- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- MIUI / HyperOS topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- MG4 menetpróba
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ribi
nagyúr
válasz vodkaboy22 #34646 üzenetére
Azt ne mondd, hogy aki fotózik, teljes tudatában van a teljes fényképező gép minden egyes paraméterével, elemezte az összes lencse adatát, paraméterét, teljes tudatában van az összes alkatrész minden tulajdonságával. Mert valami hasonlót kívánsz meg a hifistáktól. Azért mert hallják a különbséget még nem jelenti azt, hogy tudják mi miért jobb/rosszabb. DSLR-ről is úgy beszélsz mintha az valami felsőbbrendű dolog lenne ...
kammerer
[ Szerkesztve ]
-
zoltanz
nagyúr
válasz #71562240 #34626 üzenetére
Sztem a hangzáshű zenéhez a mai technika még kevés. Nem az a lényeg, hogy úgy szóljon valami mint ahogy az az adathordozón, vagy az étereren keresztűl érkezik, hanem lehet kompromiszumot kötni (lazítani a reprodukción), de hallgathatóbá tenni a zenét.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
#71562240
törölt tag
válasz #56474624 #34652 üzenetére
Oké, csak rákérdeztem.
Az alaplapi hangkártyámmal és a relatíve olcsó Sony ED21 fülhallgatómmal elég egyértelmű különbséget vélek hallani, nagyon meglepődnék, ha kiderülne, hogy becsapós kérdés volt, és placebó áldozata lettem volna. Van elég határozott véleményem arról is, hogy melyik változatot valószínűsítem a normál polaritásúnak, bár ezügyben azért tudnék az ellenkező irányba is érvelni, "ha muszáj lenne".
(#34653) zoltanz Ez teljesen így van, de azért a hangzáshűség IS lényeg, - annak ellenére, hogy persze a hangfelvételeink és a készülékeink egyaránt messze vannak ettől.
[ Szerkesztve ]
-
zoltanz
nagyúr
válasz #71562240 #34654 üzenetére
Persze az is fontos, de úgy érzem manapság túlságossan is a "hangzáshűség" felé tolodtak el a dolgok. Meg a felesleges nagy teljesítmény lett a lényeg (számháború), ami megint csak nem kedvez a másik oldalnak.
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
#71562240
törölt tag
Az csak az egyik kérdés volt, és egyébként válaszoltam is rá, csak nem a konkrét "eredményemet" mondtam meg,,mivel nem akarom befolyásolni az esetleg szintén kísérletezni akarókat.
(#34655) Mustármag: Feltételezem, hogy például a LOMEX vagy a SINI vagy a HQ NEDIS fajlagosan olcsóbb hely, mint a Conrad - legalábbis a saját tapasztalataim erre utalnak, de lehet, hogy nem általánosan igaz.
[ Szerkesztve ]
-
blattida
nagyúr
válasz Mustármag #34661 üzenetére
Azoknál ez a panasonic nem jobb. csak nem használt, majd 30 éves darab, ezért érdemes lehet cserélni, de ha már cserélsz, akkor ennél vehetsz bele jobbat is, nem sokkal többért.
Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
Ribi
nagyúr
válasz Mustármag #34665 üzenetére
Ja nem, azt hittem csak a nagyokat akarod kicserélni.
Összegben elég nagy a difi, bár nem tudom, miért én írok amikor marhára nem tudom melyik milyen
Pana nem tűnik rossznak, persze van drágább jószág is amire audio van írva, ami fene tudja mennyit használ.
Meg van az odras drága -
DDL
őstag
válasz vodkaboy22 #34646 üzenetére
(...) olyan kevésbé hozzáértő is szót emel akiknek se mérnőki se zenész tudásuk nincsen mégis "baromi nagy különbségeket" hallanak két fél méteres tápkábel között, úgy , hogy lehet kétszer se hallottak élőben zongorát...
Két dolog különbözőségének felismeréséhez nem kell sem zenésznek, sem mérnöknek lenni, de még csak zongorát sem kell hallania soha.
Ha azonban az a kérdés, hogy melyik reprodukció van közelebb a valósághoz, akkor már persze nem árt. De akkor sem kell mérnöknek lenni hozzá...Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
#71562240
törölt tag
válasz #71562240 #34654 üzenetére
Hátha valakit érdekel:
Számítógépes alaplapi hangkártyával plusz a 6-7ezer forintos Sony fülhallgatómmal vizsgálva elég nagy különbséget hallottam a helyes és a fordított polaritás között a bacylus által küldött 2+2 zeneanyagban (wav fájlok), de csak a jazz-zenekarnál valószínűsítettem helyesen, hogy melyik a helyes és melyik az inverz polaritású hanganyag, míg a szóló trombitánál fordítva gondoltam, mint ahogy van. -
#71562240
törölt tag
válasz Lompos48 #34670 üzenetére
Egyébként, hogy komolyan vegyem, és komolyan válaszoljak a kedélyeskedésedre, nem olyan, hogy vagy-vagy (mint ahogy persze a meteorológia sem olyan ). Biztos vagyok benne, hogy a hangberendezésemen hallgatva egyértelműen eltaláltam volna mindkettőnél, hogy melyik a helyes polaritású. A hibát annak tudom be (utólag megmagyarázva), hogy az éppen nálam levő "lehallgató rendszer" - ami ugyebár alaplapi hangkártya és alapszint közeli fülhallgató - abszolút nem nyújt számomra referenciát a helyes hangtónus tekintetében, mivel ezzel a párosítással sose hallgatok zenét. Ráadásul a fülhallgatóm kifejezetten mélytónusú, és nehéz vele megítélni, hogy az adott hangzóanyag valójában milyen tónusú - merthogy a fülhallgatóm lejjeb tolja a tónust. Mindezt tehát azért komolykodtam ide, hogy jelezzem, a jól ismert hangzású hangberendezésemmel hallgatva minden bizonnyal egyértelműen meg tudtam volna állapítani, hogy melyikek a helyes polaritásúak - vagy akár a számítógépem-fejhallgatóm párossal is egyértelműen megállapítottam volna, mert annak a hangzását is már ismerem, az is jelent referenciát a valóságra vonatkozólag. Nem ördöngösség tehát megállapítani, hogy a kettő közül melyik a helyes polaritású, csak fontos hozzá, hogy a lehallgatóberendezés referenciát nyújtson, azaz, hogy a korábbi tapasztalataim alapján tudjam, hogy hol van a reális hangtónus az adott hangberendezéssel.
[ Szerkesztve ]
-
andorra
őstag
válasz Deadzone41 #34672 üzenetére
Már megint egy újabb gumicsont?
-
kavics325i
őstag
Nem. Pont az egyéni ízlés az ami miatt nem lehet szubjektív véleményt alkotni egy komponens hangjáról.
Nem érdekel,hogy ki mennyit költ a hifi hobbyjára. Nem rég beszéltem egy személlyel akinek több mint 10millás rendszere volt. Amíg fel nem számolta. Az arca mindent elárult arról,hogy mit érez arról,hogy kellett volna e áldoznia ennyit rá avagy sem. egy szónak is száz a vége Darvas vagy ki védekezett olyan dologgal ami megfoghatatlan. Az értékrend meg csak úgy van mindenkinek. Kinek kinek mi na ebben van differencia." A fantáziát kárpótlásul kaptuk mindazért, amik nem vagyunk, a humorérzéket pedig vigaszképpen azért amik vagyunk.” ( Széchenyi Zsigmond )
-
gorbep
senior tag
válasz kavics325i #34676 üzenetére
Nem hiszem, hogy bárki is pisztolyt szorított a fejéhez, hogy építsen olyan rendszert.... Ez mindenkinek a saját döntése. Aki nem ismeri a saját értékrendjét, preferenciáját és boldogságát, az nem csak a HIFI-ben fog nagyon mellé.......szerintem.
De engem nem mások meggyőzése tesz boldoggá....
Hanem Pityu jóvoltából most éppen ez:
"The Dave Brubeck Quartet - Time Out - 1959 (24-176) HDtracks-2013 (Columbia, Legacy)"
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
#90933760
törölt tag
válasz Deadzone41 #34672 üzenetére
Na igen, meg akartam csinálni a tesztet erre képembe ordít a címe. Egyébként szerintem ugyan az, nincs különbség közöttük.
-
#71562240
törölt tag
válasz Deadzone41 #34674 üzenetére
Nem akartam besérülni. (De andorra se sérült be, csak megijedt, hogy itt az újabb gumicsont.)
Az való igaz, ha valamiféle kiírás alapján előre tudtam volna, hogy melyik melyik, akkor utána már könnyebb lett volna "kitalálnom" hogy melyik melyik. Én egyébként Windows Media Playerrel játszottam le őket (Foobart még nem használtam), és a pocsék hallgatási körülmények ellenére is nagy difit hallottam - ami a jelek szerint nem volt placebó, mert Bacylus megerősítette utána, hogy valóban különböző polaritásúak, tehát nem beugratós kérdés volt. Placebóveszély egyébként annyiban állhatott volna fenn, hogy korábbi tapasztalataim alapján tudtam, hogy milyen különbséget kell hallanom, ha eltérő polaritásúak a hanganyagok - ennek ellenére a jelek szerint a szóló trombtán rosszul azonosítottam az általam egyébként nagynak hallott különbséget. (Persze, mint írtam, "fenntartom a jogot", hogy a hangberendezésemen hallgatva a szóló trombitánál is hiba nélkül beazonosítottam volna, hogy melyik a fordított polaritású.)
(#34676) kavics325i "Pont az egyéni ízlés az ami miatt nem lehet szubjektív véleményt alkotni..." Ezt azt hiszem, eltévesztetted, valószínűsítem, hogy objektív véleményt akartál írni.
(#34677) gorbep És hogy az a Time Out hogy szól analóg hanglemezként..., azt mindenkinek kívánom, hogy legyen lehetősége megcsodálni.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz Mustármag #34675 üzenetére
Például a Nichicon-ok elég jó ár-érték arányúak szoktak lenni. Bár nem írtad, hogy mennyit szánnál rá, de az adott árkereteden belül válogatva Nichicon-nal valószínűleg nem fogsz mellé. De ez a jó ár-érték viszony általában eléggé igaz a benne levő Elna és Nippon Chemi-Con típusokra is, tehát részben a blattida által is hangsúlyozott az élemedett kor miatt lehet fontos cserélned, illetve ha a három említett márkán belüli drágább típusra is van pénzed. De szerintem legyen Nichicon - ha már homár.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz Deadzone41 #34672 üzenetére
És az miért alap, hogy én azokat nem cseréltem fel véletlen, és nem szándékosan maradt benne?
Egyébként a szándékosság valóban megvolt, de nem szórakoztam vele, úgy hagytam ahogy volt.
És különben hallottál különbséget? -
Pokzoli
tag
válasz #71562240 #34679 üzenetére
Megcsodálható. [time out]
-
blattida
nagyúr
válasz Deadzone41 #34682 üzenetére
Hasonló dolog, de nem egészen.
Abszolút polaritás (vagy fázis) alatt azt kell érteni, hogy az egyes erősítő fokozatok közül egyik sem fordít fázist, azaz, amikor a bemenő elektromos jel hulláma fölfelé megy, akkor a kimenő is ugyanezt teszi, minden fokozatra vonatkozólag.
Az, hogy ez a gyakorlatban mennyire hallható vagy szignifikáns, azt mindenki döntse el maga.Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
szakibá...
senior tag
válasz Deadzone41 #34682 üzenetére
Ugyanaz. A fordított polaritás másik elnevezése a fázisfordítás. Csak akkor van jelentősége, ha a sztereó pár egymással nincs fázisban. Az abszolút fázis értelmezhetetlen, egy hegedű a mikrofon előtt folyton fázist vált, attól függően, hogy lefelé, vagy felfelé megy a húron a vonó. Egy több utas hangsugárzóban a szomszédos hangszórók fordított polaritással vannak bekötve, ha a váltószűrő páros fokszámú. Egy felső dob mikrofonja rendszerint a megütés oldalán van, a lábdobé meg az ellenkezőn. Az egyik rosszul van elhelyezve? Melyik? Ha a gitáromat lefelé pengetem, nem szól rosszabbul, mint amikor felfelé, pedig ellenkező irányba indul el a húr. A felvételi láncban is sok helyen fordulhat a fázis, a hallgató erről nem is tud. A keverőasztal minden csatornájában van fázisváltó kapcsoló, szükség esetére. Ha valaki hall is kükönbséget az abszolút fázis felcserélésével, nem mondhatja, hogy az egyik állás jobb, mint a másik. A membránok többnyire nem szimmetrikus felépítésűek, a mozgás irányától főggően más torzítást produkálhatnak (most csak megy az agyam), ez is lehet oka, hogy másnak tűnik a hang, de nem nevezném jobbnak vagy rosszabbnak. Csak a nagyon pihentek foglalkozzanak ezzel és váltogassák a fázist lemezenként, vagy számonként, mert általánosságban nincs semmi értelme (szerintem).
Az EGYENLŐRE nem egyenlő azzal, hogy EGYELŐRE. Még nem!
-
Lompos48
nagyúr
válasz blattida #34685 üzenetére
...amikor a bemenő elektromos jel hulláma fölfelé megy, akkor a kimenő is ugyanezt teszi,...
Ez rendben volna, de emez:
...az egyes erősítő fokozatok közül egyik sem fordít fázist...
nehezen elképzelhető kapcsolásszinten, hacsak nem értünk mást "fokozat" alatt.
[ Szerkesztve ]
-
blattida
nagyúr
válasz Lompos48 #34687 üzenetére
Nem értünk mást a "fokozat" alatt.
Azért kivitelezhető, ha valaki valóban ezt akarja, az egy más kérdés, hogy a szokványos alapkapcsolások segítségével nehezen kivitelezhető a nem invertálás.Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
Lompos48
nagyúr
válasz blattida #34688 üzenetére
Egy tranzisztor nem erősít feszültséget csak közös emitter kapcsolásban. Ha nem invertál, akkor emitterkövető, ha meg a kollektorból megyünk tovább, ott már 180 fokkal el van csavarintva a jel. Részemről ennyi.
Ha tudsz más megoldást, megköszönnék egy minimális rajzot.[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz Deadzone41 #34682 üzenetére
Nem ugyanaz a két dolog, de adott esetben összefügg.
Fáziseltolódás jelentkezhet sokféle okból, az egyik módja, ha polaritáscserével idézzük elő. Mondhatni minden polaritáscsere fáziseltolódást okoz, de nem minden fáziseltolódást okoz polaritáscsere. Például a hangdobozos példádnál, vagy blattida erősítőfokozatos példájánál maradva, ha minden csatlakozás polaritáshelyesen van bekötve, akkor "abszolút" fázisról szokás beszélni a hifiben, ha mindkét csatorna polaritása egyformán megfordul valahol, akkor szokás "180 fokos" fázisról beszélni, - ezek afféle metaforák, de érzékletesek, akár tudományos terminus technikus-ként is megfelelnek. Ha csak az egyik csatorna polaritása fordul meg valahol, akkor az ugyebár egyértelműen fázishibaként jelentkezik a sztereó rendszerben, ezt nevezhetjük 90 fokos vagy -90 fokos (de akár 270 vagy -270 fokos ) fázisnak, az ilyesminek a hangja durván különbözik az abszolút fázisétól (és a "180 fokos" fázisétól is). A hifisták egyik nagy felfedezése a polaritás vs. fázis témában éppen az volt, hogy a "180 fokos" fázis hangja is különbözik az abszolút fázisétól, például, ha mindkét hangdobozt fordított polaritással kötöd be, akkor másképp (rosszabbul) szól, mintha mindkettőt polaritáshelyesen kötöd be (most a hangszórómembrán-mozgás témába persze nem akarok belemenni, maradjunk csak a fázis témánál).
Ugyanígy, a váltóáramú elektromos hálózatról működő hifi készülékek esetében is a hifisták ugyebár felfedezték, hogy a konnektordugó megfordításának hatására megváltozik a hangminőség, és a helyes bedugás állapota neveztetik azóta abszolút, a helytelen pedig 180 fokos fázisúnak. (Ez persze felvetette a kérdést, hogy az elektromos hálózat-konnektor-erősítő tápegység kontinuumban is van valami olyasmi jelenség, ami valamiféle polaritás-szerűségként működik, amely nézet ugyebár a kívülről szemlélődő mérnökök számára eretnekségnek tűnik, annak ellenére is, hogy - amint az közismert - jó ideje már mérni is tudjuk a kétféle konnektordugó-bedugás elektromos paraméterei közti különbséget, leginkább a brumm különböző mértékében.)
Ami borzasztó, hogy a gyártás során véletlenül is elő-előfordul, hogy a hifi készülékben valahol polaritáshibás bekötés történik, ilyenkor aztán jól összezavarodnak a fázisok (illetve különféle működésmódok-kapcsolások eleve magukban hordozzák a fázisfordítást, ami megintcsak összezavarja az értelmezési keretet, de ezt most hagyjuk). Ugyanilyen polaritáshiba, ezáltal fáziseltolódás-invertálás a stúdióeszközökben is meg-megesik, amely jelenség révén aztán a hangfelvételek-hanghordozók is lehetnek fázishibásak. Az ilyesmi kivédésére vannak olyan erősítők, amelyeken van egy fázisfordító kapcsoló, amely segítségével jól érzékelhető, hogy számos fázisinvertált hangfelvétel van forgalomban - főleg manapság, a digitális korszakban. Persze a 90 fokos fázishiba ellensúlyozásához az szükséges, hogy az erősítőnek mindkét csatornájához egyenként legyen egy ilyen fázisfordító kapcsoló. És mindezt még lehetne bonyolítani...Szerk.: Amit a (#34686)-ban szakibá... a hangszerek működésmódja és bemikrofonozási iránya miatti fázisinvertálásokról mond, az szerintem indifferens a probléma szempontjából - hogy megint az általam kedvelt szót alkalmazzam.
[ Szerkesztve ]
-
Lompos48
nagyúr
válasz #71562240 #34692 üzenetére
Nem tudom nem megkérdezni:
...Ha csak az egyik csatorna polaritása fordul meg valahol, akkor az ugyebár egyértelműen fázishibaként jelentkezik a sztereó rendszerben, ezt nevezhetjük 90 fokos vagy -90 fokos (de akár 270 vagy -270 fokos ) fázisnak...
Hogy születik egy 90 fokos (de akár 270 fokos) fázishiba? Például gyártásnál is lehetséges ez? Engem nagyon megdolgoztatna egy ilyennek a megvalósítása, pedig már láttam/tettem egyet és mást, amióta.
-
blattida
nagyúr
válasz Lompos48 #34689 üzenetére
Természetesen nem fogok mutatni neked olyan kapcsolást, melyben megoldható az, hogy minden egyes aktív félvezető (tranzisztor) kimenetén ne forduljon meg a fázis (feszültség- és áramerősítést is feltételezve), mivel ez nem kivitelezhető.
Ebből viszont az is látszik, hogy a "fokozat" alatt nem ugyanazt értettük.Gauranga! हरे कृष्ण हरे कृष्ण कृष्ण कृष्ण हरे हरे || हरे रामा हरे रामा रामा रामा हरे हरे||
-
#71562240
törölt tag
válasz Lompos48 #34693 üzenetére
Nem értem a kérdést. Egyik csatornánál elkötik véletlenül a polaritást. Például az erősítőben a hangszórócsatlakozó aljzatnál. Sajnos relatíve sokszor előfordul. Ilyesmi persze elsősorban vezetékezett ("lábtól lábig forrasztott") készülékekben fordul elő, és nehezebben vagy egyáltalán nem fordul elő azoknál, amelyek csak NYÁK jellegű modulokat használnak kevés vezetékezéssel vagy vezetékezés nélkül.
(#34695) kavics325i A többi ramaty?!?!?! Az egész lemezen mindegyik zenedarab akkora klasszikus, "mint ide Lacháza"! Na persze a legzseniálisabb a Take Five...
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz bajnokpityu #34699 üzenetére
Sztereó készülék egyik csatornájának az elkötéséről volt szó, és a "90 foknak" a sztereó tér-idő kontinuumban való értelmezéséről, ahol a példánk szerint az egyik csatorna polaritáshelyes, a másik pedig elfordított, azaz egy csatorna abszolút fázis, egy csatorna 180 fokos fázis, ennek a metaforája a sztereóra vonatkozólag a "90 fok" - persze ez esetben is csak metafora. A sztereóra vonatkoztatott 180 fokos fázis kifejezés esetében pedig mindkét csatorna polaritása "elfordított", tehát mindkettő 180 fokos fázis. A "90 fokos" metafora természetesen csak a sztereó kétcsatorna egymáshoz való viszonyában értelmezhető metafora.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- 1 NAPOS AKCIÓ:Ryzen7-Asus TUF Tervező & Gaming FX505DA Laptop-Kitünő állapot-Legolcsóbban!!!
- Xiaomi Mi Max 3 64 GB-os
- 1 NAPOS AKCIÓ: Exkluziv,12.Generációs-Core i5-Érintős Dell Latitude 5430-2026-ig Világgaris-Mesés Ár
- Két laptop alkalmi áron! (Mindkettő Intel cpu - SSD - ddr3 - HDMI - USB 3.0 - jó akku)
- Ps5 Slim 1Tb közel 2 év Media Markt garancia