUV22HR/PowR

    (Mivel Magyarországon senki ítéletében nem bízott, megkértem kedves ismerősöm Jiří Pospíchalt, hogy a Classic Sound Austria hirhedten hiend mastering rendszerén hallgatva bizonyíthassam igazunkat, cserébe átadva számára az évek alatt kiagyalt akusztikai-esztétikai-élettani tudáshalmazra ötletelt metódust, amit azóta is használnak néhanapján [Referenciák:])

    El kellett érni, hogy az általa vélt különbséget más számára is érzékelhetővé tegyük, mert teljesen más nyelvezetet használtunk. A "máshogy szól" vélelme szerencsére nem elég ahhoz, hogy bepereljen bennünket
    A vége az lett, hogy a változás okát megtalálta a saját előítéletességében. Egyszerűen elővételezte a változást, mivel nem igazán volt bizalma bennünk, csak engedett Sz. Sz gadulkás kérésének..

    A bizonyításkor a legnagyobb alázattal kezeltem azt, hogy ő sok nagyságrenddel gyakorlottabb zenész, aki a saját játékát képes olyan nüanszokban minősíteni, ami fődi hangmérnöknek szinte meghallhatatlan, részint a műfajismeret alapossága okán. Nem vesztünk össze. Ez afféle felfedezőút volt hallásunk korlátaihoz és csodáihoz. Én megtanultam azt, hallani, ami alapján ő ítél. Ő is igyekezett..Jó móka volt. Aztán vett otthonra egy egész jó láncot 2001-ben (Musical Fid. A1, B&W 601, Arcam Alpha 7, Neutrik kábelezéssel)

    Az új mastert végül szárazabbnak, élettelennek ítélte, ami szerinte megölte az indiai zene atmoszféráját. Először lelkendezett, milyen pontos terű, finoman intim és inspiráló, mégis erőt sugárzó aztán rájött, hogy evvel korábbi munkáját minősíti. Ekkor lett száraz, digitális a felvétel. Aztán, mikor AB... visszahallgatta a korábbi mastert, ráébredt, hogy az a szarabb, de tényleg. Elnagyolt terű, fedett, mosott, köszönhetően az eredeti elég átlagos eszközöknek. (A vicc, hogy 4 elég gagyi mikrofonnal lett felvéve, szerintem szarul, és dc is volt a sávokon.)

    Úgy tűnik, bárki tapasztalt hifista beszédül egy hangrendszer elé, azonnal megállapítja, hogy jobban-rosszabban szól a tegnapihoz képest, nanotartományokban. Függetlenül, hogy rágózik, vagy uszodában volt, vagy beletrombitáltak a fülébe, vagy bevett két aszpirint...

    Amúgy én sem veszek vért a csajtól, hogy megtudjam, működik-e a kémia...

    Nekem az akadémikuság belterjes tekintélyelve visszataszító. Bárhol észlelem, irtanám, mint kammerer az eq-t.

    Auratech Field Recording

Új hozzászólás Aktív témák