Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz F-ECT$ #63577 üzenetére

    Szvsz amíg van értelme rohanni ladderen, addig úgyis aggroval fogják tolni az emberek. Nagyon nehéz belőni úgy a controll rewardjét, hogy megérje, de ne legyen "kötelező". Ugye aggronak nem csak az az előnye mászáskor, hogy gyorsabb vele egy meccs (bár tény, hogy ez a legnagyobb előnye). Az is, hogy kevesebbet kell gondolkozni, így kisebb a hibalehetőség. Nyilván ez mondjuk lifecoachnak nem szempont, az emberek 90%-ának viszont igen, főleg amikor arról beszélünk, hogy több száz meccset le kell tolni. Továbbá mivel egy controll meccs tovább tart, nagyobb az esélye, hogy te szarul húzol, vagy az ellenfél mákosan húz. Lehet már t14, nyerésre állsz, te behúzol egy manás lapot, ellenfél meg topdeckel pont egy választ a boardodre / kezedre és elbukod. Szóval nem csak azt kell kompenzálni, hogy 10 perc alatt játszol 1 meccset és nem 2-őt, hanem azt is, hogy ha elbuksz egy meccset (akár hibádon kívül, dc, akármi) akkor 10 percet vesztesz vele és nem 5-öt (ha érthető mire gondolok).
    Ugye ha meg "kötelező" a controll, akkor jönnek a rendszeres 10+ perces meccsek, és a casualok nagy része itt hagyja abba. És mivel ugye elég sok jel mutat arra, hogy a HS célközönsége a casualok, ezért ezt úgyse fogja engedni a Blizz.

    Amúgy szvsz nagyon nehéz lenne belőni a controll definícióját. Írod a körök számát: midrange-el is el lehet húzni a dolgot. Írod a mana költséget: ha elég nagy a reward, el tudom képzelni, hogy megérje aggro deckbe bedobni pár 9+ manás lapot csak azért, hogy megüsse a szintet (nyilván mulliganelsz ellene ahogy tudsz és reménykedsz hogy nem húzod fel, amire végülis jó esély meg van figyelembe véve hogy úgyis max a pakli felét látod). Gyakorlatilag bármilyen megkötést teszel, azt valamilyen formában lehet exploitolni és fogják is. Plusz onnantól kezdve még kő-papír-abb lesz a játékmenet, olló nélkül. Mert vagy ultragyors deckeket gyártasz, amivel nem kapsz extrát de kb. t2 után fel lehet adni a meccset, vagy controll deckeket a reward miatt. Aztán onnantól tényleg meg lehet eggyezni, hogy ha játék elején: "wow" -> aggroval játszik, "well played" -> controllal játszik. Ha nem mirror, akkor aggro rögtön fel is adhatja. Ha controll mirror, akkor meg tempostorm meta helyett tempostorm mirror meta lesz, aki alacsonyabb helyen szerepel az rögtön feladhatja. Aggro mirror esetén meg kis programozással módosítják a coint, hogy ha felhasználod, akkor nem +1 manát kapsz, hanem egy coint bedobsz a boardra, ha fej nyertél, ha írás a másik nyert.
    És akkor pikk-pakk meg lehet mászni a laddert, csak jó stratrégiát kell kiválasztani, hogy váltogasd a deckjeidet. Az lesz a HS meta-meta :)

    Vaaagy meg kell szüntetni a ladder rewardot és rögtön nincs hova sietni.

    tl;dr: Tök egyszerű leírni, hogy "kapj plusz rewardot ha controllal játszol", de ha megpróbálsz egy minden részletre kiterjedő specifikációt leírni, akkor rájössz, hogy mennyi gyenge pontja lesz. Ha nem te jössz rá, majd valaki a fórumból :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák