Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz lezso6 #123220 üzenetére

    LoL :D

    Liszi: ez frekifüggô, én is keresem az okot, vajon mire gondolhatott a költô. Ami gyorsan lefutott bennem:

    - magashangokra érzékenyek vagyunk.. honnan jön, hány pontból, hova szór (hacsak nem mindenhova), stb.

    - mélynél nem téma a több egymás mellett, annyira alacsony a frekvencia

    - mélyközépnél-középnél ha többet teszünk egymás mellé, már a magasnál váltás, azaz úgy 1.5-3k körül nézni kell, hogy meddig engedjük fel a közepeket. Az ökölszabály kb. a C2C azaz center to center távolság, ez legyen λ/2 a közepek (egymással is és a magassal nézve is) között ahhoz, hogy egyetlen pontszerû forrásnak tûnjenek többedmagukkal is, gondolok itt a beamformingra, hullámfrontra. Itt max a keresztezési freki tetején lehet galiba, ha mondjuk lapos a szûrô meredeksége és bôven futtatja a közepeket még olyan magastartományba, ahol már túl nagyok ahhoz, hogy ez a szabály teljesüljön.. ergo, a közepek alja egységesen szól és fázisra, stb. koherens, a teteje meg több individuál forrásként szól, ami meg nem feltétlen jó.

    - ha magasokról beszélünk, itt már nem lehet olyan sûrûn rakni ôket egymás mellé, hogy egyként szóljanak, ezek itt felül annyi egyedi magashang forrás, ahányan vannak. És ha jól olvasom, még az alkalmazott szûrô is lágy.. szóval lehetséges, hogy a fülnek kellemes lesz a magastartomány, mert ez a rengeteg magas összevissza szór mindenfele, ergo torzítás kerül a képbe, amit meg "szeretünk".

    Akkor látnám értelmét közepekbôl, de fôleg a magasakból ennyit használni (sôt, még többet), amikor oszlopban tesszük egymás fölé ôket padlótól mennyezetig, line array felállásban már van értelme, a hullámfront is egy henger palástja ahogy közelít kb. (ideális esetben persze).

    Úgyhogy nekem lövésem sincs, miért ment ilyesmi megfontolásokkal minden ellen.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

Új hozzászólás Aktív témák